108/2018. (VII. 5.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: MÁV Zrt. állomási épületek, perontetők és utasforgalmi infrastruktúra rekonstrukciójáról szóló tervezési programjának véleményezése (Felsőgöd, Göd és Alsógöd)
108/2018. (VII. 5.) Ök. határozat
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
megismerte és az alábbi javaslatokkal együtt támogatja a MÁV Zrt. Infrastrukturális Fejlesztési Igazgatóság Felsőgöd, Göd és Alsógöd állomási épületek, perontetők és utasforgalmi infrastruktúra rekonstrukciójáról szóló tervezési programját.
- A tervezési program 21. oldalán „törekedni kell a kommunális szennyvíz és a csapadékvíz szétválasztott rendszerű elvezetésére” helyett javasoljuk: „el kell különíteni a kommunális szennyvíz és a csapadékvíz elvezetését.”
- Az esőbeállók, kerékpártárolók, utcabútorok kiválasztását és tervezett helyét kérjük bemutatni véleményezésre.
- A kiviteli terveket azok véglegesítése előtt kérjük Önkormányzatunknak bemutatni véleményeztetésre és egyeztetésre.
- A perontetők kialakításánál kérjük figyelembe venni a vonatok megállásának helyét. Felsőgödön javasoljuk az esőbeállók/új perontetők közelebb helyezését a megállóhoz, vagy a megálló előrébb helyezését emeletes személyvonatok figyelembe vételével. Alsógödön kérjük, hogy a Budapest felé menő személyvonatok is a sorompó közelében álljanak meg. Ide javasoljuk az új esőbeállók/perontetők megépítését is.
Kérjük a MÁV-ot az új esőbeállók/perontetők tervfázisban történő bemutatására azok véleményezése céljából. - A felsőgödi Duna úti felújításokkal való összehangolás során javasoljuk megvizsgálni a Honvéd sorra jobbra kanyarodó sáv kialakításának lehetőségét. Ezzel egyidejűleg javasoljuk a Felsőgöd vasúti megállóhelynél kialakítandó új üzletsor homlokzatának hátrébb tolását (Vác irányába), legalább az állomásépület zárt várótermének vonaláig, annak érdekében, hogy a gyalogos forgalom a sorompótól távolabb kerüljön. Kérjük az új üzletsor képének tervfázisban történő egyeztetését.
- Göd állomás közelében beépül egy lakóterület, meg fog nőni a forgalom. Javasoljuk a tervezés során ennek figyelembe vételét. Kérjük Göd állomás akadálymentesítését. A 2-es és 3-as vágányok elérhetőségét is biztosítani javasolt mozgáskorlátozottak és babakocsik számra. Mivel Göd állomásnál nem biztosított kerékpárosok és mozgáskorlátozottak nyugatról a keleti oldalra történő felszíni áthaladása, kérjük, hogy ezt a jelenlegi gyalogos aluljárón keresztül rámpás/mozgórámpás/liftes megoldással tegyék lehetővé.
- Kérjük Göd és Felsőgöd állomások aluljáróinak csapadékvízmentesítését. Jelenleg esős időben nehezen járhatóak a kialakuló „tócsák” miatt.
- Kérjük az alaptérképen Göd állomás épület-elhelyezkedésének valós feltüntetését.
- Göd állomásnál a tervezési program többnyire az állomás épülettől északi irányba rendezi a területeket. Kérjük déli irányban a volt Tüzép területének végleges elbontását, építési törmelékeinek és a levágott növényzet elszállítását. Kérjük, hogy a TÜZÉP helyén létesüljenek P+R parkolók és egy buszforduló is.
- Kérjük, mindhárom állomáson mindkét oldalán létesüljenek fedett kerékpártárolók.
- Felsőgöd állomás nagy utas forgalmat bonyolít. Kérjük megvizsgálni annak lehetőségét, hogy a zónázó vonat itt is megálljon.
- Pályafelújítás során kérjük a kitérőknél a váltók zajosságának csökkentését megvizsgálni.
- Alsógödi vasúti átjáróban csak az autósok számára van lámpa. Kérjük, a gyalogosok számára is látható lámpa létesítését.
- Kérünk zajméréseket és zajvédő falak kiépítését a legzajosabb szakaszokon. Javasoljuk Göd állomás kerítései helyreállítása során azok helyett legalább a peronnál zajvédő fal létesítését az ide ki- és beálló tehervonatok zajhatásának csökkentése miatt.
- Kérjük Göd állomás épületének az 1930-as évekbeli külső állapota szerinti felújítását. Az állomás A Rákóczi út felőli oldal tetőzetén még látszanak a díszes faragványok, továbbá az épület tömegén és jelenlegi kialakításán még felismerhetőek a századforduló szerinti épület nyomai. Az eredeti épület utólag épített déli részének elbontását javasoljuk a fennmaradó épület eredeti homlokzati elemeinek helyreállításával. Ily módon az ország legnagyobb személyforgalmú vonalának állomásépületei illeszkednek egymáshoz (Újpest, Vác, Dunakeszi, Göd). Ezt indokolja a rendszeres nosztalgiavonatos turizmus is. Reményeink szerint az eredeti tervek a MÁV tervtárában megőrzésre kerültek. Az épület belső beosztásába nem tudunk beleszólni, de az utazók szempontjából fontos lenne váró büfé és vizesblokk elhelyezése is. Kérjük, hogy a tervezés során vonják be Önkormányzatunkat véleményezés céljából.
- Szeretnénk, ha a MÁV az alsógödi felüljárót megkülönböztetett figyelemmel kezelné. Alsógöd kötődik a több mint 100 éves felüljáróhoz, de az önkormányzatnak nincsenek meg az anyagi lehetőségei annak fejújítására és fenntartására. Kérjük a MÁV-ot, hogy lehetőség szerint vegye figyelembe, hogy a Budapest – Vác vonalon lévő, az első vasúti pályán átívelő hídról van szó. Ezért ezt a felüljárót őrizze meg az utókor számára.
- Kérjük mindhárom állomás peronjai, nyilvános helységei, parkolói és kerékpártároló kamerás megfigyelésének kiépítését.
- Kérjük, hogy az illemhelyek mindhárom állomáson legyenek nyitva az utasforgalom ideje alatt.
Felelős: Markó József polgármester
Határidő: azonnal