3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület (2014-2019)
2017. október 31-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztató a két ülés közt történtekről és folyamatban lévő projektekről
Készítette:   Dr. Micheller Anita jegyző
Előterjesztő:   Kreisz László polgármester

1. A Képviselő –testület szeptemberi ülésén született döntések értelmében

a. a Révész utca megépítésére irányuló kivitelezői szerződés október 9-én  aláírásra, a munkaterület október 12-én átadásra került.

b. a Dózsa György és Petőfi utcák útfelújításának közbeszerzési eljárása megkezdődött, az ajánlattételre felhívott cégek részére november 3-án tartunk helyszíni bejárást, az ajánlatok beadási határideje november 13.

c. a DPMV Zrt.-vel a szennyvízvezeték fektetésére irányuló finanszírozási megállapodás aláírásra került, az Origo-Z Bt.-vel a támogatási szerződés aláírása megtörtént az abban foglalt 5 millió Ft támogatási összeg az Önkormányzat részére átutalásra került.

d. megrendelésre került az alkoholszonda, mely október 25-én megérkezett, a szerződés megkötése, így az alkoholszonda rendőrök részére történő átadása folyamatban van.

e.  A Fő út csapadékvíz-elvezetésére irányuló pályázat benyújtásra került, a pályázat jelenleg a hiánypótlás szakaszában van.

 

2. A Közép Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás által indított, az új hulladékgazdálkodási közszolgáltató kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás lezárult.  A szerződés október 1-jén hatályba lépett 7 év időtartamra. Az új szolgáltató Ökovíz Önkormányzati Np. Kft. Cegléd. A szerződés értelmében kisebb változások állnak be az eddigi rendszerhez képest, azonban alapjaiban és a lényeges kérdésekben a szerződéses feltétételek nem változtak. A változásokról a szolgáltatóval egyeztetve hamarosan egységes elvek mentén tájékoztatjuk a lakosságot.

3. 2017. szeptember 29-én tartotta alakuló ülését a Duna-Tisza Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás, mely társulásnak Önkormányzatunk alapító tagja.

Az alakuló ülésen az alábbi döntések születtek:

-          a Társulási Tanács elnöke Kecskemét Megyei Jogú Város Alpolgármestere, dr. Szeberényi Gyula Tamás

-          a Társulás alelnökei: Takács László Cegléd Város Polgármestere, Bencze István Dömsöd Nagyközség Polgármestere, Dorner Gábor Nagykáta Város Polgármestere.

-          megválasztásra került a Társulás Pénzügyi Ellenőrző Bizottsága, valamint elfogadásra került az SZMSZ. Az SzMSz-be bekerült a kapcsolattartásra vonatkozó szabályozás is. „A Társulási Tanács tagjai az őket delegáló önkormányzatok polgármestereit tájékoztatják a Társulási Tanácson megtárgyalni tervezett napirendekről és kezdeményezik, hogy a napirenddel kapcsolatos álláspontjukat fejtsék ki. A Társulási Tanács tagja a napirendek tárgyalásakor ismerteti a társult önkormányzatok adott napirenddel kapcsolatos álláspontját.”

-          elfogadásra került a költségvetés, a számlavezető pénzintézet, valamint a közbeszerzési szabályzat.

-          A Társulás tevékenységének jelentős részét a térség hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak fejlesztése jelenti. A Kormány 1660/2017. (IX.13.) Korm. határozata módosította a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1084/2016. (II.29.) Korm. határozatot, amely szerint erre a feladatra összesen az eredeti 5,57 milliárd forintos keret helyett 8,77 milliárd forint áll rendelkezésre. A sikeres pályázat megvalósítása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Programiroda Np. Kft.-vel kötendő konzorciumi megállapodást a Tanács jóváhagyta. A konzorciumi megállapodás alapján a támogatási keretösszegből megvalósítandó eszközfejlesztések meghatározásra az NFP Kft. fogja elkészteni a projekt megvalósíthatósági tanulmányát.

A Társulás a társulási megállapodás értelmében hamarosan lefolytatja a hulladékgazdálkodási közszolgáltató kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárást. Az NHKV Zrt. iránymutatásai alapján, a területi alapon történő rendeződés értelmében várhatóan továbbra is az Ökovíz Kft. látja majd el a térség hulladékgazdálkodási feladatait. Ennek értelmében, a KDV Társulás társulási megállapodása módosításának hatályba lépését és a Duna-Tisza Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás által lefolytatott új közbeszerzési eljárás lezárását követően kezdeményezzük a jelenleg érvényben lévő szerződés megszüntetését.

4. A 013/3 hrsz.-ú ingatlanon létesíteni tervezett napelem park ügyének állása:

A Green Team Mérnöki Kft. a tervezési feladatokra kiválasztott mérnöki iroda az engedélyezési tervdokumentációt engedélyezés céljából benyújtotta a hatáskörrel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatala XII. Kerületi Hivatalához (Hivatal). A Hivatalnál két eljárás van folyamatban: 1. 495 kVA teljesítményű napelemes kiserőmű létesítése 2. naperőmű hálózatra csatlakoztatása, 20 kV-os földkábel hálózat létesítése

A Ráckevei Járási Hivatal Földhivatali Osztályánál kérelmeztük a 013/3 hrsz.-ú ingatlan egy részét érintően a termőföld más célú végleges hasznosítását. Az eljárás jelenleg még folyamatban van, az eljárás lezárását követően tudja a Hivatal a napelemes kiserőmű létesítésére, illetve a hozzá kapcsolódó termelői földkábel létesítésére az engedélyt kiadni.


« Vissza
Vissza a főmenübe