28/2023. (XI. 23.) Polgármesteri határozat
Tárgy: Karácsonyi élelmiszercsomag-adomány
28/2023. (XI. 23.) polgármesteri határozat
Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2023. (VI. 16.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1.8. pontja, és a Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 29/2019. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 18. § (3) bekezdése alapján, átruházott hatáskörben eljárva az alábbi döntést hozom az Adományosztási Terv elkészítése kapcsán:
ADOMÁNYOSZTÁSI TERV
1. A csomagok megrendelése
Göd Város Polgármestere (továbbiakban: Polgármester) felkéri a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályától (továbbiakban: Hatósági Osztály) Dénes Gábornét hogy a Frutt-A di Verdura Kft.-től (2132 Göd, Ady u. 4.) rendeljen meg karácsonyi élelmiszercsomagot az alábbi feltételek szerint.
Adománycsomagok száma: 500 db
Az adománycsomagok beszerzési értéke ne haladja meg a 12.000,- Ft /csomag összeget
Fedezet: adománycsomagok önkormányzati egyszeri juttatás – Karácsonyi keret
Az élelmiszercsomagok tartalmát a melléklet tartalmazza.
2. A javaslatok benyújtásának feltételei:
a) a javaslattevők köre
Az élelmiszeradomány-csomag osztásra vonatkozó javaslatot Göd Város Önkormányzatának 29/2019. (XII.13.) rendelete (továbbiakban: helyi rendelet) 18.§ (3) bekezdésének a)-d) pontjában foglalt feltételek (továbbiakban: jogosultsági feltételek) alapján az alábbi létszámban tehetnek a (4) bekezdésben foglalt szervek és személyek: fentiek szerint
- Alapszolgáltatási Központ 250 db
- Göd Város Önkormányzat valamennyi képviselője képviselőként 10 személyre vonatkozóan tehet javaslatot.
Az egyházi és civil szerveztek képviselői – az Alapszolgáltatási Központ vezetőjével előzetesen egyeztetve - tehetnek javaslatot az Alapszolgáltatási központ felé melynek határideje 2023. november 30. Ezen adománycsomagok az Alapszolgáltatási Központ számára meghatározott maximális csomagszámon belül kerülnek kiosztásra. A Polgármester, az általa vezetett konzultáció keretén belül, gondoskodik annak koordinációjáról, hogy ugyanazon személyre vonatkozóan több javaslat ne érkezzen.
b) a javaslatok tartalmi és formai követelményei
A javaslattételt a fent megjelölt Alapszolgáltatási Központ vezetőjének illetőleg a képviselőknek (továbbiakban: javaslattevők), személyesen, írásban, listásan kell eljuttatni a Hatósági Osztály részére. Az átvétel tényét a lista másolatán a Hatósági Osztály ügyintézője aláírásával igazolja. A listán javaslattevőnek szerepeltetnie kell a javasolt személy nevét, lakcímét. A javasolt személyek jogosultsági feltételeinek ellenőrzése a javaslattevő felelőssége. A javaslatok leadási határideje: képviselő javaslattevő esetében 2023. november 30. Alapszolgáltatási Központ vezetője javaslattevő esetében: 2023 november 30. A vonatkozó határidők leteltét követően érkezett javaslatok csak a pótigények között szerepelhetnek. Pótigények között szerepelnek a megadott létszámot meghaladó személyekre tett javaslatok is.
3. Az adományokról szóló döntés
A Polgármester a határidőn belül beérkezett javaslatokról a helyi rendelet 18. § (3) bekezdésében foglaltak alapján egyedi mérlegelési jogkörben dönt. Előnyt élveznek azon javasolt személyek, akik a jogosultsági feltételek közül többnek is megfelelnek. A megítélt adományokról a Polgármester határozatot hoz, melyben az adományozottak névsorát (feltüntetve személyi adataikat és lakcímeiket) a javaslattevők szerint külön listákban szerepelteti.
4. Az adományok kiosztása
a) közreműködés az adományosztásban
A 3. pont szerint hozott döntés végrehajtásáról a Tanácsnok gondoskodik. Ennek keretében felkéri javaslattevőket, hogy az adományok kiosztásában működjenek közre és az általuk javasolt személyek részére juttassák el az adományokat rendeltetési helyeikre. Amennyiben valamelyik javaslattevő nem működik közre az adományok kiosztásában, az esetben a Tanácsnok a Polgármesteri Hivatal munkatársát, intézményvezetőt bízhat meg ezen javaslattevő javaslatában foglalt adománycsomagok rendeltetési helyére való szállításáról, illetőleg adományozott részére való átadásáról. A közreműködés hiányaként kell értelmezni azt, ha a javaslattevő a 3. pont szerint hozott döntést követő 15 napon belül az adománycsomagokat maradéktalanul nem veszi át.
b) felelősség az átadás-átvétel során
Javaslattevők - a Polgármester által hozott határozat alapján - kiállított listán (jegyzéken) szereplő személyek részére kihordásra váró adománycsomagokat a Polgármesteri Hivatal Hatósági Osztályán vehetik át. Az átvétel tényét a Hatósági Osztály ügyintézője előtt a javaslattevő aláírásával igazolja a 6. pont c) pontjában foglalt nyilvántartáson (jegyzéken). Ezt követően javaslattevő gondoskodik az adománycsomagnak rendeltetési helyre szállításáról és az adományozott részére való átadásáról. Az adománycsomagnak adományozott részére történő átadás tényét az adományozott az átvételi elismervényen aláírásával igazolja. Az aláírt átvételi elismervényeket javaslattevő köteles megőrizni és legkésőbb 2024. január 10-ig leadni a Hatósági Osztályon. Az átvételi elismervényekről javaslattevő jegyzéket készít, amely jegyzéken az elismervények leadásának tényét a Hatósági Osztály ügyintézője aláírásával igazolja Javaslattevő, az átvételt követően anyagi és jogi felelősséggel tartozik az adománycsomagok rendeltetési helyre szállításáért, valamint adományozott által történő átvetetéséért.
c) át nem vett adományok kezelése
Azon adománycsomagot, amelyek átvételét az adományozott megtagadta, javaslattevő haladéktalanul – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Azon adománycsomagot, amelynek átadása egyéb ok miatt hiúsult meg (különös tekintettel az adományozott ismeretlen helyen való tartózkodására) javaslattevő 15 napig megőrzi és ezen idő alatt ismételten – legalább 2 alkalommal - megkísérli az átadást adományozott részére. Amennyiben az átadás megkísérlése sikertelennek bizonyul, javaslattevő a megőrzési idő lejártát követően az adománycsomagot haladéktalanul, – de legkésőbb 3 napon belül – visszajuttatja a Hatósági Osztályra. Az át nem vett adománycsomagok esetében javaslattevő a részére kiadott jegyzéken szerepelteti az adományozott nevét, személyi adatait, lakcímét, az átadás megkísérlésének időpontját (dátum, óra, perc), az átadás meghiúsulásának okát (amennyiben a meghiúsulás oka nem az átvétel megtagadása, abban az esetben az átadás ismételt megkísérlésének további időpontjait). A jegyzéket az át nem vett adománycsomagokkal együtt leadja a Hatósági Osztályon. Az át nem vett csomagok pótigények kiosztható adománycsomagok számát növelik.
5. Pótigények
A Polgármester által megállapított összes kiosztható adománycsomag számon felül pótigényként további javaslatok terjeszthetők elő, amennyiben az arra előirányozott szociális keret még nem merült ki. A pótigények benyújtására a 2. pontban rögzített szabályok alkalmazandók azzal, hogy javaslattevők legfeljebb 5 további személyre tehetnek javalatot, valamint a pótigények végső beadásai határideje 2023. december 11. Pótigények között szerepel az Szt. 7. §-ában foglalt döntés alapján kiosztható csomag, melynek végrehajtásáért a jegyző felelős. A pótigényekre vonatkozó döntésre a 3. pontban foglalt általános szabályok az irányadók azzal, hogy a Polgármester a határozatban az adományozottak névsorát nem szerepelteti javaslattevőként külön listán. A pótigényekről hozott döntés végrehajtásáról a jegyző haladéktalanul gondoskodik, ennek keretén belül elszállíttatja az adománycsomagokat a rendeltetési helyükre, valamint gondoskodik azok átadásáról adományozottak részére. A Polgármester ezen intézkedéseire 4. b) és c) pontjába foglalt szabályok értelemszerűen alkalmazandóak. A pótigényekről hozott döntés végrehajtását követően esetlegesen maradt adománycsomagok a helyi rendelet 18. § 1. bekezdésben foglaltak szerint segélyként adott élelmiszerként adható ki.
6. Nyilvántartások vezetése
Az adományosztás során nyilvántartás készül
a) 2. pont b) pontja szerint beérkezett javaslatokról
b) a 3. pont szerinti döntésről
c) javaslattevők részére 4. pont b) pontja szerint átadott adománycsomagokról
d) az adományozottak részére átadott adománycsomagokról
e) a pótigényekre vonatkozó javaslatokról
f) a pótigényekre vonatkozó döntésről
g) a pótigények alapján átadott adománycsomagokról
h) a fennmaradó adománycsomagok jegyzékéről.
Javaslattevők vezetik a rájuk vonatkozó d) és e) pont szerinti nyilvántartásokat, amelyeket – lezárásukat követő napon – a 4. pont b) illetőleg c) pontjában foglaltak szerint átadnak a Hatósági Osztály részére.
A jegyző külön vezeti a g) és h) pont szerinti nyilvántartást, amelyeket az év utolsó munkanapján lezár.
A nyilvántartások (jegyzékek) formanyomtatványait a Hatósági Osztály bocsátja javaslattevők rendelkezésére.
7. Egyéb kiegészítő szabályok
Ezen tervben nem szabályozott kérdésekre a helyi rendeletben, valamint Göd Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletében foglaltak az irányadók. A határidők számítására az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény az irányadó.
Forrás: adománycsomag
Felelős: polgármester
Hivatali felelős: jegyző
Határidő: azonnal
Melléklet a 28/2023. (XI. 23.) polgármesteri határozathoz:
A karácsonyi adománycsomag tartalma:
|