53/2023. (II. 23.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Döntés Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
53/2023. (II. 23.) Ök. határozat
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
nem fogadta el az alábbi rendelet-tervezetet:
„Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../.... (...) önkormányzati rendelete
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület által alapított közalapítványok kuratóriumi és felügyelőbizottsági tagjai, valamint az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok vezető tisztségviselői és felügyelőbizottsági tagjai az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben (a továbbiakban: Vnytv.) meghatározottak szerint vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek.”
2. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A képviselő köteles az Mötv. 32. § (2) bekezdés i) valamint k) pontja alapján:]
„a) legkésőbb az ülést megelőző napon - lehetőség szerint írásban - a polgármesternél előzetesen, az erre rendszeresített elektronikus levélcímen bejelenteni, amennyiben a képviselő-testületi ülésen nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Amennyiben a képviselő egy naptári éven belül a Képviselő-testület ülésén
a) hét alkalommal nem vesz részt, egy havi tiszteletdíja,
b) tíz alkalommal nem vesz részt, az a) pontban leírtakon túl további egy havi tiszteletdíja
megvonásra kerül.”
(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A jegyző feladata a képviselők és bizottsági tagok távolmaradásáról nyilvántartást vezetni, valamint a (3), illetve (4) bekezdésben foglaltak teljesülése esetén az azt követő munkaterv szerinti képviselő-testületi ülésre arról előterjesztést készíteni.”
3. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az előterjesztések írásban (papíralapon vagy elektronikusan aláírt, kereshető PDF-formátumban), valamint kivételes és indokolt esetben szóban terjeszthetők elő. A képviselő-testületi ülésre előterjesztést tehet:
a) a polgármester, az alpolgármester(ek),
b) a Képviselő-testület bizottságai,
c) bármely képviselő,
d) a jegyző, az aljegyző,
e) az osztályvezetők, a főépítész, a főkertész és a belső ellenőr,
f) akit a Képviselő-testület előterjesztés készítésére kötelez.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az írásbeli előterjesztéseket, valamint az előterjesztések mellékleteit az előterjesztőnek, illetve az azt készítőnek legkésőbb a munkaterv szerinti képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés hónapjának 12. napját követő első munkanapon 15 óráig a Polgármesteri Hivatal titkárságán le kell adnia. Az anyagleadási határidőt követően a jegyzőkönyvvezetők megküldik az ülés összehívásáról szóló meghívót és a beérkezett előterjesztéseket a Képviselő-testület, illetve a bizottságok tagjainak.”
(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Egyszerűbb ügyekben szóbeli előterjesztést is be lehet terjeszteni, a határozati javaslatot azonban legkésőbb a döntés meghozatala előtt ebben az esetben is az előterjesztőnek írásba kell foglalni, és az ülésen a képviselő-testületi és bizottsági tagok részére ki kell osztani.”
4. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester megállapítja a határozatképességet, valamint ismerteti az ülésről hiányzó képviselők nevét és a távolmaradásuk igazoltságát. Határozatképtelenség esetén az ülést elnapolja, és gondoskodik annak 15 napon belüli újbóli összehívásáról.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző – az alakuló ülést kivéve – a munkaterv szerinti képviselő-testületi ülések meghívójával együtt kiküldött formában tájékoztatást ad:)
„b) azokról a kihirdetett, vagy hatályba léptetett jogszabályokról, amelyek az Önkormányzat, vagy a Polgármesteri Hivatal feladatkörét, hatósági hatáskörét érintik, megváltoztatják, illetve új feladatkört állapítanak meg;”
5. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Minősített többségi szavazat szükséges:)
„b) helyi népszavazás elrendeléséhez, ha a helyi népszavazást a képviselők legalább egynegyede vagy a Képviselő-testület bizottsága kezdeményezi,
c) önkormányzati jelkép, kitüntetés és elismerő címek meghatározásához, használatuk szabályozásához, díszpolgári cím adományozásához, kitüntető cím adományozására tett javaslat elbírálásáról szóló döntés meghozatalához,”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Minősített többségi szavazat szükséges:)
„h) önkormányzati ingatlan adásvétele, felújítása, 1 millió forint fölötti értékű ingóság adásvétele, értékpapír-vásárlás esetén,”
6. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 20. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet az Önkormányzat honlapján a hitelesítést követő 3 munkanapon belül közzé kell tenni.”
7. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„7/A. A Képviselő-testület döntései és azok végrehajtása
20/A. §
(1) A Képviselő-testület a döntéseit előterjesztések (rendelet-tervezet, határozati javaslat) alapján hozza meg.
(2) A Képviselő-testület döntése határozat vagy rendelet.
(3) A Képviselő-testület határozata formailag lehet normatív, egyedi (hatósági) és egyéb.
(4) Az előzetes jegyzőkönyvi kivonatba foglalt határozatokat az ülést követő 3 munkanapon belül, a hiteles képviselő-testületi határozatokat a jegyzőkönyv hitelesítését követő 3 munkanapon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
(5) A határozatok végrehajtásának határidejét pontos naptári dátummal kell megjelölni.
a) Amennyiben az adott feladat végrehajtása nem kötődik egyértelmű naptári dátumhoz – különösen jogszabályban, pályázati kiírásban, vagy más hasonló kötelezettségben megállapított határidő esetén – az esetben a határozat végrehajtási határidejét 30 naptári napnak megfelelő végdátummal kell meghatározni.
b) Abban az esetben, ha a feladat végrehajtása sürgősség okán nem tűr halasztást – különösen szociális vagy egyéb támogatások, veszély- vagy kárelhárítás, pályázati határidők tartása, vagy más hasonló azonnali intézkedést igénylő feladat esetén – a határozat végrehajtási határidejét „8 napon belül” megjelöléssel kell meghatározni.
