4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2015. február 13-i ülésére
2015. február 13-i ülésére
Tárgy: | Igazgatási szünet bevezetése | |
Készítette: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Előterjesztő: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CIXCIX. tv. 232.§ (3) bekezdése szerint a Kormány ajánlásának figyelembevételével a rendes szabadság kiadására a Képviselő-testület igazgatási szünetet rendelhet el. Az ilyen módon kiadott szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának háromötödét. A dolgozók szabadságának kiadása minden évben komoly problémát jelent. A képviselő-testület a januári ülésén elfogadta a 2015. évi üléstervét, mely alapján júliusban előreláthatólag nem lesz testületi ülés. A dolgozók szabadságának kiadása érdekében javasoljuk, hogy 2015. július 20-tól július 31-ig, valamint december 28-tól december 31-ig kerüljön bevezetésre az igazgatási szünet, mely összességében 14 munkanapot érint. A közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet szerint az igazgatási szünet nyáron öt egybefüggő naptári hét lehet, mely az augusztus 20-át közvetlenül követő vasárnapig tart. A téli időszakban a maximális időtartama két egybefüggő naptári hét lehet mely a január 1-t közvetlenül követő vasárnapig tart. Az igazgatási szünetben az esedékesség évében ki nem adott szabadság teljes egésze kiadható. A munkáltató erre figyelemmel határozza meg a szabadságolási terv alapján kiadásra kerülő szabadságot. Az ügymenetet és feladat ellátást a lakossági ügyfélszolgálattal rendelkező szervek esetében biztosítani kell. A Képviselő-testület az igazgatási szünet elrendeléséről rendeletben rendelkezik. A rendeletet Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete alkotja meg a községi önkormányzatok véleményére figyelemmel.
A rendelet megalkotásának negatív társadalmi hatása nincs, biztosítja a Képviselő-testületi és hivatali munka összehangolását. Az ügyfélszolgálat biztosított, így az ügyfelek halaszthatatlan ügyeik elintézéséhez szükséges intézkedéseket megtehetik. A dolgozók részére a szabadság kiadása egy időben történik, a hivatal működésével járó rezsi költségek csökkennek, elektromos, gáz, telefon költségek.
Az igazgatási szünet bevezetésének a környezetre káros hatása nincs, a nyári időszakban a klíma berendezések kevesebbet mennek, a télen csökken a fűtési intenzitás, melyek a környezetre pozitívan hatnak. A 14 munkanapra történő szabadság kiadás segíti a dolgozók rekreációját, így az egészségre káros hatása szintén nincs.
A tervezet elfogadásának adminisztrációs terhe nincs.
A jogszabály megalkotása a Képviselő-testület részére nem kötelező, a tervezet elutasítása esetén mulasztásos jogsértést nem követ el, a szabadság kiadása a korábbi rendnek megfelelően történik, mely esetében nem biztosított a működési költségekből a megtakarítás.
A rendelet alkalmazása a jelenlegi működéstől eltérő személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket nem igényel.
A rendelet tervezet elfogadását az alábbi indokok alapján javasoljuk a Képviselő-testületnek:
Az igazgatási szünet nyáron öt télen 2 hétig tarthat. A rendelet hatálya alá tartozó dolgozók esetében nyáron két hétig , télen egy hétig tart, amely nem okoz zavart a az ügyfélfogadásban és az egyéb feladatok ellátásában. Az azonnal intézendő ügyek (anyakönyvi, hagyatéki, krízis helyzetben) esetében az ügyintézés lehetősége biztosított. Az igazgatási szünet időtartama igazodik más önkormányzatoknál bevezetett hivatali leálláshoz.
A Képviselő-testületek munkájában nem okoz zavart. A rendelet hatálya a kirendeltségen dolgozókra is kiterjed, ezért a rendeletet Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Hunya és Csárdaszállás községi önkormányzatok képviselő-testületeinek véleményeinek ismeretében fogadja el.
Az egységes szabadságolás mindhárom hivatali elhelyezést szolgáló épület rezsiköltségeinek csökkenését eredményezi.
A rendelet 2016. január elsején hatályát veszti, figyelemmel arra, hogy a 2016-os évben újra meg kell vizsgálni az igazgatási szünet elrendelésének indokait, a képviselő-testületek munkaprogramjaira figyelemmel.
Tisztelettel kérem a Képviselő-testületet a rendelet tervezet elfogadására!
Döntési javaslat
"Igazgatási szünet bevezetése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: szervezeti, személyi ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete egyet ért a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál 2015. július 20. napjától július 31. napjáig (10 munkanap), valamint 2015. december 28. napjától december 31. napjáig (4 munkanap) igazgatási szünetet elrendelésével, és javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének az alábbi rendelet tervezet elfogadását:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete
../2015. (... ..) önkormányzati rendelete
a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalban igazgatási szünet elrendeléséről
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232.§ (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.
1.§ E rendelet hatálya a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőkre, ügykezelőkre és munkavállalókra terjed ki.
2.§ Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal 2015. évi munkarendjében 2015. július 20. napjától júlis 31. napjáig (10 munkanap), valamint 2015. december 28. napjától december 31. napjáig (4 munkanap) igazgatási szünetet rendel el.
3.§ Záró rendelkezések
(1) Jelen rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
(2) Jelen rendelet 2016. január 1. napján hatályát veszti.
Toldi Balázs polgármester | dr. Csorba Csaba jegyző |
A jelen rendelet 2015. hó napján kihirdetésre került.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 02. 28.
Felelős: Petényi Szilárdné
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba