474/2021. (VIII. 23.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: A 2. sz. gyermekorvosi körzetre vonatkozó feladatellátási szerződés
 474/2021. (VIII. 23.) Ök. határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
 
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének az egészségügyi alapellátás körzeteinek meghatározásáról szóló 19/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelete 2. sz. mellékletében meghatározott 2. számú gyermek háziorvosi körzet működtetésére 2021. szeptember 1-től határozatlan időre a 2132 Göd, Kisfaludy u. 7. szám alatti orvosi rendelőhelyiségben az ellátásért személyesen felelős Dr. Somlai Ágnes (...) házi gyermekorvossal a melléklet szerinti tartalommal feladatellátási szerződést köt, és felkéri a polgármestert a szerződés aláírására.
 
Felelős: Balogh Csaba polgármester
Határidő: 2021. szeptember 1.
 
Melléklet a 474/2021. (VIII. 23.) Ök. határozathoz:
 
FELADATELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
házi gyermekorvosi körzet működtetésére
 
amely létrejött egyrészről Göd Város Önkormányzata (székhely: 2131 Göd, Pesti út 81, képviseletében eljár Balogh Csaba polgármester) a továbbiakban, mint Önkormányzat
 
másrészről Dr. Somlai Ágnes egyéni vállalkozó (...), a továbbiakban, mint Egészségügyi Szolgáltató, (Önkormányzat és Egészségügyi Szolgáltató a továbbiakban együtt említve: Felek) között alulírott napon és helyen az alábbi feltételekkel:
 
I. fejezet Általános rendelkezések
 
1.1. Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 4. pontjában meghatározott feladatai körében az egészségügyi alapellátás biztosítása érdekében, a II. fejezetben foglalt részletes feltételek szerinti feladatellátási szerződést köt Egészségügyi Szolgáltatóval házi gyermekorvosi feladatok ellátására és a területi ellátási kötelezettségű házi gyermekorvosi körzet működtetésére.
1.2. Felek kölcsönösen megállapodnak, hogy a gyógyító-megelőző egészségügyi alapellátás körében Egészségügyi Szolgáltató feladata a Göd Város Önkormányzata közigazgatási területén lévő, az egészségügyi alapellátás körzeteinek meghatározásáról szóló 19/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) 2. sz. mellékletében meghatározott, 2. számú házi gyermekorvosi körzet működtetése.

II. fejezet Részletes rendelkezések
 
2.1. Egészségügyi Szolgáltató kijelenti és igazolja, hogy a házi gyermekorvosi feladatok ellátásához szükséges és előírt működési engedéllyel, orvosa személyében szakmai, képesítési feltételekkel, működtetési jogra vonatkozó engedéllyel rendelkezik, a területi ellátási kötelezettségű házi gyermekorvosi körzet működtetését vállalja.
2.2. Egészségügyi Szolgáltató a működési engedélyében foglaltaknak megfelelően személyesen köteles a házi gyermekorvosi feladatok ellátására, a szakképesítési feltételeknek, az ügyeleti, szolgálati rendszernek, a helyettesítés rendjének biztosítása folyamán a külön jogszabályokban, valamint jelen szerződésben foglaltaknak megfelelően eljárni, a szakmai munkát mindenkor a vonatkozó hatályos jogszabályok értelmében megfelelő színvonalon és az elvárható gondosság mellett elvégezni.
2.3. Szerződő felek a vonatkozó szakmai jogszabályok jegyzékét jelen szerződés 1. sz. mellékletében közzéteszik.
2.4. Szerződő felek tudomásul veszik, hogy a 2. sz. házi gyermekorvosi alapellátás területét az Ör. 2. sz. melléklete határozza meg.
2.5. Egészségügyi Szolgáltató a helyi rendeletben meghatározott ellátási területhez tartozó házi gyermekorvosi körzet működtetése érdekében a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel közvetlenül finanszírozási szerződést köt.
2.6. Egészségügyi Szolgáltató jelen szerződés és külön jogszabály alapján személyes és folyamatos orvosi ellátást nyújt az egészségi állapot megőrzésének, a betegségek megelőzésének és gyógyításának céljából. Továbbá köteles ellátni a rendelési időben hozzá forduló minden személyt, ha heveny megbetegedésük, vagy gyógyulásukat lassító állapotromlás következhet be. Együttműködik Önkormányzattal a város lakosságának egészségmegőrzése érdekében.
2.7. A feladatellátási szerződés Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 474/2021. (VIII. 23.) sz. határozata alapján 2021. szeptember 1. napjától határozatlan időtartamra terjed.
 
III. fejezet Önkormányzat feladatköre, jogai, kötelezettségei
 
3.1. Önkormányzat az ingatlan-nyilvántartásba 4374/2/A/5 hrsz. alatt felvett, természetben 2132 Göd, Kisfaludy utca 7. szám alatt található épületben, a tulajdonát képező 53.1 m2 alapterületű orvosi rendelőhelyiséget, valamint a hozzá tartozó egyéb helyiségeket, berendezési tárgyaival, felszereléseivel együtt Egészségügyi Szolgáltató használatába adja, térítésmentesen a Felek által megkötött feladatellátási szerződés hatályának időtartamára.
3.2. Önkormányzat szavatolja, hogy harmadik személynek fenti helyiségekre vonatkozóan nincs olyan joga, amely Egészségügyi Szolgáltatót a használatban korlátozza, vagy megakadályozza.
 
IV. fejezet Egészségügyi Szolgáltató feladatköre, jogai, kötelezettségei
 
4.1 Egészségügyi Szolgáltató személyes és folyamatos orvosi ellátást biztosít az orvosi rendelőben a külön jogszabályokban meghatározott rendelési időkereten belül, valamint indokolt esetben a beteg otthonában. Ezen túlmenően ellátja a külön jogszabályban előírt egyéb speciális feladatokat is. Egészségügyi Szolgáltató az ellátás rendjét a külön jogszabályban foglaltak szerint kialakítja. A rendelési idő a szerződés 3. sz. mellékletében kerül közzétételre.
4.2. Önkormányzat az általa kötelezően biztosítandó felnőtt és gyermek ügyeleti ellátást feladatellátási szerződés keretében ügyeleti szolgáltatóval biztosítja. Az ügyeleti ellátásban Egészségügyi Szolgáltató esetleges jogszabályi kötelezés alapján köteles részt venni.
4.3. Egészségügyi Szolgáltató külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően biztosítja a házi gyermekorvosi körzet működésének személyi és tárgyi feltételeit. A feladatok megfelelő ellátását személyzet közreműködésével végzi.
4.4. Egészségügyi Szolgáltató a saját és személyzete helyettesítéséről maga gondoskodik. A helyettesítő személy nevét a 3. sz. melléklet tartalmazza. A helyettesítésről, annak előrelátható időtartamáról, Önkormányzatot, a városi felnőtt és gyermek ügyeleti szolgáltatót, az engedélyező egészségügyi szakhatóságot, valamint – a rendelőben megfelelő helyen elhelyezett hirdetményen – az érintett lakosságot haladéktalanul értesíteni szükséges. Amennyiben Egészségügyi Szolgáltató a helyettesítéséről megfelelően nem gondoskodik és e tényről Önkormányzatot és az engedélyező egészségügyi szakhatóságot nem értesíti, az ebből a körülményből keletkező károkért és jogkövetkezményekért korlátozás nélkül felel, kivéve, ha bizonyítja, hogy működési körén kívül álló elháríthatatlan okok miatt nem tudott eleget tenni kötelezettségének. A helyettesítő orvos jogosult a helyettesítést saját rendelőjében, rendelési idejében ellátni a működési engedélye alapján. E tényről az illetékes orvos az érintett ellátási terület lakosságát előzetesen köteles írásban tájékoztatni a rendelőhelyiségben kihelyezett hirdetmény útján.
4.5. Egészségügyi Szolgáltató vállalja, hogy a használatba adott rendelőhelyiségre és a hozzá tartozó egyéb helyiségekre jutó működtetési költséget, amely nem tartalmazza a közös költséget, a közüzemi szolgáltatóknak saját pénzeszközeiből téríti meg közvetlenül, ha a közüzemi mérő a nevére van kiállítva, vagy közvetve, ha az Önkormányzat, illetve a Településellátó Szervezet (továbbiakban: TESZ) nevén van. Ez utóbbi esetben a költséget az Önkormányzat vagy a TESZ által kiállított számla, illetve a biztosított dokumentáció alapján téríti meg.
4.6. Egészségügyi Szolgáltató viseli az Önkormányzat által rendelkezésére bocsátott leltár szerinti felszerelési jegyzékben beszerzési áron szereplő műszerek üzemeltetési költségeit. Köteles saját pénzeszközeiből a rendelkezésére bocsátott felszerelési egységek, műszerek karbantartására, felújítására oly szinten fordítani, hogy azok megfeleljenek a külön jogszabályban előírt minimumfeltételeknek. A műszereket, készülékeket köteles az általa ellátott lakosság érdekében térítésmentesen használni. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződés aláírását követő 15 napon belül a használatba adott és rendeltetésszerű használatra alkalmas orvosi rendelőhelyiségek állagáról, berendezési tárgyairól, felszerelési egységeiről, műszereiről jegyzőkönyv kerül felvételre, amely jelen szerződés 4. sz. mellékletét képezi majd. Egészségügyi Szolgáltató a feladatellátási szerződés megszüntetése esetében a használatában lévő rendelőhelyiséget, annak berendezési tárgyait, felszereléseit hiánytalanul, a leltár szerint eredeti állapotban, illetve természetes elhasználódásnak megfelelő állapotban a megszűnéstől számított 15 napon belül köteles Önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
4.7. Egészségügyi Szolgáltató a tulajdonában álló ingóságokat, berendezési tárgyakat, felszerelési egységeket a feladatellátási szerződés megszüntetése esetén jogosult elszállítani.
4.8. Egészségügyi Szolgáltató köteles a használatba vett rendelőhelyiséget és az ahhoz tartozó egyéb helyiségeket, berendezési tárgyakat, felszerelési egységeket rendeltetésszerűen használni, azok állagát óvni. Egészségügyi Szolgáltató köteles tűrni az Önkormányzat által évente végrehajtandó bérleményellenőrzést.
4.9. Egészségügyi Szolgáltató köteles gondoskodni az alkalmazott egyéb munkatársainak (személyzet) helyettesítéséről, feladatai ellátásához szükséges és a hatályos jogszabályokban előírt oktatásáról, továbbképzéséről, továbbá köteles gondoskodni arról is, hogy foglalkoztatott munkatársai a jogszabályi előírásoknak megfelelő képesítéssel rendelkezzenek.
4.10. Egészségügyi Szolgáltató köteles haladéktalanul írásban értesíteni Önkormányzatot, ha a házi gyermekorvosi körzet működtetése bármilyen módon és formában veszélybe kerül, annak érdekében, hogy az Önkormányzat megfelelő időben és formában a szolgáltatást továbbiakban biztosítani tudja.
4.11. Egészségügyi Szolgáltató köteles évente február 15-ig az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező adatszolgáltatásairól szóló 388/2017. (XII. 13.) Korm. rendelet alapján a Központi Statisztikai Hivatalnak megküldendő 1021. sz. „Jelentés a háziorvosok és házi gyermekorvosok tevékenységéről” szóló adatszolgáltatást másolatban megküldeni Önkormányzat részére. Egészségügyi Szolgáltató a feladatkörére előírt további nyilvántartásokat, adatszolgáltatási kötelezettségeit az adatvédelmi jogszabályokra figyelemmel a külön jogszabályban meghatározottak szerint teljesíti.
4.12. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy az Egészségügyi Szolgáltató részére térítésmentesen használatba adott orvosi rendelőhelyiség és a hozzá tartozó egyéb helyiségek üzemeltetésének, karbantartásának, felújításának tartalmi meghatározására irányadónak tekintik a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvényben és az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvényben foglaltakat, az alábbi feladatmegosztás alapján.
4.12.1. Üzemeltetés: (fogalma: a rendeltetésszerű használathoz folyamatosan szükséges szolgáltatások ellátása, a közüzemi szolgáltatások díjának kifizetése, a központi berendezések üzemben tartói feladatainak ellátása) Egészségügyi Szolgáltató köteles saját pénzeszközeiből a rendelőhelyiség, a hozzá tartozó egyéb helyiségek üzemeltetésére.
4.12.2. Karbantartás: (fogalma: a meglévő építmény, építményrész kármegelőzésére, kárelhárítására, javítására, rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmassá tételére, illetve ennek és üzembiztonságának megtartására irányuló építési-szerelési munka) Egészségügyi Szolgáltató köteles tűrni a rendelőhelyiség és a hozzá tartozó egyéb helyiségek féléves rendszeres állagfelmérését, melyről Önkormányzat a TESZ által gondoskodik. Az állagfelmérést követően az elvégzendő karbantartási munkákról Egészségügyi Szolgáltató írásban értesítést kap. A karbantartási munkálatok elvégzésére Egészségügyi Szolgáltató választhat kivitelezőt és viseli a munkálatok teljes költségét, illetve igénybe veheti a TESZ szolgáltatását. A TESZ igénybevétele esetén az elvégzett karbantartási munkák díja nem kerül felszámításra amennyiben azt a TESZ a saját alkalmazottaival el tudja végeztetni. Az anyagköltség a TESZ által előre meghatározásra kerül, mely minden esetben Egészségügyi Szolgáltatót terheli. Amennyiben a megállapított műszaki hiba felújításnak minősül, úgy annak teljes költsége Önkormányzatot terheli. A feladatellátási szerződés 5. sz. mellékletében meghatározott feladatok ellátására Egészségügyi Szolgáltató önrésze bruttó 300.000, - Ft/év.
4.12.3. Hibaelhárítás: (fogalma: azonnali beavatkozást igénylő hibák és hiányosságok haladéktalan megszüntetése) Egészségügyi Szolgáltató, a rendelőhelyiség és a hozzá tartozó egyéb helyiségek bármely azonnali beavatkozást igénylő meghibásodása esetén viseli a munkálatok teljes költségét. A kivitelező kiválasztása Egészségügyi Szolgáltató saját nevében és jogán, saját költségére történik.
4.12.4. Felújítás: (fogalma: az ingatlan egészére, illetőleg egy vagy több főszerkezetére kiterjedő, időszakonként szükségessé váló olyan általános javítási, építés-szerelési munkák végzése, amelyek az eredeti műszaki állapotot – megközelítőleg vagy teljesen – visszaállítják, illetőleg az eredeti használhatóságot, üzembiztonságot az egyes szerkezetek, berendezések kicserélésével vagy az eredetitől eltérő kialakításával növelik, ide nem értve az üzemeltetés, a karbantartás, illetve a hibaelhárítás fogalmát) Az Önkormányzat kötelezettségébe tartozó felújítási munkálatokról a Gödi Polgármesteri Hivatal rendszeres időközönként felmérést készít, nyilvántartást vezet. A felújítási munkálatok megszervezéséről és végrehajtásáról Önkormányzat tárgyévi költségvetésének lehetőségei figyelembevételével gondoskodik.
 
V. fejezet Kártérítésre, kártalanításra vonatkozó rendelkezések
 
5.1. Egészségügyi Szolgáltató a használatba adott rendelőhelyiségben és a hozzá tartozó egyéb helyiségekben bármilyen jellegű beruházást, átalakítási, felújítási és a rendes gazdálkodás körét meghaladó munkát kizárólag Önkormányzat előzetes írásbeli engedélyével végezhet. Az Önkormányzat engedélye nélkül végrehajtott beruházási, átalakítási, felújítási munkálatok esetében Egészségügyi Szolgáltató köteles az eredeti állapot helyreállítására, a felmerülő károk megtérítésére.
5.2. A házi gyermekorvosi körzethez tartozó terület Önkormányzat általi egyoldalú módosítása miatt bekövetkezett az Egészségügyi Szolgáltatót ért kár esetén Önkormányzat kártalanítási kötelezettséggel tartozik, amelynek megállapításánál figyelembe kell venni a háziorvosi körzet NEAK általi finanszírozása keretében kapott egy éves összeget.
 
VI. fejezet Egyéb rendelkezések
 
6.1. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy Egészségügyi Szolgáltató a használatba vett rendelőhelyiséget, berendezési tárgyait, felszerelési egységeit, műszereit kizárólagosan jelen szerződés tárgyát képező egészségügyi tevékenység céljaira használhatja, harmadik személyek használatába nem adhatja, egyéb egészségügyi tevékenységi célú használatra az Önkormányzat előzetes hozzájárulása alapján jogosult.
6.2. Önkormányzat a külön törvényben előírt – kötelező közszolgáltatás nyújtásáért fennálló felelősségéből következően jogosult a feladatellátási szerződésben foglaltak megvalósulását ellenőrizni. A háziorvosi körzet folyamatos szakmai ellenőrzését az egészségügyi szakigazgatási szerv látja el.
6.3. A feladatellátási szerződés
a.) megszűnik:
• Egészségügyi Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
• a finanszírozási szerződés megszűnésével
• egyéb, jogszabályban meghatározott esetekben: ha Egészségügyi Szolgáltató nem rendelkezik: érvényes működési engedéllyel, érvényes alkalmassági minősítéssel, érvényes praxisjogra vonatkozó engedéllyel, ha az Egészségügyi Szolgáltató önálló egészségügyi tevékenység végzésére vonatkozó jogosultságát bármely okból elveszti.
b.) megszüntethető:
• közös megegyezéssel,
• bármelyik fél részéről közölt 6 hónapos rendes felmondás útján,
• az Egészségügyi Szolgáltató a praxisjogot az ingatlannal, vagy anélkül értékesíti, vagy arról lemond
• Önkormányzat részéről írásban közölt azonnali hatályú felmondással, amennyiben a felmondás közlését megelőzően, az annak alapjául szolgáló körülmény kiküszöbölésére az Egészségügyi Szolgáltató részére írásban biztosított 30 napos határidő eredménytelenül letelik:
- a területi ellátási kötelezettség megszegése esetén,
- ha Egészségügyi Szolgáltató a jogszabályban foglalt személyi és tárgyi feltételeket maximum kettő hónapig tartósan nem teljesíti, vagy a szerződést megszegi,
 - a használatba adott rendelőhelyiség és tartozékainak engedélytől eltérő használata esetén,
 - a használatba adott rendelőhelyiségben engedély nélkül, vagy engedélytől eltérő beruházási, átalakítási, felújítási és a rendes gazdálkodás körét meghaladó munkálatok elvégzése esetén,
 • Önkormányzat részéről írásban közölt azonnali hatályú felmondással, amennyiben Egészségügyi Szolgáltató ellen szakmai, etikai vagy büntetőjogi eljárás során jogerős elmarasztaló döntés született,
• Egészségügyi Szolgáltató részéről írásban közölt azonnali hatályú felmondással: ha az Önkormányzat szerződésbe ütköző súlyos kötelezettségszegést tanúsít: ilyen magatartásnak minősül, ha a szerződés rendelkezéseit írásbeli felszólítás ellenére ismételten megszegi, valamint a szerződésellenes magatartást írásbeli felszólítás ellenére tovább folytatja.
6.4. Jelen szerződés közös megegyezéssel módosítható. Szerződő felek rögzítik, hogy bármelyik fél által történő azonnali hatályú felmondás esetén az azonnali felmondásra okot adó fél köteles a másik fél kárát teljes összegben megtéríteni. Szerződő Felek bármelyike írásban kezdeményezheti a szerződés módosítását a szerződés tárgyát érintő finanszírozási feltételek, támogatási formák, szakmai jogszabályok lényeges megváltozása, valamint egyéb bármelyik fél által lényegesnek ítélt körülmény megváltozása esetén.
6.5. Ha az Önkormányzat – érdekkörében bekövetkező körülmény folytán – nem képes tovább a rendelőhelyiséget Egészségügyi Szolgáltató számára jelen szerződési feltételek szerint tovább biztosítani, köteles más rendeltetésszerű használatra alkalmas helyiséget a rendelkezésére bocsátani.
6.6. Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződés rendelkezéseit közösen értelmezik. Orvosetikai és orvos-szakmai kérdésekben Pest Megyei Kormányhivatal Váci Járási Hivatalának Népegészségügyi Osztálya, valamint a Magyar Orvosi Kamara véleményét kikérik.
6.7. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalás útján, egyezség keretében fogják rendezni.
6.8. Szerződő felek megállapodnak abban, ha a feladatellátási szerződés valamely rendelkezése bármely okból érvénytelenné válik, az önmagában a szerződés egészének érvénytelenségét nem vonja maga után.
6.9. Amennyiben jelen szerződés bármely rendelkezése érvénytelenné válik, a szerződő felek az érvénytelen rendelkezést oly módon módosítják, hogy a jogszabálynak és a felek akaratának érvényesen megfeleljen.
VII. fejezet
 
7.1. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a hatályos egészségügyi, társadalombiztosítási jogszabályok, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
7.2. Jelen szerződés kizárólag a hozzácsatolt mellékletekkel együtt értelmezhető, az azokban foglaltak a szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Szerződő felek jelen szerződést és annak mellékleteit elolvasás, értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt 7 (azaz hét) oldal terjedelemben és 5 (azaz öt) példányban alulírott helyen és napon jóváhagyólag aláírták.
 
Göd, 2021. ……………..
 
ZÁRADÉK:
A mellékletek a feladatellátási szerződés megkötése alkalmával kerülnek tartalmi meghatározásra.
 
                      Balogh Csaba                                                        Dr. Somlai Ágnes
                        polgármester                                                        ellátást nyújtó orvos
 Göd Város Önkormányzata képviseletében                   Egészségügyi Szolgáltató képviseletében
 
 
Jogilag ellenjegyzem:
 
                                          dr. Kármán Gábor
                                                  aljegyző
 
Mellékletek (a feladatellátási szerződés megkötése alkalmával kerülnek tartalmi meghatározásra)
1. sz. melléklet: Házi gyermekorvosi körzet működtetése körében irányadó szakmai jogszabályok jegyzéke.
2. sz. melléklet: Finanszírozási szerződés
3. sz. melléklet: Az ellátás rendje (rendelési idő, helyettesítő személyek)
4. sz. melléklet: A rendelőhelyiség berendezési tárgyairól, felszerelési egységeiről, műszereiről készült jegyzék, valamint az előbb felsoroltaknak átadáskori állagáról készült jegyzőkönyv.
5. sz. melléket: Egészségügyi Szolgáltató részére használatba adott orvosi rendelő helyiség és a hozzátartozó helyiségek karbantartási munkálatai és azok kivitelezésére kötelezett meghatározása
 
 
 
1. számú melléklet
Házi gyermekorvosi körzet működtetése körében irányadó szakmai jogszabályok jegyzéke
 
Hatályos törvények:
 
2003. évi LXXXIV. tv. Az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről
 
2000. évi II. tv. Az önálló orvosi tevékenységről
 
2015. évi CXXIII. tv. Az egészségügyi alapellátásról
 
1997. évi CLIV. tv. Az egészségügyről
 
1997. évi LXXXIII. tv. A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelettel
 
1997. évi XLVII. tv. Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről
 
2011. évi CLXXXIX. tv. Magyarország helyi önkormányzatairól
 
Hatályos kormányrendeletek:
 
96/2003. (VII. 15.) Korm r. Az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról
 
313/2011. (XII. 23.) Korm. r. Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II.  törvény végrehajtásáról
 
43/1999. (III. 3.) Korm. r. Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól
 
284/1997. (XII. 23.) Korm. r. Térítési díj ellenében igénybe vehető egyes egészségügyi szolgáltatások térítési díjáról
 
102/1995. (VIII. 25.) Korm. r. A keresőképtelenség és a keresőképesség orvosi elbírálásáról
 
63/2006. (III.27.) Korm. r. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól
 
Hatályos EüM rendeletek:
 
44/2004. (IV. 28.) ESzCsM r. Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről kiadásáról
 
40/2004. (IV. 26.) ESzCsM r. Az egészségügyi tevékenység végzéséhez szükséges egészségi alkalmasság vizsgálatáról és minősítéséről
 
60/2003. (X. 20.) ESzCsM r. Az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimum feltételekről
 
64/2011. (XI. 29.) NEFMI r. Az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek és egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképesítéssel rendelkezők folyamatos továbbképzéséről
 
1/2003. (I. 21.) ESzCsM r. A társadalombiztosítási támogatással rendelhető gyógyszerekről és a támogatás összegéről
 
4/2000. (II. 25.) EüM r. A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről
 
Hatályos NM rendeletek:
 
19/1998. (VI. 3.) NM r. A betegszállításról
 
18/1998. (VI. 3.) NM r. A fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről
 
1/2014. (I.16.) EMMI r. A fertőző betegségek jelentésének rendjéről
 
2/2004. (XI.17.) EüM r. Az egészségügyi szolgáltatók és működési engedélyük nyilvántartásáról, valamint az egészségügyi szakmai jegyzékről
 
27/1996. (VIII. 28.) NM r. A foglalkozási betegségek és fokozott expozíciós esetek bejelentéséről és kivizsgálásáról
 
20/1996. (VII. 26.) NM r. Az otthoni szakápolási tevékenységről
 
13/1992. (VI. 26.) NM r. A közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról
 
50/2015. (XI.12.) EMMI r. az orvosi bélyegzőkről
 
 
 
2. számú melléklet
 
Finanszírozási szerződés
 

 
 
3. számú melléklet
A 2. sz. házi gyermekorvosi körzet ellátási rendje
(rendelési idő, helyettesítő személyek)
 
 
Dr. Somlai Ágnes házi gyermekorvos, egyéni vállalkozó.
 
 
Rendelés helye: 2132 Göd, Kisfaludy u. 7.
 
Rendelési idő:
 
Hétfő:             11.00. – 14.00.
Kedd:             08.00. – 11.00.
Szerda:           11.00. – 14.00.               Prevenciós rendelés: 08.00 – 11.00
Csütörtök:      11.00. – 14.00.               Prevenciós rendelés: 14.00 – 16.00
Péntek:           15.00. – 18.00.
 
 
 
 
Helyettesítés rendje:
 
Dr. Domán Csilla
Dr. Vecserka Zsolt
 
 
 
4. számú melléklet
A rendelőhelyiség berendezési tárgyairól, felszerelési egységeiről, műszereiről készült jegyzék, valamint az előbb felsoroltaknak átadáskori állagáról készült jegyzőkönyv.
 
Az átadáskor kerül tartalmi meghatározásra
 
 
 
 
5. számú melléklet
Egészségügyi Szolgáltató részére használatba adott orvosi rendelő helyiség és a hozzá tartozó helyiségek karbantartási munkálatai és az azok kivitelezésére kötelezett meghatározása
 
 
 
Egészségügyi Szolgáltató feladata:
 
- A lámpatestek, kapcsolók, dugaszoló aljzatok cseréje, elektromos berendezések javítása.
- Az Egészségügyi Szolgáltató által telepített elektromos berendezések üzembe helyezéséhez szükséges esetleges elektromos bővítések, kiépítések. (Kizárólag Önkormányzat előzetes engedélyével végezhető.)
- Gázüzemű berendezések üzemeltetése folyamán felmerülő javítási munkák (kivéve fő alkatrész cserék, berendezési tárgy cserék).
- Egészségügyi Szolgáltató által beépített berendezések, beépített szekrények, működéshez szükséges valamennyi berendezési tárgy karbantartása, javítása, felújítása, cseréje.
- Kihelyezett tűzoltó készülékek alap-közép karbantartása, cseréje.
- Tűzvédelmi, munkavédelmi szabályzat, valamint az üzemeltetéshez szükséges valamennyi dokumentum elkészíttetése.
- Nyomó vezetékeknél falon kívüli meghibásodások javítása, berendezési tárgyak javítása, cseréje (csaptelepek, mosdók, sarokcsapok, bekötőcsövek, WC csészék, WC tartályok stb.)
- Lefolyó vezetékek dugulás elhárítása, bontás nélkül végzendő javítási munkák.
- Üzemeltetésből eredő hideg-meleg oldalfal- és aljzat burkolatok 1m2-nél kisebb javítása, rongálásból eredő javítások.
- Használatból eredő tisztasági festések, mázolások.
 
Jelen mellékletben meghatározott feladatok ellátására az Egészségügyi Szolgáltató önrésze bruttó 300.000, - Ft/év
« Vissza
Vissza a főmenübe