2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2018. február 14-i ülésére
2018. február 14-i ülésére
Tárgy: | Hunya Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetési rendelete | |
Készítette: | Balogh Rita, Kocsisné Takács Gabriella | |
Előterjesztő: | Hegedüs Roland polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az önkormányzat 2018. évi költségvetési rendelet-tervezetének kidolgozása során a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény volt az irányadó, melyet az Országgyűlés 2017. június 15-ei ülésén fogadott el.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. § (3) bekezdése előírja, hogy a jegyző által előkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester február 15-éig nyújtja be a Képviselő-testületnek, mivel a Költségvetési törvényt az Országgyűlés a naptári év kezdetéig elfogadta.
A 2018. évi költségvetés előkészítése a költségvetési koncepció összeállításával indult.Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 2017. december 13-án tartott ülésén a 147/2017. (XII. 14.) Kt. határozatával elfogadta az Önkormányzat 2018. évi költségvetési koncepcióját és abban meghatározta azokat a célokat, illetve feladatokat, amelyeket a költségvetés készítés további szakaszaiban meg kíván valósítani.
Hunya Község Önkormányzatának 2018. évi mérlege
adatok ezer forintban
|
A
|
B
|
C
|
|
Megnevezés
|
2017. eredeti
|
2018. terv
|
1
|
Intézményi működési bevétel
|
19 400
|
17 050
|
2
|
Működési célú támogatás, kölcsön államháztartáson belülről
|
37 141
|
63 458
|
3
|
Működési célú átvett pénzeszköz .
|
0
|
315
|
4
|
Közhatalmi bevételek
|
25 500
|
28 100
|
5
|
Önkormányzat működési költségvetésének támogatása
|
1 963
|
4 385
|
6
|
Működési bevétel összesen
|
84 004
|
113 308
|
7
|
Felhalmozási bevétel, tárgyi eszköz értékesítés stb.
|
0
|
0
|
8
|
Felhalmozási célú támogatás,kölcsön államháztartáson belülről
|
0
|
0
|
9
|
Felhalmozási célú átvett pénzeszköz
|
0
|
0
|
10
|
Felhalmozási bevételek összesen
|
0
|
0
|
11
|
Finanszírozási bevétel-működési célú
|
13 024
|
8 362
|
12
|
Finanszírozási bevétel-felhalmozási célú
|
27 000
|
75 670
|
13
|
Finanszírozási bevétel összesen
|
40 024
|
84 032
|
14
|
Tárgyévi bevételek összesen
|
124 028
|
197 340
|
15
|
Személyi juttatás
|
38 993
|
40 852
|
16
|
Munkaadókat terhelő járulék
|
6 110
|
6 855
|
17
|
Dologi kiadás
|
43 427
|
64 362
|
18
|
Működési célú támogatásértékű kiadás
|
6 098
|
6 711
|
19
|
Működési célú pénzeszközátadás államháztartáson kívülre
|
290
|
290
|
20
|
Működési célú tartalék
|
0
|
0
|
21
|
Ellátottak pénzbeli juttatása
|
2 110
|
2 600
|
22
|
Működési kiadás összesen
|
97 028
|
121 670
|
23
|
Felújítás
|
0
|
65 670
|
24
|
Beruházás
|
10 000
|
10 000
|
25
|
Felhalmozási kiadás összesen
|
10 000
|
75 670
|
26
|
Finanszírozási kiadások
|
0
|
0
|
27
|
Tárgyévi kiadás összesen
|
107 028
|
197 340
|
Bevételek számbavétele
Központi költségvetési támogatás
I. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
Az általános támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az új önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
1. Önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
A költségvetési törvény alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatást is biztosít az állam - 39,27 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,54 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,63 fő), mely a tavalyi évben 39,45 fő volt. A csökkenés abból adódik, hogy a közös hivatalhoz tartozó 3 település lakosságszáma csökkent 119 fővel. A tervezetben Gyomaendrőd vonatkozásában a köztisztviselői létszám 46 fő, a kisegítői állományi létszám 2 fő, Csárdaszállás és Hunya esetében 3-3 köztisztviselővel számoltunk. Hunya önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához előreláthatólag 5.163 E Ft-tal szükséges hozzájárulni.
2. A településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
- Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot. A beépített támogatás összege 2.239 E Ft.
-Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. az önkormányzatot 2018. évben ezen a jogcímen 4.192 E Ft illeti meg.
-Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2016. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók, ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkciói alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. 2018. évben erre a jogcímre 100 E Ft került beépítésre.
-Közutak fenntartásának támogatása – a 2016. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók, ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkciói alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. Közútjaink fenntartására 2.011 E Ft támogatásban részesülünk.
3.Egyéb önkormányzati feladatok támogatása - a központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §-ában meghatározott egyes feladatok ellátására. Ezen a jogcímen 3.500 E Ft. lett beépítve.
4.Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása: a megítélt támogatás összege 79 E Ft.
Beszámítás összege
Az előző jogcímek alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2016. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. A települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége alapján van kiegészítő támogatás illetve támogatáscsökkentés. Községünk esetében az egy lakosra eső adóerő-képesség 37.794 Ft, amely alapján az alábbi állami támogatásra számíthat községünk:
Egyéb kötelező önkormányzati feladat támogatása
|
3.500 E Ft
|
Lakott külterülettel kapcsolatos támogatás
|
79 E Ft
|
Zöldterület gazdálkodással kapcsolatos támogatás
|
2.239 E Ft
|
Közvilágítással kapcsolatos feladat támogatása
|
4.192 E Ft
|
Köztemető fenntartással kapcsolatos feladat támogatás
|
100 E Ft
|
Közutak fenntartásával kapcsolatos feladat támogatás
|
2.011 E Ft
|
Támogatás összesen
|
12.121 E Ft
|
Beszámítás összege a költségvetési törvény alapján
|
9.577 E Ft
|
Beszámítási összeg figyelembevételével megmaradt támogatás
|
2.544Ft
|
II. A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás összege 1.800 E Ft. Ezt az összeget a települési önkormányzatok nyilvános könyvtári és közművelődési feladatainak biztosítására kell fordítani.
Működési célú támogatások államháztartáson belülről
A fogorvosi alapellátás bevétele – előre láthatólag – nem változik az előző évhez képest. 1.368 E Ft. bevételre-, a háziorvosi szolgálat esetében 11.160 E Ft-ra számíthatunk.
A közmunkaprogram bevételeit a 2017. évi tényleges adatok alapján terveztük, mivel a költségvetés készítésekor még nem állt rendelkezésünkre végleges információ a pályázatokkal kapcsolatban. A közfoglalkoztatási mintaprogramok várható bevétele a 2018-as évben 24.777 E Ft.
Közhatalmi bevételek
Az alábbi adóbevételeket építettük be a költségvetésbe:
Iparűzési adóbevétel:
|
20.000 E Ft
|
Kommunális adóbevétel:
|
4.500 E Ft
|
Gépjármű adóbevétel:
|
3.500 E Ft
|
Pótlék+bírság bevétel:
|
100 E Ft
|
Összesen:
|
28.100 E Ft
|
Önkormányzati saját bevétel
A költségvetésben megjelenő saját bevételünk 17.050 E Ft. A bevételek tervezésénél a 2017-es év tényleges adatait vettük figyelembe. A közvetített szolgáltatások tervezett értékét csökkentettük a tavalyi adatokhoz képest. Ez a bevételi kategória függ a három szolgáltató által kiállított rezsidíjak értékétől, melyből továbbszámlázott szolgáltatásként származik bevételünk. A tulajdonosi bevételeknél tartjuk nyilván a földhaszonbérlet-, a vagyonhasznosítási jutalék-, vagyonkezelési díj-, valamint a bérleti díjak értékét. A készletértékesítés bevételénél a közmunkaprogram keretében előállított értékek eladásából származó bevételt vettük figyelembe.
Működési célú finanszírozási bevétel
A 2017. évben keletkezett maradványból 8.362 E Ft-ot építettünk be a működési kiadások fedezetére, mely összegből 4.657 E Ft a közmunkaprogramhoz kapcsolódó áthúzódó kiadások fedezetére kell fordítani, amit az önkormányzat támogatási előlegként megkapott a 2017-es évben.
Összességében megállapítható, hogy a koncepcióban megjelenő bevételek és kiadások számbavétele után az önkormányzatnak 3.705 E Ft működési forráshiányt kell pótolnia a 2017. évi pénzmaradványból.
Felhalmozási célú finanszírozási bevétel
A 2017. évi maradvány terhére beépítésre került 10.000 E Ft, mely az önkormányzat 2018. évi beruházási kiadásait fedezi. Beépítettünk további 65.670 E Ft felújítási kiadást, mely az önkormányzatnál jelentkező TOP-os pályázatok 2018. évre áthúzódó kiadásait fogják fedezni. Ezek a pályázatok a következők:
TOP 3.2.1. projekt keretében energetikai felújítást hajtunk végre a szabadidő központon, az idősek klubján valamint az önkormányzat épületén.
TOP 4.2.1. projektben felújításra kerül az önkormányzat konyhája.
Kiadások számbavétele
A költségvetés készítésekor rendelkezésre álló információk alapján az önkormányzat 2018. évi terv előirányzata a személyi juttatások esetében 40.852 E Ft, és az ehhez kapcsolódó járulék összege 6.855 E Ft. A közmunkaprogram esetében – az önkormányzat tervei alapján – 1 fő létszámnövekedéssel számolhatunk. Így a 2018.évi költségvetésben 24,5 fő ( ~ 25 fő ) bére került betervezésre, mely létszámadatokat az alábbi táblázat mutatja:
Önkormányzati jogalkotás: polgármester (főállású)
|
1
|
Háziorvosi alapellátás: ápoló (közalkalmazotti jogviszony)
|
1
|
Szociális étkeztetés: élelmezésvezető, szakács (közalkalmazotti jogviszony)
|
2
|
Zöldterület kezelés: takarító (közalkalmazotti jogviszony)
|
0,5
|
Közmunkaprogram (munka törvénykönyve hatálya alá tartozók)
|
20
|
Önkormányzati létszám összesen
|
24,5
|
Személyi juttatás és munkáltatót terhelő járulékok
A személyi juttatások az előző évhez képest összességében 1.859 E Ft-tos növekedést mutatnak. A növekedés egyrészt a minimálbér és a garantált bérminimum növekedéséhez, másrészt az „EFOP-1.5.3-16 Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben” című pályázathoz kapcsolódó bérjellegű kifizetésekhez köthető.
A munkaadókat terhelő járulék mértéke 2018. január 1. napjától 19,5 %-ra módosult.
Dologi kiadások
Az előző évhez képest, mintegy 48 %-os emelkedés tapasztalható. Ez annak köszönhető, hogy beépítésre került a költségvetésbe az EFOP-os pályázathoz kapcsolódó 19.632 E Ft-os kiadás is.
Működési célú támogatásértékű kiadások
Ezen a költségvetési soron jelentkezik az önkormányzat hozzájárulása a közös hivatal működési költségeihez, mely összeg ebben az évben 5.163 E Ft.
A 2018. évi adatokat az alábbi táblázat tartalmazza:
Megnevezés
|
2018. évi terv E Ft
|
Alapilletmények
|
7403
|
Céljuttatás
|
0
|
Béren kívüli juttatás
|
459
|
Egyéb költségtérítés
|
308
|
Személyi juttatás összesen:
|
8170
|
Munkaadót terhelő járulékok
|
1658
|
Dologi kiadás
|
2800
|
Működési kiadás összesen
|
12628
|
Állami támogatás bevétele (1,63 fő*4580 eFt.)
|
7465
|
Pénzeszköz átvétel Önkormányzattól
|
5163
|
Működési bevétel összesen
|
12628
|
A 2018. évi költségvetési koncepcióban szereplő adatok a Közös Hivatal Hunyai Kirendeltségének működési költségeinek hozzájárulása vonatkozásában
Megnevezés
|
2018. koncepcióban szereplő adat E Ft
|
Alapilletmények
|
7131
|
Céljuttatás
|
240
|
Béren kívüli juttatás
|
459
|
Egyéb költségtérítés
|
308
|
Személyi juttatás összesen
|
8138
|
Munkaadót terhelő járulék
|
1677
|
Dologi kiadás
|
2800
|
Működési kiadás összesen
|
12615
|
Állami támogatás bevétele (1,63fő*4.580 eFt.)
|
7465
|
Pénzeszköz átadás Hunya Község Önkormányzattól
|
5150
|
Működési bevétel összesen
|
12615
|
Az alapilletmény soron megjelenő 7.403 E Ft tartalmazza a három köztisztviselő, valamint a jegyző és aljegyző lakosságarányos illetményét.
A rendelet-tervezetben megjelenő adatok tartalmazzák a köztisztviselői illetményalap emelkedésből adódó összeget, a kirendeltség-vezetőt megillető juttatás mértékét, valamint a munkaadói járulék csökkenésből adódó megtakarítást, valamint az év végi céljuttatás eltörléséből adódó csökkenést is.
Látható, hogy a rendelet-tervezetben átvezetett módosítások csupán 13 E Ft hozzájárulás emelkedést eredményeztek a koncepcióhoz képest.
A működési célú támogatásértékű kiadások soron jelenik meg továbbá a Család és Gyermekjóléti Központ valamint a Család és Gyermekjóléti Szolgálat működési kiadásaihoz való hozzájárulás, melynek mértéke a 2018-as évben 321 E Ft.
Ezen a soron jelenik meg továbbá a civil szervezeteknek nyújtott támogatás költségvetésbe betervezett összege 290 E Ft értékben.
Az ellátottak pénzbeli juttatása soron a költségvetési összeg 2.600 E Ft. Az idei költségvetésbe 490 E Ft-tal nagyobb összeg került az előző évhez képest, ami a 2017. évi teljesített kifizetésekhez lett igazítva.
Felhalmozási kiadások
Itt jelennek meg a TOP-os pályázathoz köthető felújítások 65.670 E Ft, valamint az önkormányzat általános beruházás kiadásai 10.000 E Ft összegben.
A rendelet előzetes hatásvizsgálata
A költségvetési rendelet tervezet társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
A tervezet elfogadása esetén a költségvetés lehetővé teszi a folyamatban lévő beruházások befejezését és a további működtetését. Biztosítja a további pályázatok megvalósításához és benyújtásához szükséges saját erő szükségletet.
A tervezet biztosítja az önkormányzat által fenntartott közszolgáltatások működtetéséhez szükséges forrásokat a gazdasági évben, valamint biztosítja a csekély mértékű felújítást és karbantartást, megakadályozza a színvonal-romlást.
A közfoglalkoztatáshoz szükséges saját erő megteremti annak a lehetőségét, hogy folytatódjon a programokhoz kapcsolódó értékteremtés, eredményesen kapcsolódjon be a településüzemeltetési feladatokba és javuljon a hatékonysága, figyelemmel a megtett szervezeti változtatásokra is.
A szociális ellátórendszer működéséhez a szükséges források megtervezésre kerültek.
A rendelet tervezet költségvetési egyensúllyal számol, mely csak következetes, takarékos gazdálkodással tartható fenn.
Az önkormányzat kötelező és vállalt feladatainak teljesítéséhez a tervezet a szükséges forrásokat biztosítja.
Környezeti és egészségi következményei:
A rendelet elfogadásának a környezetre és az egészségre negatív hatása nincs.
Adminisztrációs terhek:
A rendelet tervezet adminisztrációs többlet igénnyel nem számol, a megváltozott szabályzórendszer miatt csökkenéssel sem. A működéshez szükséges informatikai rendszer szinten tartását és csekély mértékű fejlesztését biztosítja a költségvetés.
A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A rendelet megalkotására a költségvetési törvény és az államháztartási törvény kötelezi a Képviselő-testületet, elfogadásának hiányában átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletet kell alkotni, ez esetben e rendelet szerint végezheti az önkormányzat a feladatainak ellátását, mely megakadályozza a település gazdasági és társadalmi fejlődése érdekében szükséges fejlesztések elindítását. Amennyiben az önkormányzat nem alkotja meg határidőben a rendeletet, az állami támogatás folyósításának felfüggesztésére kerül sor és az adatszolgáltatási kötelezettség nem teljesítése pedig bírságot ró az önkormányzatokra.
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek biztosítottak.
Indoklás az önkormányzat 2018. évi költségvetési rendelet-tervezetéhez
A költségvetési rendelet-tervezet 1.§-ában meghatározott 197.340 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény az irányadó. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (4) bekezdése kimondja, hogy a költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető. A rendelet-tervezetben a költségvetési egyensúly biztosított.
A rendelet-tervezet 2.§-ában meghatározott működési bevételek az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazzák, a fejlesztési bevételek pedig a megvalósítandó beruházások, felújítások, pályázati elképzelések forrását képezik.
A rendelet-tervezet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként, a finanszírozási bevételek működési és felhalmozási bontásban lettek kidolgozva.
A rendelet-tervezet 4.§-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 121.670 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazzák.
A rendelet-tervezet 5.§-ában a működési kiadások részletezése kormányzati funkciók szerint lett kialakítva.
A rendelet 6.§-ában a felhalmozási kiadásokra tervezett 75.670 ezer Ft az önkormányzat 2018. évi felújítási és beruházási elképzeléseit foglalja magába.
A rendelet-tervezet 7.§-ában az előirányzat felhasználási ütemterv került bemutatásra.
A rendelet-tervezet 8.§-ában a 2018-2021. évek közötti időszak költségvetési tervszámai jelennek meg.
A rendelet-tervezet 9.§-a az önkormányzat létszámkeretét mutatja be.
A rendelet-tervezet 10.§-ában az önkormányzat 2018. évi lehetséges adósságvállalásának felső határát határozza meg.
A rendelet-tervezet 11.§-ában látható a közvetett támogatások mérlege.
A rendelet-tervezet 12.§-ában a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Hunyai kirendeltsége működési költségeihez nyújtott önkormányzati hozzájárulást mutatjuk be.
A rendelet-tervezet 13.§-ában az önkormányzat Európai Uniós forrásból megvalósuló programjait mutatjuk be.
A rendelet-tervezet 13.§-ában az önkormányzat Európai Uniós forrásból megvalósuló programjait mutatjuk be.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől az előterjesztés megvitatását és Hunya Község Önkormányzata 2018. évi költségvetési rendeletének megalkotását.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi Bizottság | ||
"2018. évi költségvetési rendelet megalkotása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Hunya Község Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2018. (..) önkormányzati rendelete
Hunya Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről
Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Hunya Község Önkormányzatának (a továbbiakban: önkormányzat) Képviselő-testülete az önkormányzat 2018. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 197.340 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 197.340 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. § Az önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzataként 113.308 ezer forintot,
b) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 8.362 ezer forintot,
c) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 75.670 ezer forintot
állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. § Az önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 121.670 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 40.852 ezer forint,
b) munkaadókat terhelő járulék 6.855 ezer forint,
c) dologi kiadás 64.362 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 6.711 ezer forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 290 ezer forint,
f) ellátottak pénzbeli juttatása 2.600 ezer forint
a 4. mellékletben részletezettek szerint.
5. § Az önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az Önkormányzat felhalmozási kiadásainak előirányzata 75.670 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) felújítási kiadás 65.670 ezer forint,
b) beruházási kiadás 10.000 ezer forint,
(3) A fejlesztési kiadásokat a 6. melléklet részletezi.
7. § Az önkormányzat előirányzatának felhasználási ütemtervét a 7. melléklet tartalmazza.
8. § Hunya Község Önkormányzatának 2018-2021. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 8. melléklet tartalmazza.
9. § Hunya Község Önkormányzatának létszámkeretét a 9. melléklet tartalmazza.
10. § Az önkormányzat lehetséges adósságvállalási felső határának meghatározását a 10. melléklet tartalmazza.
11. § Aközvetett támogatások mérlegét a 11. melléklet tartalmazza.
12. § A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Hunyai kirendeltsége működési költségeihez nyújtott önkormányzat hozzájárulást a 12. melléklet tartalmazza.
13. § Az önkormányzat Európai Uniós forrásból megvalósuló programjait a 13. melléklet tartalmazza.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: