134/2018. (IX. 6.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Oktatási intézmények üzemeltetési költségmegosztásáról szóló szerződés módosítása
 134/2018. (IX. 6.) Ök. határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
 
úgy dönt, hogy a Dunakeszi Tankerületi Központ és Göd Város Önkormányzata, valamint a Településellátó Szervezet között létrejött, a Huzella Tivadar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, továbbá a Gödi Németh László Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola tekintetében az átadott ingatlanok üzemeltetési költségmegosztásával kapcsolatban a 2016. december 15-én aláírt KLIK/122/838-1/2017. iktatószámú Megállapodást a jelen határozat melléklete szerint módosítja, egyúttal felhatalmazza a Polgármestert a szerződésmódosítás aláírására.
 
Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: azonnal
 
Melléklet a 134/2018. (IX. 6.) Ök. határozathoz:
 
Iktatószám: TK/122/6060-…/2018.
 
Megállapodás
I. számú MÓDOSÍTÁS
- EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALVA -
 
amely létrejött egyrészről a
Göd Város Önkormányzata
székhelye: 2132 Göd, Pesti út 81.
képviseli: Markó József polgármester
törzsszáma: 731102
adóigazgatási azonosító száma: 15731106-2-13
bankszámlaszáma: 10700323-42056506-51100005
KSH statisztikai számjele: 15731106-8411-321-13
mint Átadó (a továbbiakban: Önkormányzat), valamint
 
Dunakeszi Tankerületi Központ
székhelye: 2120 Dunakeszi, Állomás sétány 4.
képviseli: Eich László tankerületi igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15835066-2-13
Előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10032000-00336640-00000000
ÁHT azonosítója: 361606
KSH statisztikai számjele: 15835066-8412-312-13
mint átvevő (a továbbiakban: Átvevő)-,
 
Településellátó Szervezet
székhelye: 2132 Göd, Duna utca 5.
képviseli: Rataj András ügyvezető igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15394026-2-13
Előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10700323-44107309-51100005
Számlavezető: CIB Bank Zrt.
PIR azonosító: 394020
mint az ingatlanok üzemeltetője (a továbbiakban: TESZ)
 
(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel:
 
                                                                                                                                                        I.                        Előzmények
 
„A nemzeti köznevelésről” szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. § (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől az állam gondoskodik - az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével - a köznevelési alapfeladatok ellátásáról. A Kormány a 2016. december 31-ig hatályos, „a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról” szóló 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése c) pontjában az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (a továbbiakban: KLIK) jelölte ki. A 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 2017. január 1-jén hatályát veszti.
 
Az Nkt. – 2016. december 31-ig hatályos – 74. § (4) bekezdése alapján a 3000 főt meghaladó lakosságszámú települési önkormányzat gondoskodik - a szakképző iskola kivételével - az illetékességi területén lévő összes, saját tulajdonában álló, az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyon működtetéséről.
 
A működtetés keretében az Önkormányzat a KLIK-kel 2013. január 28-án kötött használati szerződés alapján ellátja „a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény végrehajtásáról” szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 8. mellékletben meghatározott működtetési feladatokat.
 
„Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebelsberg Központról” szóló 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet alapján a köznevelési intézmények fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatok ellátása céljából a KLIK-ből a területi szervei 2017. január 1-jével kiválnak, és a Korm. rendeletben meghatározott tankerületi központba olvadnak be, a KLIK központi szerve 2017. január 1-jétől Klebelsberg Központ néven működik tovább. Az Átvevő illetékességi körébe tartozó köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei tekintetében 2017. január 1-jétől a KLIK jogutódja az Átvevő Tankerületi Központ.
 
Az Nkt. 2017. január 1. napjától hatályos 74. § (4) bekezdése alapján a tankerületi központ által fenntartott köznevelési intézmény feladatainak ellátását szolgáló, települési önkormányzati tulajdonú ingatlan és ingó vagyonra vonatkozóan a tankerületi központot ingyenes vagyonkezelői jog illeti meg mindaddig, amíg a köznevelési közfeladat a tankerületi központ részéről történő ellátása az adott ingatlanban meg nem szűnik.
 
Az Nkt. 99/G. § (1) bekezdése értelmében a tankerületi központ által fenntartott, települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény 76. §-ban meghatározott működtetésével kapcsolatos jogviszonyokból származó jogok és kötelezettségek a tankerületi központot 2017. január 1-jétől illetik meg, illetve terhelik.
 
Az Nkt. 99/H. § (1) bekezdése szerint 2016. december 31-én települési önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló mindazon települési önkormányzati vagyon és vagyoni értékű jog (a továbbiakban: vagyon) leltár szerint 2017. január 1-jén a területileg illetékes tankerületi központ ingyenes vagyonkezelésébe kerül.
 
A köznevelési feladat ellátását biztosító vagyon alatt az ellátott köznevelési feladathoz kapcsolódó valamennyi jogot és kötelezettséget, valamint ingó és ingatlan vagyont is érteni kell.
 
Felek az Nkt. 99/H. § (3) bekezdése alapján egyidejűleg átadás-átvételi megállapodást kötnek, melyben meghatározzák az Átvevő ingyenes vagyonkezelésébe kerülő ingó és ingatlan vagyonelemek körét.
 
A Szerződő Felek egyezően előadják, hogy közöttük Gödön, 2016. december 15-én a vagyonkezelési szerződéshez kapcsolódó költségelszámolási és egyéb kérdések rendezésére létre jött Megállapodást (Továbbiakban: Eredeti szerződés) (Megállapodás iktatószáma: KLIK/122/838-1/2017.) a jelen szerződésben rögzítettek szerint módosítani kívánják.
 
Szerződő felek az alábbi módosításokat az Eredeti szerződés IV. fejezet 4. pontja alapján fogadják el érvényesnek: „A Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a felülvizsgálat eredményeképpen - amennyiben azok jogos érdekeiket nem sértik - minden olyan módosítást és szükséges intézkedést megtesznek, amely ahhoz szükséges, hogy a szerződés szerinti feladatokat a megszokott színvonalon, biztonságosan elláthatóak legyenek.”.
 
Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a közöttük létrejött Eredeti szerződés (Megállapodás) okiratot az alábbiak szerint egybehangzóan módosítják, egységes szerkezetbe foglalnak és fogadják el magukra nézve kötelezőnek:
 
 
                                                                                                                                        II.                        A szerződés tárgya
 
1.        Az Önkormányzat ingyenesen vagyonkezelésbe adja, az Átvevő pedig vagyonkezelésbe veszi az alábbiakban felsorolt ingatlanokat:
Hivatkozási alap: a Felek által közösen elfogadott és aláírt Vagyonkezelés Szerződés (iktatószám: KLIK/122/838-1/2017.), valamint a Vagyonkezelési Szerződés I.sz. módosítása (iktatószám: TK/122/03821-1/2018).
 
Sor-szám
Ingatlan címe (irányítószám település, cím)
Helyrajzi szám
A teljes ingatlan alapterülete és azon az egész felépítmény alapterülete
a tulajdoni lap alapján
(m2)
A vagyon kezelésbe átvett földrészlet (beleértve a felépítmény alapterületét is)
 (m2)
Ingatlan-nyilvántartásba bejegyezni kért tulajdoni hányad az egész ingatlanhoz viszonyítva
1.
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/A/1.
-
-
1/1
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/A/2.
-
-
-
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/A/3.
-
-
-
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/1.
-
-
1/1
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/2.
-
-
1/1
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/3.
-
-
-
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/4.
-
-
1/1
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/5.
-
-
-
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/B/6.
-
-
-
2132 Göd Ifjúság köz 1-3.
4362/C/1.
-
-
1/1
2.
2132 Göd Ifjúság köz 2.
4366
-
-
1/1
3.
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/A/1.
 
 
1/1
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/A/2.
 
 
-
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/A/3.
 
 
-
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/A/4.
 
 
-
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/B/1.
 
 
1/1
2131 Göd Petőfi Sándor u. 48.
394/B/2.
 
 
-
4.
2131 Göd Petőfi Sándor u. 51
378
3907
(felépítm.:1530,78)
1695
(felépítm.:664,2)
1695/3907
 
2.        Felek megállapodnak abban, hogy az ingatlanok üzemeltetési költségmegosztását jelen megállapodásukban rögzítik.
 
 
                                                                                                                     III.                        Felek jogai és kötelezettségei
 
3.        Felek megállapodnak abban, hogy a Felek a közüzemi mérőórák számát és típusát, valamint azoknak átadás-átvételét az 1. és 2. számú mellékletekben határozzák meg.
4.        Felek megállapodnak abban, hogy az Átvevőt érintő gázfogyasztási helyek átadás-átvételi időpontja: 2018.10.01. (Önkormányzat gázszolgáltatási szerződésének lejárati napja.)
Felek megállapodnak abban, hogy az Átvevőt érintő villamosenergia fogyasztási helyek átadás-átvételi időpontja: 2018.10.01.
Felek megállapodnak abban, hogy az Átvevőt érintő vízfogyasztási helyek átadás-átvételi időpontja: 2018.10.01.
5.        Felek megállapodnak abban, hogy azon gáz, víz és villamosenergia fogyasztási helyek tekintetében, ahol a mérőórák több területrész (pl. TESZ és Tankerület) fogyasztását mérik, ott a Felek a közműszolgáltatók irányába, kölcsönösen eljárva próbálják a mérőórák szétválasztását végrehajtani.
6.        Felek megállapodnak abban, hogy az azon fogyasztási (gáz, víz, villany) helyek vonatkozásában, ahol a mérőórák több területrész (pl. TESZ és Tankerület) fogyasztását mérik, azokat a fogyasztási helyeket az Átvevő a saját nevére íratja, valamint a mérőórák szétválasztásáig a TESZ részére - a TESZ és az Önkormányzat által használt területrész vonatkozásában (kivétel a szolgálati lakások) - a fogyasztást átszámlázza.
Az átszámlázás megszűnik a Felek között, amint a mérőórák szétválasztásra kerültek. A Felek erről kölcsönösen tájékoztatják egymást.
A Tankerület kötelezettséget vállal arra, hogy a mérőórák szükséges átszámlázását, a közműszolgáltatók által postai úton megküldött számlák érkezésétől számított 15 naptári napon belül továbbszámlázza. A Felek kölcsönösen elfogadják, hogy a számlák 15 napos fizetési határidővel kerülnek kiállításra.
7.        Felek a Vagyonkezelési Szerződés és a Vagyonkezelési Szerződés I.sz. módosításában kölcsönösen elfogadták, hogy a szolgálati lakások üzemeltetője továbbra is az Önkormányzat marad, a szolgálati lakások bérleti jogával az Önkormányzat rendelkezik.
8.        A Felek tudomással bírnak arról, hogy a szolgálati lakások vonatkozásában, a közműórák (gáz, víz, villany) az Átvevő vagyonkezelésében lévő területrész közműóráiról vannak megtáplálva.
A Felek kölcsönösen elfogadják, hogy a Tankerület az Önkormányzat által bérbe adott szolgálati lakások után, a Bérlőkkel kétoldalú megállapodást kötnek a közmű fogyasztások rendezésére.
A Felek kölcsönösen elfogadják, hogy a Tankerület átalánydíjat határoz meg a szolgálati lakások Bérlői részére.
Az Önkormányzat kötelezettséget vállal arról, hogy a Tankerületet folyamatosan tájékoztatja, hogy mely helyrajzi számú szolgálati lakást kinek, vagy kiknek adta Bérbe, milyen időbeli hatállyal. A Tankerület a kapott információk birtokában köt Megállapodást a Bérlőkkel a közüzemi fogyasztások rendezésére.
A Tankerület kötelezettséget vállal arra, hogy a Bérlők felé minden hó 5. napjáig kiszámlázza, és postai úton eljutatja a Bérlők részére az átalánydíjas számlát. A számla 15 napos lejárati határidővel kerül kiállításra.
 
9.        Az Önkormányzat és az Átvevő megegyeznek abban, hogy a köznevelési-oktatási tevékenység ellátása érdekében a testnevelési órákat, az Átvevő az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában és vagyonkezelésében lévő sportcsarnokaiban jelen megállapodás alapján ingyenes formájában tarthatja meg. A szívességi használat időtartamát, a felek jelen megállapodása alapján, tanítási napokon 7-16 óra közötti időtartamra határozzák meg.
Az Átvevő a sportcsarnokok használata tekintetében évi nettó 8 000 000 Ft összeget fizet az TESZ részére, mely összeggel az Átvevő a közüzemi karbantartási és takarítási költségekhez hozzájárul.
Az Átvevőt további kötelezettség nem terheli a sportcsarnokok használata tekintetében.
A sportcsarnokok vonatkozásában, az alábbi számlázási feltételek az irányadóak az általános fizetési feltételeken (V. fejezet) kívül:
 
·         1 hónapra eső díj:
Huzella Tivadar Ált. Iskola sportcsarnok nettó 350 000 Ft
Németh László Ált. Iskola sportcsarnok nettó 450 000 Ft
összesen nettó 800 000 Ft
·         A fizetés ütemezése: szeptember 1.-étől – június 30.-áig (10 hónap)
·         A díj ÁFA mentes.
 
10.    Átvevő viseli a vagyonkezelésébe vett vagyonnal kapcsolatos kárveszélyt a 2017. év január hónap 1. napjától. Az Átvevő viseli a vagyonkezelésében lévő vagyonnal összefüggő költségeket, közterheket, díjakat, gondoskodik a vagyonvédelemről.
A Felek kölcsönösen elfogadják, hogy 2019.01.01.-ei nappal, a Felek külön kötnek vagyonbiztosítási szerződést az általuk üzemeltetett területrészek vonatkozásában. Ennek megfelelően a Felek közötti átszámlázás megszűnik 2018.12.31-ei nappal.
 
 
                                                                                                                                    IV.                        A szerződés hatálya
 
11.    A Felek a jelen szerződést 2018. szeptember 1. napjától kezdődő határozatlan időtartamra kötik. A Felek megállapodnak, hogy a szerződést évenként szükségesség esetén, közösen előre egyeztetett időpontban felülvizsgálják, mely során megvizsgálják a szerződés azonos tartalommal való fenntarthatóságának és a szerződés szerinti feladatok mikénti elláthatóságának kérdését a gyakorlati tapasztalatok tükrében. A Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a felülvizsgálat eredményeképpen – amennyiben azok jogos érdekeiket nem sértik– minden olyan módosítást és szükséges intézkedést megtesznek, amely ahhoz szükséges, hogy a szerződés szerinti feladatok a megszokott színvonalon, biztonságosan elláthatóak legyenek.
 
 
 
                                                                                                                                            V.                        Fizetési feltételek
 
12.    A Felek megegyeznek abban, hogy a közüzemi költségek tekintetében a Tankerület a TESZ részére, a vagyonbiztosítási díj tekintetében az Átadó a Tankerület részére, az átszámlázásra vonatkozó díjtételek vonatkozásában számlát bocsát ki.
13.    A Felek a számla kézhezvételétől számított 15 naptári napon belül köteles kiegyenlíteni a számla ellenértékét.
 
