84/2020. (V. 5.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: A felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói szolgáltatások teljes körű ellátására vonatkozó megbízási szerződés elfogadására
Göd Város Önkormányzata polgármesterének
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének feladat- és hatáskörében hozott
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének feladat- és hatáskörében eljárva - a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. §-ának (4) bekezdése alapján - Göd Város Önkormányzatának polgármestere
a fennálló veszélyhelyzetben úgy dönt, hogy az IGLU LTP Tanácsadó és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társasággal (1071 Budapest, Peterdy u. 39. 2. em. 15., cégjegyzékszám: 01 09 285353, adószám: 25717057-2-42), a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói szolgáltatások teljes körű ellátására vonatkozó megbízási szerződést, a határozat melléklete szerinti tartalommal elfogadja.
Forrás: az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének dologi kiadások előirányzata. Az idei évi költségvetés fedezetet biztosít a 2021. évi költségekre is.
Felelős: polgármester
Határidő: azonnal
Göd, 2020. május 5.
Balogh Csaba dr. Szinay József
polgármester címzetes főjegyző
Melléklet a 84/2020. (V. 5.) Ök. határozathoz:
Ikt.szám: 01/……/2020.
M E G B Í Z Á S I S Z E R Z Ő D É S
Amely létrejött egyrészről
Göd Város Önkormányzata
székhely: 2131 Göd, Pesti út 81.
adószám: 15731106-2-13
statisztikai szám: 15731106-8411-321-13
képviseli: Balogh Csaba polgármester, mint Megbízó,
valamint az
IGLU LTP Kft.
székhely: 1071 Budapest, Peterdy utca 39. 2. em. 15.
Cégjegyzékszám: 01-09-285353
Adószám: 25717057-2-42
képviseletében eljár: Ignácz Edit ügyvezető,
a továbbiakban, mint Megbízott között a mai napon az alábbi feltételekkel:
I. A SZERZŐDÉS TÁRGYA
- A Megbízó megbízza az IGLU LTP Kft-t, a jelen szerződésben meghatározott feladatok elvégzésére.
- A Megbízott köteles a tevékenységét az előírásoknak megfelelően, szakszerűen elvégezni, figyelemmel a Megbízó által támasztott szakmai és pénzügyi elvárásokra.
II. A SZERZŐDÉS HATÁLYA
A megbízási szerződés, a szerződés mindkét fél általi aláírásának napjától 2021. március 31-ig terjedő határozott időtartamra jön létre. Amennyiben a szerződés lejáratakor közbeszerzési eljárás vagy jogorvoslati eljárás van folyamatban, akkor a jelen szerződés annak lezárásáig terjed.
Amennyiben a szerződés teljesülését követően kezdődik a Megbízott által lefolytatott közbeszerzési eljáráshoz kapcsolódó ellenőrzés, úgy a jelen szerződés az ellenőrzésben való részvételre is kiterjed.
III. A MEGBÍZOTT FELADATAI
I. kategória
Ø A Megbízó által rendelkezésre bocsátott költségvetés, beszerzési, beruházási terv közbeszerzési szempontú szakmai ellenőrzése, közbeszerzési terv késztése;
Ø a Megbízó által kijelölt illetékes szakemberek, vezetők részére – elsősorban telekommunikációs eszközökön keresztül, (de igény szerint, minimum havi 4 alkalommal helyszíni (ajánlatkérő székhelye) tanácsadással) – a beszerzésekkel kapcsolatban folyamatos közbeszerzési szakmai tanácsadást ellátása, a Megbízó által feltett kérdésekre szóbeli, vagy – igény esetén – írásos szaktanácsadói vélemény megfogalmazása;
Ø A Megbízó által megfogalmazott igények és szakmai követelmények megismerése után a tervezett közbeszerzés módjának és típusának a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.), illetve a beszerzéshez kapcsolódó rendeletek tükrében történő vizsgálata, meghatározása. Javaslattétel a közbeszerzési eljárások módjára, a lebonyolítás menetére, ütemére és annak várható időigényére;
Ø A közbeszerzési törvény és kapcsolódó jogszabályi változások esetén, az ajánlatkérő illetékes munkatársai részére tájékoztató, szakmai konzultáció megtartása, évente maximum 4 alkalommal, Megbízó székhelyén;
Ø A Megbízó Belső Ellenőrzési Kézikönyvének, gazdálkodási szabályzatának, kötelezettségvállalási rendjére vonatkozó szabályzatok vizsgálatát követően a Közbeszerzési Szabályzat szükség szerinti módosításainak elkészítése;
Ø A Megbízó Beszerzési Szabályzatának felülvizsgálata, szükség szerinti módosításának elkészítése;
Ø A Közbeszerzés Terv, szükség szerinti, de legalább negyedévente történő felülvizsgálata, szükség szerinti módosításának elkészítése, döntést követően EKR-ben közzététel;
Ø Egyedi megbízás esetén a 2019. december 31. napját megelőzően lefolytatott komplett közbeszerzési eljárások teljes felülvizsgálata;
Ø A korábban keletkezett közbeszerzésekkel kapcsoltban is – szükség esetén - ellátja a Megbízó képviseletét a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt,
Ø A Megbízó jelenleg meglévő hatályos szerződésállományának felülvizsgálata, közbeszerzési szempontú ellenőrzése.
II. kategória
Közbeszerzési eljárások teljes körű felelős akkreditált közbeszerzés szaktanácsadó általi teljes körű felügyeletének biztosítása, közbeszerzési eljárások teljes körű lebonyolítása, az alábbiak szerint részletezve:
Ø A közbeszerzési eljárás során a Megbízó adatszolgáltatását követő 5 munkanapon belül az eljárást megindító felhívás tervezetének elkészítése;
Ø A Megbízott az adott közbeszerzési eljárásban a Megbízó részéről kijelölt referenssel (témafelelős) közbeszerzési, jogi munkatársakkal, szakmai opponenssel szorosan együttműködve, a Megbízó igényeinek megfelelően összeállítja a komplett felhívást, valamint a dokumentációt, a végleges műszaki leírást (szakmai tartalom, specifikáció) és a szerződés tervezetét;
Ø Megbízólevelek, összeférhetetlenségi nyilatkozatok elkészítése;
Ø A becsült érték megállapításának – szükség szerinti lefolytatása, - dokumentálása;
Ø A Megbízott feladata az adott közbeszerzési eljárás lebonyolítása során az EKR teljes körű alkalmazása;
Ø Megbízott közreműködik abban, hogy Megbízó által megfogalmazott műszaki igények megfeleljenek a közbeszerzési eljárásokban megfogalmazott alapelvi rendelkezéseknek és jogszabályi feltételeknek;
Ø Minőségbiztosításhoz kötött eljárások esetében a Megbízott feladata, hogy a minőségbiztosítást végző szervezet iránymutatásának megfelelően, elvégezze a kért módosításokat a tárgyi közbeszerzési eljárás dokumentumain. Amennyiben Megbízott a kért módosításokkal nem ért egyet, köteles észrevételeit megfelelő indoklással írásban megtenni;
Ø Az ajánlattétel / részvételre jelentkezés időtartama alatt az ajánlattevők által írásban feltett kérdések megválaszolása a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a Megbízóval történő egyeztetés alapján;
Ø Az ajánlatok/részvételi jelentkezések előzetes értékelése a Megbízó által elfogadott (a Megbízóval közösen kialakított) szempontok alapján; (az ajánlatok speciális szakmai értékelése a Megbízó feladata);
Ø A hiánypótlási felszólítás / felvilágosítás kérés / indoklás kérés elkészítése és megküldése ajánlattevők/részvételre jelentkezők részére;
Ø Közreműködés az ajánlatok/részvételi jelentkezések előzetes értékelésében közbeszerzési szakértelemmel, a szakmai bíráló bizottsági eljárás eredményéről szóló jegyzőkönyv elkészítése és megküldése a Megbízónak;
Ø Az eljárás törvényben előírt összegezésének elkészítése;
Ø Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetményének feladása
Ø Előzetes vitarendezésben való közbeszerzési szakértői közreműködés;
Ø Megbízott által lebonyolított közbeszerzési eljárással összefüggésben indított jogorvoslati eljárás esetén elkészíti – Megbízó közreműködésével és egyetértésével - a Közbeszerzési Döntőbizottságnak benyújtandó beadványokat, s ellátja Megbízó képviseletét a tárgyalásokon
Ø Megbízott feladata a részben vagy egészben közösségi forrásból vagy bármely más támogatásból megvalósult közbeszerzési eljárások esetében az arra feljogosított ellenőrző szervezetek vizsgálata során történő közreműködés is, külön ellenszolgáltatás nélkül;
Ø Valamennyi szükséges egyéb belső irat elkészítése;
Ø Megbízott feladatát képezi a szerződés teljesítése során konzultáció, tanácsadás, rendelkezésre állás, esetleg szerződésmódosítás, szerződés megszüntetés előkészítése is.
III. kategória
A Megbízó külön kérésére, a Megbízott teljes körűen lefolytatja a Megbízó által meghatározott beszerzési eljárásokat is, a Megbízó Beszerzési Szabályzatában foglaltaknak megfelelően.
IV. A MEGBÍZOTT JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
- A Megbízott a feladatokat a Megbízó utasításában foglaltaknak megfelelően és a Megbízó igényeinek szem előtt tartásával köteles végezni.
- Ha a Megbízó szakszerűtlen vagy célszerűtlen utasítást ad, a Megbízott köteles erre figyelmeztetni. Amennyiben a Megbízó a Megbízott által megkifogásolt utasításhoz továbbra is ragaszkodik, köteles azt írásban előterjeszteni. Ezt követően Megbízó tudomásul veszi, hogy az utasítás végrehajtásából eredő minden jogkövetkezményért és károkért, kizárólagosan felel, illetőleg Megbízottat semminemű felelősség nem terheli.
- A Megbízott a jelen szerződésből fakadó jogai és kötelezettségei teljesítéséhez alvállalkozót, teljesítési segédet vehet igénybe. A közbeszerzési folyamat jogszerűségéért Megbízott teljeskörű felelősséget vállal, az igénybevett személy magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el.
V. A MEGBÍZÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
A beszerzési és közbeszerzési eljárás során a Megbízó kötelezi magát, hogy minden, a konkrét eljárás szabályszerű és törvényes lefolytatásához szükséges, a Megbízott által kért iratot, dokumentumot, információt a Megbízott részére átadja.
Amennyiben a Megbízó ezen kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a megbízott a szerződést – minden jogkövetkezmény nélkül, - azonnali hatállyal felmondhatja.
VI. A MEGBÍZÁSI DÍJ
I. Szolgáltatási kategória, tanácsadói feladatok ellátása: 5.000.-Ft+ÁFA/óra
II. Közbeszerzések lebonyolítása: A közbeszerzési eljárás becsült értékének 0,5 % +ÁFA.
III. Beszerzési eljárások lebonyolítása a beszerzési eljárás becsült értékének 0,5%+ÁFA, de minimum 100.000.-Ft+ÁFA
Fizetési feltételek
Az I. szolgáltatási kategória tekintetében a Megbízott részletes óraszámkimutatást vezet, mely az elszámolás alapja. A kifizetésre tárgyhót követő hónap 15-ig kerül sor.
Az II. szolgáltatási kategória tekintetében a fizetési feltételek az alábbiak:
Felek rögzítik, hogy a megbízási díj nem tartalmazza a jogszabályban meghatározott EKR rendszerhasználati díjat, továbbá a hirdetmény ellenőrzési díjakat, eljárási illetékeket és szolgáltatási díjakat, azok megfizetésének kötelezettsége a Megbízót terheli.
Felek megállapodnak, hogy, amennyiben a közbeszerzési eljárás megkezdésére, vagy befejezésére a Megbízottnak fel nem róható okból nem kerül sor, Megbízott ez esetben is jogosult a megbízási díjnak az elvégzett munkával arányos részére (teljesítésigazolás alapján).
Felek megállapodnak abban, hogy a megbízási díj megfizetésére két részletben kerül sor. Megbízott az eljárást megindítását követően a megbízási díj 50%-ára jogosult. Megbízott az első részszámla benyújtására az eljárást megindító felhívás hirdetményének feladása, nem hirdetménnyel induló eljárás esetén az eljárást megindító felhívás ajánlattevőknek való közvetlen megküldése napját követően jogosult.
A megbízási díj fennmaradó 50%-áról a végszámla benyújtására Megbízott a Kbt. 37. § (1) bekezdés h) pontja szerinti, az eljárás eredményéről szóló tájékoztató hirdetmény feladása napját követően jogosult.
Felek megállapodnak, hogy Megbízó a megbízási díj összegét, számla ellenében és amennyiben Megbízott teljesítését illetően kifogás nem merül fel – köteles Megbízott számlájának kézhezvételétől számított 15 (tizenöt) napon belül Megbízott részére Megbízott számláján megjelölt bankszámlájára átutalással megfizetni.
Felek megállapodnak, hogy, amennyiben Megbízó, mint ajánlatkérő a közbeszerzéstől az ajánlattételi határidő lejárta előtt visszalép (az eljárást megindító felhívást visszavonja), vagy ha a közbeszerzési eljárás a Kbt. 75. § (1) bekezdés a) pontja alapján, azaz arra tekintettel, hogy az eljárásban nem nyújtottak be ajánlatot, eredménytelen lenne, Megbízottat a 4.1. pont szerinti megbízási díj 70%-a illeti meg, amennyiben az eljárás eredménytelenné nyilvánítására egyéb okból kerül sor, Megbízottat a teljes megbízási díj megilleti.
