3/2011. (II. 24.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről

 

Göd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 65. § (1) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:

 

1.      §

 

A rendelet hatálya

 

A rendelet hatálya a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó, illetve az önállóan működő intézményeire, valamint a helyi kisebbségekre terjed ki.

 

                                                                       2. §

 

(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2011. évi költségvetésének

                      Költségvetési bevételi főösszegét                          3 223 684 ezer forintban

                      Belső finanszírozásának bevételi főösszegét            330 516 ezer forintban

                      Külső finanszírozásának bevételi főösszegét           100 000 ezer forintban

                      Költségvetési kiadási főösszegét                           3 380 601 ezer forintban

                      Külső finanszírozásának kiadási főösszegét             273 599 ezer forintban

állapítja meg.

 

(2)        A Képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti bevételi főösszegen belül az előirányzat - csoportonkénti összegeit az 1. számú tábla 9. oszlopa szerint határozza meg.

 

(3)        A Képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti kiadási főösszegen belül az előirányzat - csoportonkénti összegeit a 2. számú tábla 9. oszlopa szerint határozza meg.

 

(4)        A 3. számú tábla tartalmazza az (1) bekezdés szerinti főösszegen belül a működési, felhalmozási célú kiadási (3.oszlop) és bevételi (8. oszlop) előirányzatokat "mérlegszerűen".

 

(5)        A Képviselő-testület a (2) és (3) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti összegein belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett előirányzat-csoportok bevételi összegét kiemelt előirányzatonként és feladatonként a 4. számú tábla szerint határozza meg, a kiadásokat  kiemelt előirányzatonként - ideértve a költségvetési engedélyezett létszám-előirányzatát is - és feladatonként a 5. számú tábla szerint határozza meg.

 

(6)        A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett támogatásértékű működési bevételek, a működési célú pénzeszközátvételek részletes jogcímenkénti előirányzatait a 6. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(7)        A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett támogatásértékű felhalmozási bevételek, a felhalmozási célú pénzeszközátvételek részletes jogcímenkénti előirányzatait a 7. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(8)        A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett támogatásértékű működési kiadások, a működési célú pénzeszközátadások részletes jogcímenkénti előirányzatait a 8. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(9)        A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett támogatásértékű felhalmozási kiadások, a felhalmozási célú pénzeszközátadások részletes jogcímenkénti előirányzatait a 9. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(10)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett 2011. évi tartalékainak részletes jogcímenkénti előirányzatait a 10. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(11)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett felújítási előirányzatokat feladatonként a 11. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(12)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül a Polgármesteri Hivatal címen tervezett beruházási előirányzatokat feladatonként a 12. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(13)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított főösszegen belül a Kisebbségi Önkormányzatok kiadási és bevételi előirányzatait feladatonként a 13. számú tábla 3. oszlopa szerint határozza meg.

 

(14)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg kiemelt forrásonkénti előirányzatok összegeit a 14. számú tábla sorai szerint határozza meg, az önállóan működő intézmények tekintetében.

 

(15)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszeg kiemelt forrásonkénti előirányzatok összegeit a 15. számú tábla sorai szerint határozza meg, az önállóan működő intézmények tekintetében.

 

(16)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg kiemelt forrásonkénti előirányzatok összegeit a 16. számú tábla sorai szerint határozza meg, az önállóan működő és gazdálkodó ( TESZ Központ ) tekintetében.

 

(17)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszeg kiemelt forrásonkénti előirányzatok összegeit a 17. számú tábla sorai szerint határozza meg, az önállóan működő és gazdálkodó ( TESZ Központ ) tekintetében.

 

(18)      A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított kiadási főösszegen belül az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő intézmények felújítási és beruházási előirányzatok összegeit a 18 - 19. számú tábla sorai szerint határozza meg.

 

(19)  A Képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti kiadási és bevételi főösszeg teljesülésének tervezett felhasználási ütemtervét a 20. számú tábla szerint határozza meg.

 

(20)      Az európai uniós támogatással megvalósuló projekteket a 21. számú tábla határozza meg.

 

(21)      A 2011. évi közvetett támogatásokat a 22. számú tábla határozza meg.

 

(22) A helyi adórendeletek, valmaint a gépjárműadó törvény előírásai alapján biztosított adókedvezményeket és -mentességeket a 23. számú tábla határozza meg.

 

(23) Göd Város Önkormányzatának a 2011. évi költségvetésének többéves kihatással járó kötelezettségeit a 24. számú tábla határozza meg.

 

3. §

 

(1)        A költségvetés címrendjét az alábbiak szerint határozza meg:

1.       Göd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

2.       Településellátó Szervezet ( TESZ )

            Göd Város Kincsem Óvoda

            Göd Város Kastély Óvoda

            Göd Város Németh László Általános Iskola és Művészetoktatási Intézmény

            Göd Város Huzella Tivadar Általános Iskola

            Városi Pedagógiai Szakszolgálat

            Göd Város Állandó Területi Bölcsőde

            Göd Város Alapszolgáltatási Központ

            Göd Városi Könyvtár

            József Attila Művelődési Ház

 

4. §

 

Az Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a kifizethető jutalom mértékét nulla forintban állapította meg.

 

5. §

 

(1)        A helyi önkormányzat költségvetési rendeletébe beépült helyi kisebbségi önkormányzati előirányzatok kizárólag a helyi kisebbségi önkormányzat határozatai alapján módosíthatók.

 

(2)        Az (1) bekezdés alapján végrehajtott módosítások a helyi önkormányzat költségvetési rendeletének kiadási és bevételi előirányzatain átvezetendők.

 

6. §

A 2011. évi költségvetés végrehajtási szabályai

 

(1)        Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv elemi költségvetése együttesen foglalja magába a saját, valamint a hozzárendelt önállóan működő költségvetési szervek és egyéb feladatok előirányzatait.

 

(2)        A Képviselő-testület felhatalmazza az Önkormányzat költségvetési intézményeit és a Polgármesteri Hivatalt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

 

(3)        A költségvetési intézményeknél, valamint a Polgármesteri Hivatalnál a tervezett bevételek elmaradása nem vonhatja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők.

 

(4)        A költségvetési szerv, beleértve a Polgármesteri Hivatalt is, a költségvetésben meghatározott előirányzat-csoportoktól, kiemelt előirányzatoktól e költségvetési rendeletben foglaltak szerint térhet el.

 

(5)        A költségvetési szerv költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységre és ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.

 

(6)        A költségvetési szervek az egyes felújítási és beruházási jogcímeken keletkező előirányzat-maradványok terhére új jogcímen kötelezettséget a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával vállalhatnak.

 

(7)        A Képviselő-testület az önállóan működő és gazdálkodó, illetve az önállóan működő intézményei vezetőit a megállapított előirányzaton belül önálló létszám-, és bérgazdálkodási jogkörrel látja el.

 

(8)        Az önállóan működő és gazdálkodó, illetve az önállóan működő költségvetési szervek e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

 

(9)        Az önállóan működő és gazdálkodó, illetve az önállóan működő költségvetési szervek a többletbevételük terhére, annak mértékéig a Képviselő-testület előzetes írásbeli engedélyével az intézmény gazdaságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

 

(10)      A Képviselő-testület az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó intézményeinek nettósított költségvetési támogatását – a polgármester által előzetesen jóváhagyott pénzellátási terv alapján – biztosítja. Ettől eltérni csak felhalmozási kiadások esetén, illetve a Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság előzetes engedélyével lehet.

 

(11)      A Képviselő-testület a felhalmozási jellegű feladatok megvalósítását az ilyen jellegű bevételek realizálásához köti.

 

(12)      A Polgármester saját hatáskörében az éves költségvetés terhére 2011. évben összesen 16 000 eFt összeghatárig köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat, amelyről a Képviselő-testület soron következő ülésén beszámol.

 

(13)      A Képviselő-testület a 2011. költségvetési évben jelentkező likviditási gondjait – ha szükséges – a CIB Banknál rendelkezésre álló folyószámla-hitelkeret terhére oldja meg, amelynek felső határa 1 000 000 eFt. A Képviselő-testület által megállapított munkabér-hitelkeret felső határa 60 000 eFt. A hitel felvételéről a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett a Polgármester dönt.

 

(14)      A 2011. évi polgármesteri céljutalom összegét a Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület határozza meg.

 

(15)      A kötelezettségvállalás rendjét a polgármester és a jegyző együttes intézkedésben szabályozza.

 

(16)      A kötelezettségvállalásból eredő kifizetések rendjét az előző pontban írottak szerint kell szabályozni.

 

 

7. §

Költségvetési előirányzatok változtatása

 

(1)        A költségvetési rendelet módosítását haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni, ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az önkormányzatnál.

 

(2)        A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet köteles a Képviselő-testület elé terjeszteni haladéktalanul, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

 

(3)        A költségvetési rendelet módosítására a Képviselő-testület döntése alapján, szükség szerint kerül sor, de legalább:

a)             az első félévre vonatkozóan a féléves beszámolóval egyidejűleg,

b)             a második félévre vonatkozóan legkésőbb a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-ei hatállyal.

 

(4)        A (3) bekezdés a) és b) pontja esetén a költségvetési rendelet módosításának tartalmaznia kell az alábbi okok hatását a költségvetésre:

a)      a központi szervek által engedélyezett előirányzat módosítások,

b)      az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerveket érintő, felügyeleti szervi hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások,

c)      az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások,

d)      a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben hozott átcsoportosítások,

e)      az éves költségvetés főösszegét, illetve a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításokat eredményező képviselő-testületi döntések,

f)       az önkormányzati többletbevételek előirányzatosítása.

 

8. §

 

Előirányzat módosítás a Képviselő-testület kizárólagos jogkörében, illetve az átruházott jogkörök szabályozása

 

(1)        A Képviselő-testület a 2011. évi költségvetésben jóváhagyott bevételi és kiadási főösszegének és kiemelt előirányzatainak tekintetében a 9. §-ban előírtak kivételével az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát magának tartja fenn.

 

(2)        A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát ( ide nem értve a 9. § (1) bekezdés , c) – p) pontját ) saját hatáskörben tartja.

 

(3)        A mindenkori éves költségvetés terhére, éven túli kötelezettséget jelentő kiadást kizárólag a Képviselő-testület vállalhat.

 

9. §

 

(1)        A Képviselő-testület a jóváhagyott költségvetésen belül az alábbi esetekben biztosít előirányzat-változtatási jogot a Polgármesternek:

a)    a külön döntést nem igénylő központi pótelőirányzatok, lemondások, valamint a terven felül, meghatározott céllal átvett pénzeszközök előirányzatosítása,

b)    a külön döntést nem igénylő központi pótelőirányzatok, lemondások, valamint a terven felül, meghatározott céllal átvett pénzeszközök, melyek átcsoportosítása az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények részére történő előirányzat módosítások tekintetében,

c)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Polgármesteri keret” jogcímek feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

d)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában a bizottságok részére jóváhagyott pénzügyi keretek – az adott bizottság döntése alapján - feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

e)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Körzetfejlesztési támogatás” jogcímek – az adott körzet képviselőjének kezdeményezése alapján - feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

f)     a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Göd kártya térítésnélküli használata” jogcím – a Településellátó Szervezet elszámolása alapján - feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

g)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Környezetvédelmi Alap számla – szivattyúk, egyéb talajterhelés mentesítési feladatok” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

h)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

i)      a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Önkormányzati nyári napközis tábor” jogcím – a Településellátó Szervezet elszámolása alapján - feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

j)      a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Túlóra, helyettesítés” jogcím – a Településellátó Szervezet elszámolása alapján - feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

k)    a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Készfizető kezességvállalás” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,

l) „a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Bérkompenzáció – központosított előirányzatból” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,”

m) „a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Tervezési díjak” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,”

n) „a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Buszmegálló építés – pályázati önrész” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,”

o) „a rendelet mellékletét képező 10. számú táblában jóváhagyott „Körforgalom tervezése – pályázati önrész” jogcím feladatra történő átcsoportosítása miatti előirányzat módosítások tekintetében,”

p) „az e rendelet felhatalmazása alapján a 10. §-ban szereplő előirányzat (ide nem értve a bizottságok pénzügyi kereteit) felhasználási jogkörrel rendelkezők (Polgármester, Alpolgármester, bizottság) döntéseinek végrehajtásához kapcsolódó előirányzat módosítások tekintetében,”

 

(2)        A Képviselő-testület a jóváhagyott költségvetésen belül az alábbi esetekben biztosít a Jegyző egyetértése mellett előirányzat-módosítási jogot a Polgármesternek:

 

a)    a Polgármesteri Hivatal igazgatási és egyéb szakmai tevékenységgel kapcsolatos intézményi működési és felhalmozási kiadásainak módosítása az (1) bekezdés a) pontjában meghatározottakon kívül realizált működési és felhalmozási bevételekből,

b)    a Polgármesteri Hivatal igazgatási és egyéb szakmai tevékenységével kapcsolatos felújítási és beruházási kiadásain belüli átcsoportosítás, valamint ezen felújítások, illetve beruházások megvalósítása után szükségessé váló előirányzat módosítások a Polgármesteri Hivatal igazgatási és egyéb szakmai tevékenységei szakfeladatok dologi, felújítási és felhalmozási előirányzatai között.

 

(3)        Képviselő-testület a jóváhagyott költségvetésen belül – ide nem értve a 10. számú táblában tervezett tartalékokat – előirányzat-módosítási jogot biztosít a Szociális Bizottságnak a Polgármesteri Hivatal kiadásai között szereplő Társadalom- és szociálpolitikai és egyéb juttatás, támogatás sorában jóváhagyott feladataikat és hatásköreiket érintő kiadási jogcímek közötti előirányzat átcsoportosítások esetében.

 

(4)        A 9. § (3) bekezdésében foglalt átruházott hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatásokról a döntést hozók - a költségvetési rendelet féléves és éves módosítását megelőzően - a Képviselő-testület előtt- kötelesek beszámolni.

 

10. §

 

               Előirányzat felhasználási, felosztási jogkörök

 

(1)        A Képviselő-testület az egyes keretek és társadalmi önszerveződések támogatására tervezett előirányzatok felhasználásáról, felosztásáról az alábbiak szerint rendelkezik:

 

a.)  a Polgármester a Civil Tanács javaslata alapján határoz az e rendelet 8. számú táblájában szereplő „Civil alap támogatás” jogcím esetében.

b.)  Az Alpolgármester rendelkezik felhasználási, felosztási jogkörrel az e rendelet 8. számú táblájában szereplő alábbi jogcímek tekintetében:

                                                                                       i.      „Művészeti és Civil alap”,

                                                                                     ii.      „Gödi Művészek támogatása”,

                                                                                    iii.      „Gödi hangversenyek tám./Kulturális programok támogatása”,

                                                                                   iv.      „Belépés családostul”,

                                                                                     v.      „Gaude Kórus támogatása”,

c.)       a Közművelődési, Oktatási és Sport Bizottság rendelkezik felhasználási, felosztási jogkörrel az e rendelet 10. számú táblájában szereplő alábbi jogcímek tekintetében:

                                                                                       i.      „Közművelődési, Oktatási és Sport Bizottság pénzügyi kerete”,

d.)  a Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság rendelkezik felhasználási, felosztási jogkörrel az e rendelet 10. számú táblájában szereplő alábbi jogcímek tekintetében:

·         Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottság pénzügyi kerete”,

e.)    a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság rendelkezik felhasználási, felosztási jogkörrel az e rendelet 5. és 10. számú táblájában szereplő alábbi jogcímek tekintetében:

·         a dologi kiadások között szereplő „Környezetvédelmi feladatok „

·         a „Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság pénzügyi kerete”,

f.)     a Szociális Bizottság rendelkezik felhasználási, felosztási jogkörrel az e rendelet 10. számú táblájában szereplő alábbi jogcímek tekintetében:

·         „Szociális Bizottság pénzügyi kerete”.

 

(2)        A bizottsági hatáskörben nyújtható támogatásokról legkésőbb november 30-ig kell dönteni.

 

(3)        Alapítványok támogatására vonatkozó döntés nyomán a támogatás csak a  Képviselő-testület jóváhagyásával folyósítható.

 

(4)        A bizottsági pénzügyi keretek felett felhasználási jogkörrel rendelkezők a keretek előirányzatából tartós - éven túli - elkötelezettséggel nem járó feladatokat támogathatnak.

 

(5)        Az önkormányzat által finanszírozott vagy támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a részükre céljelleggel - nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról, és ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. A döntéshozó ellenőrizni köteles a felhasználást és a számadást. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig további támogatását fel kell függeszteni és fel kell szólítani a támogatás visszafizetésére.

 

11. §

 

Előirányzat - módosítás az Önkormányzat felügyelete alá tartozó intézményeknél

 

(1)        A költségvetési szerv saját előirányzat-módosítási hatáskörben a jóváhagyott költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét, kiemelt előirányzatait – a  Képviselő-testület jóváhagyása mellett – felemelheti az eredeti, illetve a módosított (továbbiakban jóváhagyott) intézményi működési bevételi összelőirányzatot meghaladó többletbevételéből a (2) és (4) bekezdésekben foglaltakra figyelemmel.

 

(2)        A végrehajtott előirányzat növelése tartós elkötelezettséggel és költségvetési támogatási igénnyel sem a költségvetési évben, sem a következő év/ek/ben nem járhat. A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatait csak e rendelet előírásai szerint módosíthatja.

 

(3)        Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő költségvetési szerv saját hatáskörben a jóváhagyott működési kiemelt előirányzatain belül a részelőirányzatoktól előirányzat módosítás nélkül is eltérhet.

 

(4)        Az önállóan működő költségvetési szerv az (1) bekezdés szerinti saját hatáskörű kiemelt előirányzat módosítását a meghatározott pénzügyi, gazdasági feladatainak ellátását végző önállóan működő és gazdálkodó (TESZ) költségvetési szerv vezetőjén keresztül kezdeményezi, a változtatáshoz a Képviselő-testület engedélye szükséges. Az önállóan működő költségvetési szerv kiemelt előirányzatainak saját előirányzat-módosítási hatáskörben történő engedélyezésére a Képviselő-testület jogosult a TESZ vezetőjének és az érintett önállóan működő költségvetési szerv vezetőjének közös előterjesztése alapján.

 

(5)        Az önállóan működő költségvetési szerv az önkormányzati költségvetési rendeletben jóváhagyott elemi költségvetési előirányzatai felett önállóan rendelkezik, az e rendelet korlátozásainak figyelembe vételével egyidejűleg.

 

12. §

 

A pénzmaradvány elszámolásának szabályai

 

(1)        Az önkormányzati költségvetési intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványát, illetve az előirányzat maradványát - ezen belül a személyi juttatások maradványát - a Képviselő-testület hagyja jóvá. A Képviselő-testület dönt az önkormányzati szabad maradvány felosztásáról.

 

(2)        A Képviselő-testület az (1) bekezdésben foglaltak jóváhagyása és felosztása során az önkormányzati költségvetési intézmények 2010. évi személyi juttatások szabad maradványai terhére az önkormányzati költségvetési intézmények tekintetében átcsoportosítást hajthat végre.

 

(3)        Az intézmények és a Polgármesteri Hivatal pénzmaradványa elszámolása során az Önkormányzatot illeti meg:

a)      a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b)      a meghatározott célra – kivéve pályázati forrásokból megvalósuló programokra – rendelkezésre bocsátott, áthúzódó pénzügyi teljesítés nélküli összegek maradványa,

c)      a tárgyévben évközben engedélyezett létszámnövekedéssel összefüggésben jóváhagyott előirányzat-növekményből az az összeg, amelyet az adott intézmény a létszám-feltöltés teljes vagy részleges elmaradása miatt nem használt fel,

d)      a munkaadót terhelő járulékok előirányzatának támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik a személyi juttatások előirányzatának maradványához,

e)      a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány.

 

(4)        A pénzmaradvány terhére nem kezdeményezhető olyan tartós kötelezettség, amely a következő évben (években) támogatási többlettel járna.

 

(5)        Az OEP által finanszírozott feladatok pénzmaradványának elszámolása során a Pénztár kezelőjének rendelkezése szerint kell eljárni.

 

(6)        A Képviselő-testület a normatív állami hozzájárulás, a normatív személyi jövedelemadó támogatások, valamint a normatív kötött felhasználású támogatások elszámolásához kapcsolódó befizetési kötelezettség teljesítése érdekében az önkormányzati intézmények részére pénzmaradványt terhelő befizetési kötelezettséget ír elő.

 

(7)        A költségvetési szerv az előző évi pénzmaradvány jóváhagyását követően saját hatáskörben – az előirányzat felhasználását megelőzően – módosítja elemi költségvetését.

 

13. §

 

Vegyes rendelkezések

 

(1)        Az önkormányzati költségvetési szerv a használatában levő tárgyi eszközeire, készleteire biztosítási szerződést köthet.

 

(2)        Az önkormányzati költségvetési intézmények és a Polgármesteri Hivatal csak a Képviselő-testület engedélyével hozhatnak létre társadalmi szervezetet.

 

(3)        Az önkormányzati költségvetési intézmények és a Polgármesteri Hivatal társadalmi szervezethez csak a Képviselő-testület engedélyével csatlakozhatnak.

 

(4)        Az önkormányzati költségvetési intézmények gazdasági társaságot, közhasznú társaságot nem alapíthatnak, illetőleg nem szerezhetnek gazdasági társaságban, közhasznú társaságban érdekeltséget.

 

(5)        Az önkormányzati költségvetési intézmények pénzkölcsönt (hitelt) nem vehetnek fel, kezességet nem vállalhatnak, értékpapírt nem vásárolhatnak, váltót nem bocsáthatnak ki és nem fogadhatnak el.

 

(6)        A közép és hosszú lejáratú hitelfelvétel, kötvény kibocsátás fedezetére az önkormányzati törzsvagyon, a normatív állami hozzájárulás, az állami támogatás, a személyi jövedelemadó, valamint az államháztartáson belül működési célra átvett bevételek nem használhatók.

 

(7)        Kezességet a Képviselő-testület vállalhat.

 

(8)        Az önkormányzati költségvetési intézmények költségvetési elszámolási számláikon lévő szabad pénzeszközeiket - a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével - betétként kizárólag a számlavezető pénzintézetnél a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó alszámlán köthetik le, ha azzal nem veszélyeztetik az esedékes kiadások teljesítését.

 

(9)        Az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, a költségvetési szervként működő Polgármesteri Hivatal a szabadnak minősíthető pénzeszközeit – a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével – a számlavezető pénzintézetnél, számlavezető pénzintézeten kívül betétként elhelyezheti.

 

14. §

 

A behajthatatlan követelés kivezetésének szabályai

 

(1)        Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltakra tekintettel a behajthatatlan követelések, hitelezési veszteségként történő kivezetésének engedélyezésére, összeghatár nélkül: 

            - az intézményeket érintően az intézmény vezetője,

            - a Polgármesteri Hivatalt érintően a Jegyző jogosult.

 

(2)        Az (1) bekezdésben felsorolt jogosultak e tevékenységükről a féléves és az éves beszámolóhoz kapcsolódóan a Képviselő-testület felé beszámolási kötelezettséggel tartoznak.

 

15. §

 

Jelen rendelet az alábbi táblákat tartalmazza.

1. sz. tábla        Göd Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetésének bevételi előirányzatai

2. sz. tábla        Göd Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetésének kiadási előirányzatai

3. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetési mérlege

4. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának 2011. évi költségvetésének bevételi előirányzatai szakfeladatonként

5. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának 2011. évi költségvetésének kiadási előirányzatai szakfeladatonként (5. sz. tábla altáblái:a, b, c, d, e, f jelzésűek)

6. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett támogatásértékű működési bevételek és működési célú pénzeszközátvételek

7. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett támogatásértékű felhalmozási bevételek és felhalmozási célú pénzeszközátvételek

8. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett támogatásértékű működési kiadások és működési célú pénzeszközátadások

9. sz. tábla        Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett támogatásértékű felhalmozási kiadások és felhalmozási célú pénzeszközátadások

10. sz. tábla      Göd Város Önkormányzat 2011. évi tartalékainak előirányzatai

11. sz. tábla      Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett felújítási feladatok feladatonként

12. sz. tábla      Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Polgármesteri Hivatal címen belül tervezett beruházási feladatok feladatonként

13. sz. tábla      Göd Város Szerb Kisebbségi Önkormányzatának 2011. évi költségvetési előirányzatai

14. sz. tábla      Településellátó Szervezeten (TESZ) belül önállóan működő intézmények 2011. évi működési költségvetési előirányzatai

15. sz. tábla      Szervezeten (TESZ) belül önállóan működő intézmények 2011. évi felhalmozási költségvetési előirányzatai

16. sz. tábla      Településellátó Szervezet (TESZ) igazgatójának közvetlen irányítása alatti költséghelyek 2011. évi működési költségvetési előirányzatai

17. sz. tábla      Településellátó Szervezet (TESZ) igazgatójának közvetlen irányítása alatti költséghelyek 2011. évi felhalmozási költségvetési előirányzatai

18. sz. tábla      Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Településellátó Szervezet címen belül tervezett felújítási feladatok feladatonként

19. sz. tábla      Göd Város Önkormányzat 2011. évi költségvetésében a Településellátó Szervezet címen belül tervezett beruházási feladatok feladatonként

20. sz. tábla      Göd Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetés előirányzat-felhasználási ütemterve

21. sz. tábla      EU támogatással megvalósuló projektek a 2011. évi költségvetésben

22. sz. tábla      Kimutatás a 2011. évre tervezett közvetett támogatásokról

23. sz. tábla      Helyi adórendeletek, valamint a gépjárműadó törvény előírásai alapján biztosított önkormányzati adókedvezmények és mentességek

24. sz. tábla      Göd Város Önkormányzatának 2011. évi költségvetésének többéves kihatással járó kötelezettségei

 

16. §

 

Záró rendelkezések

 

 (1)       A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2011. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.

 

(2)        A rendelet kihirdetéséről a Jegyző gondoskodik.

 

 

Markó József

polgármester

Dr. Szinay József

jegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe