118/2019. (VI. 27.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Pályázati felhívás a Kincsem Udvarház helyiségeinek Kávéházként történő hasznosítására
118/2019. (VI. 27.) Ök. határozat
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
ajánlati felhívást tesz közzé „Kávéház jellegű vendéglátóipari egység” kialakítása tárgyában az alábbiak szerint:
PÁLYÁZAT
az egykori gödi Kincsem-istálló, jelenleg Kincsem Udvarház helyiségének Kávéházként történő hasznosítására
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (2131 Göd, Pesti út 81.) 118/2019. (VI. 27.) Ök. számú határozata alapján pályázatot hirdet a Göd, Kincsem park 2. (hrsz.: 2690/11) ingatlan hasznosítására az alábbiak szerint:
1. Az ingatlan legfontosabb jellemzői:
- címe: Göd, Kincsem park 2. hrsz: 2690/11
- a telek területe: 2543 m2, az épület alapterülete: 623,4 m2,
- művelési ág: kivett gazdasági épület
- tulajdonosi jogállás: önkormányzati tulajdon, a tulajdonos: Göd Város Önkormányzata,
- az épület Göd középpontjában, a 2. számú, Bp.-Vác főútvonal mellett található, az épület mögött halad el a Budapest-Szob kerékpárút
- árvíztől védett
- az épület U alaprajzú, állapota felújított
Tulajdonosi nyilatkozat: A tulajdonos kijelenti, hogy az ingatlan per-, és tehermentes.
Jelenleg a beépítés jellege és az épület belső udvari karaktere, főbb elemei helyi védelem alatt állnak.
A hasznosítási pályázat az ingatlanon belül található helyiségre és az előtte lévő terasz részre vonatkozik.
A hasznosítandó épület legfontosabb jellemzői:
- 32.56 m2 területű üzlethelyiség (kiszolgáló tér, kávézó) és
- 8,70 m2 területű öltöző, irodahelyiség
- 17,28 m2 területű fedett, nem fűthető terasz
- 4,32 m2 területű fedett, nem fűthető terasz
- 5,58 m2 területű fedett, nem fűthető terasz
- 97,50 m2 belső udvari nyitott terasz
- 21 m2 utca fronti nyitott terasz
A Helyi Építési Szabályzat szerinti besorolása Vi-1 Intézményi terület építési övezet, létesíthető funkciók:
- a) igazgatási épület,
- b) kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó épület,
- c) egyéb közösségi szórakoztató épület,
- d) egyházi, oktatási, egészségügyi, szociális épület,
- e) szálláshely,
- f) a domináns funkciót szolgáló épületen belül a tulajdonos, a használó vagy a személyzet számára szolgáló, legfeljebb 1 db lakás,
- g) a létesítmények működéséhez szükséges, ahhoz kapcsolódó funkciójú kiszolgáló épületek, építmények.
2. A pályázat fő célja:
- A Kincsem Istálló és Udvarház mögött halad el a Bp.-Szob kerékpárútvonal, mely az EUROVELO 6 része, valamint Gödön a lakosság nagy része kerékpárral közlekedik. 100 m-es körzetben több üzlethelyiség is található, melyeknek nagy a látogatottsága. Az üzlethelyiségbe tervezett szolgáltatás – Kávézó - az itt elhaladó túrázókat és a helyi lakosokat kell kiszolgálja kávéház jellegű vendéglátóipari szolgáltatással.
3. Egyéb információk
- A tevékenység folytatásához szükséges egyéb kialakítás a bérlő kötelezettsége és költsége, bérbeszámítási és kártalanítási igény nélkül.
- Közművesítettség: elektromos áram. A Kiszolgálótér helyiségben van hideg víz és meleg víz, a melegről átfolyós vízmelegítő gondoskodik. Az épület teljes vízmennyiségének költsége bérlőt terheli, kivételt képez ez alól a locsolóberendezés, melyhez almérő van felszerelve.
- Minimálisan ajánlható bérleti díj: 10.000,- Ft/ hó
- A bérleti díj minden év január 1. napjától az infláció mértékével emelkedik, először 2021. évben.
- Bérleti időszak: minimum 3 év
4. Kikötések:
- A belső udvari terasz használata közös a József Attila Művelődési Házzal. Bérlő ezen területen csak mobil asztalokat, székeket, napernyőket stb. használhat.
- A felújítás, korszerűsítés során beépített anyagok a beépítéssel az Önkormányzat tulajdonába kerülnek.
- A hasznosítási időszak alatt az ingatlan fenntartásával és karbantartásával járó valamennyi költség Pályázót terheli, azért sem a projekt időtartama alatt, sem azt követően kompenzációt, beszámítást nem kérhet.
- A megvalósítási, majd hasznosítási időszak leteltét követően a beruházással kialakított állapotnak megfelelően karbantartott ingatlan teljes egészében Önkormányzat birtokába kerül vissza.
- Játékterem, diszkó és egyéb a gödi kertvárosi környezetet zavaró tevékenység kizárt.
- Jelentős gépkocsiforgalmat vonzó tevékenység nem támogatott. A gépkocsik elhelyezéséről az országos és helyi jogszabályoknak megfelelően gondoskodni kell.
- Amennyiben Pályázó a benyújtott és kedvezően elbírált pályázatban megjelöltektől a saját érdekkörében felmerülő okból a megvalósítás vagy/és a hasznosítás során eltér, úgy a Felek közötti szerződések megszűnnek.
- Az Önkormányzat fenntartja a jogát, hogy a pályázati eljárást indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
5. A pályázókra vonatkozó elvárások:
- Pályázhat magyar vagy közösségi lakhelyű/székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet vagy büntetlen előéletű, cselekvőképes természetes személy.
- A pályázónak nem lehet magyarországi köztartozása és ezt 30 napnál nem régebbi hatósági „nullás” igazolással bizonyítja, vagy szerepel az állami adóhatóság honlapján közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban.
- Nincs lejárt határidejű tartozása Göd Város Önkormányzata vagy a Településellátó Szervezet felé.
- A pályázó szervezet nem áll csődeljárás alatt, nem indítottak ellene felszámolási eljárást és nem áll végelszámolás vagy felfüggesztés alatt.
6. A pályázati anyag tartalma, csatolandó dokumentumok:
- Hasznosítási koncepció amely alátámasztja a határozott időre szóló komplex hasznosítási szerződés megkötését.
- A pályázó által javasolt bérleti időszak konkrét meghatározása (minimum 3 év)
- Az értékelési szempontokat alátámasztó egyéb a Pályázó saját belátása szerinti részletességgel, meggyőző erejű tartalommal és formában, közkeletű papíralapú vagy elektronikus formátumokban adja be.
- A pályázó személyére vonatkozó iratok másolatai (személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya).
7. A pályázatok benyújtásának határideje és módja:
- 2019. július 08. (hétfő) 900 óra postai úton: Gödi Polgármesteri Hivatal címére való megküldésével (2131 Göd, Pesti út 81.) vagy
- személyesen: Gödi Polgármesteri Hivatal (2131 Göd, Pesti út 81.) II. emelet 209. szobában Juhász Anita vagyongazdálkodási referensnél
- A pályázatot kérjük zárt borítékban, magyar nyelven benyújtani, a borítékon fel kell tüntetni a pályázó nevét, címét és a „Pályázat a Kincsem Udvarházban „Bringapont” létesítésére. Csak az ajánlattételi határidő lejártakor bontható fel!” jelzetet.
8. A pályázatok értékelési szempontjai:
A pályázat értékelésénél figyelembe vett szempontok a bérleti díj mértéke, a vállalt szolgáltatás tartalma, a vállalt nyitvatartási idő hossza. Az értékelés során a szempontokra adható maximális pontszám az érvényes pályázatok számával megegyező, mely a szorzószámokkal lesz súlyozva.
Sorszám
|
Értékelési szempont
|
Szorzószám (súlyszám)
|
1.
|
Bruttó ajánlati ár összesen (HUF/hó)
|
60
|
2.
|
Vállalt szolgáltatás tartalma
|
40
|
9. Az elbírálásra jogosultak, pályázat értékelése:
- A borítékbontás és az eredményhirdetés nyilvános, a bírálat zárt eljárásban történik.
- Borítékbontás időpontja: 2019. július 08. (hétfő) 1600 óra. A borítékbontásról külön értesítést a pályázó nem kap. A borítékbontást a polgármester által megbízott személy végzi és a pályázatok alaki feltételeit ellenőrzi. Megállapításait jegyzőkönyvben rögzíti, melyet kérésre átad a jelenlévő pályázónak.
- A benyújtott pályázatok közül a nyertes pályázóról a 3 tagú Bíráló Bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület dönt, melyről pályázók írásban kapnak értesítést.
- A Képviselő-testület meghatározza a hozzá felterjesztett 3 legjobb pályázat sorrendjét, megállapítja a pályázat nyertesét.
- Az eredményről történő értesítés határideje: a Képviselő-testületi ülést követő 8 munkanapon belül. Az ajánlatkérő az eredményről levélben tájékoztatja az ajánlattevőket.
- Amennyiben a pályázatot elnyerő a felhívástól számított 15 napon belül a bérleti szerződést saját hibájából nem köti meg, úgy a másodikként megjelölt pályázó lesz jogosult a bérleti szerződés megkötésére.
- A szerződéskötéskor a bérlőnek kauciót kell fizetnie, melynek mértéke háromhavi bérleti díjjal azonos összeg.
10. A szerződéskötés legkésőbbi időpontja: a pályázat benyújtását követő 30. nap.
11. Egyéb adatok:
Az ingatlan munkanapokon megtekinthető a helyszínen, Juhász Anita vagyongazdálkodási referenssel előzetesen egyeztetett időpontban. (tel: 27/ 530-056)
A felhívással, a pályázat részleteivel kapcsolatos további információk kérhetők Bertáné Tarjányi Judit főépítésznél (tel: 27/530-064/208. mellék)
Göd, 2019. június 27.
Göd Város Önkormányzata nevében:
Markó József
polgármester
A Képviselő-testület felkéri a Jegyzőt, hogy a pályázati felhívást haladéktalanul jelentesse meg a Gödi Körképben, az Önkormányzat honlapján, a Gödi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, és legalább egy országos napilapban.
A beérkezett pályázatokat döntéshozatal céljából terjessze egy 3 tagú Bíráló Bizottság (tagjai: dr. Pintér György alpolgármester, Popele Julianna beruházási és városüzemeltetési osztályvezető és Juhász Anita vagyongazdálkodási ügyintéző) elé, majd annak javaslata alapján Göd Város Önkormányzata Képviselő-testülete elé.
Felelős: dr. Szinay József címzetes főjegyző
Határidő: azonnal