JEGYZŐKÖNYVI KIVONAT
Göd Város Önkormányzat Szociális Bizottságának
2012. május 8-i nyílt ülésén készült jegyzőkönyvéből
119/2012.(V. 08.) sz. SzB határozat
Göd Város Önkormányzat Szociális Bizottsága
javasolja a képviselő-testületnek az alábbi rendelet-tervezet elfogadását.
„Göd Város Önkormányzatának …./2012 (V. 24.) sz. az önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról szóló 8/2004.(III. 17.) sz. rendelet módosításáról
1.§
A rendelet 13/A.§ helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:
„(1) Rászorultság alapján természetben nyújtható ellátásra jogosult azon kérelmező, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át. Természetben nyújtható ellátás különösen: a közüzemi számlák díjtartozásának egyenlítése, étkezési díjhátralékok elengedése, kiegyenlítése, tüzelőanyag beszerzése, segélyként adott élelmiszer vagy higiéniai egységcsomag, valamint egészségügyi szolgáltatáshoz való hozzájárulás. Az eljárásra az ezen rendeletben foglalt általános eljárási szabályok az irányadóak.
(2) A Bizottság természetbeni hozzájárulásként – karácsonyi élelmiszercsomag formájában - élelmiszeradományt oszt. Az élelmiszeradományokhoz szükséges fedezetet a Képviselő-testület minden tárgy évben a szociális előirányzatok között külön tervezi meg a költségvetésről szóló rendeletben.
(3) Karácsonyi élelmiszercsomag-adomány osztást a Bizottság minden tárgy év november hónapjában hirdeti meg. Az élelmiszeradomány osztás a (4) bekezdésben foglalt javaslat alapján történik. Az élelmiszercsomag-adományra való jogosultságot a Bizottság az alábbi feltételek alapján egyedi mérlegelés szerint állapítja meg:
a) 55 év feletti
b) 3 vagy több gyermeket nevelő
c) munkanélküli
d) gyermekét egyedül nevelő
(4) Adományban az részesülhet az, akire vonatkozóan a Családsegítő Szolgálat, vagy a Gyermekjóléti Szolgálat illetőleg Göd Város Önkormányzat Képviselő-testületének képviselője - a (3) bekezdésben foglalt valamelyik feltétel alapján – javaslatot tesz.
(5) Az adomány osztás végrehajtása érdekében a Bizottság – ezen rendelet 2. sz. mellékletébe foglalt formai és tartalmi követelmények mellett - határozattal adományosztási tervet készít, melyben meghatározza az adománycsomagok számát, beszerzési értékét, az adományra vonatkozó javaslatok benyújtásának feltételeit, az adományosztás végrehajtásának módját, időpontját, a csomagok átadásának-átvételének felelősségi rendszerét, a nyilvántartás vezetésének módját, valamint a pótigények benyújtására vonatkozó feltételeket.
(6) Adományosztás csak az arra előirányzott szociális keret erejéig történhet.
2.§
(1) A rendelet 12.§ (2) bekezdése helyére az alábbi szöveg kerül:
„Az egy évben adható átmeneti segély maximális összege háztartásonként nem haladhatja meg a 100.000 Ft-ot. Egy kérelmező részére egy alkalommal adható átmeneti segély maximális összege: 50.000 Ft.”
(2) A rendelet 12.§ az alábbi bekezdéssel egészül ki:
„(5) Átmeneti segély egy kérelmező részére egy évben legfeljebb két alkalommal adható. Ezen rendelet 2.§ (2) bekezdésében foglalt különös méltánylást érdemlő esetben a Bizottság kivételesen eltérhet.”
3.§
A rendelet 23.§ (4) bekezdése helyébe az alábbi szöveg lép:
„Egy kérelmező többféle eseti segélyt csak ezen rendelet 2.§ (2) bekezdésében foglalt különös méltánylást érdemlő esetben vehet igénybe. A segélyek száma ezen esetben sem haladhatja meg összesen az évi három alkalmat.”
4.§
A rendelet 7.§ helyére az alábbi szöveg kerül:
„Rendszeres szociális segély
(1) Rendszeres szociális segélyre jogosult azon kérelmező, aki megfelel az Szt. 37.§ (1) bekezdés a)-c) pontjában foglalt valamelyik feltételnek.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételeken túl az Szt. 37.§ (1) bekezdésének d) pontja alapján rendszeres szociális segélyre jogosult azon kérelmező is, aki mentális és egészségi állapota miatt munkavégzésre alkalmatlan, de nem felel meg az Szt. 33.§ (1) bekezdésének a)-c) pontjában foglalt feltételeknek.
(3) A (2) bekezdésben foglalt jogosultság megállapításához házi orvos által írt beutalás alapján kiadott szakorvosi igazolás szükséges.
(4) A (2) bekezdésben foglalt állapot egy éven túli fennállása esetén a háziorvos vagy szakorvos javaslatára kérelmező – a javaslat kiállításának napjától számított 30 napon belül – köteles kezdeményezni a rehabilitációs hatóság komplex vizsgálatát.”
5.§
A rendelet 8.§ (3) bekezdése az alábbi h) ponttal egészül ki:
„h) Részt vesz háziorvos, szakorvos illetőleg rehabilitációs hatóság által javasolt egészségügyi vizsgálaton”
6.§
A rendelet, ezen rendelet mellékletében szereplő, 2. sz. melléklettel egészül ki.
7.§
Ezen rendelet 2012. június 1. napján lép hatályba.
Polgármester Jegyző
2. sz. melléklet
Göd Város Önkormányzat Szociális Bizottságának…/……….. sz. SZB határozata
………. év karácsonyi élelmiszeradomány osztás tervéről
Göd Város Önkormányzat Szociális Bizottsága Göd Város Önkormányzatának 8/2004. (III.17.) sz. rendeletének 13/A.§ (5) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján 2012. évben karácsonyi adományként élelmiszercsomag osztást hirdet, amelyhez az alábbi adományosztási tervet készíti
ADOMÁNYOSZTÁSI TERV
1. A csomagok megrendelése
Göd Város Szociális Bizottsága (továbbiakban: Bizottság) felkéri a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályától (továbbiakban: Hatósági Osztály) …………………….., hogy ……………………… rendeljen meg karácsonyi élelmiszercsomagot az alábbi feltételek szerint.
Adománycsomagok száma: …… db
Az adománycsomagok beszerzési értéke ne haladja meg a ………. Ft/csomag összeget
Fedezet: ……………………….
Az élelmiszercsomagok tartalma: …………………………………..
2. A javaslatok benyújtásának feltételei:
a) a javaslattevők köre
Az élelmiszeradomány-csomag osztásra vonatkozó javaslatot Göd Város Önkormányzatának 8/2004. (III.17.) rendelete (továbbiakban: helyi rendelet) 13/A.§ (3) bekezdésének a)-d) pontjában foglalt feltételek (továbbiakban: jogosultsági feltételek) alapján az alábbi létszámban tehetnek a (4) bekezdésben foglalt szervek és személyek:
fentiek szerint
- a Családsegítő Szolgálat: ……….. ,
- a Gyermekjóléti Szolgálat: ………. ,
- Göd Város Önkormányzat valamennyi képviselője képviselőnként ……..
személyre vonatkozóan tehet javaslatot.
A Bizottság elnöke, az általa vezetett konzultáció keretén belül, gondoskodik annak koordinációjáról, hogy ugyanazon személyre vonatkozóan több javaslat ne érkezzen.
b) a javaslatok tartalmi és formai követelményei
A javaslattételt a fent megjelölt szolgálatok vezetőinek illetőleg a képviselőknek (továbbiakban: javaslattevők), személyesen, írásban, listásan kell eljuttatni a Hatósági Osztály részére. Az átvétel tényét a lista másolatán a Hatósági Osztálynak ügyintézője aláírásával igazolja. A listán javaslattevőnek szerepeltetnie kell a javasolt személy nevét, személyi adatait, lakcímét, a jogosultsági feltétel megjelölését. A javasolt személyek jogosultsági feltételeinek ellenőrzése a javaslattevő felelőssége. A javaslatok leadási határideje: képviselő javaslattevő esetében ………………….. szolgálat vezető javaslattevő esetében: ……………………. A határidők letelte közötti időszakban a Bizottság elnöke - az a) pontban foglalt koordináció érdekében - konzultációt tart a szolgálatok vezetőivel. A vonatkozó határidő leteltét követően érkezett javaslatok csak a pótigények között szerepelhetnek. Pótigények között szerepelnek a megadott létszámot meghaladó személyekre tett javaslatok is.
3. Az adományokról való döntés
A Bizottság a határidőn belül beérkezett javaslatokról a helyi rendelet 13/A.§ (3) bekezdésében foglaltak alapján egyedi mérlegelési jogkörben dönt. Előnyt élveznek azon javasolt személyek, akik a jogosultsági feltételek közül többnek is megfelelnek. A megítélt adományokról a Bizottság határozatot hoz, melyben az adományozottak névsorát (feltüntetve személyi adataikat és lakcímeiket) a javaslattevők szerint külön listákban szerepelteti. A Bizottság ülésére, valamint a döntéshozatalra – a helyi rendelet 13/A.§ (2)-(4) bekezdéseiben foglalt eltérésekkel - az általános eljárási szabályok irányadóak.
4. Az adományok kiosztása
a) közreműködés az adományosztásban
A 3. pont szerint hozott döntés végrehajtásáról a Bizottság elnöke gondoskodik. Ennek keretében felkéri javaslattevőket, hogy az adományok kiosztásában működjenek közre és az általuk javasolt személyek részére juttassák el az adományokat rendeltetési helyeikre. Amennyiben valamelyik javaslattevő nem működik közre az adományok kiosztásában, az esetben a Bizottság elnöke gondoskodik ezen javaslattevő javaslatában foglalt adománycsomagok rendeltetési helyére való szállításáról, illetőleg adományozott részére való átadásáról. A közreműködés hiányaként kell értelmezni azt, ha a javaslattevő a 3. pont szerint hozott döntést követő 15 napon belül az adománycsomagokat maradéktalanul nem veszi át.
b) felelősség az átadás-átvétel során
Javaslattevők - a Bizottság által hozott határozat alapján - kiállított listán (jegyzéken) szereplő személyek részére kihordásra váró adománycsomagokat a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályán vehetik át. Az átvétel tényét a Hatósági Osztály ügyintézője előtt a javaslattevő aláírásával igazolja a 6. pont c) pontjában foglalt nyilvántartáson (jegyzéken). Ezt követően javaslattevő gondoskodik az adománycsomagnak rendeltetési helyre szállításáról és az adományozott részére való átadásáról. Az adománycsomagnak adományozott részére történő átadás tényét az adományozott az átvételi elismervényen aláírásával igazolja. Az aláírt átvételi elismervényeket javaslattevő köteles megőrizni és legkésőbb …………….-ig leadni a Hatósági Osztályon. Az átvételi elismervényekről javaslattevő jegyzéket készít, amely jegyzéken az elismervények leadásának tényét a Hatósági Osztály ügyintézője aláírásával igazolja Javaslattevő, az átvételt követően anyagi és jogi felelősséggel tartozik az adománycsomagok rendeltetési helyre szállításáért, valamint adományozott által történő átvetetéséért.
c) át nem vett adományok kezelése
Azon adománycsomagot, amelyek átvételét az adományozott megtagadta, javaslattevő haladéktalanul – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Azon adománycsomagot, amelynek átadása egyéb ok miatt hiúsult meg (különös tekintettel az adományozott ismeretlen helyen való tartózkodására) javaslattevő 15 napig megőrzi és ezen idő alatt ismételten – legalább 2 alkalommal - megkísérli az átadást adományozott részére. Amennyiben az átadás megkísérlése sikertelennek bizonyul, javaslattevő a megőrzési idő lejártát követően az adománycsomagot haladéktalanul, – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Az át nem vett adománycsomagok esetében javaslattevő a részére kiadott jegyzéken szerepelteti az adományozott nevét, személyi adatait lakcímét, az átadás megkísérlésének időpontját (dátum, óra, perc), az átadás meghiúsulásának okát (amennyiben a meghiúsulás oka nem az átvétel megtagadása, abban az esetben az átadás ismételt megkísérlésének további időpontjait). A jegyzéket az át nem vett adománycsomagokkal együtt leadja a Hatósági Osztályon. Az át nem vett csomagok a pótigények között kiosztható adománycsomagok számát növelik.
5. A pótigények
A Bizottság által megállapított összes kiosztható adománycsomag-számon felül pótigényként további javaslatok terjeszthetők elő, amennyiben az arra előirányzott szociális keret még nem merült ki. A pótigények benyújtására a 2. pontban rögzített szabályok alkalmazandók azzal, hogy javaslattevők legfeljebb 5 további személyre tehetnek javaslatot, valamint a pótigények végső beadási határideje ……………………. A pótigényekre vonatkozó döntésre a 3. pontban foglalt általános szabályok az irányadók azzal, hogy a Bizottság a határozatban az adományozottak névsorát nem szerepelteti javaslattevőként külön listán. A pótigényekről hozott döntés végrehajtásáról a Bizottság elnöke haladéktalanul gondoskodik, ennek keretén belül elszállítja az adománycsomagokat rendeltetési helyükre, valamint átadja azokat adományozottak részére. A Bizottsági elnök ezen intézkedéseire a 4. pont b) és c) pontjában foglalt szabályok értelemszerűen alkalmazandóak. A pótigényekről hozott döntés végrehajtását követően esetlegesen megmaradt adománycsomagok a helyi rendelet 13/A.§ (1) bekezdésében foglaltak szerint segélyként adott élelmiszerként adható ki.
6. Nyilvántartások vezetése
Az adományosztás során nyilvántartás készül
a) 2.pont b) pontja szerint beérkezett javaslatokról
b) a 3. pont szerinti döntésről
c) javaslattevők részére 4. pont b) pontja szerint átadott adománycsomagokról
d) az adományozottak részére átadott adománycsomagokról
e) a pótigényekre vonatkozó javaslatokról
f) a pótigényekre vonatkozó döntésről
g) a pótigények alapján átadott adománycsomagokról
h) a fennmaradó adománycsomagok jegyzékéről.
A Hatósági Osztály vezeti az a), c),f),h) pontban foglalt nyilvántartásokat.
A Titkársági-Jogi-Informatikai Osztály vezeti a b), és f) pontban foglalt nyilvántartásokat, melyekről jegyzőkönyv aláírását követő napon hivatalosan írásban (elektronikus úton) tájékoztatja a Hatósági Osztályt.
Javaslattevők vezetik a rájuk vonatkozó d) és e) pont szerinti nyilvántartásokat, amelyeket – lezárásukat követő napon, – a 4. pont b) illetőleg c) pontjában foglaltak szerint átadnak a Hatósági Osztály részére.
A Bizottság elnöke külön vezeti a g) és h) pont szerinti nyilvántartást, amelyeket - lezárásukat követő napon – az 5. pontban foglaltak szerint átad a Hatósági Osztály részére.
A nyilvántartások (jegyzékek) formanyomtatványait a Hatósági Osztály bocsátja javaslattevők rendelkezésére.
7. Egyéb kiegészítő szabályok.
Ezen határozatban nem szabályozott kérdésekre a helyi rendeletben, valamint Göd Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletében foglaltak az irányadók. A határidők számítására a 2004. évi CXL törvény 65.§-ban foglaltak az irányadók. „
Határidő: azonnal
Felelős: Lenkei György elnök
Kiadmány hiteles:
Benyó Paula
Göd, 2012. május 9.