2019. április 29-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés a 2019. évben zajló veszélyes hulladékgyűjtés, mint szolgáltatás megrendelésével kapcsolatban | |
Készítette: | Juhász Barbara | |
Előterjesztő: | Kreisz László polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Településünkön utoljára 2017-ben volt veszélyes hulladékgyűjtés, a Vertikál Zrt.-vel kötött közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint és alapján. 2017 őszén önkormányzatunk, a Duna-Tisza Közi Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás tagjaként, 96 másik taggal együtt, új közszolgáltatóval kötött szerződést.
Az új szolgáltatóval, a Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási Np. Kft.-vel kötött szerződésben a veszélyes hulladék elszállítása, mint feladat ellátása és szolgáltatás nyújtása nem került rögzítésre. (A közbeszerzési eljárást a Társulás folytatta le.)
Fentiek értelmében minden önkormányzat igény szerint maga gondoskodik a veszélyes hulladék gyűjtésének megszervezéséről.
A lakossági igényeket és egyéb környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve, évente egy alkalommal indokoltnak tartjuk a gyűjtést, ezért 2019-ben célszerű lenne újból lehetőséget biztosítani a lakosság részére.
A gyűjtésre egy szombati napon kerülne sor (május vagy június hónapban).
A veszélyes hulladékgyűjtéssel kapcsolatban több céget is megkerestünk, ezek közül háromtól érkezett be árajánlat. (A szerződéses közszolgáltatónk a veszélyes hulladék gyűjtésre - ártalmatlanításra nem rendelkezik engedéllyel, ezért ajánlatot sem tudott adni.)
A három ajánlatot adó cég:
Nakor Kft., a Trans-Global Kft. és a Design Kft.
Az árajánlatuk egyenként feltöltésre került mellékletként, illetve az ennek összehasonlításáról készült táblázat is.
Ez alapján a nettó vállalkozási díj a 2017-es mennyiségekkel kalkulálva a következőképpen alakulna:
Nakor Kft. 299.240 Ft
Trans-Global Kft. 237.820 Ft
Design Kft. 299.100 Ft
A fenti összegekhez jelentős plusz költségek is párosulnak.
A Nakor Kft. házhoz menő begyűjtést nem végez, a hulladékoknak konténert helyeznek ki, és ezeket szállítják majd el. A hulladék gyűjtéséről és szelektálásáról az Önkormányzatnak kellene gondoskodnia. A hulladékok elszállítása konténerenként történne, ez hulladéktípusonként más-más konténert, összesen kb. 9 db konténer igénybevételét jelentené. A konténerek szállításának fuvardíja 450Ft/km, amely a Komárom-Taksony-Győr-Komárom távot (kb. 300 km) jelentené.
A Trans-Global Kft-nél a veszélyes hulladékok begyűjtése és szállítása egy 5 tonnás gépkocsival történne két fő segítségével 109.000 Ft-ért. Plusz költség a szállítási lap 65 Ft/db hulladéktípusonként.
A Design Kft. 25.000 Ft/alkalom kiszállási díja mellett ugyanúgy szállítási lapra van szükség, melynek összege 150 Ft/db hulladéktípusonként, illetve ezen kívül szükséges a göngyölegek megrendelése is. (pl. festékek és folyadékok gyűjtéséhez szükséges ADR minősítésű, 1 m3 IBC tartály 3.500 Ft/db).
A legkedvezőbb ajánlat, így összességében a Trans-Global Kft.-től érkezett.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi-,Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság (2014-2019) |
|
|
"Határozathozatal a 2019. évben zajló veszélyes hulladékgyűjtés, mint szolgáltatás megrendelésével kapcsolatban"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: érdemi döntés
A Képviselő-testület (2014-2019) a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal