5/2011. (II. 24.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: házassági, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén fizetendő díj

TAKSONY NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

5/2011. (II. 24.) önkormányzati rendelete

a házassági, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen kívüli megkötése, létesítése, továbbá a munkaidőn kívül történő  házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén fizetendő díjról

 

 

Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következő rendeletet alkotja: 

  1. §

 

A rendelet hatálya Taksony nagyközség közigazgatási területén történő házasságkötésre és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki. 

  1. §

 

(1)   Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken, szombaton és vasárnap lehet lebonyolítani.

(2)   Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményt pénteken 12 és 19 óra, szombaton és vasárnap 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.

(3)   A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

 

3. §

 

(1)   Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2)   A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 8.000.- Ft +ÁFA-val, amely a tárgyi és személyi teltételek biztosítását tartalmazza.

(3)   A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 12.000.-Ft+ÁFA-val.

(4)   Rendkívüli esemény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

 

 

  1. §

 (1)   A rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti nettó 5.000.-Ft díjazás illeti meg.

(2)   A rendelet 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti nettó 8.000.-Ft díjazás illeti meg.

 

  1. §

 Ez a rendelet 2011. március 1-én lép hatályba.

  

 

 

 

 

                                        /:Kreisz László:/                                             /:Széll Attila:/                                                polgármester                                                       jegyző

 

 

A rendelet kihirdetése 2011. február 24. napján megtörtént. 

  

/:Széll Attila:/

      jegyző

 

« Vissza
Vissza a főmenübe