A Felek megállapodnak, hogy megismételt eljárás esetén – amennyiben a közbeszerzés feltételei nem változnak - a Megbízott az eredeti közbeszerzési eljárásra vonatkozó megbízási díj 80%-ára jogosult.
A III. kategória esetén a megbízási díj megfizetésére két részletben kerül sor. Megbízott az eljárást megindítását követően a megbízási díj 50%-ára jogosult. Megbízott az első részszámla benyújtására az eljárást megindító felhívás ajánlattevőknek való közvetlen megküldése napját követően jogosult. A megbízási díj fennmaradó 50%-áról a végszámla benyújtására Megbízott a beszerzési eljárás eredményéről szóló tájékoztatás megküldése után jogosult.
Felek megállapodnak, hogy Megbízó a megbízási díj összegét, számla ellenében és amennyiben Megbízott teljesítését illetően kifogás nem merül fel – köteles Megbízott számlájának kézhezvételétől számított 15 (tizenöt) napon belül Megbízott részére Megbízott számláján megjelölt bankszámlájára átutalással megfizetni.
Felek megállapodnak, hogy, amennyiben Megbízó, mint ajánlatkérő a beszerzéstől az ajánlattételi határidő lejárta előtt visszalép (az eljárást megindító felhívást visszavonja), vagy ha a beszerzési eljárás arra tekintettel eredménytelen, hogy a beszerzési eljárásban nem nyújtottak be ajánlatot, a Megbízottat a megbízási díj 70%-a illeti meg. Amennyiben az eljárás eredménytelenné nyilvánítására egyéb okból kerül sor, Megbízottat a teljes megbízási díj megilleti.
A Felek megállapodnak, hogy megismételt eljárás esetén – amennyiben a beszerzés feltételei nem változnak - a Megbízott az eredeti beszerzési eljárásra vonatkozó megbízási díj 80%-ára jogosult.
VII. A FELEK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
1. A Szerződő Felek a teljesítés időszakában a határidőre történő befejezés érdekében folyamatosan együttműködnek, és egymás tevékenységét elősegítik. A sikeres teljesítés érdekében a felek valamennyi – a szerződést érdemben érintő – kérdésben kölcsönösen tájékoztatják egymást.
2. A Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatban felmerülő minden vitás kérdést elsősorban békés úton, egyeztető tárgyalások formájában fognak egymással rendezni.
VIII. A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA ÉS FELMONDÁSA
1. A Felek írásban foglalt közös megegyezéssel jogosultak a szerződés módosítására. A szerződést módosító nyilatkozat tételére, mindkét fél részéről jelen szerződés aláírói jogosultak.
- Felek a másik fél súlyos szerződésszegése esetén jogosultak a szerződés azonnali hatályú felmondására. Felek rögzítik, hogy súlyos szerződésszegésnek minősül különösen:
- Megbízott a szerződés teljesítését méltányolható ok nélkül nem kezdi meg, vagy a teljesítést felfüggesztette és Megbízó erre irányuló írásbeli felszólításának kézhezvételét követő 3 (három) munkanapon belül nem folytatja;
- Megbízott 15 napon túli késedelembe esik valamely – jelen szerződésben, vagy a Kbt.-ben előírt - teljesítési határidő tekintetében;
- Megbízott ismétlődő/rendszeres szerződésszegő magatartást tanúsít, különösen, ha ugyanazon dokumentum esetében kettőnél több alkalommal fordul elő, hogy a Megbízó észrevételeit, utasításait figyelmen kívül hagyja, ide nem értve, ha a Megbízó észrevételeit jogellenesnek tekinti,
- Megbízott megszegte a titoktartási kötelezettségét;
- Megbízott, Megbízó felhívása ellenére, nem teljesíti az összeférhetetlenségi nyilatkozattételi kötelezettségét;
- Megbízó megbízási díj fizetési kötelezettsége teljesítésével a fizetési határidő lejártát követő 30 napot meghaladó késedelembe esik.
- Felek a szerződés bármely okból történő megszűnése esetén kötelesek egymással a szerződés megszűnésétől számított 15 napon belül elszámolni.
IX. VEGYES RENDELKEZÉSEK
- A Szerződő Felek kötelesek jelen szerződés teljesülése során tudomásukra jutott üzleti és hivatali titkokat megőrizni.
A Felek mindezen titoktartási kötelezettségükön túlmenően sem közölhetnek kívülálló, illetve illetéktelen személlyel/szervezettel olyan adato(ka)t, amely(ek) közlése a másik szerződő félre hátrányos következménnyel járna. A Szerződő Felek kötelesek az üzleti és hivatali titkokat az alkalmazottaikkal és közreműködőikkel is a fentiek szerint megőriztetni. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki a közérdekű és közérdekből nyilvános adatokra.
- A Szerződő Felek a jogviszonyuk fennállása alatt – kivéve, ha erre őket jogszabály kötelezi – nem tanúsíthatnak olyan magatartást, amely a másik fél jogos gazdasági érdekeit veszélyeztetné.
3. A Megbízott köteles szakmai felelősségbiztosítással rendelkező felelős akkreditált közbeszerzési tanácsadót bevonni a teljesítésbe. A biztosítási szerződés fedezetet nyújt a vonatkozó jogszabály által a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói tevékenység feltételét képező felelősségbiztosítás tekintetében előírt valamennyi kockázati körre, ideértve különösen a Közbeszerzési Döntőbizottság és a bíróság által kiszabott olyan bírságokat, valamint a támogatásból megvalósuló közbeszerzések kapcsán a jogsértés miatt az ajánlatkérőt a támogatás vagy annak egy része elvesztésével ért kár megtérítését.
Nem minősül a Megbízott hibájára visszavezethető oknak különösen az ajánlatok / részvételi jelentkezések – Ajánlatkérő kijelölt szakemberei által végzett, illetve készített – műszaki, szakmai alkalmasságának vizsgálatával, valamint az ajánlat műszaki tartalmának értékelésével kapcsolatban megállapított jogsértés.
- Felek jelen megállapodásban foglaltak teljesítése során a kapcsolatot kijelölt kapcsolattartóik útján tartják.
Szerződő Felek rögzítik, hogy jelen szerződés teljesítése során a kapcsolatot az alábbiakban megjelölt személyeken keresztül tartják:
Megbízó részéről:
Név: Ujlaki Anikó
Telefon: +36-27 530 030
E-mail: ujlakianiko@god.hu
Megbízott részéről:
Név: dr. Lucsik János
Telefon: +36707751700
E-mail: lucsikjanos@gmail.com
Név. dr. Jakab Attila
telefon: +36203137873
e-mail: drjakabattila@gmail.com
Amennyiben a szerződés hatálya alatt a kapcsolattartásra kijelöltek személyében változás következik be, erről a Felek haladéktalanul értesítik egymást.
Felek a jelen szerződés teljesítésével összefüggő kapcsolattartás során az egymás közötti értesítéseiket írásban kötelesek megtenni. Felek rögzítik, hogy írásbeli értesítésnek tekintik az előzőekben megadott e-mail címre küldött értesítéseket, tájékoztatásokat is.
- A Megbízó tudomásul veszi, hogy a határozott időtartamú szerződés rendes felmondása esetén bánatpénz fizetésére kötelezett, melynek összege megegyezik a szerződés felmondását megelőző 3 hónapban a Megbízott által kiszámlázott teljes megbízási díj összegével.
- Szerződő Felek megállapodnak, hogy abban az esetben, ha a szerződésből eredő vitás kérdéseiket tárgyalásos úton egymással nem tudták rendezni, akkor hatáskörtől függően kijelölik a Megbízó székhelye szerint illetékes Járásbíróság illetékességét.
- Alulírott Ignácz Edit ügyvezető, az IGLU LTP Kft. szervezet törvényes képviselőjeként nyilatkozom, hogy az általam képviselt szervezet a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI törvény szerint átlátható szervezetnek minősül.
- Felek rögzítik, hogy jelen szerződés és annak értelmezésére a magyar jog az irányadó. A szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) hatályos rendelkezései irányadók.
E szerződést a Felek, mint akaratukkal mindenben egyezőt, elolvasás után jóváhagyólag írják alá.
Göd, 2020……………..
…………………………………… ………………………………….
Megbízó Megbízott
Göd Város Önkormányzata IGLU LTP Kft.
A szerződést szerkesztette/kiegészítette:
…………………………………………
Ujlaki Anikó
Beruházási és városüzemeltetési osztályvezető
Jelen szerződés közbeszerzési eljárás hatálya alá nem tartozik:
………………………………………….
Ujlaki Anikó
Beruházási és városüzemeltetési osztályvezető
A szerződés jogi szempontból megfelelő:
………………………………………….
dr. Nagy Atilla
aljegyző
Pénzügyileg ellenjegyzem: 2020…….
…………………………………………………..
Kovács Krisztina
Pénzügyi osztályvezető