18/2015. (VI. 24.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: 18/2015.(V.29.) sz. rendelet a köztisztviselők jogállásának szabályozásáról

Göd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
18/2015.(VI.26.) sz. rendelete
A köztisztviselők jogállásának szabályozásáról
 
Göd Város Önkormányzat képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232.§-ában, a 234. § (3) bekezdésében valamint 237.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. A rendelet személyi hatálya
 
1. §
 
E rendelet hatálya a Gödi Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselőkre, munkaidőre, köztisztviselői juttatásokra és támogatásokra vonatkozó rendelkezéseit a polgármesterre, a foglalkoztatási jogviszonyban álló alpolgármesterre, valamint az ügykezelőre és ügykezelőnek nem minősülő munkavállalóra is alkalmazni kell.
 
2. Munkaidő megállapítás
 
2.§
 (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója az ünnepnapot megelőző utolsó munkanapon végzendő munkaidő tartalmát korlátozhatja, átütemezheti, vagy a munkavégzési kötelezettségétől el is tekinthet.
(2) A Hivatal munkatársainak munkarendje:
            Hétfőn                                    8.00-tól 18.00 óráig
            Keddtől - Csütörtökig                7.30-tól 16.00 óráig
Pénteken                                 7.30-tól 12.00 óráig tart.
(3) A Hivatal ügyfélfogadási rendje:
            Hétfőn                                     13.00-tól 18.00 óráig
            Szerdán                                   8.00-tól 12.00 óráig, 13.00-tól 16.00 óráig
            Pénteken                                 8.00-tól 12.00 óráig tart.
(4) Csúsztatott munkarend lehetőségét a köztisztviselő kérésére a munkáltató biztosíthatja az ügyfélfogadás rendjének figyelembe vételével.
 
3. Illetménykiegészítés
 
3. §
 A Hivatal köztisztviselője
a) felsőfokú iskolai végzettség esetén alapilletménye 20%-ának
b) középiskolai végzettség esetén alapilletménye 10%-ának
megfelelő mértékű illetménykiegészítésre jogosult.
 
4. Köztisztviselői juttatások, támogatások
 
4. §
 (1) A köztisztviselő gyermeke születésekor egy összegű, 30 000 Ft vissza nem térítendő családalapítási támogatásra jogosult.
(2) A gyermekszületési támogatás a köztisztviselőt gyermekenként illeti meg.
(3) A gyermekszületési támogatás mindkét szülőt megilleti, amennyiben mindketten az önkormányzat köztisztviselői.
 
5. §
 (1) A munkáltató a köztisztviselő részére, a munkaköri feladatai eredményesebb ellátása érdekében folytatott tanulmányok végzéséhez, továbbá állami nyelvvizsga bizonyítvány megszerzéséhez:
a) továbbképzési és
b) nyelvtanulási
támogatást biztosíthat.
(2) A támogatás összege nem haladhatja meg a tandíj 50%-át.
 
6. §
 (1) A köztisztviselő eseti kérelmére a munkáltató illetményelőleg kifizetését engedélyezheti.
(2) Az illetményelőleg maximális mértéke a köztisztviselő havi nettó illetménye.
(3) Az illetményelőleg visszafizetésének futamideje 6 hónap.
 
7. §
 (1) Az önkormányzat egészségügyi juttatásként a köztisztviselő részére foglalkozás-egészségügyi ellátást biztosít, valamint rendszeres szűrővizsgálatot szervez.
(2) A köztisztviselőt szemüveg vagy kontaktlencse készítésének díjához 2 évenként 36 000 Ft vissza nem térítendő hozzájárulás illeti meg.
 
 
 
8. §
 (1) A köztisztviselőt a vele közös háztartásban élt közeli hozzátartozójának halála esetén 40 000 Ft temetési segély illeti meg.
(2) A köztisztviselő halála esetén a munkáltató az eltemettető részére temetési segély kifizetését engedélyezheti. Ebben az esetben a temetési segély összege maximum 30.000 Ft
 (3) Ha az önkormányzat az elhunyt köztisztviselőt „saját halott”-jának tekinti, és részben, vagy egészben a temetési költséget átvállalta, temetési segély nem fizethető.
 
9. §
 A cafetéria és egyéb juttatások részletes feltételeit, az elbírálás és az elszámolás rendjét, visszatérítendő juttatások esetében a visszatérítés szabályait a jegyző – a polgármesterrel egyetértésben, a költségvetési rendelet figyelembe vételével – egységes közszolgálati szabályzatban állapítja meg.
 
10.§
A fizetési számlához kapcsolódóan a köztisztviselő részére a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott mértékű bankszámla-hozzájárulást állapít meg, melynek kifizetésére minden év decemberében kerül sor.
 
5. A köztisztviselői juttatások megállapításának, elszámolásának rendje
 
11. §
 (1) Az alanyi jogon járó köztisztviselői juttatásokat az ok felmerülésétől számított 10 napon belül ki kell fizetni.
(2) A munkáltató mérlegelési jogkörétől függő köztisztviselői juttatások megállapítása előtt a munkáltató köteles kikérni a köztisztviselőkből álló, e célból létrehozott bizottság véleményét.
(3) A juttatások mértékének, feltételeinek, elbírálásának, elszámolásának e rendeletben nem szabályozott rendjét a munkáltató az egységes közszolgálati szabályzatban állapítja meg.
 
6. A juttatások fedezete
 
12. §
 A rendelet végrehajtásához szükséges pénzügyi fedezetet a mindenkori költségvetésben kell biztosítani.
 
7. Záró rendelkezések
 
13. §
 Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, egyúttal a 9/2003. (II. 27.) sz. Ök. rendelet hatályon kívül helyezésre került.
 
P. H.
 
 
Markó József
polgármester
Dr. Szinay József
címzetes főjegyző
 
 

« Vissza
Vissza a főmenübe