239/2020. (VIII. 6.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft. Szervezeti és Működési Szabályzata módosításának jóváhagyása
 239/2020. (VIII. 6.) Ök. határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
 
úgy dönt, hogy elfogadja a Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft. 1. sz mellékletben található Szervezeti és Működési Szabályzatát. Felkéri a polgármestert a Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft. SZMSZ-nek aláírására. Az elfogadott SZMSZ a döntést követő napon lép hatályba.
 
Felelős: dr. Szinay József címzetes főjegyző, Balogh Csaba polgármester
Határidő: azonnal
 
1.sz. melléklet a 239/2020. (VIII. 6.) Ök. határozathoz:
 
A Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft.
 
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
 
Érvényes: 2020. augusztus 7. napjától
Jóváhagyta:
 
......................................……………………………………
Göd Város Önkormányzata
képviseli Balogh Csaba
Polgármester
 
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT
Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft.
 
Göd Város Önkormányzata a Képviselő-testület 2010. december 22-i ülésének döntése alapján elhatározta a városi tulajdonban lévő Göd Városi Kommunikációs Nonprofit Kft. – a továbbiakban: Társaság – létrehozását (167/2010. [XII. 22.] számú Ök. határozat).
A Társaság Szervezeti és Működési Szabályzata (továbbiakban: SZMSZ) a 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és a Társaság Alapító Okirata alapján készült. A Társaság eleget tett az új polgári törvénykönyv hatálybalépésével összefüggő, az Alapító Okiratot érintő hatályosítási kötelezettségének, ugyanakkor a megemelt törzstőke teljes befizetéséig az alábbiakban szabályozott tevékenységét még a 2006. évi IV. törvény rendelkezései szerint végzi. Az SZMSZ a Társaságra, a működésére jellemző alapelveket és előírásokat, a Társaság irányítási rendszerét, szervezeti felépítését, a Társaság vezető és ellenőrző szerveit tartalmazza. Az SZMSZ betartása (betartatása) a Társaság vezetőinek és alkalmazottainak elsőrendű kötelessége.
 
I.
1. A Társaság adatai:
 
Cégnév: Gödi Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: Gödi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Székhely: 2131 Göd, Pesti út 81.
Telephely: 2131 Göd, Jósika utca 14.
Cégjegyzékszám: 13-09-143648
Adószáma: 23110045-2-13
 
2. A Társaság feladatai:
 
A Társaság állandó feladatai közé tartozik a Gödi Körkép című havonta megjelenő városi közéleti magazin kiadói jogainak gyakorlása, a Göd Városi Televízió műsorszolgáltatásának biztosítása, valamint a Duna-part Nyaralóházak fenntartása és üzemeltetése.
 
- Gödi Körkép
 
A Gödi Körkép városi közéleti magazin, amely havonta jelenik meg, és valamennyi gödi háztartáshoz ingyenesen eljut. A városi közéleti magazin beszámol a város legfontosabb közéleti, kulturális és sporteseményeiről, hírt ad a gödi lakosokat érintő önkormányzati döntésekről, valamint interjúkat és riportszerű összeállításokat is közöl, továbbá a hirdetések felvétele és hirdetések szervezése is feladatai közé tartozik.
 
A Gödi Körkép városi közéleti magazintevékenységét a vonatkozó jogszabályoknak és a belső szabályozásnak alárendelve, külső befolyásoktól mentesen végzi.
 
- Gödi Televízió
 
A Göd Városi Televízió fő célja a város természeti, gazdasági és kulturális értékeinek bemutatása; tudósítások és riportok készítése a város közéleti, kulturális és sporteseményeiről – mindezekkel segítve a közösségi élet és a városi identitás erősödését.
 
A Göd Városi Televízió műsorai digitális platformokon (UPC- és T-Home-előfizetők), valamint az interneten a televízió weblapján keresztül online nézhető.
 
A műsorpolitika és a főszerkesztő műsorkoncepciója szerint a Göd Városi Televízió tevékenységét – hasonlóan a Gödi Körképhez – a vonatkozó jogszabályoknak és a belső szabályozásnak alárendelve, külső befolyásoktól mentesen végzi.
 
- Duna-part Nyaralóházak
 
A Társaság célja az üdülőtelep parkjának, sportpályáinak és épületeinek állapotmegóvása, illetve a terület hasznosítása, elsősorban a város lakosságának kínálva pihenési, sportolási, kulturális és szórakozási lehetőségeket. Az üzemeltetés során kiemelt cél továbbá, hogy a minden gödi polgár számára nyitva álló ősfás park egyfajta városi „sétatérré”, találkozóhellyé váljon, amelyben az oda látogatók megfelelő színvonalú kiszolgálása is megvalósul.
Az üdülőtelep területén megtalálható étterem és színházterem bárki által bérleti jogviszony keretében igénybe vehető, így rendezvényhelyszínül szolgál helyi cégeknek, sportegyesületeknek, civilszervezeteknek és baráti társaságoknak. A Társaság a szálláshely értékesítési tevékenység keretében hasznosíthatja az éttermet és a színháztermet is. Az üdülőtelep a megfelelő feltételek teljesülése esetén helyet ad az iskolai szünidő hónapjaiban gyermektáboroknak, és városi szociális nyári tábornak is.
 
Göd Város Önkormányzata a Kft-t a fentiekben részletezett feladatokon túl egyéb, szolgáltatási típusú projektfeladatokkal is megbízhatja.
 
A projektfeladatok mellett a Társaság folyamatosan ellát más, elsősorban a városmarketinghez köthető feladatokat, például a városi rendezvényekhez kapcsolódó kiadványok összeállítását, szerkesztését és kivitelezését.
 
3. A Társaság vagyona:
 
A Társaság induló vagyona alapító okiratában kerül meghatározásra. A Társaság nonprofit gazdasági társaság, gazdasági-vállalkozási tevékenységet csak a létesítő okiratban meghatározott céljainak megvalósítása érdekében, a célok megvalósítását nem veszélyeztetve végez. A Társaság a gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a létesítő okiratában meghatározott tevékenységére fordítja. A Társaság szolgáltatásaiból a vonatkozó jogszabályi feltételek mellett bárki részesülhet.
 
II.
A Társaság szervezeti felépítése:
 
1. A Társaság munkáját irányító és ellenőrző személyek és szervezetek:
 
1.1. Alapító tag
1.2. Ügyvezető
1.3. Felügyelő Bizottság
 
1.1. Alapító tag:
 
A Társaság egyszemélyes társaság, melyben a legfőbb szerv hatáskörét az alapító gyakorolja. A legfőbb szerv hatáskörébe tartozó kérdésekben az alapító írásban határoz és a döntés az ügyvezetéssel való közléssel válik hatályossá.
 
Az Alapító kizárólagos döntési jogkörébe tartozik:
a) a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadása, - ideértve az adózott eredmény-felhasználására vonatkozó döntést is, - melynek elfogadására a felügyelő bizottság írásbeli jelentésének beszerzését követően kerülhet sor,
b) üzletrész felosztásához való hozzájárulás és az üzletrész bevonásának elrendelése,
c) a felügyelő bizottság tagjainak megválasztása, visszahívása és díjazásuk megállapítása.
d) olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a Társaság saját tagjával, ügyvezetőjével, vagy közeli hozzátartozójával (Ptk. 8:1.§ (1) bek. 1. pont) köt,
e) az ügyvezető és felügyelő bizottsági tagok ellen kártérítési igények érvényesítése,
f) a Társaság jogutód nélküli megszüntetésének, átalakulásának elhatározása,
g) Alapító Okirat módosítása,
h) a szervezeti és működési szabályzat jóváhagyása,
i) mindazok az ügyek, amelyeket törvény vagy az Alapító Okirat az Alapító kizárólagos hatáskörébe utal.
 
Az alapító önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja az ügyvezető kinevezési és felmentési jogát.
Az Alapító önkormányzatot a Képviselő-testület képviseli azzal, hogy az általa meghozott döntéseket a mindenkori Polgármester írja alá.
 
1.2. Ügyvezető:
 
A Társaság ügyeinek intézését és a Társaság képviseletét az Alapító által választott ügyvezető látja el.
 
Az ügyvezető az Alapító Okirat, illetve az Alapító hozzájárulása nélkül:
a) nem szerezhet társasági részesedést a gazdasági társaságéval azonos tevékenységet is folytató más gazdálkodó szervezetben,
b) nem lehet vezető tisztségviselők a Társaságéval azonos tevékenységet is végző más gazdálkodó szervezetben,
c) az ügyvezető, illetve közeli hozzátartozója nem köthet a saját nevében vagy javára a gazdasági társaság tevékenységi körébe tartozó ügyleteket,
d) az ügyvezető, illetve közeli hozzátartozója ugyanannál a Társaságnál a felügyelő bizottság tagjává nem választható meg.
 
A fenti a)-d) pontokba foglalt szabályok megszegésével a gazdasági társaságnak okozott kár megtérítésére vonatkozó igényt a kár bekövetkeztétől számított egy éven belül lehet érvényesíteni.
 
Az ügyvezető megbízatása határozott, öt évre szól. A vezető tisztségviselő a társaság ügyvezetését megbízási jogviszonyban látja el.
 A Társaság munkavállalóival szemben a munkáltatói jogok gyakorlására az ügyvezető jogosult. Az ügyvezető irányítja a Társaság munkaszervezetét. Az ügyvezető – az Alapító tájékoztatása mellett – képviseleti jogkörét az ügyek meghatározott csoportjára nézve a Társaság dolgozóira átruházhatja. Ügyvezetőnek csak olyan személy választható, akivel szemben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:22.§-ban meghatározottak szerinti kizáró ok, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:115.§- ban meghatározottak szerinti összeférhetetlenségi ok nem áll fenn, és a megbízatást a mindenkor hatályos jogszabályok előírásainak megfelelően elfogadja.
 
Az ügyvezető kötelezettségei:
a) Ellátja a Társaság ügyeinek intézését, irányítja a Társaság munkáját a jogszabályok és az Alapító határozatai által megszabott keretek között.
b) Képviseli a Társaságot harmadik személyekkel szemben a bíróságok, illetve a hatóságok előtt, a Társaság képviseletével jogi képviselőt megbízhat. Az ügyvezető képviseleti jogát az ügyek meghatározott csoportjára nézve a Társaság dolgozóira átruházhatja.
c) Gondoskodik a Társaság üzleti könyveinek szabályszerű vezetéséről.
d) Gondoskodik a Társaság vagyonmérlegének, vagyonkimutatásának elkészítéséről és az Alapító elé terjesztéséről, valamint a KSH, a NAV és a cégbíróság felé történő megküldéséről.
e) Az Alapító kérésére a Társaság ügyeiről felvilágosítást ad. Lehetővé teszi az Alapító részére a Társaság üzleti könyveibe és irataiba való betekintést.
f) Gondoskodik a gazdasági társaság alapításának, az Alapító Okirat módosításának, a cégjegyzékbe bejegyzett jogoknak, tényeknek, adatoknak és ezek változásának, valamint törvényben előírt más adatoknak a cégbírósági bejelentéséről,
g) Költségvetést készít.
h) Tervezést, elemzést végez.
i) Elvégzi az egyéb pályázattal kapcsolatos valamennyi ügyintézést.
 
Tekintettel arra, hogy a Társaság feladatainak meghatározása és azok ellátásának támogatása a város éves költségvetéséhez kötődik, ezért éven túli, hosszabb távú kötelezettséget az ügyvezető csak Göd Város Önkormányzat Képviselő-testületének jóváhagyása után vállalhat a Társaság részére, azonban új munkaszerződést vagy megbízási szerződést e jóváhagyás nélkül is köthet.
 
Ügyvezető jogosult valamennyi kimenő és beérkező irat megismerésére, beleértve a NAV és egyéb hatóságok felé történő jelentéseket, bevallásokat.
Ügyvezető jogosult a napi pénzügyi események, utalások, szigorú számadású bizonylatok, pénzkészletek, bankszámla egyenlegek, követelések és tartozások ismeretére, a könyvelés részéről a rendszeres havi, költségviselőre lebontott jelentések megismerésére.
 
1.3. Felügyelő Bizottság:
 
A felügyelő bizottság ellenőrzi a Társaság ügyvezetését.
A felügyelő bizottság tevékenységét a hatályos jogszabályok szerint végzi, ügyrendjét maga állapítja meg, amelyet az Alapító hagy jóvá.
A felügyelő bizottság tagjait a Képviselő-testület választja meg.
 
A felügyelő bizottsági taggá megválasztott személy az új tisztsége elfogadásától számított 15 napon belül azokat a gazdasági társaságokat, amelyeknél már felügyelő bizottsági tag, írásban tájékoztatni köteles.
 
A felügyelő bizottság feladat- és hatásköre különösen:
- Összehívja a taggyűlés rendkívüli ülését és javaslatot tesz annak napirendjére, ha megítélése szerint az ügyvezetés tevékenysége jogszabályba, az Alapító Okiratba ütközik, vagy egyébként sérti a Társaság érdekeit.
- Köteles megvizsgálni a taggyűlés ülésének napirendjén szereplő valamennyi lényeges üzletpolitikai jelentést, valamint minden olyan előterjesztést, amely az Alapító kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyre vonatkozik.
- Írásbeli jelentést készít a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban számviteli törvény) szerinti beszámolóról és az adózott eredmény felhasználásáról az Alapító részére.
- Véleményezi a nyereség felhasználásáról szóló javaslatot.
- Kezdeményezheti az Alapító által hozott határozat bírósági felülvizsgálatát.
- Kijelöli a Társaságot képviselő személyt, ha a bírósági felülvizsgálatot a Társaság vezető tisztségviselője kezdeményezi és a Társaságnak nincs olyan vezető tisztségviselője, aki a Társaságot képviselhetné.
- Ellenőrzi a Társaság működését és gazdálkodását.
- Ellenőrzi a vagyonmérleg-tervezeteket és a vagyonleltár-tervezeteket.
- Jelentést kérhet a vezető tisztségviselőktől, illetve tájékoztatást vagy felvilágosítást a gazdasági társaság munkavállalóitól.
- Megvizsgálhatja, illetve betekinthet a Társaság könyveibe és irataiba.
- Ha a felügyelő bizottság tagjainak száma az Alapító Okiratban meghatározott létszám alá csökken, vagy nincs aki az ülését összehívja, a Társaság ügyvezetése a felügyelő bizottság rendeltetésszerű működésének helyreállítása érdekében köteles tájékoztatni az Alapítót.
A felügyelő bizottság működése:
 
A felügyelő bizottság testületként jár el. A felügyelő bizottság tagjai sorából elnököt (szükség esetén elnökhelyettest vagy elnökhelyetteseket) választ.
 
A felügyelő bizottság határozatképes, ha minden tagja jelen van. Határozatát egyszerű szótöbbséggel hozza.
 
A felügyelő bizottság tagjai személyesen kötelesek eljárni, képviseletnek nincs helye. A felügyelő bizottság tagját e minőségében az Alapító nem utasíthatja.
 
A felügyelő bizottság üléseit az elnök hívja össze és vezeti. Az ülés összehívását – az ok és a cél megjelölésével – a felügyelő bizottság bármely tagja írásban kérheti az elnöktől, aki a kérelem kézhezvételétől számított nyolc napon belül köteles intézkedni a felügyelő bizottság ülésének harminc napon belüli időpontra történő összehívásáról. Ha az elnök a kérelemnek nem tesz eleget, a tag maga jogosult az ülés összehívására.
 
