2020. szeptember 29-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról szóló rendelet módosításáról | |
Készítette: | Cserháti Zsuzsa, Dr. Mester Szilvia | |
Előterjesztő: | Kreisz László polgármester | |
Véleményező bizottság: |
A Taksony Nagyközség Önkormányzata a szociális étkeztetést a fenntartásában lévő Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosítja.
A Szolgálat vezetője, Gátiné Cserháti Zsuzsa a térítési díjak módosítására tett javaslatot az alábbiak szerint:
Intézményi térítési díj a jelenlegi szabályozás szerint | |||
Jövedelem (Ft/fő) | 0-71.250 | 71.251 - 99.750 | 99.751- |
Fizetendő: | 0 ,- Ft | 400,- | 700,- |
Jelenlegi igénybevevők (60 fő) eloszlása | 24 | 13 | 23 |
A további differenciálást, a rászorultság elve alapján a megnövekedett igény teszi szükségessé.
Intézményi térítési díj a módosítás-tervezet szerint | ||||
Jövedelem (Ft/fő) | 0-57.000 | 57001 – 99.750 | 99.751-121.125 | 121.126- |
Fizetendő: | 0 .- Ft | 400.- | 700.- | 800.- |
Jelenlegi igénybevevők (60 fő) eloszlása | 18 fő | 16 fő | 4 fő | 15 fő |
Az állami normatíva: 65.360,- Ft/ év/ fő
A Forrás Intézményüzemeltető Központnak fizetendő térítési díj:
A menü 840,- Ft/ adag,
B menü: 980,- Ft/adag
Javaslat: A szociális étkeztetésben részesülők csak az A menüt rendelhessék a jövőben.
Vásárolt élelmiszer bekerülési ára 60 fő esetén (normatívával csökkentett összeg): 1.044.00 Ft/hó
Személyi térítési díjból származó bevétel:
Jelenleg: 639.000,- Ft/hó
Módosítás után: 819.000,- Ft/hó
Önkormányzati hozzájárulás mértéke:
Jelenleg: 405.000,- Ft/hó
Módosítás után: 225.000,- Ft/hó
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit.
Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelettervezet esetében az alábbiak:
1. Társadalmi hatások
A rendeletmódosítás az igénybe vevők jövedelmi viszonyait súlyozottan veszi figyelembe és a szociális étkezés támogatásának mértéke tovább differenciálódik.
2. Gazdasági és költségvetési hatás
A jövedelem szempontjából fokozottan rászoruló személyek nagyobb támogatásban részesülnek. A támogatás különbözetét Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat költségvetése valamint az ellátásra kapott állami finanszírozás biztosítja.
3. Környezeti, egészségi következmény
A rendeletmódosításnak környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.
4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet módosításának adminisztratív terheket befolyásoló hatása nincs, a szükséges adminisztratív állomány rendelkezésre áll.
5. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
Az intézményvezető megítélése szerint a rendeletmódosítással az ellátás személyre szabottabbá válhat.
6. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A rendelet végrehajtásához szükséges személyi, szervezeti és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.
Döntéshozói vélemények
Szociális és Népjóléti Bizottság (2019-2024) |
|
|
"A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról szóló rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: szociális ügyek
A Képviselő-testület (2019-2024) a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
TAKSONY NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
/2020. (.) önkormányzati rendelete
a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról szóló 11/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Taksony Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói hatáskörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 92.§ (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról szóló 11/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1. §
A Rendelet 1. számú melléklete helyébe jelen módosító rendelet 1. sz. melléklete lép.
2. §
Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Taksony, 2020. szeptember
/: Kreisz László:/ /: Dr. Micheller Anita:/
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetése 2020. szeptember -án megtörtént.
/: Dr. Micheller Anita :/
jegyző
1. számú melléklet
„1. ÉTKEZTETÉS
Az étkeztetés (napi egyszeri meleg étel biztosítása) szolgáltatási önköltségi díja:
1.015 forint/nap.
Az étkeztetés (napi egyszeri meleg étel biztosítása) intézményi térítési díja:
Ha a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme:
- nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200%-át 0 Ft;
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 201% - 350 %-a, 400 Ft;
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 351% - 425 %-a, 700 Ft
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 425%-át meghaladja, 800 Ft.
Az étel kiszállítása térítésmentes.
Személyi térítési díj megállapítása:
Az étkezésért fizetendő személyi térítési díj a napi személyi térítési díj és az adott hónapban igénybe vett étkezési napok szorzata. Az étkezésért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmének 20%-át. Ha az étkeztetés mellett házi segítségnyújtásban is részesül az ellátott, akkor a személyi térítési díj a rendszeres havi jövedelem 30%-át nem lépheti túl.
2. HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS
A házi segítségnyújtás szolgáltatási önköltségi díja:
2.291 forint/óra
A házi segítségnyújtás intézményi térítési díja:
Ha a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme:
- nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350%-át 0 Ft;
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-át meghaladja, 150 Ft/óra.
Személyi térítési díj megállapítása:
A házi segítségnyújtás térítési díja a szociális és a személyi gondozás térítési díjából tevődik össze. A házi segítségnyújtásban részesülő által havonta fizetendő személyi térítési díjat az óradíj és az adott hónapban a házi segítségnyújtás keretében elvégzett tevékenységekre fordított idő szorzata alapján kell kiszámítani.
A házi segítségnyújtásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmének 20%-át. Ha a házi segítségnyújtás mellett étkeztetésben is részesül az ellátott, akkor a személyi térítési díj a rendszeres havi jövedelem 30%át nem lépheti túl.”
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal