134/2018. (XII. 13.) Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsági határozat
Tárgy: Szociális ellátásokról szóló helyi rendelet módosítása
 Göd Város Önkormányzatának Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek az alábbi határozat meghozatalát és elfogadását:
 
Göd Város Önkormányzatának …/2018. (XII.14.) sz. rendelete
a szociális ellátásokról szóló 2/2015.(II.26.) sz. rendelet módosításáról
 
 
1.§
 
A rendelet 21.§ helyére az alábbi szövegrész kerül

(1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételére irányuló kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani. A kérelmet az ellátásra jogosult illetve törvényes képviselője nyújthatja be. Az ellátások igénybevételéről az intézmény vezetője dönt - az Szt. 59/A.§, valamint 9/1999.(XI.24.) SzCsM rendelet 22.§ és 22/A.§-ban foglaltakra tekintettel - ezen rendeletben foglaltak szerint.
(2) Amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik azon kérelmező részesíthető ezen rendeletben foglalt szociális alapellátásban, akinek háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülálló esetében 300%-át, valamint - 65 évet betöltötte, illetőleg kortól függetlenül egészségi vagy mentális állapota, szenvedélybetegsége, illetőleg jogszabályban meghatározott szociális rászorultsága miatt az ellátás igénybevételére rászorul.
(3) A (2) bekezdéstől eltérően a szociális ellátás, elhelyezés körében azonnali ellátás, soron kívüli elhelyezés abban az esetben biztosítható, ha az ellátás hiánya a kérelmező életét, testi épségét veszélyezteti.
(4) Az intézményvezető az ellátás igénybevételének megkezdésekor az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével – külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően - megállapodást köt, amely tartalmazza:
a) az intézményi ellátás időtartamát (határozott vagy határozatlan),
b) az intézmény által nyújtott szolgáltatások formáját, módját, körét,
c) a személyi térítési díj megállapítására, fizetésére vonatkozó szabályokat,
d) az ellátás megszűnésére vonatkozó szabályokat,
e) panasztétel lehetőségét, annak kivizsgálásának módját.
(5) Az intézményi jogviszonyban állók érdekképviseletére, a panaszok kivizsgálására az intézmények vezetői és az Érdekképviseleti Fórumok is jogosultak.
 
 
 
2.§
Ezen rendelet 2019. január 1. napján lép hatályba.
« Vissza
Vissza a főmenübe