                                                                                                                                   VI.                        Egyéb rendelkezések
 
14.    A szerződést a Felek írásban jogosultak módosítani vagy kiegészíteni.
15.    Kapcsolattartók kijelölése:
 
Göd Város Önkormányzata kapcsolattartója:
Juhász Anita vagyongazdálkodási referens
Tel.: +36 30 686 7710
E-mail: juhaszanita@god.hu
Dunakeszi Tankerületi Központ kapcsolattartója:
Radó Gellért, vagyongazdálkodási osztályvezető (név, beosztás)
Tel.: +36 30 237 0787
E-mail: gellert.rado@klik.gov.hu
Településellátó Szervezet kapcsolattartója:
dr Preller Zoltán gazdasági és jogi igazgató helyettes
Tel.: +36 20 313 0443
E-mail: prellerzoltan@god.hu
 
16.    A Felek megállapodnak abban, hogy a szerződésből adódó, vagy azzal kapcsolatban felmerülő vitákat vagy nézetkülönbségeket mindenekelőtt békés úton, tárgyalások útján rendezik. Esetleges jogvitájukra a hatáskörrel rendelkező Dunakeszi székhelyű Dunakeszi Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
17.    A szerződésre egyebekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és a vonatkozó jogszabályok előírásai az irányadók.
18.    Jelen megállapodás 6 (hat) számozott oldalból áll és 10 (tíz) eredeti példányban készült, amelyből 2 (kettő) példány Önkormányzatot, 6 (hat) példány az Átvevőt és 2 (kettő) példány a TESZ-t illeti meg.
19.    Felek a megállapodást együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.
20.    Jelen megállapodás módosítást a Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 134/2018. (IX. 6.) Ök. határozatával elfogadta.
 
Mellékletek:
1.                  Huzzela Tivadar Általános Iskola – közműórák
2.                  Gödi Németh László Általános Iskola – közműórák
3.                  A szolgálati lakások listája
 
 
 
Göd, 2018. szeptember …
 
 
…………………………………………
Göd Város Önkormányzata
Markó József
polgármester
………………………………………..
Dunakeszi Tankerületi Központ
Eich László
tankerületi igazgató
 
pénzügyileg ellenjegyzem:
 
……………………………………………
Göd Város Önkormányzata
Kovács Krisztina
pénzügyi osztályvezető
 
 
pénzügyileg ellenjegyzem:
 
……………………………………………
Dunakeszi Tankerületi Központ
Tóthné Pataki Csilla
gazdasági vezető
Jogilag ellenjegyzem:
 
……………………………………….
Göd Város Önkormányzata
dr. Szinay József
címzetes főjegyző
 
 
……………………………………….
Településellátó Szervezet
Rataj András
igazgató
Jogilag ellenjegyzem:
 
………………………………………..
Dunakeszi Tankerületi Központ
dr. Lipka Erika
ügyvéd
 


 
 







3. SZÁMÚ MELLÉKLET
A SZOLGÁLATI LAKÁSOK LISTÁJA
 
 
Helyrajzi szám
Szolgálati lakás címe
Bérlő neve
Elérhetőség
3243/A/2
2132 Göd, Regős u. 36.
...
...
4362/B/6
2132 Göd, Ifjúság köz 1-3.
...
...
394/A/4
2131 Göd, Petőfi Sándor u. 48.
... (felesége és gyermeke)
...
394/B/2
2131 Göd, Petőfi Sándor u. 48.
...
lakóhelye: ...., tartózkodási helye: ...
378
2131 Göd, Petőfi Sándor u. 51.
...
lakóhelye: ..., tartózkodási helye: ...
 
 
A Petőfi Sándor u. 48-ban található még az a lakás, amelyben a mindenkori nyelvi lektor lakik, de ezt a lakást az önkormányzat átadta a tankerületnek, elvileg ez már nem az önkormányzaté.
« Vissza
Vissza a főmenübe