569/2022. (XI. 15.) Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottsági határozat
Tárgy: Adományozási terv
569/2022. (XI. 15.) SZELB határozat
Göd Város Önkormányzatának Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottsága
Göd Város Önkormányzatának 29/2019. (XII.13.) sz. rendeletének 17.§ (5) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján 2022. évben karácsonyi adományként élelmiszercsomag-osztást hirdet, amelyhez az alábbi adományosztási tervet készíti:
ADOMÁNYOSZTÁSI TERV
1. A csomagok megrendelése
Göd Város Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottsága (továbbiakban: Bizottság) felkéri a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályától (továbbiakban: Hatósági Osztály) Dénes Gáborné-t hogy Frutt-A di Verdura Kft.-tól (2132 Göd, Ady u. 4.) rendeljen meg karácsonyi élelmiszercsomagot az alábbi feltételek szerint.
Adománycsomagok száma: 250 db
Az adománycsomagok beszerzési értéke 12.000,- Ft /csomag összeg
Fedezet: Önkormányzati egyszeri juttatás – Karácsonyi keret
Az élelmiszercsomagok tartalmát a melléklet tartalmazza.
2. A javaslatok benyújtásának feltételei:
a) a javaslattevők köre
Az élelmiszeradomány-csomag osztásra vonatkozó javaslatot Göd Város Önkormányzatának 29/2019. (XII. 13.) rendelete (továbbiakban: helyi rendelet) 18.§ (3) bekezdésének a), d) pontjában foglalt feltételek (továbbiakban: jogosultsági feltételek) alapján az alábbi létszámban tehetnek a (4) bekezdésben foglalt szervek és személyek:
fentiek szerint
- Alapszolgáltatási Központ 90 db
- Göd Város Önkormányzat valamennyi képviselője képviselőként 5 személyre vonatkozóan tehet javaslatot.
A Bizottság elnöke, az általa vezetett konzultáció keretén belül, gondoskodik annak koordinációjáról, hogy ugyanazon személyre vonatkozóan több javaslat ne érkezzen.
b) a javaslatok tartalmi és formai követelményei
A javaslattételt a fent megjelölt Alapszolgáltatási Központ vezetőjének illetőleg a képviselőknek (továbbiakban: javaslattevők), személyesen, írásban, listásan kell eljuttatni a Hatósági Osztály részére. Az átvétel tényét a lista másolatán a Hatósági Osztály ügyintézője aláírásával igazolja. A listán javaslattevőnek szerepeltetnie kell a javasolt személy nevét, lakcímét. A javasolt személyek jogosultsági feltételeinek ellenőrzése a javaslattevő felelőssége. A javaslatok leadási határideje: képviselő javaslattevő esetében 2022. november 25. Alapszolgáltatási Központ vezetője javaslattevő esetében: 2022 november 30. A határidők letelte közötti időszakban a Bizottság elnöke - az a) pontban foglalt koordináció érdekében - konzultációt tart a szolgálatok vezetőivel. A vonatkozó határidő leteltét követően érkezett javaslatok nem vehetők figyelembe.
3. Az adományokról való döntés
A Bizottság a határidőn belül beérkezett javaslatokról a helyi rendelet 16.§ (3) bekezdésében foglaltak alapján egyedi mérlegelési jogkörben dönt. Előnyt élveznek azon javasolt személyek, akik a jogosultsági feltételek közül többnek is megfelelnek. A megítélt adományokról a Bizottság határozatot hoz, melyben az adományozottak névsorát (feltüntetve személyi adataikat és lakcímeiket) a javaslattevők szerint külön listákban szerepelteti. A Bizottság ülésére, valamint a döntéshozatalra – a helyi rendelet 16.§ (2)-(4) bekezdéseiben foglalt eltérésekkel - az általános eljárási szabályok irányadóak.
4. Az adományok kiosztása
a) közreműködés az adományosztásban
A 3. pont szerint hozott döntés végrehajtásáról a Bizottság elnöke gondoskodik. Ennek keretében felkéri javaslattevőket, hogy az adományok kiosztásában működjenek közre és az általuk javasolt személyek részére juttassák el az adományokat rendeltetési helyeikre. Amennyiben valamelyik javaslattevő nem működik közre az adományok kiosztásában, az esetben a Bizottság elnöke Bizottság tagját, Polgármesteri Hivatal munkatársát, intézményvezetőt bízhat meg ezen javaslattevő javaslatában foglalt adománycsomagok rendeltetési helyére való szállításáról, illetőleg adományozott részére való átadásáról. A közreműködés hiányaként kell értelmezni azt, ha a javaslattevő a 3. pont szerint hozott döntést követő 15 napon belül az adománycsomagokat maradéktalanul nem veszi át.
b) felelősség az átadás-átvétel során
Javaslattevők - a Bizottság által hozott határozat alapján - kiállított listán (jegyzéken) szereplő személyek részére kihordásra váró adománycsomagokat a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályán vehetik át. Az átvétel tényét a Hatósági Osztály ügyintézője előtt a javaslattevő aláírásával igazolja a 6. pont c) pontjában foglalt nyilvántartáson (jegyzéken). Ezt követően javaslattevő gondoskodik az adománycsomagnak rendeltetési helyre szállításáról és az adományozott részére való átadásáról. Az adománycsomagnak adományozott részére történő átadás tényét az adományozott az átvételi elismervényen aláírásával igazolja. Az aláírt átvételi elismervényeket javaslattevő köteles megőrizni és legkésőbb 2023. január 25.-ig leadni a Hatósági Osztályon. Az átvételi elismervényekről javaslattevő jegyzéket készít, amely jegyzéken az elismervények leadásának tényét a Hatósági Osztály ügyintézője aláírásával igazolja Javaslattevő, az átvételt követően anyagi és jogi felelősséggel tartozik az adománycsomagok rendeltetési helyre szállításáért, valamint adományozott által történő átvetetéséért.
c) át nem vett adományok kezelése
Azon adománycsomagot, amelyek átvételét az adományozott megtagadta, javaslattevő haladéktalanul – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Azon adománycsomagot, amelynek átadása egyéb ok miatt hiúsult meg (különös tekintettel az adományozott ismeretlen helyen való tartózkodására) javaslattevő 15 napig megőrzi és ezen idő alatt ismételten – legalább 2 alkalommal - megkísérli az átadást adományozott részére. Amennyiben az átadás megkísérlése sikertelennek bizonyul, javaslattevő a megőrzési idő lejártát követően az adománycsomagot haladéktalanul, – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Az át nem vett adománycsomagok esetében javaslattevő a részére kiadott jegyzéken szerepelteti az adományozott nevét, személyi adatait lakcímét, az átadás megkísérlésének időpontját (dátum, óra, perc), az átadás meghiúsulásának okát (amennyiben a meghiúsulás oka nem az átvétel megtagadása, abban az esetben az átadás ismételt megkísérlésének további időpontjait). A jegyzéket az át nem vett adománycsomagokkal együtt leadja a Hatósági Osztályon
6. Nyilvántartások vezetése
Az adományosztás során nyilvántartás készül
a) 2. pont b) pontja szerint beérkezett javaslatokról
b) a 3. pont szerinti döntésről
c) javaslattevők részére 4. pont b) pontja szerint átadott adománycsomagokról
d) az adományozottak részére átadott adománycsomagokról
e) a fennmaradó adománycsomagok jegyzékéről.
Javaslattevők vezetik a rájuk vonatkozó d) és e) pont szerinti nyilvántartásokat, amelyeket – lezárásukat követő napon, – a 4. pont b) illetőleg c) pontjában foglaltak szerint átadnak a Hatósági Osztály részére.
A jegyző külön vezeti a g) és h) pont szerinti nyilvántartást, amelyeket 2019. év utolsó munkanapján lezár.
A nyilvántartások (jegyzékek) formanyomtatványait a Hatósági Osztály bocsátja javaslattevők rendelkezésére.
7. Egyéb kiegészítő szabályok.
Ezen határozatban nem szabályozott kérdésekre a helyi rendeletben, valamint Göd Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletében foglaltak az irányadók. A határidők számítására az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény az irányadó.