2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2017. december 13-i ülésére
2017. december 13-i ülésére
Tárgy: | 2018. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása | |
Készítette: | Kocsisné Takács Gabriella | |
Előterjesztő: | Hegedüs Roland polgármester |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény szabályozza a helyi önkormányzatok költségvetésének készítésével kapcsolatos eljárás rendjét. A törvény 25.§ (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy amennyiben a költségvetési rendeletet a képviselő-testület a költségvetési évben legkésőbb március 15-ig nem fogadta el az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkot.
A költségvetés tervezési rendjének megfelelően az önkormányzat 2018. évi költségvetési rendeletének megalkotására a tárgyév elején kerül sor, de felkészülve annak lehetőségére, hogy a következő évi költségvetési rendelet a fent említett határidőre nem lesz megalkotva, célszerű az átmeneti gazdálkodásról rendelkezni.
Döntési javaslat
"2018. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
TERVEZET
Hunya Község Önkormányzata Képviselő-testületének
/ 2017. () önkormányzati rendelete
a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza polgármestert, hogy 2018. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait - külön eljárás nélkül - az előző évi kiadásai előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
2. § (1) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények és működési feladatok, az évente ismétlődő rendszeres, megállapodáson alapuló államháztartáson kívülre irányuló támogatások, pénzeszköz átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet. Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozható a közalkalmazottak jogállásáról, valamint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvények szerint az előző évi bérintézkedések tárgyévi kötelezettsége, továbbá a közszolgálati tisztviselők 2018. évi illetmény alapjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak.
(2) A 2018. január 1-től esedékes, illetve Magyarország 2018. évi központi költségvetését szabályozó törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az Önkormányzat és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Hunyai Kirendeltségének dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.
(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített - törvény által előírt - előző évről szóló számadási kötelezettségének eleget tett és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
(4) A 2018. évi költségvetési rendelet elfogadásáig hozott Képviselő-testületi döntések a 2018. évi költségvetési rendelet elfogadását követően érvényesíthetők, az előző évben hozott Képviselő-testületi döntések az átmeneti gazdálkodás időszakában is teljesíthetők.
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:
a) az önkormányzat 2017. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.
b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
4. § A 2018. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
5. § E rendelet 2018. január 1. napján lép hatályba.
Gyomaendrőd, 2017. december….
Hegedüs Roland s.k. dr. Uhrin Anna s.k.
Polgármester Jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal