2015. május 26-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés a Taksonyi Polgármesteri Hivatalban a 2015. évi igazgatási szünet elrendeléséről | |
Készítette: | Dr. Micheller Anita jegyző | |
Előterjesztő: | Dr. Micheller Anita jegyző | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi-,Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (2014-2019) |
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 232. § (3) bekezdése biztosítja a lehetőséget, hogy a Képviselő-testület a Kormány ajánlásának figyelembevételével igazgatási szünetet rendeljen el rendes szabadság kiadására. Egyben szabályozza azt is, hogy az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő éves alapszabadságának a háromötödét.
Az igazgatási szünettel kapcsolatos konkrét rendelkezéseket a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztségviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) szabályozza.
"13. § (1) Az igazgatási szünet időtartama
Az igazgatási szünet elrendelését a Taksonyi Polgármesteri Hivatalban a következőképpen javasoljuk:
- 2015. augusztus 17-től 2015. augusztus 19-ig, valamint
- 2015. december 21-től 2015. december 31-ig.
A nyári igazgatási szünet elrendelése 3 munkanapot érintene, tekintettel arra, hogy augusztus 20. (csütörtök) munkaszüneti nap, augusztus 21. pedig pihenőnap.
A téli igazgatási szünet 6 munkanapot érintene.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélfogadás szünetelne és csak az ügyfélszolgálat tartana ügyeletet. Anyakönyvezés sürgős esetben a zárvatartás alatt biztosítva lenne.
A hivatal zárvatartásával a szabadságok kiadása jobban tervezhető. Miután a szünet és teljes leállás nem érint egyszerre hosszabb időszakot, valamint figyelembe véve a nyári szabadságok, illetve a téli ünnepek idején várható munkaterhet, a zavartalan ügymenet és feladatellátás, határidők tartása biztosítható. A téli időszakban a működési költségek is csökkenének.
A 2015. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 28/2014. (IX.24.) NGM rendelet értelmében a 2015. évben augusztus 8. szombat, valamint december 12. szombat munkanap. Javasoljuk határozatban rögzíteni a Hivatal zárvatartását az idei évi két szombati munkanap tekintetében is.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (2) bekezdése szerint:
„Normatív határozatban szabályozhatja a helyi önkormányzat képviselő-testülete a saját és az általa irányított szervek tevékenységét és cselekvési programját, valamint az általa irányított szervek szervezetét és működését."
1. döntési javaslat
"határozati javaslat igazgatási szünet elrendelésére"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalban 2015. évben augusztus 17-től augusztus 19-ig, valamint december 21-től december 31-ig igazgatási szünetet rendel el. Az igazgatási szünetek időtartama alatt a Polgármesteri Hivatal zárva tart. A zárvatartás ideje alatt ügyelet formájában biztosítandó a lakossági ügyfélszolgálat.
Határidők, felelősök:
Határidő: folyamatos
Felelős: Kreisz László
Hivatali felelős: Dr. Micheller Anita
2. döntési javaslat
"határozati javaslat a 2015. évi munkaszüneti napok körüli munkarend meghatározásáról"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Képviselő-testület úgy dönt, hogy a Polgármesteri Hivatal 2015. augusztus 8-án, szombaton, valamint 2015. december 12-én, szombaton zárva tart.
Határidők, felelősök:
Határidő: folyamatos
Felelős: Kreisz László
Hivatali felelős: Dr. Micheller Anita