20/B. §
(1) A Képviselő-testület rendelete hatályosulását, határozata végrehajtását vagy ellenőrzését az általa megbízott felelősök végzik.
(2) A Képviselő-testület határozata végrehajtásáért felelőssé teheti:
a) a polgármestert,
b) az alpolgármester(eke)t,
c) bármely bizottságát,
d) a tanácsnokot,
e) a települési képviselőt,
f) a jegyzőt, aljegyzőt,
g) az önkormányzati költségvetési szerv vezetőjét,
h) az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetőjét.
(3) A Képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásának ellenőrzéséért felelős személynek a jegyzőt jelöli ki.
(4) A Képviselő-testület rendelete vagy határozata végrehajtásának ellenőrzésével - a (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően - megbízhatja:
a) a polgármestert,
b) az alpolgármester(eke)t,
c) bármely bizottságának elnökét,
d) a tanácsnokot,
e) az általa létrehozott ideiglenes bizottságot.
20/C. §
(1) A képviselő-testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.
(2) A képviselő-testületi határozat végrehajtásáért felelős személy köteles a végrehajtásról szóló jelentést legkésőbb a határidő lejártát követően a képviselő-testületi előterjesztések előkészítésére és leadási határidejére vonatkozó szabályok betartásával a jegyzőnek megküldeni.
(3) A végrehajtás bármilyen okból történő akadályoztatása esetén a határidő meghosszabbítását egyszeri alkalommal – indoklással ellátva – a Képviselő-testülettől kell kérelmezni a jegyző 15. § (4) bekezdés a) pontjában írt tájékoztatója keretében a korábban megállapított határidő lejárta előtt.
(4) A meghosszabbított határidejű végrehajtás bármilyen okból történő akadályoztatása esetén a Képviselő-testületnél kell kezdeményezni a jegyző 15. § (4) bekezdés a) pontjában írt tájékoztatója keretében új határidőt. Ebben az esetben új felelőst is meg kell jelölni.
(5) A lejárt határidejű határozatokról szóló előterjesztést a határozat végrehajtásáért felelős személyek jelentései alapján a jegyző állítja össze.
(6) A képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló beszámolónak tartalmaznia kell:
a) a végrehajtás megvalósulásának tényét (igen/nem),
b) amennyiben a határozat nem került végrehajtásra:
ba) a mulasztás okát, indokát,
bb) a végrehajtás várható legkorábbi időpontját.
c) amennyiben akadály merült fel a végrehajtást érintően:
ca) a végrehajtás akadályának pontos megnevezését, leírását (kitérve különösen a felmerült körülményekre),
cb) az akadály elhárításához, illetve a határozat végrehajthatóságához szükséges intézkedésekről szóló javaslatot.
d) a végrehajtás pontos idejét.”
8. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 21. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület a döntés előtt a következő kérdésekben közmeghallgatást tart:)
„c) egyéb esetben, amennyiben azt a helyi választópolgárok legalább 5%-a kéri, vagy ha azt a képviselők minősített többsége vagy az Önkormányzat valamely bizottsága indítványozza.”
9. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottság határozatképességére, határozathozatalára az Mötv. 60. §-a alapján, ezen rendelet 17. § - 19. §-ban foglalt – Képviselő-testületre vonatkozó – szabályokat, a bizottság által hozott határozatokra ezen rendelet 20/A. § - 20/C. §-ban foglaltakat kell értelemszerűen alkalmazni.”
10. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a jegyző az Mötv. 60. §-a alapján megküld a törvény által megállapított felügyeleti szerv részére.”
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:)
„f) külön kérésre az ülésen elhangzott hozzászólás szó szerinti szövegét,”
(3) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 25. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet az Önkormányzat honlapján a hitelesítést követő 3 munkanapon belül közzé kell tenni.”
11. §
A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„33. §
A Polgármesteri Hivatal működésére az Mötv. 84. §-a, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, valamint a szakágazati jogszabályok az irányadók.”
12. §
(1) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
13. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Szilágyi László
alpolgármester |
Tóth János
jegyző |
1. melléklet az .../... . (... . ... .) önkormányzati rendelethez
1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13.34. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„c) az Önkormányzat által fenntartott közművelődési és közgyűjteményi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, és egyéb dokumentumait,”
2. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13.34. pontja a következő d) alponttal egészül ki:
„d) a város közigazgatási területén működő köznevelési intézmények felvételi körzeteinek kialakítását.”
3. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 13. pontja a következő 13.34a. ponttal egészül ki:
„13.34a. Dönt az Önkormányzat által fenntartott közművelődési intézmény tevékenységéről szóló beszámolójának és a tárgyévi munkatervének elfogadásáról. ”
2. melléklet az .../... . (... . ... .) önkormányzati rendelethez
1. A Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 18. pont helyébe a következő pont lép:
„18. A jegyző és az aljegyző egyidejű távolléte vagy akadályoztatása estén a jegyzői feladatokat - a munkáltatói jogkör kivételével - az Önkormányzati Koordinációs Osztály vezetője látja el.”
Felelős: polgármester
Hivatali felelős: jegyző
Határidő: azonnal