4/2020. (I. 27.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: A Szerb Nemzetiségi Önkormányzattal kötött megállapodás felülvizsgálata
 4/2020. (I. 27.) Ök. határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
 
úgy dönt, hogy a melléklet szerinti tartalommal új együttműködési megállapodást köt a Gödi Szerb Önkormányzattal.
 
Felkéri a polgármestert annak aláírására.
 
Felelős: Balogh Csaba polgármester
Határidő: azonnal
 
Melléklet a 4/2020. (I. 27.) Ök. határozathoz:
 
Együttműködési megállapodás
Göd Város Önkormányzat és a Gödi Szerb Önkormányzat között
 
 
mely létrejött egyrészt Göd Város Önkormányzata továbbiakban Önkormányzat (képviseli: Balogh Csaba polgármester székhely: 2131 Göd, Pesti u. 81. adószám: 15731106-2-13) és a Gödi Szerb Önkormányzat továbbiakban Nemzetiségi Önkormányzat (képviseli: Pandurovic Mirko Milutin elnök székhely: Göd, Pesti u. 81. adószám: 15779997-1-13, törzskönyvi azonosító szám: 779991) között az alábbiak szerint:
 
A megállapodást az együttműködő felek a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint ennek végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII. 31.) kormányrendelet alapján kötik.
 
Az Áht. 27.§ (2) bekezdés alapján a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról a helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye szerinti helyi önkormányzat Polgármester Hivatala gondoskodik. A helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló törvény szerinti megállapodásban rendezik. A szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítását, költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjét, és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
 
A megállapodás szabályainak kialakítása
-         Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
-         a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény,
-         az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az ennek végrehajtására kiadott
-         az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet,
-         az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló többször módosított 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet előírásainak figyelembevételével történt.
 
I. Az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása
 
Göd Város Önkormányzata a Gödi Szerb Önkormányzat részére a rendelkezésre álló anyagi eszközök arányában – az éves önkormányzati költségvetési rendelet keretein belül – biztosítja  a működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:
- Az Önkormányzat térítésmentesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a Polgármesteri Hivatalban, közmeghallgatásaihoz és előreláthatóan nagy érdeklődést keltő ülésekhez a Polgármesteri Hivatal tanácstermében. A teremhasználatot előre egyeztetnie kell az elnöknek a Polgármesteri Hivatal titkárságával. A használathoz kapcsolódó fűtés, áramfogyasztás, víz- és takarítási szolgáltatás költségeit a Polgármesteri Hivatal viseli. A helyiségek és az ingóságok használatának joga a Nemzetiségi Önkormányzatot megszűnéséig illeti meg.
- Az Önkormányzat a Polgármesteri Hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.
- A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését az elnök kérésére a (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezések, s azok postázási feladatainak ellátása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása) a jegyző a Polgármesteri Hivatal Önkormányzati Koordinációs Osztályán keresztül biztosítja.
- A jegyző vagy aljegyző részt vesz a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésein, közmeghallgatásain és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.
- A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával  kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.
 
Ahhoz, hogy az Önkormányzat és a jegyző, illetve a Polgármesteri Hivatal jelen együttműködés szerinti valamennyi kötelezettségeit teljesíteni tudja a Gödi Szerb Önkormányzat elnökének szoros együttműködése, iránymutatása szükséges.
 
II. A nemzetiségi önkormányzat költségvetésének elkészítésének és elfogadásának rendje
 
A költségvetési törvény kihirdetését követő 15 napon belül a költségvetésre vonatkozó részletes információk megismerését követően a Pénzügyi Osztály vezetője folytat egyeztetést az elnökkel, és rendelkezésére bocsátja a Nemzetiségi Önkormányzatra vonatkozó adatokat.
 
A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete megtárgyalja és önállóan költségvetési határozatban állapítja meg feladatainak ellátásához szükséges előirányzatait, elemi költségvetését. A Nemzetiségi Önkormányzat elnöke az elfogadott, hitelesített határozatot, vagy jegyzőkönyvet a költségvetési törvény kihirdetését követő 30 napon belül eljuttatja a Polgármesteri Hivatal jegyzőjének.
 
A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának tartalmaznia kell a működési és felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat, ezen belül a személyi jellegű kiadásokat, a munkaadókat terhelő járulékokat, a dologi jellegű kiadásokat, az ellátottak pénzbeli juttatásait, a speciális célú támogatásait, beruházások, felújítások és az egyéb felhalmozási célú kiadásokat, támogatások előirányzatait.
Amennyiben az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat támogatásáról dönt, Göd Város Önkormányzatának költségvetési rendelete tartalmazza a Gödi Szerb Önkormányzatnak nyújtott önkormányzati költségvetési támogatás összegét.
 
III. A költségvetés végrehajtása és előirányzatok módosításának rendje
 
Ha a Nemzetiségi Önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, a Nemzetiségi Önkormányzat határozatával módosítja az éves költségvetésének előirányzatát.
A testület, a döntése szerinti időpontokban, az első féléves beszámolóval egyidejűleg, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési határozatát.
 
A Nemzetiségi Önkormányzat hitelesített határozatai alapján a Pénzügyi Osztály vezetője elvégzi a szükséges előirányzat módosításokat.
 
A módosításokat az Önkormányzat költségvetési rendeletének kiadási és bevételi előirányzatán azonnal át kell vezetni költségvetési határozat módosításával.
 
IV. Költségvetési információ szolgáltatás rendje
 
1. Információ szolgáltatás
 
A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatát úgy fogadja el, és erről információt az Önkormányzatnak úgy szolgáltat, hogy az a költségvetésével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni.
 
