215/2022. (XI. 22.) Pénzügyi, Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsági határozat
Tárgy: Lakossági kezdeményezés alapján történő közterületi térfigyelő kamerák létesítésének szabályairól szóló helyi rendelet megalkotása
 215/2022. (XI. 22.) PEKJB határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsága
 
a Képviselő-testületnek megalkotásra javasolja az alábbi rendelet-tervezetet:
  
„Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 
.../.... (...) önkormányzati rendelete 
a közterületi térfigyelő kamerák lakossági kezdeményezés alapján történő létesítésének szabályairól
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 17. pontjában és a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 7. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a közterületi térfigyelő kamerák lakossági kezdeményezés alapján történő létesítésének szabályairól a következő rendeletet alkotja: 
1. § 
(1) Jelen rendelet hatálya Göd város közigazgatási területén belül, a közterületi térfigyelő kamerák lakossági kezdeményezés alapján történő létesítésére terjed ki.
(2) Jelen rendelet alkalmazása során lakossági kezdeményezés alatt a magánszemélyek és/vagy gazdálkodó szervezetek, illetve egyéb szervezetek kezdeményezését kell érteni.(3) Közterületi térfigyelő kamera létesítése csak egységes műszaki kialakítással történhet, kivéve, ha azt a helyszín adottságai nem teszik lehetővé. Az egyedi műszaki kialakításokat a kezdeményezőknek indokolniuk kell. 
2. § 
(1) Lakossági kezdeményezés alapján, közterületi térfigyelő kamera létesítésére csak akkor kerülhet sor, ha
a)       annak teljes költségét (ideértve a tervezést és engedélyeztetést, valamint a kivitelezést is) a kezdeményező vagy a kezdeményezők teljes egészében magukra vállalják és
b)       azt a jelen rendelet 4. § (2) bekezdésében foglalt döntést követően, a kivitelezési munkálatok megkezdése előtt, a Gödi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által készített költségterv alapján teljes egészében megfizetik Göd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) részére.
(2) A Képviselő-testület a Hivatal Beruházási és Városüzemeltetési Osztálya műszaki szakmai és az adatvédelmi tisztviselő adatvédelmi szempontból tett javaslata alapján, a közterületi térfigyelő kamera létesítésére vonatkozó kérelmet elutasíthatja. 
3. § 
(1) A közterületi térfigyelő kamera létesítésére irányuló lakossági kezdeményezést Göd város polgármesteréhez kell benyújtani.
(2) A kérelemben részletesen elő kell adni a kezdeményezés indokát, a javasolt közterületi térfigyelő kamera pontos helyének leírását, továbbá meg kell jelölni a kezdeményező vagy kezdeményezők, illetve megbízott képviselőjük nevét és lakcímét (székhelyét). A kérelemben a kezdeményezőnek nyilatkoznia kell arról is, hogy a beruházás teljes költségének viselését vállalja vagy vállalják.
(3) A kérelem beérkezését követően a Hivatal Beruházási és Városüzemeltetési Osztálya, valamint adatvédelmi tisztviselője megvizsgálja a közterületi térfigyelő kamera javasolt helyét. A javasolt helyre vonatkozóan a közlekedési hatóság mint szakhatóság és más külsős szakértő is bevonásra kerülhet. 
4. § 
(1) A közterületi térfigyelő kamera létesítésének igényét írásban lehet benyújtani a polgármesternek címezve. A benyújtást követő jogi, műszaki szakmai felülvizsgálat után a Hivatal javaslatot tesz a polgármester részére a megvalósíthatónak ítélt helyszínekre.
(2) A javaslat alapján készült polgármesteri előterjesztést követően a közterületi térfigyelő kamerák létesítéséről a Képviselő-testület az április, valamint az október havi munkaterv szerinti ülésén dönt. 
5. § 
A közterületi térfigyelő kamera létesítéséről való döntésről a kezdeményezőket írásban kell értesíteni. A létesítést engedélyező döntésben fel kell hívni az érintetteket, hogy a költségeket az Önkormányzat részére fizessék be, illetve tájékoztatást kell adni arról is, hogy a beruházás megkezdésére csak befizetés megtörténte után kerülhet sor. 
6. § 
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
 
 
Balogh Csaba
polgármester
 
Tóth János
jegyző”
 
 
Felelős: PEKJB elnök
Határidő: azonnal
« Vissza
Vissza a főmenübe