10. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület (2014-2019)
2014. november 25-i ülésére
2014. november 25-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés Taksony Önkormányzat Szociális és Családsegítő Szolgálat alapdokumentumainak módosítására | |
Készítette: | Cserháti Zsuzsa | |
Előterjesztő: | Györke Erzsébet bizottsági elnök |
A Taksony Nagyközség Önkormányzatának fenntartásában lévő Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat által működtetett házi segítségnyújtás (2335 Taksony, Szent Anna tér 1.) határozatlan időre szóló működési engedéllyel rendelkezik.
A házi segítségnyújtás keretében az intézmény gondoskodik azokról a személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak.
A házi segítségnyújtás olyan gondozási forma, mely az igénybe vevő önálló életvitelének fenntartását, szükségleteinek megfelelően lakásán, lakókörnyezetében biztosítja.
A működési engedély alapján jelenleg az ellátható személyek száma 18 fő.
A házi segítségnyújtás ellátási területe: Taksony Nagyközség közigazgatási területe.
A házi segítségnyújtás ellátási területe: Taksony Nagyközség közigazgatási területe.
Az intézménynél az ellátást igénybe vevők száma 2014. évben folyamatosan nő, a szolgáltatás iránt az érdeklődők száma megnövekedett, jelenleg ellátásban részesül 21 fő. Várólistán 4 fő van.
„A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról” szóló 1993. évi III. törvény 92/K. § (5) bekezdése a) pontja alapján: „Az intézményben ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg nappali intézmény esetén a működési engedélyben meghatározott férőhelyszám száztíz százalékát, éves átlagban pedig a férőhelyszám száz százalékát.
Ha az intézményben egymást követő hatvan napot meghaladóan a működési engedélyben meghatározott férőhelyszámnál több személyt látnak el, a fenntartó köteles kérelmezni a működési engedély módosítását.”
Ha az intézményben egymást követő hatvan napot meghaladóan a működési engedélyben meghatározott férőhelyszámnál több személyt látnak el, a fenntartó köteles kérelmezni a működési engedély módosítását.”
A fentiek figyelembe vételével szükségessé vált a házi segítségnyújtás vonatkozásában az ellátotti létszám növelése 18 főről 27 főre, az ellátási igény megnövekedésével.
Az ellátotti létszám emeléséhez szükséges áttekinteni a tárgyi-, személyi-, pénzügyi feltételeket is:
- Személyi feltételek
Az intézményben jelenleg 2 szociális gondozó dolgozik.
A szakmai létszámnormát „A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről” szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet (Továbbiakban: Rendelet) határozza meg 18 fő ellátott vonatkozásában az alábbiak alapján:
- szociális gondozó: 9 ellátottra vetítve 1 fő, összesen 18 ellátottra vetítve 2 fő szociális gondozó.
Jelenleg 2 szociális gondozó dolgozik a szolgáltatás biztosításánál, az ellátotti létszám növelésével további 1 fő szociális gondozó felvétele lenne szükséges a szakmai norma biztosításához.
- Tárgyi, pénzügyi feltételek
A tárgyi feltételek biztosítása a korszerű, Taksony Szent Anna tér 1. szám alatti telephelyen valósul meg a továbbiakban is. A házi segítségnyújtásban dolgozó szociális gondozók részére külön iroda helyiség található az épületben.
A település lakosságának alapellátáshoz juttatása, valamint a feladatellátás finanszírozása szempontjából is lényeges az ellátotti létszám emelése.
Alapnormatíva: 145.000,- Ft/fő/év
Amennyiben a Tisztelt Jegyző Asszony, Tisztelt Polgármester Úr, Tisztelt Képviselő Testület a fenti változtatásokkal egyetért úgy szükséges a Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat Alapító okiratában 27 főre módosítani a házi segítségnyújtásnál megadott ellátotti létszámot, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatala (1141 Budapest, Komócsy u. 17-19.) felé a működési engedély módosítása megvalósulhasson házi segítségnyújtás vonatkozásában.
A fenti módosítással egyidejűleg javaslom tartalmi szempontból is módosítani a Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat Alapító okiratát :
19. pontját: A költségvetési szerv vezetőjének kinevezési, megbízási, választási rendje:
A költségvetési szerv vezetője: Cserháti Zsuzsa intézményvezető
Kinevezés módja: határozott idejű kinevezés (2014.10.07.-2019.10.07.)
Az intézmény vezetőjének kinevezése nyilvános pályázat útján, 5 év határozott időtartamra, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000.(XII. 26.) Kormányrendelet alapján és a 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló rendelet alapján történik.
Az intézményvezető felett az egyéb munkáltatói jogokat a Polgármester gyakorolja.
A költségvetési szerv közalkalmazottai tekintetében a munkáltatói jogokat az intézmény vezetője gyakorolja.
A fenti módosítással egyidejűleg javaslom tartalmi szempontból kiegészíteni a Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat alapító okiratát az alábbi tevékenységekkel:
890442 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény alapján
Kérem a Tisztelt Képviselő Testületet az előterjesztés és mellékletei (átdolgozott Alapító Okirat, Szakmai Program, Szervezeti Működési Szabályzat, Házirend) megvitatására és annak elfogadására.
Döntési javaslat
"Határozat Taksony Önkormányzat Szociális és Családsegítő Szolgálat alapdokumentumainak módosításáról"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Taksony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a Taksony Önkormányzat Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat alapító okiratának, Szervezeti és Működési Szabályzatának, valamint Házirendjének módosítását a melléklet szerinti tartalommal elfogadja.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: Kreisz László
Hivatali felelős: Dr. Mester Szilvia