17. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület (2014-2019)
2018. február 27-i ülésére

Tárgy:   Előterjesztés a Taksonyi Polgármesteri Hivatalban 2018. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Készítette:   Rédlinger Bianka
Előterjesztő:   Kreisz László polgármester
Véleményező bizottság:  

A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 232. § (3) bekezdése biztosítja a lehetőséget, hogy a Képviselő-testület a Kormány ajánlásának figyelembevételével igazgatási szünetet rendeljen el rendes szabadság kiadására. Egyben szabályozza azt is, hogy az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő éves alapszabadságának a háromötödét.
Az igazgatási szünettel kapcsolatos konkrét rendelkezéseket a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztségviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunka végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) szabályozza.

 "13. § (1) Az igazgatási szünet időtartama

a) nyáron öt egybefüggő naptári hét, amely augusztus 20-át közvetlenül követő vasárnapig tart,

b) télen két egybefüggő naptári hét, amely január 1-jét közvetlenül követő vasárnapig tart.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott igazgatási szünet időszaka alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egésze kiadható.

(3) A munkáltató az igazgatási szünet időszakára figyelemmel határozza meg a szabadságolási terv alapján kiadásra kerülő szabadságot.

14. § Az államigazgatási szerv hivatali szervezetének vezetője az igazgatási szünet alatt a szabadságot úgy adja ki, hogy biztosítsa a zavartalan ügymenetet és feladatellátást, valamint a lakossági ügyfélszolgálattal rendelkező szervek esetében a folyamatos feladatellátást.

15. § A Kormány a Kttv. 232. § (3) bekezdése alapján a helyi önkormányzat képviselő-testülete, valamint a Kttv. 2. §-ában felsorolt szervek vezetője számára ajánlja igazgatási szünet elrendelése esetén az e rendeletben foglaltak figyelembevételét."

Az igazgatási szünet elrendelését a Taksonyi Polgármesteri Hivatalban a következőképpen javasoljuk:

  • 2018. július 30-tól 2018. augusztus 05-ig, valamint
  • 2018. december 20-től 2018. december 28-ig.

A nyári igazgatási szünet elrendelése 5 munkanapot, a téli igazgatási szünet 4 munkanapot érint.

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélfogadás szünetel és csak az ügyfélszolgálat tart ügyeletet. Anyakönyvezés sürgős esetben a zárvatartás alatt biztosított.

A hivatal zárvatartásával a szabadságok kiadása jobban tervezhető. Miután a szünet és teljes leállás nem érint egyszerre hosszabb időszakot, valamint figyelembe véve a nyári szabadságok, illetve a téli ünnepek idején várható munkaterhet, a zavartalan ügymenet és feladatellátás, határidők tartása biztosítható. A téli időszakban a működési költségek is csökkennek.

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V.19.) NGM rendelet értelmében a 2018. évben összesen hat szombat lesz munkanap.

  • 2018. március 10.
  • 2018. április 21.
  • 2018. október 13.
  • 2018. november 10.
  • 2018. december 1.
  • 2018. december 15.

 

Javasoljuk határozatban rögzíteni a Hivatal zárvatartását az idei évi hat szombati munkanap tekintetében is.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (2) bekezdése szerint:  
„Normatív határozatban szabályozhatja a helyi önkormányzat képviselő-testülete a saját és az általa irányított szervek tevékenységét és cselekvési programját, valamint az általa irányított szervek szervezetét és működését."

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi-,Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (2014-2019)  
 
8. döntési javaslat

"Határozati javaslata Taksonyi Polgármesteri Hivatalban 2018. évi igazgatási szünet elrendelésére"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalban 2018. évben július 30-tól augusztus 05-ig, valamint december 20-tól december 28-ig igazgatási szünetet rendel el. Az igazgatási szünetek időtartama alatt a Polgármesteri Hivatal zárva tart. A zárvatartás ideje alatt ügyelet formájában biztosítandó a lakossági ügyfélszolgálat.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

9. döntési javaslat

"Határozat a 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarend meghatározásáról"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Képviselő-testület úgy dönt, hogy  a Polgármesteri Hivatal 2018. évben az alábbi hat szombati munkanapon zárva tart:

  • 2018. március 10.
  • 2018. április 21.
  • 2018. október 13.
  • 2018. november 10.
  • 2018. december 1.
  • 2018. december 15.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe