16/2010. (X. 26.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: Előterjesztés a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendelet megalkotására

 

Taksony Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének

16/2010. (X.27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei

Szervezeti és Működési Szabályzatáról

 

Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete hangsúlyozza, hogy e szabályzat annak eszköze, hogy tevékenységét a lakosok naponta érzékeljék, hogy az Önkormányzat testülete és szervei minden képességüket és erejüket latba vetve egyéni és közösségi érdekeiket kívánják szolgálni.

 

Jelen Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezései nem helyettesíthetik sem a döntéshozatalban, sem a végrehajtásban a személyes elhivatottságot, a tanulási készséget és az áldozatkészséget.

 

A Képviselő-testület miközben megalkotja Szervezeti és Működési Szabályzatát, elkötelezi magát, hogy tárgyalási kultúrájában, döntéshozó felelősségében és adminisztratív tevékenységében azzal a méltósággal jár el, amellyel Taksony lakossága egyéni és közösségi boldogulásának tartozik.

 

Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 18. § (1) bekezdése alapján a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (a továbbiakban: SzMSz) a következő rendeletet alkotja:

 

I.                     Fejezet

 

 Általános rendelkezések

 

Hivatalos megnevezés

 

 1. §

 

(1)     Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Taksony Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)

(2)     A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Taksony Nagyközség Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)

(3)     A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Taksony Nagyközség Polgármesteri Hivatala (a továbbiakban: Hivatal)

(4)     Az Önkormányzat és a Hivatal székhelye: Taksony, Fő út 85.

(5)     Az Önkormányzat illetékességi területe: Taksony nagyközség közigazgatási területe

 

Jelképek

 

2. § 

(1)     Az Önkormányzat címere:

Álló címerpajzs (szívpajzs), melynek szélessége a magasság 2/3-a. A pajzs középen hasított. A baloldal arányosan kétszer vágott, a jobboldal egyszer vágott 2/3-ad - 1/3-ad arányban. A baloldali első mezőben négy felfelé álló stilizált búzakalász. Színe: vörös alapon ezüst. A baloldal második mezőjében csúcsával felfelé álló, élével a hasítás felé fordított ekevas található. Színe: vörös, alapja ezüst. A baloldal harmadik mezőjében függőlegesen álló karó, kettő szőlőfürttel és egy szőlőlevéllel. A növény indával kapcsolódik a karóhoz. Színe: vörös alapon ezüst. A jobboldal felső mezőjében a hasítás felé forduló gerle áll, csőrében olajággal. Színe: kék alapon ezüst. A jobboldal ötödik mezőjét hat vízszintes, váltakozó színű hullám osztja fel. Színük: ezüst, kék. A sisak részén felül Taksony, alatta Taks felírat található. A pajzsot két szabályos favessző övezi, melyek alul keresztezik egymást.

(2)     Az Önkormányzat zászlaja:

Fehér alapon, középen a címerrel, felette Taksony, alatta Taks felirat.

(3)     A Nagyközség jelképeiről és azok használatának rendjéről külön Önkormányzati rendelet szól.

(4)     Az Önkormányzat jelképeit a 1. számú melléklet tartalmazza.

 

Bélyegző használata

 

3. §

 

(1)     Polgármester, alpolgármester, jegyző valamint a Hivatal bélyegzőjén a Magyar Köztársaság címerét kell használni.

(2)     A bélyegzők lenyomatait a 2. számú melléklet tartalmazza.

 

Az Önkormányzat lapja

 

4. §

 

(1)     Az Önkormányzat hivatalos lapja: a Taksonyi Hírharang (a továbbiakban: önkormányzati lap). Az önkormányzati lap megjelentetésével az Önkormányzat eleget tesz tájékoztatási kötelezettségének, valamint elősegíti a nagyközség hely- és kultúrtörténetének ápolásával kapcsolatos feladatok ellátását is.

(2)     Az önkormányzati lap alapítója Taksony Nagyközség Önkormányzata, kiadója a Hivatal. Az önkormányzati lap ingyenes, működési költségeit a Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésében biztosítja.

(3)   Az önkormányzati lap működését a három tagú Szerkesztő Bizottság látja el, melynek összetételéről (tagjairól) alapítói jogkörében eljárva a Képviselő-testület dönt. A Szerkesztő Bizottság tagjaira vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé, amely arról minősített többséggel határoz. A Szerkesztő Bizottság tagjai részére a Képviselő-testület felhatalmazása alapján a polgármester megbízólevelet állít ki.

(4)     A Szerkesztő Bizottság alakuló ülésén egyszerű szótöbbséggel elnököt választ, aki egyben az önkormányzati lap felelős szerkesztőjévé válik.

(5) Az önkormányzati lap évi lapszámáról, terjedelméről, megjelenési formájáról a képviselő-testület határozatban dönt.

      Lapzárta a megjelenést megelőző 15 nappal.

(6)     Az önkormányzati lapnak tartalmaznia kell különösen:

a)       közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkat, a Képviselő-testület rendeleteinek és határozatainak közérthető és kivonatos formáját;

b)       a fontosabb helyi társadalmi eseményeket, rendezvények, programok;

c)       sport rovat

d)       lakossági apróhirdetések (üzleti és közszolgálati).

(8)     Az önkormányzati lap a kiadások költségeinek csökkentése érdekében fizetett hirdetéseket is közölhet, a hirdetési tevékenység szervezése a szerkesztőség feladata.

(9)     Az önkormányzati lap számait évfolyamonként le kell fűzni és beköttetni. A bekötött példányt a könyvtárban kell elhelyezni, így is biztosítva a település történetének tudományos kutathatóságát.

 

II.                   fejezet

 

A Képviselő-testület

 

Az alakuló ülés

 

5. §

 

 

(1)     A Képviselő-testület alakuló ülését a választást követő tizenöt napon belül tartja meg.

(2)     Az alakuló ülést a legidősebb képviselő, mint korelnök vezeti.

 

6. §

 

(1)     A korelnök felkérésére a Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők választásának eredményéről.

(2)     A képviselők esküt tesznek, majd aláírjak az esküokmányt. Az eskü szövegét a legfiatalabb képviselő olvassa elő.

(3)     A korelnök felkérésére a Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a polgármester választás eredményéről.

(4)     A polgármester a Képviselő-testület előtt esküt tesz, majd aláírja az esküokmányt. Az eskü szövegét a Helyi Választási Bizottság elnöke olvassa elő.

 

A Képviselő-testület tisztségviselőinek megválasztása

 

7. §

 

(1)     A Képviselő-testület dönt a polgármester javaslata alapján titkos szavazással az alpolgármesteri tisztség betöltéséről.

(2) A választás lebonyolítására a Képviselő-testület tagjai közül a polgármester javaslatára háromtagú Szavazatszámláló Bizottságot választ. A Szavazatszámláló Bizottság tagjai maguk közül elnököt választanak. A választás eredményét a Szavazatszámláló Bizottság elnöke hirdeti ki.

(3) Ha a tisztségviselő megválasztásánál nincs meg a szükséges többség e tisztség tekintetében a soron következő ülésen szavazást kell tartani.

(4) A tisztségviselői megbízatás megszűnése esetén az új tisztségviselő megválasztására a (2) és (3) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.

 

Juttatások meghatározása

 

8. §

 

(1)     A Képviselő-testület alakuló ülésén, illetve a polgármester, alpolgármester megválasztását követően dönt a polgármester illetményéről és költségátalányáról; az alpolgármester tiszteletdíjáról és költségátalányáról.

(2)     A települési képviselők, valamint a bizottságok nem képviselő tagjai tiszteletdíjának mértékét külön rendeletben szabályozza.

 

III.                 fejezet

 

Feladat- és hatáskörök

9. §

(1)       Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg.

(2)       Az Önkormányzat törvények által előírt kötelező feladat- és hatásköreit tartalmazó jegyzék vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(3)       Az Önkormányzat kötelező feladatként gondoskodik:

a)  az egészséges ivóvízellátásról,

b) az óvodai nevelésről, az általános iskolai oktatásról és nevelésről,

c) az egészségügyi és szociális alapellátásról,

d) a közvilágításról,

e) a helyi közutak és köztemető fenntartásáról,

g) csapadék- és belvízelvezetésről.

(4)       Az Önkormányzat tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát és a kiemelt célokat a gazdasági program, valamint a ciklusprogram tartalmazza.

10. §

(1)     Új közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a feladat szerinti hatáskörrel rendelkező szakbizottságot véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a Képviselő-testület döntésétől függően az illetékes szakbizottság folytatja le.

(2)     Az előkészítő eljárás eredményét összegező előterjesztés csak akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az (1) bekezdésben említett feltételeket.

11. §

(1)     Az Önkormányzat önként vállalt önkormányzati feladatait az SzMSz 5. számú melléklete tartalmazza.

(2)     Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, és a Hivatal látják el.

(3)     A Képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre, a bizottságaira, a helyi kisebbségi önkormányzat testületére, törvényben meghatározottak szerint társulására ruházhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

(4)     A (2)-(3) bekezdés szerinti szervekre átruházott hatáskörök jegyzékének vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(5)     A Képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlójának utasításokat adhat, illetve a hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskörben eljáró Képviselő-testület munkatervben meghatározott ülésein köteles beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.

(6)     A Képviselő-testület a hatáskörének átruházásáról, illetőleg az átruházott hatáskör gyakorlásának visszavonásáról annak felmerülésekor dönt.

(7)     A Képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintő törvényi változásokról és az átruházhatóság törvényi feltételeiről a jegyző a Képviselő-testületet írásban rendszeresen tájékoztatja.

Ciklusprogram

12. §

(1)     Az Önkormányzat tevékenységének és a nagyközség fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt célokat az Önkormányzat ciklusprogramja tartalmazza, amely a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.

(2)     A Képviselő-testület a megbízatásának időtartamára szóló ciklusprogram alapján működik.

(3)     A ciklusprogram tervezetének előkészítéséről és a Képviselő-testület alakuló ülését követő három hónapon belül történő előterjesztéséről a polgármester gondoskodik. A ciklusprogram kidolgozásának és elfogadásának rendjét az SZMSZ 6. számú melléklete tartalmazza.

(4)     A ciklusprogramot a Képviselő-testület minősített többséggel fogadja el.

(5)     A ciklusprogram Képviselő-testületi tárgyalását és elfogadását követően a polgármester a munkaterv szerint meghatározott közmeghallgatás keretében ismerteti a lakossággal.

Munkaterv

13. §

(1)     A Képviselő-testület a ciklusprogramon alapuló éves munkaterv alapján végzi munkáját.

(2)     A munkaterv tartalmazza:

a) a Képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét;

b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek nevét;

c) a tervezett napirendi pontokhoz meghívandók felsorolását;

e)       a tervezett napirendi pontot véleményező bizottság(ok) megjelölését, bizottsági ülések tervezett időpontjait;

f)        a közmeghallgatás(ok) időpontját.

14. §

(1)       A munkaterv tervezetét tárgy évet megelőző év december 15-ig a polgármester állítja össze.

(2) Új Képviselő-testület megválasztását követő első alkalommal a munkaterv a ciklusprogrammal együtt kerül előterjesztésre.

(3)     A munkaterv tervezetével kapcsolatosan az (1) bekezdésben foglalt határidő betartásának figyelembe vétele mellett, azt megelőzően legkésőbb tizenöt nappal javaslatot tehetnek:

a) a települési képviselők;

b) a bizottságok;

c) a jegyző;

d) a kisebbségi önkormányzatok;

e) a nagyközség közszolgáltatásokat nyújtó szervek vezetői;

f) az Önkormányzat által alapított intézmények vezetői;

g)       az illetékes rendőrkapitányság vezetője;

h)       az Önkormányzattal társulási megállapodást kötött szerv vezetője;

i)         az Önkormányzattal együttműködési megállapodást kötött helyi civil szervezetek vezetői.

(4)     A munkaterv tervezetének előterjesztésekor a polgármester írásos tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, valamint azok indokáról.

(5)     A Képviselő-testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:

a) az önkormányzati képviselőknek;

b) a bizottság(ok) nem képviselő tagjainak;

c) a munkatervbe felvett napirendi pont előterjesztőjének;

d) a munkaterv összeállításához javaslatot tevő szerveknek.

15. §

A jóváhagyott ciklusprogramot és a munkatervet közzé kell tenni

a)       a községi könyvtárban,

b)       a település honlapján;

c)       a Hivatal hirdetőtábláján

d)       kivonatos formában az Önkormányzat hivatalos lapjában.

 

16. §

 

(1)     A Képviselő-testület éves munkatervének megfelelően - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - ülésezik, ezen kívül szükség szerint rendkívüli ülést tart.

(2)     A Képviselő-testület évente július 1-től augusztus 31-ig munkaterv szerinti ülést nem tart.

(3)     A (2) bekezdésben meghatározott ülésezési szünet alól kivételt képeznek a bizottságok szükség szerint tartandó ülései.

 

Az ülés összehívása

 

17. §

 A Képviselő-testület:

a)       alakuló,

b)       rendes és

c)       rendkívüli ülést tart.

(2)     A Képviselő-testület évente legalább hat alkalommal, a munkatervben meghatározott hónapok utolsó keddjén, 18 órai kezdettel tartja rendes ülését.

(3)     Indokolt esetben a polgármester jogosult a Képviselő-testület soron kívüli, rendkívüli összehívására.

(4)     A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább öt nappal tájékoztatja.

(5)     A közmeghallgatást igénylő napirendi pontot tárgyaló ülés időpontját, helyét legalább tizenöt nappal az ülés előtt plakáton és a település honlapján is közzé kell tenni.

(6)     A közmeghallgatás eljárási szabályait e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.

 

18. §

 

(1)     A Képviselő-testületi ülést a polgármester hívja össze.

(2)     Az ülést nyolc napon belül össze kell hívni, a képviselők egynegyedének, vagy a Képviselő-testület bármelyik állandó bizottságának indítványára, valamint a Képviselő-testület által alkalmazott könyvvizsgálónak az Ötv. 92/C § (6) bekezdése szerinti kérésére.

(3)     A Képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke, annak tartós akadályoztatása esetén a korelnök, annak tartós akadályoztatása esetén, a soron következő legidősebb képviselő hívja össze.

 

A meghívó

 

19. §

 

(1)                 A képviselők és a napirendhez meghívottak az ülés előtt legalább öt nappal megkapják az ülés meghívóját és írásos előterjesztéseit elektronikus formában, internetes felületen, amelyről egyedi azonosítóval és jelszóval nyitható meg az elkészített testületi anyag, vagy postai úton, nyomtatott formában.

(2)     Az (1) bekezdésben meghatározott személyeken túl az ülés meghívóját és írásos előterjesztéseit elektronikus formában kapják meg:

a)       bizottságok nem képviselő tagjai

b)       A Képviselő-testületi ülés állandó meghívottjai

c)       Polgármesteri Hivatal dolgozói.

(3)     Késedelem esetén a napirendi pont tárgyalásáról a Képviselő-testület bármely települési képviselő indítványára külön dönthet.

(4)     A képviselő-testületi ülés rendkívüli esetben rövid úton (elektronikus levél, telefax, telefon, távirat) – legalább az ülést megelőző munkanapon – is összehívható.

(5)     A Képviselő-testület elé kerülő napirendi pontot lehetőség szerint írásban kell előterjeszteni. Rendkívül indokolt esetben a polgármester javaslatára, a Képviselő-testület döntése alapján szóban is előterjeszthető a napirendi pont.

(6)     A települési képviselők a Képviselő-testület bizottságainak valamennyi meghívóját és előterjesztéseit elektronikusan megkapják.

  

20. §

 

(1)     A meghívó tartalmazza az ülés pontos helyét és kezdési időpontját, a javasolt napirendi pontokat, azok előterjesztőit, a napirendi pont(ok)hoz meghívottak listáját.

(2)     képviselő-testületi ülés állandó meghívottjainak névsorát e rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.

(3)     A Képviselő-testület az ülés napirendi pontjaihoz kapcsolódóan hívja meg az érintett személyeket, illetve szükség szerint szakértőt.

(4)     Képviselő-testület ülésére szóló meghívót és az ülés írásos anyagát a községi könyvtárban, a település honlapján hozzáférhetővé kell tenni. Az ülés meghívóját az Önkormányzat hirdetőtábláira, továbbá az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények hirdetőtábláira ki kell függeszteni.

 

21. §

 

(1)     A munkatervben szereplő rendes képviselő-testületi ülések napirendi pontjai kiegészülhetnek a folyamatban lévő ügyekkel, valamint a két ülés között beérkezett, a Képviselő-testület döntési jogkörébe tartozó ügyekkel.

(2)     Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben az előterjesztést a Hivatal készíti el.

 

Az ülés vezetése

 

22. §

 

(1)     A Képviselő-testület ülését a polgármester, illetve felkérésére vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester, illetve akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke vezeti.

(2)     A Képviselő-testületi ülést vezető személy:

               a) megállapítja, hogy a Képviselő-testület ülését e rendelet szabályai alapján hívták össze;

               b) megállapítja, hogy az ülés határozatképes;

               c) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítők személyére;

               d) előterjeszti az ülés napirendjét.

(3)     A Képviselő-testület a napirendről és a napirend előtti felszólalásról vita nélkül határoz.

(4)  A Képviselő-testületi napirendi pont előterjesztője lehet:

               a) a polgármester;

             b) a Képviselő-testület tagja;

               c) a jegyző;

               d) az Önkormányzat fenntartásában működő intézmény vezetője;

e) kisebbségi önkormányzat elnöke,

               f) a Képviselő-testület, vagy a polgármester által felkért szakértő, szervezet vezetője.

 

A vita

 

23. §

 

(1)     Minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslat felett külön-külön kell vitát nyitni. A hozzászólások időtartama személyenként és alkalmanként maximum három perc lehet.

(2)     Az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni köteles.

(3)     Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz. A vita lezárására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(4)     A jegyző jelzi a Képviselő-testületnek és a polgármesternek, ha a döntésnél jogszabálysértést észlel.

(5)     Ügyrendi kérdésben a polgármester soron kívül szót ad, és a megindokolt javaslatot vita nélkül azonnal köteles megszavaztatni.

24. §

 

(1)     A Képviselő-testület ülésein szavazati joggal vesznek részt a Képviselő-testület tagjai.

(2)     A Képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal vesznek részt

        a) a jegyző;

        b) az előterjesztésben érintett szervek és személyek, azok meghatalmazottjai;

        c) a kisebbségi önkormányzatok elnökei;

        d) a 20. § (2) bekezdésben meghatározott szervek és személyek.

(3)     A képviselő-testületi ülésen jelen levő polgároknak tanácskozási joguk nincs, kivéve, ha az érdekelt személy a képviselő-testületi ülés előtt azt legalább két nappal írásban nem kérte.

(4)     A tanácskozási jog megadása felöl a polgármester dönt, és arról az érintettet írásban tájékoztatja.

 

25. §

(1)     A polgármester a vita során véleményét önálló hozzászólásban nyilváníthatja ki.

(2)     A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő javaslat felett kell dönteni.

 

Az előterjesztés

 

26. §

 Az előterjesztés két részből áll:

a)  Első rész:

1.                                            a tárgy pontos meghatározása;

2.                                            az előterjesztés készítőjének neve;

3.                                            a témakör ismételt napirendre kerülése esetén a korábbi döntés;

4.                                            az előkészítés során felmerülő vélemények;

 

b)  Második rész:

1.                    határozati javaslat (szükség esetén több alternatíva);

2.                    a végrehajtásért felelős személy megnevezése;

3.                    a határidő megjelölése;

4.                     az előterjesztés törvényességét igazoló jegyzői záradék, amennyiben azt nem a jegyző állította össze. 

27. §

 

Az előterjesztés elkészítésére a munkatervben kötelezett az előterjesztés kiküldése előtt legalább tíz nappal köteles bejelenteni a polgármesternek, hogy az előterjesztést alapos okkal és indokkal nem tudja elkészíteni. 

 

Az ülés rendje

 

28. §

 

(1)     A sértő kifejezést használó képviselő az egész tanácskozás során megkövetheti a testületet, illetve a megsértett személyt.

(2)     Személyes megjegyzést tehet a Képviselő-testületi ülésen az, aki a vita során az őt méltatlanul ért támadást kívánja visszautasítani, illetve aki álláspontjával összefüggésben keletkezett félreértéseket szeretne eloszlatni. Személyes megjegyzést a vita során bármikor lehet tenni.

(3)     A polgármester gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, ennek során:

       a)  figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi ponttól, valamint a   

            tanácskozáshoz nem illő, sértő módon nyilatkozik;

              b) rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít;

              c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót;

             d) ismételt és súlyos rendbontás során a rendbontó eltávolításához karhatalom segítségét

                veszi igénybe;

              e) a c-d) pontokban felsorolt intézkedések a Képviselő-testület tagjaival szemben nem      

                alkalmazhatók.

A nyilvánosság

 

29. §

 A Képviselő-testület ülése nyilvános.

(1)     A Képviselő-testület

              a) zárt ülést tart választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg                 

                 visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást                         igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik              

                 bele; továbbá önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi és kitüntetési ügy, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás 

                 tárgyalásakor;

              b) zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat  

                 tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.

(2)     A zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a kisebbségi önkormányzat(ok) elnöke(i), a jegyző,  továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesz részt.

 

30. §

 

(1)                  Zárt ülés anyagát kizárólag a következő személyeknek lehet átadni:

      a) a Képviselő-testület tagjainak;

      b) a jegyzőnek;

      c) a polgármester döntése szerint az előterjesztés tárgyalására meghívottaknak;

      d) a Közigazgatási Hivatal vezetőjének;

      e) a napirendi pontot előkészítő, valamint végrehajtó személyeknek.

(2)                  Zárt ülés anyaga csak annyi példányban sokszorosítható, hogy az (1) bekezdésben felsorolt személyek egy példányt kaphassanak.

(3)                  A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe csak a Képviselő-testület tagja, a tárgyban közvetlenül érdekelt vagy annak hivatalos megbízottja, a Közigazgatási Hivatal vezetője, továbbá a jegyző tekinthet be.

 

Döntéshozatal

 

31. §

 

(1)     A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele jelen van.

(2)     A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.

(3)     Határozatképtelenség esetén a Képviselő-testületet nyolc napon belül újra össze kell hívni.

(4)     Minősített többség szükséges az alábbi ügyekben

       a) rendeletalkotás;

    b) a Képviselő-testület és szervei szervezetének kialakítása és működésének   

        meghatározása, továbbá a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, megbízás,  

        fegyelmi eljárás során hozott határozat, önkormányzati társulás létrehozása, társuláshoz,

        érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás;

                c) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi 

                  önkormányzati szervezethez való csatlakozás;

                d) intézmény-alapítás, átalakítás, megszüntetés;

                e) hitelfelvétel;

                f) alapítványhoz történő pénzügyi hozzájárulás;

                g) Képviselő-testület hatáskörének átruházása;

                h) zárt ülés elrendelése;

                 i) kereset benyújtása a polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása

                  miatt;

                 j) Képviselő-testület egy éven belül hozott határozatának módosítása, a törvényességi 

                   kifogásokkal kapcsolatos módosítások kivételével;

                 k) képviselő döntéshozatalból történő kizárása;

                 l) az Önkormányzat hivatalos lapja Szerkesztő Bizottságának összetétele,

               m) Ciklusprogram elfogadása.

(5)     A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges. 

Szavazás

 

32. §

 

(1)     A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.

(2)     A Képviselő-testület ülésein a szavazás elektronikus szavazórendszer alkalmazásával, „igen”, „nem”, „tartózkodás” gomb megnyomásával történik.

(3)     A Képviselő-testület az alpolgármesteri tisztség betöltéséről titkos szavazással dönt.

(4)     A titkos szavazás elektronikus szavazórendszer alkalmazásával, „igen”, „nem”, „tartózkodás” gomb megnyomásával történik.

(5)     A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet a szavazatszámláló bizottság tagjai írnak alá.

(6)     Amennyiben az elektronikus szavazórendszer alkalmazására nincs mód, a szavazatás kézfelemeléssel történik.

Név szerinti szavazás

 

33. §

 

(1)     A Polgármester vagy bármely képviselő indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2)     A név szerinti szavazás elektronikus szavazórendszer alkalmazásával, „igen”, „nem”, „tartózkodás” gomb megnyomásával történik.

 

Napirend előtti felszólalás, tájékoztató

 

34. §

 

(3)       A polgármester, a jegyző, valamint a bizottsági elnökök írásban vagy napirend előtt szóban adhatnak tájékoztatót az előző képviselő-testületi ülés óta történtekről.

(4)       A tájékoztatás tudomásulvételéről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.

 

Az interpelláció

 

35. §

 

(1)     Az interpelláció valamely probléma felvetése és kifejtése a Képviselő-testület ülésén, és ezzel kapcsolatos kérdés megfogalmazása a polgármesterhez és a jegyzőhöz.

(2)     Interpellálni a Képviselő-testület vagy szervei hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben lehet. Interpellációt szóban és írásban lehet előterjeszteni az egyebek napirendi pont keretében.

(3)     A képviselő az interpellációt visszavonhatja. Ha a képviselő az interpelláció elhangzásának a napirend szerinti időpontjában nincs jelen, s távolmaradását előzetesen indokolva nem mentette ki, az interpellációt visszavontnak kell tekinteni. Kimentés esetén a polgármester az interpelláció előterjesztésére új időpontot jelöl ki.

(4)     Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testületi ülést megelőzően legalább öt nappal sor kerül, úgy arra érdemben válaszolni kell az ülésen.

(5)     Az interpellációra adott válasz időtartama három perc. A válasz elfogadásáról az interpelláló egy perces viszontválaszban nyilatkozhat. Ha a képviselő a választ nem fogadta el, a válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

 

36. §

 

(1)     Az interpellációra a Képviselő-testület ülésén kell választ adni. Az interpellált személy indokolt esetben 15 napon belül írásban vagy szóban ad választ. Az írásbeli választ minden képviselőnek meg kell küldeni.

(2)     Ha a választ a Képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. Az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot rendelhet el, mely vizsgálatra kijelöli a közreműködőket.

(3)     Az interpelláció kivizsgálásával az interpelláló képviselőt be kell vonni.

 

A kérdés

 

37. §

 

A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás az egyebek napirendi pont keretében.

 

Az önkormányzati rendeletek alkotásának főbb szabályai

 

38. §

 

(1)     önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezhet

              a) a Képviselő-testület tagja

              b) a jegyző

              c) a 45. § (2) bekezdésében felsorolt állandó bizottságok.

(2)     A Képviselő-testület a lakosság szélesebb körét érintő rendelet előkészítésénél irányelveket állapít meg, koncepciót dolgoz ki.

 

39. §

 

(1)     A rendeletek előkészítése során széleskörű elemzésekből kell kiindulni.

(2)     A polgármester a jegyző véleményének meghallgatása után egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra bocsát.

 

40. §

 

(1)     A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról, a költségvetésről és a zárszámadásról, a költségvetést érintő témákban alkotott, a rendezési tervekről szóló rendelet-tervezeteket a polgármester, az egyéb rendelet-tervezeteket a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé. 

(2)     A rendelet-tervezet előterjesztésében az előkészítés során tett javaslatokat szerepeltetni kell.

(3)     A rendelet hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

 

A közzététel

 

41. §

 

(1)     A rendeletet kihirdetésének helyben szokásos módja a Hivatal belső hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A hirdetményt 15 napra kell kifüggeszteni és azon fel kell tüntetni a kifüggesztés és a levétel napját. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.

(2)     A Hivatalban és a könyvtárban a rendelet egy-egy példányát el kell helyezni, illetve teljes szövegét és mellékleteit a település honlapján közzé kell tenni.

 

IV. Fejezet

 

A jegyzőkönyv

 

42. §

 

(1)     A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a megjelent Képviselő-testületi tagok és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntéseket tartalmazza.

(2)     A jegyzőkönyvet az ülésen rögzített hangfelvétel és a leíró jegyzetei alapján kell elkészíteni.

(3)     A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell az ülés meghívóját, az előterjesztések egy-egy példányát, a jelenléti ívet, valamint az elfogadott, a polgármester és a jegyző saját kezű aláírásával ellátott rendeletet.

(4)     A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet a két jegyzőkönyv hitelesítővel egyetemlegesen a polgármester és a jegyző sajátkezű aláírásával és pecsétjével hitelesíti.

 

43. §

 

(1)     A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a hivatal kezeli, gondoskodik a jegyzőkönyvek évenkénti bekötéséről, valamint megfelelő őrzéséről.

(2)     A Képviselő-testület nyilvános ülésein készült jegyzőkönyvbe bárki betekinthet.

(3)     A Képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyv egy hitelesített példányát, annak valamennyi mellékletével együtt el kell helyezni a községi könyvtárban, illetve közzé kell tenni a település honlapján.

(4)     A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

 

V. fejezet

 

A települési képviselő

 

A települési képviselő jogai és kötelezettségei

 

44. §

 

(1) A települési képviselő jogai és kötelezettségei azonosak. Az Ötv.-ben megfogalmazottakon túl a települési képviselő:

a) előzetesen szóban/írásban bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület ülésén való     részvételben vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

       b) a Képviselő-testület, valamint a polgármester megbízása alapján részt vesz a testületi 

            ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban;

c) a tudomására jutott titkot megőrzi, amely kötelezettség megbízatásának lejárta után is    

    fennáll;

 d) a polgármester és a települési képviselő – figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra –

vagyonnyilatkozat-tételre köteles;

e) köteles az ülés rendjére vonatkozó szabályokat betartani.

 (2) A helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A. §-ának a települési önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével kapcsolatos rendelkezései az alábbiakkal egészülnek ki:

a.)              A Pénzügyi, Településfejlesztés és Környezetvédelmi Bizottság addig jogosult a vagyonnyilatkozatra kötelezett vagyonnyilatkozatának kezelésére, tárolására, amíg a kötelezett önkormányzati képviselői megbízatása fennáll.

b.)              Amennyiben a képviselő nem indul vagy nem választják meg újra a helyi önkormányzati választáson, abban az esetben a képviselői vagyonnyilatkozatokat, illetve a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat részére írásban, átvételi elismervény ellenében a Pénzügyi, Településfejlesztés és Környezetvédelmi Bizottság elnöke a megbízatás megszűnését követő 30 napon belül átadja.

c.)              Amennyiben a települési képviselőt a helyi önkormányzati választáson újraválasztják, képviselői megbízatása egymást követő ciklusokban is fennáll, úgy – az esetleges vagyongyarapodás ellenőrzése céljából – vagyonnyilatkozata a képviselői mandátuma lejártáig nem kerül átadásra.

 

45. §

 

(1)     A települési képviselő a munkatervben meghatározott rendes ülés napirendjének kiegészítésére írásban javaslatot tehet.

(2)     Az írásos napirendi javaslatát a javaslattevő legkésőbb a rendes ülés időpontja előtt 21 nappal köteles a polgármesternek benyújtani, aki saját hatáskörben dönt a javaslat napirendre tűzéséről.

(3)     a) A javaslat elutasítása esetén a polgármester köteles írásban megindokolni a döntését, melyről a soron következő képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.

b) Amennyiben a Képviselő-testület a tájékoztatót nem fogadja el, úgy abban az esetben a javaslatban szereplő témát a soron következő rendes ülés elé kell terjeszteni.

(4)     A javaslat alapján készülő előterjesztés összeállításában a javaslattevő köteles közreműködni és a határozati javaslatot írásban véleményezni.

(5)     Amennyiben a (4) bekezdésben foglalt kötelezettségének a települési képviselő nem tesz eleget, az előterjesztés nem kerülhet a Képviselő-testület elé.

 

46. §

 

(1)     A települési képviselő havonta legalább egy alkalommal – tárgy hónapot megelőzően az Önkormányzat hivatalos lapjában, az általa közzétett időpontban és helyen – képviselői fogadóórát tarthat.

(2)     A képviselői fogadóóra időpontját és helyét az Önkormányzat honlapján a képviselő írásbeli kérelmére közzé kell tenni.

A kizárás szabályai

 

47. §

 

A Képviselő-testület döntéshozatalából történő kizárásra az Ötv.-ben meghatározott szabályok az irányadóak.

 

VI. Fejezet

 

A bizottság

 

48. §

 

(1)     A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

(2)     A Képviselő-testület állandó bizottságai:

-          Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (9 fő)

-          Szociális és Népjóléti Bizottság (5 fő)

-          Kulturális, Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság (7 fő)

(3)     Az állandó bizottságok feladat- és hatáskörét az 4. számú melléklet tartalmazza.

(4)     A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságokat meghatározott időre, vagy feladat elvégzésére hozza létre. Az ideiglenes bizottság a meghatározott idő elteltével, illetőleg a feladat elvégzésével megszűnik.

(5)     A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságainak működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(6)     A bizottságot az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök, annak akadályoztatása esetén a korelnök vezeti.

(7)     A Képviselő-testület állandó bizottságai ülése napirendi pontjainak egyezősége esetén célszerűségből együttes ülést tarthat. Az együttes ülést tartó két bizottság elnöke közül az idősebb vezeti az ülést.

 

49. §

 

(1)     A Képviselő-testület bizottságai feladatkörükben:

        a) előkészítik a Képviselő-testület döntéseit, szervezik és ellenőrzik a döntések

            végrehajtását;

        b) véleményezik a képviselő-testületi előterjesztéseket;

        c) ellenőrzik a Hivatal a Képviselő-testület döntései előkészítésére, illetve 

            végrehajtására  irányuló munkáját.

(2)     A Bizottságok gyakorolják a Képviselő-testület által átruházott hatásköröket.   

      Tevékenységükről a munkatervben meghatározott rendes ülések napirendi pontjainak 

      tárgyalása előtt, napirend előtti beszámolójukban adnak számot.

(3)     A Képviselő-testület tagjainak és állandó bizottságainak listáját, személyi összetételét a 2., 3. számú függelék  tartalmazza.

50. §

 

(1)     A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg.

(2)     A Képviselő-testület a bizottságok létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakulásakor dönt, azonban szükség esetén bármelyik képviselő indítványára módosíthatja.

      (3) A bizottságok képviselő – és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottság   

           működése szempontjából azonosak.

(4)     A bizottság tagja a bizottság ülésein köteles részt venni.

 

51. §

 

(1)     A bizottsági tagság megszűnik:

        a) a Képviselő-testület megbízatásának lejártával, illetve a képviselői megbízatás

            megszűnésével.

        b) felmentéssel;

        c) lemondással.

(2)     Amennyiben az éves bizottsági ülések legalább felén akár igazoltan, akár igazolatlanul nem vesz részt, úgy a bizottság elnökének javaslata alapján a Képviselő-testület dönt felmentéséről.

(3)     A bizottsági tagságról való lemondást a polgármesternek kell bejelenteni, aki arról a Képviselő-testületet a bejelentést követő legközelebbi ülésen tájékoztatja. Lemondással bizottsági tagság a Képviselő-testület tájékoztatásának napján szűnik meg.

  

52. §

 

         A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek elkészítésére a Képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell - megfelelően - alkalmazni.

 

VII. fejezet

 

A polgármester, az alpolgármester, a tanácsnok, a jegyző

 

A polgármester

 

53. §

 

(1)     A polgármester a Képviselő-testület elnöke, felelős az Önkormányzat egészének működéséért.

(2)     A polgármester főbb feladatai:

      a) a település fejlődésének elősegítése,

      b) a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás,

      c) az Önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása,

      d) az Önkormányzat gazdálkodása feltételeinek megteremtése,

      e) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének biztosítása,

      f) a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,

      g) a lakosság önszerveződő közösségeinek a támogatása, a szükséges együttműködés      

         kialakítása,

      h) az Önkormányzati intézmények működésének az ellenőrzése, segítése,

      i) az alpolgármester munkájának az irányítása,

      j) a Hivatal irányítása,

     k) jogszabályok szerinti munkáltatói jogkörök gyakorlása,

     l) a Képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése,

     m) a Képviselő-testület tagjainak és munkájának segítése,

     n) a Képviselő-testület döntésének előkészítése, a döntések végrehajtásának megszervezése

        és ellenőrzése,

        o) a Képviselő-testület munkatervének elkészítése, benyújtása, végrehajtása,

(3)     A polgármester részletes feladat- és hatásköreit a jogszabályok és a Képviselő-testület döntései határozzák meg.

(4)     A polgármester feladatait főállásban látja el.

 

55. §

  

A polgármester munkaviszonyával kapcsolatban:

a.)      a Képviselő-testület gyakorolja felette a munkáltatói jogokat,

b.)     béremelésre, egyéb juttatásainak megállapítására és jutalmazásra a Képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot, melyről a Képviselő-testület határoz,

c.)      fegyelmi eljárást kezdeményezhet vele szemben bármely képviselő, melyről a Képviselő-testület minősített többséggel dönt,

d.)     a Képviselő-testület a polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt - minősített többséggel hozott határozata alapján - keresetet nyújthat be a megyei bírósághoz a polgármester tisztségének megszüntetése érdekében.

 

Alpolgármester

 

56. §

 

(1)     A Képviselő-testület saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.

(2)     Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

(3)     Hivatali és ügyfélfogadási munkarendjét a polgármester határozza meg.

 

A tanácsnok

 

57.§

 

(1) A Képviselő-testület a polgármesternek, vagy bármely települési képviselőnek javaslatára a települési képviselők közül tanácsnokokat választhat. A tanácsnok felügyeli a Képviselő-testület által meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátását.

 

(2) A tanácsnokot a Képviselő-testület minősített többségű döntéssel választja

 

(3) A tanácsnoki tisztséget a Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, vagy a Képviselő-testület megbízatásának idejére hozza létre. A tanácsnok tisztségére adott megbízás visszavonható.

 

A jegyző

 

58. §

 

A Képviselő-testület – pályázati eljárás lefolytatása alapján – a jogszabályban meghatározott képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki határozatlan időtartamra.

 

59. §

 

(1)     A jegyző vezeti a Képviselő-testület hivatalát, gondoskodik az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ebben a feladatkörében:

a) gondoskodik az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;

b) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

c) gyakorolja a munkáltatói jogokat a Képviselő-testület hivatalának köztisztviselői tekintetében, de a kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz - a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges.

d) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;

e) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;

f) tanácskozási joggal vesz részt a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottságának ülésén;

g) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;

h) köteles jelezni a Képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel;

j)         előkészíti a Képviselő-testületi ülés és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;

k)       ellátja a testület, valamint a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat;

l)          gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, és azt a polgármesterrel együtt aláírja;

m)       rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a Képviselő-testületet és a bizottságokat az Önkormányzat munkáját érintő új vagy módosított jogszabályokról, a Hivatal munkájáról.

(2) A jegyző egyéb feladatai:

a) ellátja a jogszabályban előírt államigazgatási feladatokat és hatósági hatásköröket;

b szervezi a Hivatal jogi felvilágosító munkáját;

c) ellátja a Hivatal tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat;

d) ellátja a Képviselő-testület által hozott rendeleteket érintő deregulációs tevékenységet, figyelemmel a jogharmonizációs követelményekre is;

e) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben;

f) javaslatot tesz az Önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára;

g) gondoskodik az SzMSz mellékleteinek naprakész állapotban tartásáról;

h) kapcsolatot tart az Önkormányzat által alapított intézmények vezetőivel.

(3) A jegyző köteles gondoskodni a részletes feladatait és hatásköreit tartalmazó jegyzék elkészítéséről és folyamatos aktualizálásáról.

VIII. fejezet

 

A Hivatal

 

60. §

 

(1)       A Képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre az Önkormányzat működésével, az Önkormányzati igazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos, valamint a jogszabályokban meghatározott államigazgatási feladatok ellátására.

(2)       A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, feladatait és működésének szabályait külön szabályzat határozza meg.

 

61. §

(1)     A Hivatal önálló költségvetési szerv.

 

(2)     A Hivatal belső tagozódása:

a) Titkárság;

b) Pénzügyi Iroda;

c) Hatósági Iroda;

 

(3)     Időszaki és rendkívüli feladatok ellátására - a jegyző ajánlására - külön szervezeti egység hozható létre. Erről a polgármester köteles tájékoztatni a Képviselő-testületet.

(4)     A szervezeti egységek élén a jegyző által a polgármester egyetértésével kinevezett irodavezetők állnak, akiknek kinevezése megfelel a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 31.§ (1) bekezdésében meghatározott osztályvezetői szintnek.

(5)     A Hivatal munkarendje:

a) hétfőn: 7.30-18.00 óráig,

b) kedden: 7,30-16,00 óráig,

c) szerdán: 7.30-16.00 óráig,

d) csütörtökön: 7.30-15.00 óráig,

e) pénteken: 7.30-12.00 óráig tart.

(6) A Hivatal ügyfélfogadási rendje:

a) hétfőn: 8.00-12.00 és 13.00-18.00 óráig,

b) szerdán: 8.00-12.00 és 13.00-16.00 óráig,

c) pénteken: 8,00-12,00 óráig tart.

Kedden és csütörtökön az ügyfélfogadás szünetel.

(7)     A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján meghatározza a Hivatal belső szervezeti tagozódását, az ügyfélfogadási rendjét, valamint a bértömeget.

(8)     A Polgármester a (7) bekezdésre vonatkozó előterjesztését a jegyző ajánlásainak figyelembevételével teszi meg.

62. §

(1)     A hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével kapcsolatos, valamint a Képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat, különös tekintettel azokra az esetekre, amikor a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben jár el a bizottság.

(2)     A települési képviselő a Hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a Képviselő-testület hivatalának az intézkedését, amelyre a hivatal köteles intézkedni, illetve tizenöt napon belül érdemi választ adni.

63. §

(1)     A Hivatal igény szerint köteles az Önkormányzat és a hivatal működésével, a település életével kapcsolatban adatokat szolgáltatni és jelentést készíteni a Képviselő-testületnek, valamint a bizottságoknak.

(2) A Hivatal éves munkájáról a munkatervben meghatározott időpontban köteles beszámolni.

(3)     A Hivatal köztisztviselőjét a tudomására jutott szolgálati és üzleti titok, valamint személyes adat tekintetében titoktartási kötelezettség terheli. E titoktartási kötelezettség - a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény rendelkezéseinek figyelembe vételével - kiterjed az ügyfél személyiségi jogainak a védelmére is. A titoktartási kötelezettség a köztisztviselő közszolgálati jogviszonyának megszűnése után is fennáll.

64. §

(1)     A Hivatal a jegyző által elkészített és a polgármester által jóváhagyott ügyrend (Szervezeti és Működési Szabályzat) szerint működik, amely a hivatal feladatait és a belső szervezeti egységek, valamint a dolgozók közötti munkamegosztás részletes szabályait tartalmazza.

(2)     A Hivatal részletes ügyrendjét, az ügyfélfogadási rendjét, az alpolgármester fogadóóráinak időpontját a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(3)       Az ügyrend naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.

(4)       A kiadmányozás szabályait a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(5)     A Hivatalban a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkaköröket az a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(6)     A Hivatalban a képzettségi pótlékra jogosító munkaköröket és képzettségeket a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

 

IX. fejezet

 

 Az Önkormányzat gazdasági alapjai

 

 Az Önkormányzat költségvetése és vagyona

 

 65. §

 

(1)     A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg.

(2)     Az (1) bekezdésben szereplő rendeletet külön törvény rendelkezésének megfelelően kell megalkotni.

 

66. §

 

(1)     A Képviselő-testület a költségvetési koncepció tárgyalásakor dönt arról, hogy szükséges-e a költségvetési rendeletet több fordulóban tárgyalni.

(2)     A költségvetési rendelet tárgyalását megelőzően külön törvényben meghatározott költségvetési koncepciót kell előterjeszteni, melynek elemei:

      a) a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv;

      b) az Önkormányzat részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok

          körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérés;

      c) az elemzés és helyzetfelmérés során számításba veendők, a bevételi források, azok

          bővítésének lehetőségei, a kiadási szükségletek, azok gazdaságos célszerű megoldásainak  

          meghatározása;

      d) az igények és célkitűzések egyeztetése;

      e) a szükségletek kielégítési sorrendjének a meghatározása;

      f) a várható döntések hatásainak előzetes felmérése.

 

67. §

 

(1)     A költségvetési rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti elő, a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság köteles megtárgyalni.

(2)     A jegyző féléves költségvetési információt szolgáltat a Képviselő-testületnek, melyről a testület határozatot hoz.

(3) A zárszámadásról szóló rendelet előkészítése és előterjesztése az (1) bekezdésben foglaltak szerint történik.

 

Az Önkormányzat vagyona és gazdálkodása

 

68. §

 

(1)                  Az Önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények – az önállóan gazdálkodó Hivatal kivételével - részben önállóan gazdálkodnak az önállóan gazdálkodó költségvetési szervvel kötött együttműködési megállapodásban foglalt korlátozásokkal.

(2)                  Az Önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények és azok vállalkozásainak ellenőrzését a polgármester a Hivatal útján látja el, illetve biztosítja.

69. §

(1)     Az Önkormányzat kiadása teljesítésének, bevétele beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére a polgármester vagy az általa felhatalmazott személy jogosult.

(2)     Az utalvány ellenjegyzésére a jegyző vagy az általa felhatalmazott személy jogosult.

(3)     Az (1)-(2) bekezdésen alapuló felhatalmazás részletes szabályait a Hivatal ügyrendjében kell megállapítani.

70. §

(1)     Az Önkormányzat - saját felelősségére - vállalkozási tevékenységet folytathat. Ennek megfelelően:

a)   közvetlenül részt vesz vállalkozásban,

b)  a helyi Önkormányzati politikával illetőleg annak eszközeivel, módszereivel és konkrét formáival (pl. helyi adó politikával, telek- és ingatlanértékesítéssel stb.) vállalkozás-élénkítő, piacgazdaság barát környezetet teremt.

c)   vagyoni értékű jogokkal rendelkezik (pl. bérbeadás, részvények stb.).

(2)     Az Önkormányzat gazdasági vállalkozási tevékenysége nem veszélyeztetheti az Önkormányzat kötelező alapellátási feladatait, valamint az azokhoz szükséges anyagi eszközöket és tartalékokat.

(3)     A gazdasági vállalkozásban való részvétel kérdésében történő Képviselő-testületi döntést megelőzően a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságnak gazdasági elemzést kell készítenie.

(4)     Az Önkormányzat vagyonhasznosítási, vagyongazdálkodási tevékenységére vonatkozó szabályokat külön rendelet szabályozza.

Az Önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

 

71. §

 

 (1)    A saját intézmények pénzügyi ellenőrzését a Képviselő-testület látja el. A Képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján gondoskodik.

(2)     A Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság - egyebek között - az Önkormányzatnál és intézményeinél:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

(3) A Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati Jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.

 

X. fejezet

 

Az Önkormányzat együttműködései

 

72. §

 

(1)     A Képviselő-testület feladatai ellátása érdekében megállapodásos kapcsolatok létesítésére törekszik.

(2)     Együttműködési, társulási megállapodás megkötésére kizárólag a Képviselő-testület jogosult.

 

XI. fejezet

 

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

 

73. §

 

A Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.

 

XII. fejezet

 

A polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvánossága

 

74. §

 

(1)     A vagyonnyilatkozatokat a Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az elnök irányításával kezeli és tartja nyilván.

(2)     A bizottság elnöke gondoskodik a vagyonnyilatkozatok nyilvánosságra hozataláról.

(3)     A bizottság feladata a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás lefolytatása.

(4)     A Bizottságnak tájékoztatási kötelezettsége van az eljárás eredményéről a Képviselő-testület felé, annak soron következő ülésén.

75. §

 

(1)     A vagyonnyilatkozatokba való betekintés a Pénzügyi, Településfejlesztés és Környezetvédelmi Bizottság elnökének tudtával történhet, a Hivatal Titkárságán ügyfélfogadási időben, előre történő bejelentkezés után.

(2)     A betekintésről nyilvántartás készül, amely tartalmazza a betekintés idejét, a betekintő személy nevét, a betekintéskor jelenlévő személy nevét, a megtekintett vagyonnyilatkozat tulajdonosának nevét.

 

XIII. fejezet

 

Záró rendelkezések

 

76. §

 

(1) E rendelet 2010. október 27-én lép hatályba.

 

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2006. (XI.30.) önkormányzati rendelet, valamint ennek módosításáról szóló 8/2007. (II.22.), 14/2007. (VI.28.), 17/2008. (VI.26.), 22/2008. (X.30.), 14/2009. (XI.1.) rendeletek.

 

Taksony, 2010. október 27.

 

 

/: Kreisz László :/                                                       /: Széll Attila :/

                                          polgármester                                                                        jegyző

 

A rendelet kihirdetése 2010. október 27-én megtörtént.

                                                                

 

                /: Széll Attila :/

                                                                                                                                                    jegyző

                                                                                                                                             1. számú melléklet

 

 

Taksony

Taks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              2. számú melléklet

 

Az Önkormányzat Képviselő-testülete és

szervei által használt bélyegzők hiteles lenyomatai

 

 

 

 

 

 

 

  3. számú melléklet

 

Lakossági fórumok

 

 

(1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart.

Fontosabb szabályai: (Ötv. 13.§.)

 

a) a közmeghallgatás alkalmazásával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői, közérdekű ügyben a képviselő- testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a  jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.

b) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a helyben szokásos módon a rendezvény előtt legalább 15 nappal a lakosságot értesíteni kell.

c) a közmeghallgatást a polgármester vezeti,

d) a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.

 

(2) Kötelező lakossági fórum összehívása:

- a települést érintő közmű beruházás megkezdése előtt

- nagyobb ipari létesítmény megvalósulása esetén,

- a településfejlesztés és,

- lakossági közszolgáltatások fejlesztésekor.

 

(3) A közmeghallgatás meghirdetésének helyben szokásos módja, a község alábbi hirdetőtábláin való kifüggesztés:

 

Taksony, Fő út. 85. (Hivatal)

Taksony, Fő út. 38. (ABC)

Taksony, Széchenyi út. 93. (ABC)

Taksony, Rét u. 1. (ABC)

Taksony, Kert u.

Taksony, Szárcsa u.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                            

                                               4. számú melléklet

 

 

A Képviselő-testület állandó bizottságainak elnevezése,

az egyes bizottságok feladat - és hatásköre

 

 

 

Pénzügyi-, Településfejlesztési- és Környezetvédelmi Bizottság

 

 

A Pénzügyi, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság feladat- és hatásköre:

 

A bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörrel nem rendelkezik.

Javaslattételi, véleményezési jogkörrel az alábbi ügyeket készíti elő a Képviselő-testület elé döntés céljából.

 

§         javaslatot tesz az éves költségvetés koncepciójának elkészítéséhez,

§         javaslatot tesz  az éves költségvetés előkészítéséhez,

§         véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a féléves, háromnegyed éves, valamint az éves beszámoló (zárszámadás) tervezetét,

§         figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre,

§         figyelemmel kíséri a kiadások alakulását,

§         előkészíti és javaslatot tesz a vagyongazdálkodás hatékony működésére,

§         ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesülését,

§         az Önkormányzat intézményeinél ellenőrzi a gazdasági, pénzügyi, számviteli rendelkezések megtartását.

§         pályázatok értékelése, javaslat a testület részére a pályázó kiválasztására,

§         javaslatot tesz fejlesztési, beruházási előirányzatok tervezésére,

§         javaslatot tesz támogatások iránti pályázatok benyújtására,

§         javaslattételi jog ingatlanértékesítési, vásárlási ügyekben, ingatlanrendezési ügyekben,

§         valamennyi pénzügyi kihatású önkormányzati rendelet-tervezet véleményezése,

§         a polgármesteri, alpolgármesteri, képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárások lebonyolítása a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény szerint:

-          vagyonnyilatkozatok átvétele,

-          nyilvántartása,

-          ellenőrzése,

-          eljárás eredményéről a Képviselő-testület tájékoztatása a soron következő ülésen,

§         az önkormányzati támogatások felhasználásának ellenőrzése,

§         Taksony Településüzemeltető Nonprofit Kft. beszámolóinak véleményezése,

§         az éves költségvetési rendeletben megállapított összeg felosztására tesz javaslatot a szakbizottságok által támogatottként megjelölt szervezetek vonatkozásában a Támogatási Szabályzatban meghatározottak szerint,

§         véleményezi az Önkormányzat rendeleteinek tervezetét.

 

  • kezdeményezhet községfejlesztési, községrendezési, községüzemeltetési, az épített környezet védelmére vonatkozó, valamint környezetvédelmi és köztisztasági intézkedéseket, döntéseket,
  • véleményezi az előző pontban meghatározott témákban tett javaslatokat és előterjesztéseket,
  • javaslatot tesz út, járda, közmű és távközlési hálózat fejlesztésére,
  • figyelemmel kíséri a fejlesztési, beruházási, javítási és bontási munkák szakszerűségét, gazdaságosságát és ésszerűségét. Tapasztalatairól tájékoztatja a Polgármestert és a Képviselő-testületet,
  • véleményezi az önkormányzati, épített és földingatlan-tulajdon működtetésére, elidegenítésére és tulajdoni szerkezet megváltoztatására irányuló előterjesztéseket,
  • részt vesz a távlati településfejlesztési, településrendezési, településüzemeltetési, köztisztasági és környezetvédelmi feladatok tervezésében, és figyelemmel kíséri azoknak a költségvetési rendeletben való érvényesülését,
  • véleményezi az előző bekezdésben felsoroltakkal kapcsolatos előterjesztéseket, javaslatokat;
  • előkészíti az önkormányzati fejlesztéssel, beruházással kapcsolatos pályázatokat,
  • ellenőrzi a településfejlesztési, településrendezési, településüzemeltetési, az épített környezet védelmére vonatkozó és a környezetvédelmi tevékenységet, amelyről tájékoztatja a Képviselő-testületet,
  • véleményezi a Taksony Településüzemeltető Kht. beszámolóját,
  • kezdeményezi a természetes vizeink védelmére és hasznosítására vonatkozó intézkedéseket, és véleményezi az ilyen irányú javaslatokat,
  • folyamatosan és felkérésre célzottan ellenőrzi a közterületek, utak, önkormányzati ingatlanok tisztaságát, állagát és a településüzemeltetési munkák minőségét,
  • ellenőrzi az önkormányzat közigazgatási területén a köztisztasági és környezetvédelmi állapotokat, és szükség esetén javaslatot tesz az intézkedések megtételére,
  • a hatékony bizottsági és önkormányzati munka érdekében támaszkodik minden demokratikus szervezet, intézmény és egyéni taksonyi polgár segítségére,
  • kapcsolatot tart a civil szervezetekkel, csoportokkal, szakemberekkel és segítőkész taksonyi polgárokkal,
  • ellenőrzi a közbiztonsági és tűzvédelmi ügyeket,
  • véleményezi az Önkormányzat rendeleteinek tervezetét.

 

 

Szociális és Népjóléti Bizottság

 

A Szociális és Népjóléti Bizottság feladat- és hatásköre:

 

A lakosság által beadott segélykérelmek jogosultságának elbírálása. A kérelmezők lakásán környezettanulmány készítése a döntés meghozatala érdekében.

 

A Képviselő-testület átruházta hatáskörét a szociális ügyekben a népjóléti bizottságra.

 

A bizottság a következő ügyekben dönt:

a)       ápolási díj,

b)       átmeneti szociális segély,

c)       rendkívüli gyermekvédelmi támogatás,

d)       lakásfenntartási támogatás,

e)       szociális étkeztetés,

f)        gyermek étkezési térítési díj csökkentése

g)       Bursa Hungarica pályázatok.

 

Javaslattételi, véleményezési jogkörrel az alábbi ügyeket készíti elő a Képviselő-testület elé döntés céljából.

 

§         javaslatot tesz az éves költségvetés előkészítéséhez,

§         javaslatot tesz a szociális, valamint gyermekvédelmi vonatkozású koncepció és rendeletek megalkotásához,

§         bölcsődei férőhelyek – túljelentkezés esetén - betöltésének elbírálása,

§         javaslatot tesz egészségügyi és szociális célú önszerveződő közösségek pénzügyi támogatására a Támogatási Szabályzatban meghatározottak szerint,

§         előkészíti az egészségügyi és szociális vonatkozású társulási megállapodások, ellátási szerződések tervezetét,

§         javaslatot tesz az ivóvíz-szennyvíz díjkompenzáció megállapítására,

§         véleményezi az Önkormányzat rendeleteinek tervezetét.

 

 

Kulturális, Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság

 

Kulturális, Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság feladat- és hatásköre:

 

A bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörrel nem rendelkezik.

 

Javaslattételi, véleményezési jogkörrel az alábbi ügyeket készíti elő a Képviselő-testület elé döntés céljából.

 

  • javaslatot tesz művelődési és nevelési-oktatási intézményvezetői pályázatok tartalmi követelményeire,
  • véleményezi a művelődési és nevelési-oktatási intézményvezetői pályázatokat,
  • javaslatot tesz művelődési és nevelési-oktatási intézmények fejlesztési beruházásaira,
  • figyelemmel kíséri és véleményezi az oktatási, ifjúsági, sport- és művelődési intézményekben kezdeményezett fejlesztéseket és beruházásokat,
  • véleményezi az oktatási, ifjúsági, sport- és művelődési intézmények és szervezetek munkatervét és költségvetését,
  • kapcsolatot tart az egyházakkal és karitatív szervezetekkel,
  • véleményezi az oktatási, ifjúsági, sport- és művelődési intézményvezetők jutalmazására, kitüntetésére tett javaslatot,
  • figyelemmel kíséri a településen működő ifjúsági, sport-, művelődési és művészeti egyesületek munkáját,
  • javaslatot tesz oktatási-, sport-, kulturális, és egyéb ifjúságot segítő célú önszerveződő közösségek pénzügyi támogatására a Támogatási Szabályzatban meghatározottak szerint;
  • javaslatot tesz a közoktatási koncepció és a helyi Intézkedési Terv elkészítésére,
  • véleményezi a szakértők véleményének kikérése után a közoktatási intézmények szervezeti és működési szabályzatát, pedagógiai programját,
  • véleményezi az oktatási területen működő közalkalmazottak kitüntetésére, elismerő cím adományázására tett javaslatokat,
  • értékeli a nevelési-oktatási intézmények foglalkozási, illetve pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai szakmai munka eredményességét,
  • értékeli a művelődési, valamint az oktatási-nevelési intézmények személyi és tárgyi működési feltételeit,
  • összeállítja az éves rendezvénytervet,
  • véleményezi az Önkormányzat rendeleteinek tervezetét.

 

5. sz. melléklet

 

 

Az Önkormányzat önként vállalt feladatai

 

 

Az Önkormányzat feladatai a helyi közszolgáltatások körében:

 

-                      Településfejlesztés

-                      Településrendezés

-                      Épített és természeti környezet védelme

-                      Lakásgazdálkodás

-                      Csatornázás

-                      Közterületek fenntartása

-                      Köztisztaság és a településtisztaság biztosítása

-                      Gondoskodás a közbiztonság helyi feladatiról

-                      A gyermek- és ifjúsági feladatok ellátása

-                      A közösségi tér biztosítása

-                      Közművelődési tevékenység

-                      Sport támogatása

-                      Az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítése

-                      A helyi tömegközlekedés

-                      Gondoskodás a helyi tűzvédelemről

-                      Közreműködés a helyi energiaszolgáltatásban

-                      Közreműködés a foglalkoztatás megoldásában

-                      Közművelődési-, tudományos-, művészeti tevékenység

 

6. sz. melléklet

 

A ciklusprogram kidolgozásának és elfogadásának rendje

 

 

  1. A ciklusprogram a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól, a feladatokat évenkénti megosztásban tartalmazza.

 

  1. A ciklusprogramra javaslatot tehetnek:

-                      a települési képviselők

-                      a kisebbségi önkormányzatok

-                      a bizottságok

-                      a polgármester

-                      a jegyző

-                      az önkormányzat által alapított intézmények vezetői

-                      a civil szerveztek

 

  1. A tervezetet a Képviselő-testület valamennyi bizottsága megtárgyalja.

 

  1. A ciklusprogram-tervezetről a lakosságot közmeghallgatás keretében kell tájékoztatni.

 

 

  1. A ciklusprogram képviselő-testületi előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításáról figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.

 

  1. A Képviselő-testület a ciklusprogramját határozattal fogadja el.

 

  1. Az elfogadott ciklusprogramot közzé kell tenni:

-                      az önkormányzat hivatalos lapjában

-                      a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján

-                      a település honlapján

-                      a Községi Könyvtárban

                                                                                                              1. számú függelék

 

 

A Képviselő-testületi ülés állandó meghívottjainak névsora

 

 

Bizottságok nem képviselő tagjai:

 

1.     Hujj Mátyás                                          Taksony, Arany J. u. 7.

2.     Illingerné Bartl Ibolya                          Taksony, Wesselényi u. 23/A

3.     Szalai János                                           Taksony, Kölcsey u. 22.

4.     Wamberszky Péter                                               Taksony, Vezér u. 35.

5.     Kassai Józsefné                                    Taksony, Kölcsey u. 5.

6.     dr. Fábián Dóra                                     Taksony, Wesselényi u. 19.

7.     Kreisz János                                          Taksony, Fő út 58/A

8.     Páll Tamásné                                         Taksony, Zrínyi M. u. 16/B

9.     Zsoldos Andrásné                                               Taksony, Akácfa u. 1.

 

 

Önkormányzati intézmények vezetői:

 

Petőfi Sándor Művelődési Ház és Könyvtár                                Börcsök Roland

Német Nemzetiségi Óvoda                                                                              Galambos Andrásné

Taksony Nagyközségi Önkormányzat Bölcsőde                         Gayerhosz Jánosné

Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola                   Winklerné Tomana Ildikó

Taksony Településüzemeltető Nonprofit Kft.                               Rung József

 

 

Német Kisebbségi Önkormányzat elnöke:

 

Bálint Gyöngyi

 

Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke:

 

Kolompár Kálmán

 

 

Civil szervezetek

Házi orvosok

Egyházak képviselői

Jogi képviselő

 

 

 

 

2. számú függelék

 

 

A Képviselő-testület tagjai

 

            Név                                        Cím/ E-mail cím

 

Polgármester:

 

Kreisz László                 2335 Taksony, Széchenyi út 51.                              polgarmester@taksony.hu

 

 

Képviselők:

 

 

Áncsán Mihály                                   2335 Taksony, Hársfa u. 15.                              ancsan.mihaly@taksony.hu

Érces Ferenc                                        2335 Taksony, Dózsa Gy. u. 63.                        erces.ferenc@taksony.hu

Györke Erzsébet                                  2335 Taksony, Könyves K. u. 21.                    gyorke.e@pr.hu

Halász János                                        2335 Taksony, Baross tér 10.                            halasz.janos@taksony.hu

Tóth József                                          2335 Taksony, Wesselényi u. 25.

Török István                                        2335 Taksony, Hősök tere 2/A                         torok.istvan@taksony.hu

Varga László                                        2335 Taksony, Szőlőhegy u. 27.                       vargaorgona@pr.hu

Wágnerné Bartha Zsuzsanna           2335 Taksony, Baross tér 5.                              bartha.zsuzsanna@taksony.hu

 

 

3. számú függelék

 

Az állandó bizottságok személyi összetétele

 

 

1./ Pénzügyi-, Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság

 

Elnök: Érces Ferenc          

 

Tagok: Áncsán Mihály

                 Györke Erzsébet

                 Halász János

                 Török István      

                              

Külső tagok:        Hujj Mátyás

                                Illingerné Bartl Ibolya

                               Szalai János alelnök

                               Wamberszky Péter alelnök

 

                              

2./ Szociális- és Népjóléti Bizottság

 

Elnök: Györke Erzsébet    

 

Tagok: Áncsán Mihály alelnök

                 Varga László       

 

Külső tagok: Kassai Józsefné

                               dr. Fábián Dóra

                              

 

3./ Kulturális-, Oktatási-, Ifjúsági és Sport Bizottság

 

Elnök: Török István          

 

Tagok: Érces Ferenc

                 Tóth József         

                 Varga László

                              

Külső tagok:  Kreisz János

                               Páll Tamásné alelnök

                               Zsoldos Andrásné

                                                                                

              

 

 

 

4. számú függelék

 

 

A Képviselő-testület állandó bizottságai meghívottjainak névsora

 

« Vissza
Vissza a főmenübe