A Nemzetiségi Önkormányzat üléseiről készült jegyzőkönyveket a Nektv .95.§ (3) bekezdése szerint az elnök az ülést követő 15 napon belül megküldi a Pest Megyei Kormányhivatal részére törvényességi ellenőrzés céljából, valamint a jegyző által megbízott Titkársági ügyintéző részére.
 
A Nemzetiségi Önkormányzatnak gondoskodnia kell arról, hogy a jegyző (megbízottja) a  törvényi kötelezettségeinek időben eleget tudjon tenni, illetve a Pénzügyi Osztály munkatársai megfelelően tudják végrehajtani a jegyzőkönyv határozataiban foglalt pénzügyi intézkedéseket.
 
A Nemzetiségi Önkormányzat időközi jelentéseit (költségvetési, mérlegjelentés) a Pénzügyi Osztályvezető vagy az általa kijelölt pénzügyi ügyintéző készíti el és rögzíti az informatikai rendszerben. A költségvetési jelentés rendjét a vonatkozó jogszabály szerint teljesíti a Magyar Államkincstár részére
 
 
 
 
2. Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje
 
Az Önkormányzatnak és a Nemzetiségi Önkormányzatnak a naptári évről szóló költségvetési beszámolót, december 31-i fordulónappal a központilag biztosított informatikai rendszeren keresztül készíti el a Pénzügyi osztály. Az Önkormányzatnak és a Nemzetiségi Önkormányzatnak az adatait tartalmazó felülvizsgált éves beszámoló elkészítésének határidejét követő tíz naptári napon belül kell benyújtani a Magyar Államkincstár Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának.
 
Az Áht. információs rendszere felé benyújtott éves beszámoló adatait a Pénzügyi Osztály megküldi a Nemzetiségi önkormányzat elnökének. A Nemzetiségi önkormányzat elnöke az éves költségvetés teljesítéséről kapott adatok alapján információt szolgáltat és beszámol a következő testületi ülésen a Nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének.
 
A ¾ éves beszámoló adatairól a Pénzügyi Osztály november 15-ig tájékoztatja a Nemzetiségi önkormányzat elnökét, a nemzetiségi elnök november 30-ig a koncepcióval egyidejűleg tájékoztatja a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületét, amelyet határozattal fogad el.
 
V. A költségvetési gazdálkodás végrehajtásának rendje
 
A Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya látja el.
 
1.       Kötelezettségvállalás rendje
A Nemzetiségi Önkormányzat nevében feladatainak ellátása (végrehajtása) során fizetési, vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) az elnök - vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő - kizárólag írásban jogosult.
 
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet. Az előkészített szerződés-tervezeteket jogszabályi ellenőrzés céljából bemutathatja a Polgármesteri Hivatal jogtanácsosának. A jóváhagyott, valamennyi szerződő fél által aláírt végleges kötelezettségvállalásokból egy eredeti példányt nyilvántartásba vétel céljából el kell juttatni a Polgármesteri Hivatal pénzügyi osztályának.
 
2.       Utalványozás
A Nemzetiségi Önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének, vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök, vagy az általa írásban felhatalmazott Nemzetiségi Önkormányzati képviselő jogosult.
Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre ezután kerülhet sor.
 
3.       Pénzügyi ellenjegyzés
Pénzügyi ellenjegyzést a Nemzetiségi Önkormányzat kiadási előirányzatai terhére vállalt kötelezettség esetén a Polgármesteri Hivatal pénzügyi osztályvezetője vagy az általa írásban kijelölt, a hivatal állományába tartozó köztisztviselő végez.
 
4.       Érvényesítés
Az érvényesítést a Polgármesteri Hivatal ezzel megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű dolgozója végzi.
 
5.       Szakmai igazolás
A kiadás teljesítés elrendelése előtt szakmailag igazolni kell azok jogosultságát.
A teljesítés szakmai igazolását a bizonylaton kell elvégezni a Pénzügyi Osztályon erre a célra rendszeresített bélyegzővel, a dátum és a szakmai igazolást végző aláírásának feltüntetésével. A szakmai igazolást végző személy kijelöléséről a nemzetiségi önkormányzat elnöke köteles rendelkezni.
 
 
6.       Összeférhetetlenségi szabályok
A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója, vagy maga javára látná el.
 
VI. A nemzetiségi önkormányzat számlái
 
A Nemzetiségi Önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél, amellyel kapcsolatos adminisztratív feladatokat a Pénzügyi Osztály végzi. A Nemzetiségi Önkormányzat készpénzt (előleget) saját bankszámlájáról vehet fel a számlavezető pénzintézet pénztárából. A bankszámlaszám feletti rendelkezésre a Gödi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályának vezetője és a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke együttesen jogosultak.
A Gödi Szerb Önkormányzat pénzforgalmi számlaszáma: 10700232-67253975-51100005
Számlavezető bank: CIB Bank.
 
VII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás rendje
 
A Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya a Nemzetiségi Önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait önállóan vezeti.
 
A 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a Nemzetiségi Önkormányzat tekintetében a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületének elnöke felelős.
 
VIII. Záró rendelkezések
 
Az együttműködési megállapodást az érintett önkormányzatok minden évben január 31-ig felülvizsgálják és módosíthatják a hatályos jogszabályok figyelembevételével.
Az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában rögzíti a megállapodás szerinti működési feltételeket, a megállapodás megkötését, módosítását követő harminc napon belül.
 
Az együttműködési megállapodást Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ………..................... sz. határozatával, a Gödi Szerb Önkormányzat Képviselő-testülete ………….................... sz. határozatával hagyta jóvá.
 
 
Göd, 2020. év ………. hó  ….. nap
 
 
Balogh Csaba
polgármester
Göd Város Önkormányzata
Pandurovic Mirko Milutin
elnök
     Gödi Szerb Önkormányzat
              
« Vissza
Vissza a főmenübe