10/2021. (VI. 28.) Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsági határozat
Tárgy: 2021. évi igazgatási szünet elrendelésére vonatkozó döntés
 10/2021. (VI. 28.) PEKJB határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsága
 
úgy dönt, hogy a Képviselő-testületnek elfogadásra javasolja az alábbi határozati javaslatot és rendelet-tervezetet:
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt. hogy a 2021. évi igazgatási szünet Gödi Polgármesteri Hivatalban történő elrendeléséről szóló 83/2021. (III. 1.) önkormányzati határozatát visszavonja.
 
Felelős: polgármester
Hivatali felelős: jegyző
Határidő: azonnal
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testületének
…/2021 (VI. …) önkormányzati rendelete
a 2021. évre vonatkozó igazgatási szünet Gödi Polgármesteri Hivatalban történő elrendeléséről
 
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testülete az alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1.      §
 
A rendelet hatálya a Gödi Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) alkalmazott köztisztviselőkre és ügykezelőkre, valamint munkavállalókra (a továbbiakban együtt: foglalkoztatott), továbbá a Hivatalt egyéb foglalkoztatásra irányuló vagy megbízási jogviszony keretében munkavégzési helyszínül használó személyekre terjed ki.
2.      §
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
a) 2021. július 26. napjától 2021. augusztus 13. napjáig (a továbbiakban: nyári igazgatási szünet),
b) 2021. december 11. napjára és 2021. december 27. napjától 2021. december 31. napjáig (a továbbiakban: téli igazgatási szünet)
a Hivatalban igazgatási szünetet rendel el.
3. §
 
(1) Az igazgatási szünet ideje alatt a foglalkoztatottak részére rendes szabadságot kell kiadni, illetve azt a foglalkoztatottnak ki kell vennie.
(2) A nyári igazgatási szünet ideje alatt a Hivatal korlátozott ügyfélfogadással működik. A téli igazgatási szünet ideje alatt a Hivatal zárva tart.
(3) A jegyző az igazgatási szünet idejére Göd Város Önkormányzata működéséhez feltétlenül szükséges, halaszthatatlan feladatok elvégzése érdekében a rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adhat.
4. §
 
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2022. január 1-jén hatályát veszti.
 
 
 
                  Balogh Csaba                                                                  Tóth János
                   polgármester                                                                      jegyző
 
Általános indokolás
 
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése szerint a képviselő-testület - a Kormány ajánlásának figyelembevételével - rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának háromötödét. Az igazgatási szünet elrendelése lehetőséget biztosít arra, hogy a Polgármesteri Hivatalban a munkavégzés szervezettebben, koncentráltabban valósuljon meg, ezáltal kellő időben tervezhetővé válik a nyári és az év végi munkarend. 

Részletes indokolás
 
1. §
A rendelet területi és személyi hatályát állapítja meg a rendelkezés.
 
2. §
Az igazgatási szünet időtartamát állapítja meg. 
 
3. §
A szakasz a rendes szabadság kiadásáról és kivételéről rendelkezik. A szabályozás lehetővé teszi továbbá, hogy kivételes esetben a munkáltatói jogkör gyakorlója halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adjon. A rendelkezés meghatározza továbbá az igazgatási szünet alatti ügyfélfogadási rendet. 
 
4. §
A szakasz hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.”
 
Felelős: PEKJB elnök
Határidő: azonnal
« Vissza
Vissza a főmenübe