2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2018. december 19-i ülésére

Tárgy:   2019. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella osztályvezető
Előterjesztő:   Hegedüs Roland polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény szabályozza a helyi önkormányzatok költségvetésének készítésével kapcsolatos eljárás rendjét. A törvény 25.§ (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy amennyiben a költségvetési rendeletet a képviselő-testület a költségvetési évben legkésőbb március 15-ig nem fogadta el, az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkot.
A költségvetés tervezési rendjének megfelelően az önkormányzat 2019. évi költségvetési rendeletének megalkotására a tárgyév elején kerül sor, de felkészülve annak lehetőségére, hogy a következő évi költségvetési rendelet a fent említett határidőre nem lesz megalkotva, célszerű az átmeneti gazdálkodásról rendelkezni.
 
 A rendelet előzetes hatásvizsgálata:
-A rendelet társadalmi, gazdasági hatása: A rendeletnek társadalmi és gazdasági hatása nincs. 
-Környezeti és egészségi következményei: A rendeletnek a környezetre és egészségre nincs káros következménye.
-Adminisztrációs terhek: A rendelet többlet adminisztrációs feladattal nem jár.
-A rendelet megalkotásának szükségessége: Az önkormányzat 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletének megalkotása biztosítja az önkormányzat szabályozott gazdálkodását 2019. évi költségvetési rendeletének megalkotásáig.
-Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek: A település 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletének megalkotása nem befolyásolja a korábban meghatározott feladatok személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeit.
 
Indoklás a 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendelethez

-A rendelet 1. §-ában az önkormányzat felhatalmazza polgármesterét az átmeneti időszakra vonatkozóan a hatályos jogszabályi keretek között a bevételek beszedésére és kiadásai előző évi előirányzatain belüli teljesítésére.
-A rendelet 2. §-ában a rendszeres és megállapodásokon alapuló kiadások, valamint a jogszabályokon és helyi rendeleten alapuló bérintézkedések teljesítése kerül szabályozásra.
-A rendelet 3. §-ában meghatározásra kerül az előző évről áthúzódó beruházási, felújítási kiadások, illetve a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi kifizetésének rendje.
-A rendelet 4. §-a rendelkezik az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadások és beszedett bevételek 2019. évi költségvetési rendeletbe történő beépítéséről.
 
Kérem a Tisztelt Testületet, szíveskedjen Hunya Község Önkormányzatának 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletét megalkotni.
  
 

Döntési javaslat

"2019. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Hunya Község Önkormányzat Képviselő-testületének
/ 2018. () önkormányzati rendelete
 
a 2019. évi átmeneti gazdálkodásról
 
Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 
 
1. § Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy 2019. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait - külön eljárás nélkül - az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
 
2. § (1) Az önkormányzat működési feladatai, az évente ismétlődő rendszeres, megállapodáson alapuló államháztartáson kívülre irányulótámogatások, pénzeszköz átadások 2019. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet. Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozható a közalkalmazottak jogállásáról, valamint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvények szerint az előző évi bérintézkedések tárgyévi kötelezettsége, továbbá a közszolgálati tisztviselők 2019. évi illetmény alapjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak.
(2) A 2019. január 1-től esedékes, illetve Magyarország 2019. évi központi költségvetését szabályozó törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az Önkormányzat és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.
(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített - törvény által előírt - előző évről szóló számadási kötelezettségének eleget tett és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
(4) A 2019. évi költségvetési rendelet elfogadásáig 2019. évben hozott Képviselő-testületi döntések a 2019. évi költségvetési rendelet elfogadását követően érvényesíthetők, az előző évben hozott Képviselő-testületi döntések az átmeneti gazdálkodás időszakában is teljesíthetők.
 
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:
a) az önkormányzat 2018. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2018. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.
b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
 
4. § A 2019. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
 
5. § Ez a rendelet 2019. január 1. napján lép hatályba. 
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe