TAKSONY NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
5/2011. (II. 24.) önkormányzati rendelete
a házassági, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen kívüli megkötése, létesítése, továbbá a munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén fizetendő díjról
Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következő rendeletet alkotja:
- §
A rendelet hatálya Taksony nagyközség közigazgatási területén történő házasságkötésre és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.
- §
(1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken, szombaton és vasárnap lehet lebonyolítani.
(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményt pénteken 12 és 19 óra, szombaton és vasárnap 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
3. §
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 8.000.- Ft +ÁFA-val, amely a tárgyi és személyi teltételek biztosítását tartalmazza.
(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 12.000.-Ft+ÁFA-val.
(4) Rendkívüli esemény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
- §
(1) A rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti nettó 5.000.-Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti nettó 8.000.-Ft díjazás illeti meg.
- §
Ez a rendelet 2011. március 1-én lép hatályba.
/:Kreisz László:/ /:Széll Attila:/ polgármester jegyző
A rendelet kihirdetése 2011. február 24. napján megtörtént.
/:Széll Attila:/
jegyző