2. A Társaság dolgozóinak kötelessége:
 
A Társaság feladatainak végrehajtása során a Társaság munkavállalói járnak el. A Társaság munkavállalói tevékenységét a Társaság vezetőjének utasításai alapján végzik.
 
A Társaság valamennyi munkavállalójának kötelessége saját munkaterületén
-          elősegíteni a Társaság célkitűzéseinek maradéktalan és eredményes teljesítését,
-          a jogszabályokban, belső szabályzatokban és utasításokban előírt feladatokat előírás szerint végrehajtani, azok végrehajtását elősegíteni és a munkakörében előírtaknak megfelelően ellenőrizni,
-          az ügyvezető, illetve a közvetlen felettese határozatait késedelem nélkül végrehajtani, akkor is, ha annak tárgyában külön végrehajtási szabályozás nem került kiadásra,
-          munkaterületén a törvényességet betartani,
-          munkakörével járó ellenőrzési feladatait folyamatosan és következetesen ellátni,
-          a Társaság vagyonának és eszközeinek megóvását elősegíteni,
-          a baleset vagy anyagi kár megelőzése (megszüntetése) érdekében intézkedni vagy az erre illetékesek figyelmét felhívni,
-          munkahelyen az előírt időpontban munkára képes állapotban megjelenni,
-          munkaidejét beosztásának megfelelően hatékony munkavégzéssel tölteni,
-          a felettese által kiadott munkát haladéktalanul megkezdeni, a vonatkozó jogszabályoknak és utasításoknak megfelelően határidőre végrehajtani és tevékenységéről felettesének beszámolni,
-          nem szabad a munkavállalóknak más szerveknél tartott értekezleten állást foglalniuk, ha arra felhatalmazást nem kaptak,
-          a Társaság ügyfeleivel, munkatársaival szemben udvarias, előzékeny és figyelmes magatartást tanúsítani,
-          viselkedésében a Társaság követelményeinek megfelelni,
-          az előírt szakmai oktatáson, továbbképzéseken részt venni, munkája ellátásához szükséges és előírt képesítést megszerezni,
-          a rendelkezésére bocsátott munkaeszközöket, felszereléseket gondosan megőrizni, az anyagokat takarékosan kezelni és használni.
 
A munkavállaló köteles esetenként más munkavállalót helyettesíteni.
 
III.
Az Ügyvezető és a Felügyelő Bizottság tagjainak díjazása:
 
Az Ügyvezető a Társaság ügyvezetését megbízási jogviszony alapján látja el.
 
Az Ügyvezető a megbízási jogviszony alapján ellátott tevékenységével összefüggésben megbízási díjra jogosult
 
A Felügyelő Bizottság tagjai a feladatuk ellátásával kapcsolatban havonta tiszteletdíjra és költségtérítésre jogosultak.
 
Az Alapító kizárólagos hatáskörébe tartozik az Ügyvezető és a Felügyelő Bizottság tagjai díjazásának megállapítása.
 
IV.
A Társaság képviselete, cégjegyzése:
 
A Társaságot az ügyvezető képviseli.
A cégjegyzés akként történik, hogy a Társaság kézzel vagy géppel előírt, előnyomott vagy előnyomtatott cégneve (rövidített cégneve) fölé az ügyvezető a nevét írja, ügyvéd által ellenjegyzett aláírás minta szerint.
 
V.
Munkáltatói jogok:
 
Az ügyvezető által gyakorolt foglalkoztatói jogkör felöleli:
-          a munkaviszony létesítését, megszüntetését,
-          a munkaszerződés módosítását,
-          a munkabér (alapbér, prémium, jutalom) megállapítását,
-          a munka minősítését,
-          a munkajogi felelősség megállapítását, kártérítés kiszabását,
-          kiküldetések elrendelését, szabadságok engedélyezését.
-          munkakörök számának meghatározását,
-          korengedményes nyugdíjazásra vonatkozó kérelmek engedélyezését,
-          főálláson kívüli munkaviszony létesítésének engedélyezését abban az esetben, ha a
munkaviszony a főállás munkaidejét érinti, illetve összeférhetetlenség esetén a főálláson kívüli
-          bármilyen jogviszony folytatásának megtiltását,
-          külföldi kiküldetés, illetve munkavégzés engedélyezését,
-          saját személygépkocsi hivatali célú használatára megállapodás kötését
 
Ügyvezető e jogkörének szakszerű ellátása érdekében jogosult munkajogi szakértő díjazás ellenében történő közreműködését igénybe venni.
 
VI.
Egyéb rendelkezések:
 
1. Bankszámla feletti rendelkezési jog:
 
A Társaság bankszámlái feletti rendelkezésre és az utalványozás módjára, illetve gyakorlására az Ügyvezető jogosult.
 
A bankszámla feletti rendelkezés, illetve pénzintézetekkel kapcsolatos érdemi levelezés csak az Ügyvezető aláírásával folytatható.
 
2. Utalványozási jog:
 
Az Ügyvezető korlátozás nélkül, önállóan utalványoz.
 
3. Titoktartás, adatvédelem:
 
A társaság minden alkalmazottja köteles a munkája során tudomására jutott üzleti titkokat, valamint a foglalkoztatóra, illetve tevékenységére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni.
Az alkalmazott nem közölhet illetéktelen személlyel olyan adatot, amely munkaköre betöltésével összefüggésben jutott tudomására, és amelynek közlése a foglalkoztatóra vagy más személyre hátrányos következménnyel járna.
 
A foglalkoztatott az üzleti titok megszegése esetén munkaügyi felelősséggel tartozik.
Üzleti titkot képeznek azok az ismeretek, tények, adatok, információk, műszaki megoldások, üzleti elképzelések, amelyek a társaság rendeltetésszerű működéséhez szükségesek, ugyanakkor azok nyilvánosságra kerülése, illetéktelen személyek birtokába jutása, veszélyeztetik a rendeltetésszerű működést, a társaság piaci pozícióját, gazdasági érdekeit.
 
A társaságot képviselő vezetőknek feladata, hogy jó kapcsolatra törekedjenek a tömegkommunikációs eszközök munkatársaival.
A vezetők csak olyan kérdésekről nyilatkozhatnak, amelyekben van információjuk és a nyilatkozattételre illetékesek.
 
Főbb szabályok:
-          a társaság egészét, üzletpolitikáját, terveit és stratégiai céljait illetően az ügyvezető jogosult nyilatkozni, illetve az általa adott témában meghatalmazott személy;
-          nem vezető tisztségviselő alkalmazott az ügyvezető engedélyével nyilatkozhat;
-          a közölt adatok valódiságáért, a tények objektív ismertetéséért a nyilatkozatot adó a felelős;
-          nem adható nyilatkozat a társaság üzleti titkait képező tényekről, adatokról, amelyek nyilvánosságra hozatala a társaságnak kárt okozna;
-          a nyilatkozattevőnek kötelessége, hogy a vele készített riport anyagát a vele készített beszélgetés alapján készített cikkben szereplő és tőle idézett részeket a közlés előtt megismerje, ezért kérnie kell az elkészült anyag közlés előtti bemutatását.
Az adatvédelmi előírások tekintetében a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
 
A Társaság honlapja az alábbi: www.goditemak.hu
 
4. Összeférhetetlenség:
 
Az összeférhetetlenség tekintetében az Alapító Okiratban és a Ptk.-ban foglalt rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
 
5. Záró rendelkezések:
 
A Szervezeti és Működési Szabályzat az Alapító Okirattal együtt érvényes és az Alapító által történt jóváhagyással lép hatályba.
 
A Szervezeti és Működési Szabályzatot a Társaság minden munkavállalója köteles alkalmazni és betartani.
 
 
Jelen szabályzatot az Alapító 2020. augusztus 6. napján elfogadta.
 
Göd, 2020. augusztus 6.
 
......................................…………………………
Göd Város Önkormányzata
képviseli
Balogh Csaba Polgármester
 
« Vissza
Vissza a főmenübe