2012. március 27-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés a Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Kft. alapító okiratának módosítására | |
Készítette: | Gacs Ilona Irma | |
Előterjesztő: | Kreisz László polgármester | |
Véleményező bizottság: | Képviselő-testület |
2012. március 01. napjával lépett hatályba a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény, a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény, a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény, továbbá az ezekkel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCVII. törvény, amely a javasolt változásokat előírja, ezért alapvetően technikai jellegű módosításokról szükséges a Képvselő-testületnek dönteni a Kft. alapító okiratának módosításával.
1. döntési javaslat
"Kft. alapító okiratának módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Taksony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete, mint a Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 13-09-125626; a továbbiakban: Társaság) alapítója, a Társaság 2011. december 06. napján kelt egységes szerkezetbe foglalt Alapító Okiratát (a továbbiakban: Alapító Okirat) a következők szerint módosítja:
A./I.
Az Alapító Okirat preambuluma a következőkre változik:
„A Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság által eredetileg 13-14-000158 cégjegyzékszámon nyilvántartott Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Társaság – az Alapító döntése szerint - a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény (a továbbiakban: Gt.) 365. § (3) bekezdése alapján az Alapító okirat módosításával nonprofit korlátolt felelősségű társaságként működik tovább Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság elnevezéssel, a Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróságán nyilvántartva, 13-09-125626 cégjegyzékszámon. Az Alapító a 2011. december 06-án kelt Alapító Okirat III./3.); XII./1.)/a.); XIII./1./b.) és XIV./1.) és XVI./3.) pontjait 2012. március 27. napján módosította, amely pontok változásával indokoltan az Alapító Okirat módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt tartalmát az alábbiak szerint állapítja meg:”
A./II.
Az Alapító Okirat III./3.) pontjában az alapító adatai az alábbiakra módosulnak:
„/székhelye: 2335 Taksony, Fő út 85.; KSH szám: 153933557511-321-13;
nyilvántartási száma (ÖK kód): 1330720; adószáma: 15393356-2-13;
képviseletre jogosult: Kreisz László polgármester (anyja születési neve:Makó Anna; lakcíme:2335 Taksony, Széchenyi u. 51.)/”
A./III.
Az Alapító Okirat XII./1.)/a.) pontjában az ügyvezető személyi adatai az alábbiakra módosulnak:
„(lakóhelye: HU-2335 Taksony, Akácfa u. 34., anyja szül. neve: Hanzel Ilona;
születési hely és idő: Szolnok, 1960. november 17.).”
A./IV.
Az Alapító Okirat XIII./1.)/b.a.) – b.c.) pontjaiban az „anyja neve” megfogalmazás „anyja szül. neve” megfogalmazásra módosul.
A./V.
Az Alapító Okirat XIV./1.) pontja az alábbiakra változik:
„Az Alapító által kijelölt könyvvizsgáló 2012. március 27. napjától ……………. napjáig terjedő időre
……………………………………………
(cégjegyzékszáma: ………………………….; székhely: ………………………..; könyvvizsg. eng. száma: ………………………………).
A könyvvizsgálat elvégzéséért személyében felelős természetes személy neve:
………………………
(lakcíme: ………………….., anyja szül. neve: ……………………,
kamarai nyilvántartási száma: …………………).”
A./VI.
Az Alapító Okirat XVI./3.) pontja az alábbiakra változik:
„Jelen egységes szerkezetbe foglalt, módosított létesítő okiratot Taksony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete ……………… Kt. számú határozatával fogadta el.”
B./
Taksony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete, mint a Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 13-09-125626) alapítója egyidejűleg elfogadta a Társaság fenti A./I. – A/VI. pontokkal módosított új egységes szerkezetű, 2012. március 27. napján kelt alapító okiratát, amely a jelen határozat 1. számú melléklete.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"Kft. alapító okiratának egységes szerkezetbe foglalása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
MÓDOSÍTÁSSAL EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALT ALAPÍTÓ OKIRAT
A Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság által eredetileg 13-14-000158 cégjegyzékszámon nyilvántartott Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Társaság – az Alapító döntése szerint - a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény (a továbbiakban: Gt.) 365. § (3) bekezdése alapján az Alapító okirat módosításával nonprofit korlátolt felelősségű társaságként működik tovább Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság elnevezéssel, a Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróságán nyilvántartva, 13-09-125626 cégjegyzékszámon. Az Alapító a 2011. december 06-án kelt Alapító Okirat III./3.); XII./1.)/a.); XIII./1./b.) és XIV./1.) és XVI./3.) pontjait 2012. március 27. napján módosította, amely pontok változásával indokoltan az Alapító Okirat módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt tartalmát az alábbiak szerint állapítja meg:
I.
PREAMBULUM
Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete felismerve a társaság nonprofit jellegű és közhasznú szervezetként történő működésében rejlő előnyöket, az Alapító okirat módosításával - közhasznúnak minősülő - nonprofit korlátolt felelősségű társaság keretében kívánja ellátni az alábbi feladatokat:
1.) A társaság feladata Taksony Nagyközség Önkormányzata épített környezetének megújítása, a települési funkciók kiteljesítése az életminőség javítása érdekében.
2.) A társaság feladata elősegíteni a települési rehabilitációhoz kapcsolódó szakmai munka és innovációs tevékenység eredményességét.
3.) Taksony Nagyközség Önkormányzata, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítésért felelős szerv a településüzemeltetési, így különösen a települési ivóvíz szolgáltatási, a csatornahálózat üzemeltetési, az úthálózat és a közterületek, valamint az intézmények karbantartási, valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb feladatokat a hatékonyabb és eredményesebb, valamint gazdaságosabb működés érdekében az „Önköltség Számítási Szabályzaton” alapuló, a társasággal folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján kívánja megvalósítani.
II.
A TÁRSASÁG JOGÁLLÁSA
A társaság általános közhasznúsági fokozatú nonprofit korlátolt felelősségű társaságként működik, amely közhasznú minőségét a közhasznú szervezetként való nyilvántartásba vétellel szerezte meg.
III.
A TÁRSASÁG ELNEVEZÉSE, SZÉKHELYE, ALAPÍTÓJA
1.) A társaság cégneve:
a.) A társaság cégneve: Taksony Településüzemeltető és Fejlesztő
Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
b.) Rövidített neve: Taksony Településüzemeltető Közhasznú Nonprofit Kft.
2.) A társaság székhelye:
A társaság székhelye: 2335 Taksony, Wesselényi Miklós u. 21/A.
3.) A társaság alapítója:
Taksony Nagyközség Önkormányzata
/székhelye: 2335 Taksony, Fő út 85.; KSH szám: 153933557511-321-13;
nyilvántartási száma (ÖK kód): 1330720; adószáma: 15393356-2-13;
képviseletre jogosult: Kreisz László polgármester (anyja születési neve: Makó Anna; lakcíme: 2335 Taksony, Széchenyi u. 51.)/
4.) Tagjegyzék:
A társaság Alapítójáról az ügyvezető tagjegyzéket vezet, amely tartalmazza az Alapító megnevezését és székhelyét, KSH számát, adószámát és ÖK kódját, valamint a törzstőke mértékét, illetve a Gt. által előírt egyéb kötelező tartalmi elemeket.
Az ügyvezető köteles a tagjegyzékben feltüntetett adatok megváltozása esetén a hatályos tagjegyzéket a cégbíróságnak benyújtani.
IV.
A TÁRSASÁG TEVÉKENYSÉGE
1.) A társaság közcélú tevékenységei, feladatai:
a.) Taksony Nagyközség Önkormányzatával, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján az ivóvíz szolgáltatással kapcsolatos közcélú feladatok ellátása.
b.) Taksony Nagyközség Önkormányzatával, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján a csatornahálózat üzemeltetésével, karbantartásával, fejlesztésével kapcsolatos közcélú feladatok ellátása.
c.) Taksony Nagyközség Önkormányzatával, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján Taksony Nagyközség Önkormányzata kezelésében lévő úthálózat karbantartásával, korszerűsítésével, fejlesztésével kapcsolatos közcélú feladatok ellátása.
d.) Taksony Nagyközség Önkormányzatával, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján Taksony Nagyközség Önkormányzata közterületeinek fenntartásával, karbantartásával, korszerűsítésével, fejlesztésével kapcsolatos közcélú feladatok ellátása.
e.) Taksony Nagyközség Önkormányzatával, mint a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel folyamatos szolgáltatás teljesítésére kötött szerződés alapján Taksony Nagyközség Önkormányzata tulajdonában lévő intézmények karbantartásával, korszerűsítésével, fejlesztésével, vagyonkezelésével kapcsolatos közcélú feladatok ellátása.
2.) A társaság közcélú tevékenységei besorolása:
a.) A társaság IV/1. pontban részletezett cél szerinti közhasznú tevékenységi köreinek tagozódása a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 4. § (1) bekezdésének a) pontja, és 26. § b) és c) pontja, illetve a Gt. 4. § (5) bekezdése alapján a következő:
a.a.) Az 1997. évi CLVI. törvény 26. § c) pontja szerint a társaság közhasznú tevékenységei:
„6. kulturális örökség megóvása”
„8. természetvédelem, állatvédelem”
„9. környezetvédelem”
„10. gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet”
„14. sport, a munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével”
„15. közrend és közlekedésbiztonság védelme, önkéntes tűzoltás, mentés, katasztrófa-elhárítás”
„19. euroatlanti integráció elősegítése”
„21. ár- és belvízvédelemhez kapcsolódó tevékenység”
„22. a közforgalom számára megnyitott út, híd, alagút fejlesztéséhez, fenntartásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó tevékenység”
a.b.) A társaság cél szerinti közhasznú tevékenységei a TEÁOR’2008 megjelöléssel:
A társaság főtevékenysége:
36.00’08 | Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
A társaság további tevékenységei:
01.61’08 | Növénytermesztési szolgáltatás |
01.70’08 | Vadgazdálkodás, vadgazdálkodási szolgáltatás |
02.40’08 | Erdészeti szolgáltatás |
28.12’08 | Hidraulikus, pneumatikus berendezés gyártása |
28.13’08 | Egyéb szivattyú, kompresszor gyártása |
28.14’08 | Csap, szelep gyártása |
28.29’08 | M.n.s. egyéb általános rendeltetésű gép gyártása |
33.12’08 | Ipari gép, berendezés javítása |
33.20’08 | Ipari gép, berendezés üzembe helyezése |
37.00’08 | Szennyvíz gyűjtése, kezelése |
38.11’08 | Nem veszélyes hulladék gyűjtése |
38.12’08 | Veszélyes hulladék gyűjtése |
38.21’08 | Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
38.22’08 | Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
38.32’08 | Hulladék újrahasznosítása |
39.00’08 | Szennyeződésmentesítés, egyéb hulladékkezelés |
41.20’08 | Lakó- és nem lakó épület építése |
42.11’08 | Út, autópálya építése |
42.13’08 | Híd, alagút építése |
42.21’08 | Folyadék szállítására szolgáló közmű építése |
42.22’08 | Elektromos, híradás-technikai célú közmű építése |
42.91’08 | Vízi létesítmény építése |
42.99’08 | Egyéb m.n.s. építés |
43.11’08 | Bontás |
43.12’08 | Építési terület előkészítése |
43.21’08 | Villanyszerelés |
43.22’08 | Víz-, gáz-, fűtés-, légkondicionáló-szerelés |
43.29’08 | Egyéb épületgépészeti szerelés |
43.31’08 | Vakolás |
43.32’08 | Épületasztalos-szerkezet szerelése |
43.33’08 | Padló-, falburkolás |
43.34’08 | Festés, üvegezés |
43.39’08 | Egyéb befejező építés m.n.s. |
43.91’08 | Tetőfedés, tetőszerkezet-építés |
43.99’08 | Egyéb speciális szaképítés m.n.s. |
58.11’08 | Könyvkiadás |
58.12’08 | Címtárak, levelezőjegyzékek kiadása |
58.13’08 | Napilapkiadás |
58.14’08 | Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása |
58.19’08 | Egyéb kiadói tevékenység |
58.29’08 | Egyéb szoftverkiadás |
62.01’08 | Számítógépes programozás |
62.03’08 | Számítógép-üzemeltetés |
63.11’08 | Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás |
63.12’08 | Világháló-portál szolgáltatás |
64.20’08 | Vagyonkezelés (holding) |
68.32’08 | Ingatlankezelés |
70.10’08 | Üzletvezetés |
70.21’08 | PR, kommunikáció |
70.22’08 | Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás |
71.11’08 | Építészmérnöki tevékenység |
71.12’08 | Mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás |
71.20’08 | Műszaki vizsgálat, elemzés |
72.19’08 | Egyéb természettudományi, műszaki kutatás, fejlesztés |
72.20’08 | Társadalomtudományi, humán kutatás, fejlesztés |
73.11’08 | Reklámügynöki tevékenység |
73.12’08 | Médiareklám |
73.20’08 | Piac-, közvélemény-kutatás |
74.20’08 | Fényképészet |
74.90’08 | M.n.s. egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység |
78.10’08 | Munkaközvetítés |
78.20’08 | Munkaerőkölcsönzés |
78.30’08 | Egyéb emberierőforrás-ellátás, -gazdálkodás |
80.20’08 | Biztonsági rendszer szolgáltatás |
81.10’08 | Építményüzemeltetés |
81.21’08 | Általános épülettakarítás |
81.22’08 | Egyéb épület-, ipari takarítás |
81.29’08 | Egyéb takarítás |
81.30’08 | Zöldterület-kezelés |
82.11’08 | Összetett adminisztratív szolgáltatás |
82.19’08 | Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás |
82.99’08 | M.n.s. egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás |
85.32’08 | Szakmai középfokú oktatás |
85.51’08 | Sport, szabadidős képzés |
85.52’08 | Kulturális képzés |
85.59’08 | M.n.s. egyéb oktatás |
85.60’08 | Oktatást kiegészítő tevékenység |
88.10’08 | Idősek, fogyatékosok szociális ellátása bentlakás nélkül |
88.91’08 | Gyermekek napközbeni ellátása |
88.99’08 | M.n.s. egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül |
91.02’08 | Múzeumi tevékenység |
91.03’08 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése |
93.11’08 | Sportlétesítmény működtetése |
96.03’08 | Temetkezés, temetkezést kiegészítő szolgáltatás |
3.) A társaság üzletszerű tevékenységei:
A társaság közhasznú tevékenységéhez kapcsolódó üzletszerű gazdasági tevékenységei a TEÁOR’2008 szerinti besorolásban:
46.77’08 | Hulladék-nagykereskedelem |
49.39’08 | M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás |
49.41’08 | Közúti áruszállítás |
49.42’08 | Költöztetés |
63.99’08 | M.n.s. egyéb információs szolgáltatás |
77.40’08 | Immateriális javak kölcsönzése |
82.20’08 | Telefoninformáció |
82.91’08 | Követelésbehajtás |
4.) A társaság tevékenységeire vonatkozó további szabályok:
a.) A nonprofit gazdasági társaság üzletszerű gazdasági tevékenységet csak kiegészítő jelleggel folytathat, a társaság tevékenységéből származó nyereség nem osztható fel, az a társaság vagyonát gyarapítja. A társaság által végzett üzletszerű gazdasági tevékenység kiegészítő jellegű, vállalkozási tevékenységét a közhasznú tevékenység elősegítése érdekében, a társaság közhasznú céljait nem veszélyeztetve végzi.
b.) A társaság a felsoroltakból a külön jogszabályok szerinti működési engedélyköteles tevékenységet mindaddig nem folytat, amíg a külön engedélyeket be nem szerezte.
c.) A társaság képesítéshez kötött tevékenységet csak akkor folytat, ha e tevékenységében személyesen közreműködő munkavállalói, illetve a társasággal kötött tartós polgári jogi szerződés alapján a társaság javára tevékenykedők között van olyan személy, aki a jogszabályba foglalt képesítési követelményeknek megfelel.
d.) A társaság a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 26. § k) pontja szerinti befektetési - a közhasznú szervezet saját eszközeiből történő értékpapír, társasági tagsági jogviszonyból eredő vagyonértékű jog, ingatlan és más egyéb hosszú távú befektetést szolgáló vagyontárgy szerzésére irányuló – tevékenységet nem végez.
5.) Megállapodás a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel:
a.) A társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szerv:
Taksony Nagyközség Önkormányzata
(címe: 2335 Taksony, Fő út 85.; adószáma: 15393356-2-13)
b.) Taksony Nagyközség Önkormányzata és a társaság a IV./1.) pontban jelölt megállapodásokban évente rendelkeznek a szerződésben megjelölt időszakra a társaság által nyújtott szolgáltatásért felszámítható díj mértékéről és a díj változásának feltételeiről.
c.) Az Önkormányzat és a társaság között létrejött megállapodást kötelező írásba foglalni.
d.) Az Önkormányzat és a társaság között létrejött megállapodás nyilvánosságát minden érintett számára köteles a társaság biztosítani. A felelős szervvel kötött megállapodás minden érintett számára munkaidőben megtekinthető az ügyvezetővel történt előzetes egyeztetés alapján. Az ügyvezető akadályoztatása esetén köteles helyettesről gondoskodni.
V.
A közhasznú jogállás megszerzéséhez szükséges
működési feltételek
1.) A társaság közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt, nem állít képviselőjelöltet országgyűlési, illetve megyei képviselő választáson.
2.) A társaság előzőekben meghatározott közhasznú tevékenységével kapcsolatos szolgáltatásaiból alapítóján kívül más is részesülhet.
3.) A társaság a gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, hanem azt az előzőekben meghatározott közérdekű és közhasznú cél szerinti tevékenységére fordítja.
4.) A társaság nem jövedelemszerzésre irányuló gazdasági tevékenység folytatására került megalapításra. A társaság közhasznú – a társadalom közös szükségleteinek kielégítését szolgáló – rendszeres tevékenységet nyereség- és vagyonszerzési cél nélkül végzi. Vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.
VI.
A társaság törzstőkéje
A társaság jegyzett tőkéje 65.710.000,-Ft, azaz Hatvanötmillió-hétszáztízezer—forint, amelyet az Alapító már korábban teljes egészében a társaság rendelkezésére bocsátott.
VII.
EGYÉB MŰKÖDÉSI FELTÉTELEK
1.) A társaság határozatlan időre jött létre.
2.) A társaság közhasznú szervezetként való működése megkezdésének időpontja a cégbejegyzést követő nap.
3.) A közhasznú jogálláshoz kapcsolódó kedvezményekre legkorábban a társaság közhasznú jogállásának megszerzésének időpontjától jogosult.
4.) A társaság a központi költségvetés alapján, illetve az Alapítótól kapott támogatás feltételeit és módját írásban kötött szerződésbe foglalja. Az igénybe vehető támogatási lehetőségeket, azok mértékét és feltételeit Taksony Nagyközség Önkormányzatának hivatalos lapjában hozza nyilvánosságra.
VIII.
A TÁRSASÁG VEZETŐ SZERVE
1.) A társaság legfőbb szerve:
A társaságnál taggyűlés nem működik. A társaság legfőbb szerve hatáskörébe tartozó kérdéskörben Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.
2.) A legfőbb szerv kizárólagos hatásköre:
A legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik:
a.) a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadása, ideértve az adózott eredmény felhasználására vonatkozó döntést;
b.) üzletrész felosztásához való hozzájárulás;
c.) a Gt. 37. §-ban foglalt kivétellel az ügyvezető megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása, valamint, ha az ügyvezető a társasággal munkaviszonyban is áll, a munkáltatói jogok gyakorlása;
d.) a felügyelő bizottság tagjainak megválasztása, visszahívása, díjazásának megállapítása;
e.) a könyvvizsgáló megválasztása és visszahívása;
f.) olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság az Alapítóval, ügyvezetőjével vagy azok közeli hozzátartozójával (Ptk. 685. § b) pont), vagy olyan társasággal köt, amelyben az ügyvezető tulajdoni részesedéssel rendelkezik;
g.) az ügyvezető és a felügyelő bizottsági tagok ellen kártérítési igények érvényesítése;
h.) a társaság jogutód nélküli megszűnésének elhatározása;
i.) az Alapító Okirat módosítása;
j.) mindazon ügyek, amelyeket jogszabály vagy az Alapító Okirat az Alapító kizárólagos hatáskörébe utal;
k.) a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel a közhasznú tevékenység folytatásának feltételeiről kötött megállapodás;
l.) a közhasznúsági jelentés elfogadása;
m.) a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint az Önköltség Számítási Szabályzat jóváhagyása.
3.) A legfőbb szerv döntési eljárása:
a.) A döntéshozatalt megelőzően a társaság legfőbb szerve jogait gyakorló Képviselő-testület köteles a felügyelő szerv, valamint a legfőbb szervnek nem minősülő képviseleti szerv véleményének megismerésére.
b.) Az Alapító a társaság működésével és gazdálkodásával összefüggő kérdéskörben a Képviselő-testület üléseire a Felügyelő Bizottság elnökét és tagjait, valamint az ügyvezetőt, és a könyvvizsgálót köteles meghívni, akiket véleményezési jog illet meg.
c.) A könyvvizsgáló a társaság legfőbb szervének a társaság működésével és gazdálkodásával foglalkozó ülésein köteles részt venni.
d.) A társaság éves beszámolójának és a közhasznúsági jelentés elfogadásáról az Alapító Képviselő-testülete - a számviteli törvényben foglaltak betartásával - köteles gondoskodni. A számviteli törvény szerinti beszámolóról és az adózott eredmény felhasználásáról a társaság legfőbb szerve csak a Felügyelő Bizottság írásbeli jelentésének birtokában határozhat.
e.) A társaság a számviteli törvény szerinti beszámoló valódiságát és jogszabályszerűségét könyvvizsgálóval köteles ellenőriztetni. A könyvvizsgáló véleményének meghallgatása nélkül a számviteli törvény szerinti beszámolóról a társaság legfőbb szerve nem hozhat döntést.
4.) A véleményezési jog gyakorlása ülésen:
a.) A véleményezési jog gyakorlásának helye az Alapító Taksony Nagyközség Önkormányzata székhelye, ettől csak a véleményezési jog jogosultjainak előzetes hozzájárulásával lehet eltérni.
b.) Az ülést legalább évente egyszer össze kell hívni a számviteli törvény szerinti beszámoló és a közhasznúsági jelentés, valamint a IV./1.) pont szerinti megállapodások elfogadására.
c.) Nem kell figyelembe venni, illetve nem kell a véleményezési jog jogosultjának a véleményét beszerezni akkor, ha az Alapító döntésének tervezete kötelezettség vagy felelősség alól mentesíti a véleményezési jog jogosultját, vagy bármilyen más előnyben részesíti, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt, vagy valamely véleményezési jog jogosultjával a tervezet szerint szerződést kell kötni, vagy aki ellen pert kell indítani.
d.) Az alapítói döntés tervezetét az Alapító az ügyvezetőnek küldi meg azzal, hogy az ülésre a meghívottakat az ügyvezető köteles összehívni. Az Alapító a döntéstervezetet haladéktalanul köteles az ügyvezetőnek átadni. A meghívónak az ülés napirendi pontjait tartalmaznia kell.
e.) A meghívók elküldése és az ülés napja között legalább 8 napnak kell eltelnie. Sem az ügyvezetésre jogosult személyt, sem a Felügyelő Bizottság elnökét és tagjait meghatalmazott személy nem képviselheti. Amennyiben az ülésen valamely véleményezési jog jogosultja nincs jelen, az ügyvezető köteles gondoskodni a megismételt ülés összehívásáról. A megismételt ülés az eredeti ülést követő 30 napon belül meg kell tartani. Az ülést az ügyvezető, azonos napirendi pontokkal az Alapító székhelyére köteles összehívni.
f.) Az alapítói határozat akkor érvényes, ha az alapítói döntés tervezetét az ügyvezető és a Felügyelő Bizottság, illetve szükség szerint a könyvvizsgáló véleményezték.
f.) A társaság tevékenységével és gazdálkodásával kapcsolatos alapítói döntések nyilvánosságának biztosítása kötelező.
g.) Az írásos vélemények, illetve az ülésről készült jegyzőkönyvek nyilvánosak.
h.) Az ülésekről az ügyvezető jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülés helyét és idejét, a jelenlevőket, a döntéstervezetekre előadott véleményeket, továbbá az ülésen lezajlott fontosabb eseményeket, nyilatkozatokat. Az ülésen készült jegyzőkönyvet az Alapító képviselője és az ügyvezető írja alá.
i.) Az ügyvezető az ülésen felvett jegyzőkönyvekről köteles folyamatos nyilvántartást vezetni (határozatok könyve), amelyből a döntés tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya, valamint személye megállapítható.
j.) A határozatok könyve nyilvános.
k.) Az Alapító vezető szervének döntéshozatala során az ülésekről a nyilvánosság nem zárható ki az olyan kérdéskörben, amely a társaság működésével és gazdálkodásával kapcsolatos.
l.) Az Alapító Képviselő-testületének határozatképességére és a határozathozatal módjára egyebekben a helyi önkormányzatokról szóló 1990. LXV. törvény rendelkezései, és az Alapító belső szabályzatai irányadóak.
5.) A döntéshozatal egyéb szabályai:
a.) A nyilvánosság az alapítói döntéstervezeteket és az írásos véleményeket a véleményezési eljárás alatt megismerheti a társaság székhelyén, a jelen Alapító Okiratban foglalt szabályozás szerint.
b.) Az Alapító kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdéskörben csak az Alapító hozhat döntést a vonatkozó jogszabályok, és a jelen Alapító Okiratban rögzített feltételeknek megfelelően.
c.) Az Alapító Képviselő-testületének határozathozatalában - a társaságot érintő döntéshozatala során - nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685. § b) pont), élettársa (továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján:
c.a.) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
c.b.) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt, vagy
Az Alapító Képviselő-testületének döntéshozatalából a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 14. § (2) bekezdése szabályai szerint kizárható az is, akit vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.
Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az Alapító Okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
IX.
A KÖZHASZNÚ SZERVEZET NYILVÁNOSSÁGA
1.) A nyilvánosság biztosítása:
a.) A közhasznú szervezet nyilvánossága biztosítását nem csak a döntéshozatali eljárás során, hanem a működés alatt is biztosítani kell.
b.) Az Alapító Képviselő-testülete a közhasznú szervezet működésével kapcsolatos ülésekről köteles jegyzőkönyvet készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza a Képviselő-testület üléseinek helyét és idejét, a jelenlevőket és az általuk képviselt szavazati jog mértékét, továbbá a döntést támogatók és ellenzők számarányát akként, hogy a támogatók és az ellenzők személye is megállapítható legyen.
c.) Az ülések határozatait a meghozataluktól számított 15 napon belül postai úton kell közölni az érintettekkel. Ezzel egyidejűleg a társaság székhelyén található nyilvános hirdetőtáblán is ki kell függeszteni legalább 30 napra a meghozott határozatok szövegét. Ennél rövidebb határidőt akkor köteles az Alapító teljesíteni, amennyiben azt a hozott határozat jellege megköveteli.
d.) Az Alapító köteles hirdetményeire vonatkozó hirdetőtáblát biztosítani egyrészt az Alapító, másrészt külön, a közhasznú szervezet székhelyén.
e.) A közhasznú szervezet működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba a társaság ügyvezetőjével történt előzetes egyeztetés alapján munkaidőben bárki betekinthet, saját költségére másolatot készíthet. Kivételesen indokolt esetben, ha jogszabályban előírt titokvédelem, vagy a személyiségi jogok védelme indokolja, a nyilvánosság korlátozható vagy kizárható.
f.) A keletkezett iratokba történt betekintés iránti kérelem történhet rövid úton szóban, vagy írásban, és telefaxon. Az Alapító a betekintést kérő kérelmét a kérelem tudomására jutásától számított 5 munkanapon belül köteles teljesíteni. Az ügyvezető akadályoztatása esetén köteles helyettesről gondoskodni.
g.) A társaság éves beszámolója, a közhasznúsági jelentés és a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel kötött megállapodás megtekinthető az e pontban meghatározott feltételekkel, azzal azonban, hogy a nyilvánosság ez esetben még az e.) pontban foglaltak szerint sem korlátozható.
h.) A társaság éves beszámolója megtekinthető a társaság székhelye szerint illetékes Pest Megyei Bíróságon, mint Cégbíróságon is.
i.) A közhasznú szervezet tevékenységével és gazdálkodásával kapcsolatos ülésekről a szolgáltatást igénybevevőit értesíteni kell. Az értesítési határidők megegyeznek az Alapító Képviselő-testülete összehívásának rendjével.
A szolgáltatás igénybevételének módjának közlése történhet közvetlenül a szolgáltatás igénybevevőjének megkeresésével, az Alapító hivatalos lapjában történő közzététellel, illetve a c.) pontban megjelölt hirdetőtáblán, a hozott határozat jellegétől függően.
2.) A közhasznú szervezet által nyújtott juttatások és támogatások nyilvánosságának szabályai:
a.) A közhasznú szervezet által igénybevételre kínált támogatási lehetőségeket, a nyújtott cél szerinti juttatások és az ezzel kapcsolatos beszámolók – eltekintve azon iratoktól, amelyekbe való betekintés a jogszabályban előírt titokvédelmet, vagy a személyiségi jogokat sértene – bárki által megismerhetők.
b.) E támogatási lehetőségek és cél szerinti juttatások közlése úgy történik, hogy az ügyvezető:
b.a.) A közhasznú szervezet irodájában, valamint az Alapító székhelyén elhelyezett hirdetőtáblára kifüggesztett írásbeli összefoglaló útján folyamatos tájékoztatást ad, amelyet bárki munkaidőben megtekinthet.
b.b.) Az érintett kérésére az ügyvezető közvetlenül írásbeli tájékoztatót és/vagy kivonatot, illetve másolatot küld.
b.c.) A közhasznú szervezet által igénybe vett szakértők irodájában írásbeli tájékoztatót helyez el.
b.d.) Az ilyen hirdetményeit az Alapító és a társaság Internet honlapján, illetőleg – szükség esetén, alkalmanként – az érintettek köre szerinti sajtóorgánum útján kellő időben közzéteszi.
X.
A KÖZHASZNÚ SZERVEZET CÉL SZERINTI JUTTATÁSAI PÁLYÁZTATÁSÁNAK SZABÁLYAI
1.) A közhasznú szervezet – az Alapító vagy az ügyvezető előzetes döntése alapján – bármely cél szerinti juttatását nyilvános pályázathoz kötheti.
2.) A pályázatban írásban közölni kell:
a.) Az igénybe vehető konkrét támogatási lehetőségeket, azok mértékét és feltételeit.
b.) A pályázók személyi körére vonatkozó pontos adatokat.
c.) A pályázat tartalmára és terjedelmére vonatkozó követelményeket.
d.) A pályázat benyújtásának helyét és határidejét.
e.) Az egyéb fontos körülmények megjelölését.
f.) Az elbírálás konkrét szabályait.
3.) A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat).
4.) A pályázati felhívásait a közhasznú szervezet a IX. pontban említettek szerint hozza nyilvánosságra, továbbá az érintetteknek közvetlenül is megküldheti.
XI.
A társaság működése és gazdálkodása
1.) A működés alapelvei:
a.) A társaság szigorú költséggazdálkodást folytat és ennek érdekében a meglévő forrásait mindenkor elsősorban a céljai megvalósításához szorosan kapcsolódó feladatainak finanszírozására fordítja.
b.) A társaság tisztségviselőinek díjazást, tiszteletdíjakat mindenkor csak olyan mértékben fizet, amely a társaság zavartalan és eredményes működését nem veszélyezteti.
c.) A társaság alkalmazottakat csak a legszükségesebb mértékben foglalkoztat.
2.) A társaság gazdálkodása:
a.) A társaság gazdálkodását az éves költségvetésében megállapítottak szerint folytatja.
b.) A társaság váltót, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki.
c.) A társaságnak a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani. Nyilvántartásaira pedig egyebekben a reá irányadó könyvvezetési szabályokat kell alkalmazni.
3.) A közhasznú szervezet bevételei:
A társaság bevételei:
a.) az Alapítótól, az államháztartás alrendszereitől vagy más adományozótól közhasznú céljára vagy működési költségei fedezésére kapott támogatás, illetve adomány;
b.) a közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel;
c.) az egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel;
d.) a pótbefizetés;
e.) egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel;
f.) saját rendezvényeinek bevételei.
4.) A közhasznú szervezet költségei:
A társaság költségei:
a.) közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
b.) az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
c.) a közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások).
5.) A közhasznúsági jelentés:
A közhasznú szervezet köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni, amely tartalmazza:
a.) a számviteli beszámolót;
b.) a költségvetési támogatás felhasználását;
c.) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;
d.) a cél szerinti juttatások kimutatását;
e.) a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától, az egészségbiztosítási önkormányzattól és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;
f.) a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;
g.) a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.
XII.
A társaság ÜGYVEZETÉSE
1.) A társaság ügyvezetője:
a.) A társaság ügyvezetője:
Rung József
(lakóhelye: HU-2335 Taksony, Akácfa u. 34., anyja szül. neve: Hanzel Ilona;
születési hely és idő: Szolnok, 1960. november 17.).
Az ügyvezető megbízása határozatlan időre szól.
b.) Az ügyvezető a társaság ügyvezetését az ilyen tisztséget betöltő személytől elvárható fokozott gondossággal, a társaság érdekeinek elsődlegessége alapján köteles ellátni. A jogszabályok, az Alapító Okirat, illetve ügyvezetési kötelezettségeinek vétkes megszegésével a társaságnak okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel a társasággal szemben.
c.) Az Alapító a vezető tisztségviselő részére írásban utasítást adhat, amelyet a vezető tisztségviselő végrehajtani köteles, de ez esetben mentesül a Gt. 30. §-ban foglalt felelősség alól.
d.) Ügyvezetői tisztségviselői feladat csak személyesen látható el, képviseletnek nincs helye.
e.) Az ügyvezető jogosult az ügyvezető igazgatói cím használatára.
2.) A cégjegyzés módja:
A cégjegyzés akként történik, hogy az előírt, előnyomott, vagy nyomtatott cégnév alá az ügyvezető önállóan írja nevét az aláírási címpéldány szerint.
3.) Az ügyvezetőre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok:
a.) Ugyanazon személy nem lehet egyidejűleg a közhasznú jogállásúnak minősülő nonprofit társaság tagja, illetve ügyvezetője és az Alapító Képviselő-testületének tagja, illetve a Képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja, valamint a társaság Felügyelő Bizottságának elnöke és tagja.
b.) A vezető tisztségviselő az új vezető tisztségviselői megbízás elfogadásától számított tizenöt napon belül azokat a társaságokat, ahol már vezető tisztségviselő vagy felügyelőbizottsági tag, írásban tájékoztatni köteles. A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
c.) Nem lehet a társaság vezető tisztségviselője az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos jogkövetkezmények alól nem mentesült.
d.) Akit jogerős bírói ítélettel a vezető tisztség gyakorlásától eltiltottak, e tilalom hatálya alatt nem lehet vezető tisztségviselő. Akit valamely más foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az ítélet hatálya alatt az abban megjelölt tevékenységet főtevékenységként folytató gazdasági társaságban nem lehet vezető tisztségviselő.
e.) A gazdasági társaságnak megszüntetési eljárás során való törlését követő két évig nem lehet más gazdasági társaság vezető tisztségviselője az a személy, aki a törlést megelőző naptári évben a gazdasági társaságnál vezető tisztségviselő volt.
f.) Más közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet a közhasznú szervezet ügyvezetője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
g.) Az ügyvezető és azok közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], valamint élettársa nem köthet a saját nevében vagy javára a társaság tevékenységi körébe tartozó ügyleteket.
h.) A gazdasági társaság ügyvezetője és közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], valamint élettársa ugyanannál a társaságnál a felügyelőbizottság tagjává nem választható meg.
i.) A közhasznú szervezet az ügyvezetőt, valamint e személy hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti [Kszt. 14. § (4) bekezdés].
4.) Az ügyvezetőre vonatkozó további rendelkezések:
a.) Az ügyvezető képviseleti és cégjegyzési jogát a szerződéskötéssel kapcsolatos ügyekben, továbbá a bíróság és más hatóság előtti eljárások tekintetében a társaság dolgozóira átruházhatja, amennyiben az Alapító e jogát előzetesen meghozott határozatával nem korlátozta.
b.) Az ügyvezető működésével és a képviselettel kapcsolatos részletes szabályokat a társaság Szervezeti- és Működési szabályzata állapítja meg.
c.) Az ügyvezető az általa meghozott fontos intézkedésekről nyilvántartást készít, amelynek tartalmaznia kell azok teljes szövegét. Ezen – az ügyvezető által sajátkezűleg aláírt – fontos intézkedéseket évente újra kezdődően, folyamatos sorszámozással kell ellátni.
XIII.
A társaság ELLENŐRZÉSE
1.) A Felügyelő Bizottság:
a.) A társaságnál három tagból álló Felügyelő Bizottság működik. A Felügyelő Bizottság tagjait 2011. december 12. napjától 2016. december 11. napjáig jelöli ki az Alapító.
b.) A Felügyelő Bizottság tagjai:
b.a.) Szalárdi Katalin
(lakóhelye: 2335 Taksony, Vezér u. 39.; anyja szül. neve: Okál Katalin)
b.b.) Gayerhosz ibolya
(lakóhelye: 2335 Taksony, Szegfű u. 15.; anyja szül. neve: Kreisz Erzsébet)
b.c.) Nagy András
(lakóhelye: 2335 Taksony, Zrínyi Miklós u. 20.; anyja szül. neve: Lakatos Mária)
c.) A Felügyelő Bizottsági taggá megválasztott személy az új tisztsége elfogadásától számított tizenöt napon belül azokat a társaságokat, illetve közhasznú szervezeteket, amelyeknél már felügyelő bizottsági (felügyelő ellenőrző szervi) tag, írásban tájékoztatni köteles.
2.) A Felügyelő Bizottság létrehozására, működésére és hatáskörére vonatkozó szabályok:
a.) A Felügyelő Bizottság testületként jár el, évente legalább 3 ülést tart.
b.) A Felügyelő Bizottság tagjai sorából elnököt (szükség esetén elnökhelyettest) választ. A Felügyelő Bizottság határozatképes, ha a tagjainak kétharmada, de legalább három tag jelen van; határozatát egyszerű szótöbbséggel hozza.
c.) A Felügyelő Bizottság tagjai személyesen kötelesek eljárni, képviseletnek nincs helye. A Felügyelő Bizottság tagját e minőségében a társaság Alapítója, illetve munkáltatója nem utasíthatja.
d.) A Felügyelő Bizottság üléseit az elnök hívja össze és vezeti. Az ülés összehívását - az ok és a cél megjelölésével - a Felügyelő Bizottság bármely tagja írásban kérheti az elnöktől, aki a kérelem kézhezvételétől számított 8 napon belül köteles intézkedni a Felügyelő Bizottság ülésének 30 napon belüli időpontra történő összehívásáról. Ha az elnök a kérelemnek nem tesz eleget, a tag maga jogosult az ülés összehívására.
e.) A Felügyelő Bizottság egyebekben az ügyrendjét maga állapítja meg, amelyet az Alapító Képviselő-testülete hagy jóvá.
f.) Ha a Felügyelő Bizottság tagjainak száma az Alapító Okiratban meghatározott létszám alá csökken vagy nincs aki az ülését összehívja, a társaság ügyvezetése a Felügyelő Bizottság rendeltetésszerű működésének helyreállítása érdekében köteles értesíteni az Alapítót.
g.) A Felügyelő Bizottság egyes ellenőrzési feladatok elvégzésével bármely tagját megbízhatja, illetve az ellenőrzést állandó jelleggel is megoszthatja tagjai között. Az ellenőrzés megosztása nem érinti a felügyelő bizottsági tag felelősségét, sem azt a jogát, hogy az ellenőrzést más, a Felügyelő Bizottság ellenőrzési feladatkörébe tartozó tevékenységre is kiterjessze.
h.) A felügyelő bizottsági tagok korlátlanul és egyetemlegesen felelnek a társaságnak az ellenőrzési kötelezettségük megszegésével okozott károkért.
i.) A Felügyelő Bizottság ellenőrzi a társaság működését és gazdálkodását. Ennek során a vezető tisztségviselőtől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
j.) A Felügyelő Bizottság tagja az Alapító ülésén tanácskozási joggal részt vesz.
k.) A Felügyelő Bizottság köteles az intézkedésre jogosult Alapítót tájékoztatni, és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
k.a.) a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezető szerv döntését teszi szükségessé;
k.b.) a vezető tisztségviselő felelősségét megalapozó tény merült fel,
k.c.) a közhasznú tevékenység folytatásának feltételeiről kötött szerződés megszegésére került sor, vagy annak veszélye fenyeget.
l.) Az intézkedésre jogosult Alapító Képviselő-testületét a Felügyelő Bizottság indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni.
m.) Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.
n.) A Felügyelő Bizottság tagjait e tisztségük ellátásáért a társaság tiszteletdíjban részesítheti. A tiszteletdíjról az Alapító minden évben a mérleg megállapítását követően határoz.
3.) A Felügyelő Bizottság összeférhetetlenségére vonatkozó szabályok:
a.) Nem lehet a Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja, aki
a.a.) az Alapító Képviselő-testületének tagja,
a.b.) a társasággal a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
a.c.) a társasággal cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat-, illetve
a.c.) az a.a.) - a.c.) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
b.) A Felügyelő Bizottság határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a társaság cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.
c.) Más közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet a közhasznú jogállású társaság Felügyelő Bizottságának tagja az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
d.) A Felügyelő Bizottságának tagja, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
4.) A Felügyelő Bizottság határozatai:
A Felügyelő Bizottság az általa meghozott határozatokról nyilvántartást készít, amelynek tartalmaznia kell a határozatok teljes szövegét, időpontját és hatályát, illetve a döntést támogatók és ellenzők számarányát, valamint személyét. A határozatokat évente újra kezdődően, folyamatos sorszámozással kell ellátni. A határozatokat a Felügyelő Bizottság elnökének sajátkezűleg alá kell írnia.
XIV.
A társaság könyvvizsgálója
1.) A társaság könyvvizsgálója:
Az Alapító által kijelölt könyvvizsgáló 2012. március 27. napjától ……………. napjáig terjedő időre
……………………………………………
(cégjegyzékszáma: ………………………….; székhely: ………………………..; könyvvizsg. eng. száma: ………………………………).
A könyvvizsgálat elvégzéséért személyében felelős természetes személy neve:
………………………
(lakcíme: ………………….., anyja szül. neve: ……………………,
kamarai nyilvántartási száma: …………………).
2.) A társaság könyvvizsgálójára vonatkozó szabályok:
a.) A társaság a számviteli törvény szerinti beszámoló valódiságát és jogszabályszerűségét könyvvizsgálóval köteles ellenőriztetni. A könyvvizsgáló véleményének meghallgatása nélkül a számviteli törvény szerinti beszámolóról a társaság alapítója nem hozhat döntést. Emellett a könyvvizsgáló a társaság alapítója elé terjesztett minden lényeges üzleti jelentést köteles megvizsgálni abból a szempontból, hogy az valós adatokat tartalmaz-e, illetve megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.
b.) A könyvvizsgáló betekinthet a társaság könyveibe, a vezető tisztségviselőktől, a Felügyelő Bizottság tagjaitól, illetve a társaság munkavállalóitól felvilágosítást kérhet, a társaság bankszámláját, pénztárát, értékpapír- és áruállományát, szerződéseit megvizsgálhatja.
c.) A könyvvizsgáló a társaság Alapítójának ülésén köteles részt venni. Ha ez szükséges, a könyvvizsgálót tanácskozási joggal az ügyvezető is meghívhatja, illetve a Felügyelő Bizottság ülésére is meg lehet hívni, illetve a könyvvizsgáló maga is kezdeményezheti a közreműködését, illetve részvételét. Ez utóbbi esetben a könyvvizsgáló kérelme csak különösen indokolt esetben utasítható vissza.
d.) Ha a könyvvizsgáló megállapítja, illetve egyébként tudomást szerez arról, hogy a társaság vagyonának jelentős mértékű csökkenése várható, illetve olyan tényt észlel, amely az ügyvezető vagy a Felügyelő Bizottság tagjainak jogszabályban meghatározott felelősségét vonja maga után, köteles a társaság Alapítója Képviselő-testületének összehívását kérni.
e.) Ha a társaság Alapítójának legfőbb szervét nem hívják össze, vagy a legfőbb szerv a jogszabályok által megkívánt döntéseket nem hozza meg, a könyvvizsgáló köteles erről a törvényességi felügyeletet ellátó cégbíróságot értesíteni.
f.) A könyvvizsgáló felelősségére a könyvvizsgálóra vonatkozó jogszabályokban, illetve a Polgári Törvénykönyvben meghatározott felelősségi szabályok az irányadók.
3.) A társaság könyvvizsgálójára vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok:
a.) Nem választható könyvvizsgálóvá a társaság vezető tisztségviselője és felügyelő bizottsági tagja, valamint ezek közeli hozzátartozója (Ptk. 685. § b) pontja), továbbá a társaság munkavállalója e minőségének megszűnésétől számított három évig.
b.) Ha a könyvvizsgáló gazdálkodó szervezet, a személyi összeférhetetlenségi előírásokat a könyvvizsgálói tevékenységet végző személyen kívül a gazdálkodó szervezet alapítójára (vezető szervének tagjaira), vezető tisztségviselőjére és vezető állású munkavállalójára is alkalmazni kell.
c.) A könyvvizsgáló nem nyújthat a társaság részére olyan szolgáltatást, amely a Gt. 40. § (1) bekezdés szerinti közérdekvédelmi feladata tárgyilagos és független módon történő ellátását veszélyeztetheti. Külön törvény határozza meg a társaság könyvvizsgálója által végezhető kiegészítő tevékenységek körét, a szolgáltatásnyújtás feltételeit és korlátait.
d.) Nem lehet a társaság könyvvizsgálója az a személy, aki
d.a.) az Alapító Képviselő-testületének tagja,
d.b.) a társasággal a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
d.c.) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat-, illetve
d.e.) az d.a.)-d.c.) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
XV.
A társasági szerződés módosítása
és a társaság megszűnése
1.) A társaság megszűnésének esetei:
A társaság megszűnik, ha:
a.) elhatározza jogutód nélküli megszűnését,
b.) más közhasznú nonprofit társasággal egyesül, közhasznú nonprofit társasággá szétválik,
c.) a cégbíróság megszűntnek nyilvánítja,
d.) a cégbíróság hivatalból elrendeli törlését,
e.) a bíróság felszámolási eljárás során megszünteti.
2.) A társaság megszűnésének szabályai:
a.) A társaság jogutód nélküli megszűnése esetén köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.
b.) Ha a közhasznú szervezetnek minősülő nonprofit gazdasági társaság jogutód nélkül megszűnik, úgy a tartozások kiegyenlítése után a társaság alapítója részére csak a megszűnéskori saját tőke összege adható ki, legfeljebb az alapító vagyoni hányadának teljesítéskori értéke erejéig. Az ezt meghaladó vagyont a cégbíróság a társaság jelen Alapító Okiratban meghatározott közhasznú vagy közcélú tevékenységei közül, Taksony Nagyközség Önkormányzata vagy Taksony Nagyközség település javára fordítja a Képviselő-testület álláspontjának kikérése után, annak figyelembe vételével.
XVI.
Záró rendelkezések
1.) Az e szerződésben nem szabályozott kérdésekben a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény, és a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
2.) Abban az esetben, ha a jelen társasági szerződés bármely rendelkezése részben vagy egészben érvényét veszítené, úgy ez a körülmény a szerződés egyéb rendelkezései érvényességét nem érinti. Az ily módon érvénytelenné váló rendelkezéseket az Alapító a tényleges szerződési akaratához legközelebb álló – és a gazdasági célszerűséget egyébként legjobban szolgáló – érvényes rendelkezéssel pótolja ki.
3.) Jelen egységes szerkezetbe foglalt, módosított létesítő okiratot Taksony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete ……………… Kt. számú határozatával fogadta el.
Taksony, 2012. március 27.
Taksony Nagyközség Önkormányzata alapító
képviseletében:
………………..…………………………….…. Kreisz László polgármester és Széll Attila jegyző |
Szerkesztette és ellenjegyezte:
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal