1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2019. február 13-i ülésére

Tárgy:   Hunya Község Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről szóló rendelet-tervezet tárgyalása
Készítette:   Balogh Rita, Takács Gabriella
Előterjesztő:   Hegedüs Roland polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

Az önkormányzat 2019. évi költségvetési rendelet-tervezetének kidolgozása során a Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény volt az irányadó, melyet az Országgyűlés 2018. július 20-ai ülésén fogadott el.
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24.§ (3) bekezdése előírja, hogy a település jegyzője által előkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester február 15-éig nyújtja be a Képviselő-testületnek, mivel a Költségvetési törvényt az Országgyűlés a naptári év kezdetéig elfogadta.
 
A 2019. évi költségvetés előkészítése a költségvetési koncepció összeállításával indult. Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 2018. december 19-én tartott ülésén a 129/2018. (XII. 19.) Kt. határozatával fogadta el az Önkormányzat 2019. évi költségvetési koncepcióját és abban meghatározta azokat a célokat, illetve feladatokat, amelyeket a költségvetés készítés további szakaszaiban meg kíván valósítani.
 
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (4) bekezdése kimondja, hogy a költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető, így ezen jogszabálynak való megfelelés érdekében, a költségvetés egyensúlyának biztosítása céljából felülvizsgáltuk a bevételi forrásokat, illetve rangsoroltuk a kiadásokat.
 
 
 Hunya Község Önkormányzatának 2019. évi mérlege

 
A
B
C
 
Megnevezés
2018. eredeti
2019. terv
1
Intézményi működési bevétel
17 050
19 970
2
Működési célú támogatás, kölcsön államháztartáson belülről
63 458
38 382
3
Működési célú átvett pénzeszköz
315
0
4
Közhatalmi bevételek
28 100
31 050
5
Önkormányzat működési költségvetésének támogatása
4 385
3 669
6
Működési bevétel összesen
113 308
93 071
7
Felhalmozási bevétel, tárgyi eszköz értékesítés
0
0
8
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről
0
584
9
Felhalmozási célú átvett pénzeszköz
0
0
10
Felhalmozási bevételek összesen
0
584
11
Finanszírozási bevétel-működési célú
8 362
4 629
12
Finanszírozási bevétel-felhalmozási célú
75 670
10 891
13
Finanszírozási bevétel összesen
84 032
15 520
14
Tárgyévi bevételek összesen
197 340
109 175
15
Személyi juttatás
40 852
27 233
16
Munkaadókat terhelő járulék
6 855
5 326
17
Dologi kiadás
64 362
55 297
18
Működési célú támogatásértékű kiadás
6 711
7 404
19
Működési célú pénzeszközátadás államháztartáson kívülre
290
340
20
Elvonások és befizetések
0
0
21
Működési célú tartalék
0
0
22
Ellátottak pénzbeli juttatása
2 600
2 100
23
Működési kiadás összesen
121 670
97 700
24
Felújítás
65 670
10 891
25
Beruházás
10 000
420
26
Felhalmozási kiadás összesen
75 670
11 311
27
Finanszírozási kiadások
0
164
28
Tárgyévi kiadás összesen
197 340
109 175
 

Bevételek tervezett alakulása
Központi költségvetési támogatás

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása 

Az általános támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
 
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
 
Önkormányzati hivatal működésének támogatása:
 
A költségvetési törvény alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatást is biztosít az állam – 39 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,33 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,59 fő, Csárdaszállásé pedig 1,08 fő), mely a tavalyi évben 39,27 fő volt. A csökkenés abból adódik, hogy a közös hivatalhoz tartozó 3 település lakosságszáma csökkent 160 fővel. A tervezetben Gyomaendrőd vonatkozásában a köztisztviselői létszám 46 fő, a kisegítői állományi létszám 2 fő, a CLLD pályázatban foglalkoztatott 1 fő munkaszervezeti ügyintéző, Csárdaszállás és Hunya esetében 3-3 fő köztisztviselővel számoltunk. A Közös Hivatal működése Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete részéről közel 75 millió Ft-ot igényel. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal 2019. évi működésének finanszírozásához előreláthatólag 6.496 eFt-tal szükséges hozzájárulni, Hunya önkormányzatának pedig 5.697 eFt-tal. A 2018. évi működéshez biztosítandó egy negyedévi támogatás összege Csárdaszállás részéről 1.393 eFt, Hunya részéről 1.216 eFt.

A településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása:
  • Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot (2.239 eFt)
  • Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra (4.192 eFt)
  • Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2017. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók, ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkciói alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. (500 eFt)  
  • Közutak fenntartásának támogatása – a 2017. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók, ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkciói alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. (1.823 eFt) 
Egyéb önkormányzati feladatok támogatása (3.500 eFt)a központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §-ában meghatározott egyes feladatok ellátására.

Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása  (79 eFt)
 

Beszámítás összege

Az előző jogcímek alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2017. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. A települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége alapján van kiegészítő támogatás illetve támogatáscsökkentés. Községünk esetében az egy lakosra eső adóerő-képesség 44.842 Ft/fő, amely alapján az alábbi állami támogatásra számíthatunk:
 
Támogatás jogcíme
Támogatás (Ft.)
Egyéb kötelező önkormányzati feladat támogatása
3 500 000
Lakott külterülettel kapcsolatos támogatás
79 050
Zöldterület gazdálkodással kapcsolatos támogatás
2 238 920
Közvilágítással kapcsolatos feladat támogatása
4 192 000
Köztemető fenntartással kapcsolatos feladat támogatás
500 181
Közutak fenntartásával kapcsolatos feladat támogatás
1 822 810
Támogatás összesen:
12 332 961
Beszámítás összege a költségvetési törvény alapján
-10 464 276
Támogatás összesen a beszámítás után:
1 868 685

A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás összege 1.800 eFt. Ezt az összeget a települési önkormányzatok nyilvános könyvtári és közművelődési feladatainak biztosítására kell fordítani.
 
Megnevezés
2018. évi költségvetésnél figyelembe vett adat
2019. évi költségvetésnél figyelembe vett adat
Adóerő képesség Ft/fő
37 794
44 842
Állami támogatás összege eFt.
12 121
12 332
Beszámítás összege eFt.
9 577
10 464
Beszámítás után megmaradt állami támogatás összege eFt.
2 544
1 869
 

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

A fogorvosi alapellátás bevétele, a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján került megállapításra. Erre a feladatra 1.868 eFt. bevételt terveztünk. A háziorvosi szolgálat esetében 11.214 eFt-ot állítottunk be a költségvetési bevételek közé.  
Ezen a költségvetési soron jelenik meg a közmunkaprogram 2019. évi pályázataival kapcsolatos bevétel. Községünk közfoglalkoztatási programjával kapcsolatban elmondható, hogy a 2019. évben három programot szeretnénk indítani, a mezőgazdasági-, a belvíz-, és a hosszú távú programelemeket. Az látható, hogy arányaiban, kevesebb lesz a betölthető létszámkeret, ezzel csökken a tervezhető bevétel is. A közfoglalkoztatási mintaprogramok tervezett bevétele a 2019-es évben 11.611 eFt. Ide sorolható még az EFOP pályázathoz kapcsolódó bevétel 12.073 eFt. összegben. A betervezett összegek nagymértékű csökkenése az előző évhez képest, a közmunkaprogram és az EFOP-os pályázatból származó bevételek csökkenéséből adódik.
 
 
 
Közhatalmi bevételek

Adónem
2019. évi terv (Ft.)
Magánszemélyek kommunális adója
4 500 000
Iparűzési adó
23 000 000
Gépjármű adó
3 500 000
Pótlék és bírság
50 000
Várható adóbevételek összesen
31 050 000

A közhatalmi bevételeknél, az iparűzési adó esetében - a 2018. évi teljesült adatok alapján - 2.950 eFt-tal több adóbevételt terveztünk, az előző évhez viszonyítva.

Önkormányzati saját bevétel

A költségvetésben megjelenő saját bevételünk 19.970 eFt. A bevételek tervezésénél a 2018. évi tényleges adatokat vettük figyelembe. A tulajdonosi bevételeknél tartjuk nyilván a földhaszonbérlet-, a vagyonhasznosítási jutalék-, vagyonkezelési díj-, valamint a bérleti díjak értékét. Az ÁFA visszaigénylés soron megjelenő összeg, a konyha felújításhoz ( TOP pályázat ) kapcsolódó bevétel lesz, melyet a NAV már jóváhagyott.
 
Bevételi kategória
2019. évi terv (Ft.)
Készletértékesítés ellenértéke
150 000
Szolgáltatások ellenértéke
1 000 000
Közvetített szolgáltatások ellenértéke
1 500 000
Tulajdonosi bevételek
2 500 000
Étkeztetés
7 500 000
Kiszámlázott általános forgalmi adó
2 500 000
Kamatbevételek, egyéb működési bevételek, ÁFA visszaigénylés
4 820 000
Saját bevétel összesen:
19 970 000
 

Működési célú finanszírozási bevétel

A 2018. évben keletkezett költségvetési maradványa 27.395.741 Ft. Ezen összeg tartalmazza a háziorvosi-, és fogorvosi  egészségügyi alapellátás finanszírozási maradványát, mely 11.876.155 Ft. Az egészségügyi alapellátásra, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőtől kapott bevételből csak ezen a két feladaton felmerült kiadásokat lehet fedezni. Mindez azt jelenti, hogy a község más feladatain felmerült kiadásokra ezt a pénzösszeget nem lehet felhasználni.
A fennmaradó 15.519.586 Ft. maradvány beépítésre került a község 2019. évi költségvetés működési kiadásainak fedezetére.

A beépített maradvány ( működési-, és felhalmozási célú ) az alábbi tételekből tevődik össze:  
Hosszú távú közmunkaprogram áthúzódó bér és járulék kiadása
217
Közmunkaprogram áthúzódó bér és járulék kiadása
2 353
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez kapcsolódó, áthúzódó  pénzeszköz átadás
1 216
Civil szervezetek támogatása ( előző évi határozat alapján)
50
EFOP pályázat áthúzódó költségek
793
VP pályázat önerő biztosítása
10 891
Feladattal terhelt maradványként beépítésre kerül:
15 520
 
Kiadások számbavétele

A bérköltségek meghatározásánál a 195.000 Ft összegű garantált bérminimummal és a 149.000 Ft összegű minimálbérrel számoltunk. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó mértéke: 19,5 %. Az önkormányzat 2019. évi terv előirányzata a személyi juttatások esetében 27.233 eFt, és az ehhez kapcsolódó járulék összege 5.326 eFt. A személyi juttatások 2019. évre tervezett összege, nagyarányú csökkenést mutat az előző évhez képest, amely a közmunkaprogram betölthető létszámának csökkenéséből, valamint az EFOP pályázathoz kapcsolódó kifizetések csökkenéséből ered. A közalkalmazotti jogviszonyban álló munkavállalók létszámában változás az előző évhez képest nem várható.

A dologi kiadások csökkenése önkormányzati szinten 9.065 eFt. az előző évhez viszonyítva. Ez a csökkenés egyrészről az EFOP pályázat kiadásainak 2019. évi csökkenéséből, másrészről a forráshiány megszüntetés miatti csökkentésből adódnak.
A koncepció tárgyalásakor 9.514 eFt működési forráshiánnyal állt össze a község 2019. évi költségvetési koncepciója. A rendelet-tervezet nem tartalmazhat működési forráshiányt, ezért több kormányzati funkción szükséges volt a dologi kiadások csökkentése. A csökkenések mértéke a tervezet 5. számú mellékletében találhatók.

A konyha felújításával kapcsolatosan merült fel a dologi kiadásoknál 3.496 eFt. Ez az összeg a TOP-os pályázat nettósításával függ össze. Ez azt jelenti, hogy a TOP pályázat támogatási összege bruttó módon (alap+ÁFA) került kifizetésre önkormányzatunknak. A konyhával kapcsolatos felújítási számlák ÁFA tartalmát visszaigényelhettük, ezért a pályázati támogatási összeg nettósításra került és visszafizetési kötelezettségünk keletkezik 3.496 eFt. értékben. Az ÁFA visszaigénylésünk során 4.720 eFt-ot kapunk vissza a NAV-tól. A projekthez kapcsolódó plusz támogatási igénylésnek köszönhetően  2.200 Ft-ot ítéltek meg önkormányzatunknak, melyről a fizetési meghagyás már megjelent a Magyar Közlöny 2018. évi 186. számában.

Működési célú támogatásértékű kiadások

Ezen a költségvetési soron jelentkezik az önkormányzat hozzájárulása a közös hivatal működési költségeihez, mely összeg ebben az évben 5.697 eFt, a 2018. évi működéshez biztosítandó egy negyedévi támogatás összege Hunya részéről 1.216 eFt.

A működési célú támogatásértékű kiadások soron jelenik meg továbbá a Család és Gyermekjóléti Központ valamint a Család és Gyermekjóléti Szolgálat működési kiadásaihoz való hozzájárulás, melynek mértéke a 2019-es évben 321 eFt. Itt terveztük meg a civil szervezeteknek nyújtott támogatás összegét 340 eFt értékben, melyből 50 eFt a Színfolt Mazsorett Táncegyesületnek megítélt, 2018. évről áthúzódó támogatás.  

Az ellátottak pénzbeli juttatása soron a költségvetési összeg 2.100 eFt.

A Képviselő-testület elé beterjesztett költségvetési rendelet-tervezetben a fejlesztési kiadások közé a VP pályázat önereje, valamint a környezetvédelmi program megvásárlása került betervezésre.

Forráshiány miatt nem került betervezésre az alábbi fejlesztésekhez kapcsolódóan kiadás:
  • Közművelődési alapfeladat tárgyi minimum feltétel biztosítása ( asztalok, projektor, vetítő vászon
  • Temető nyilvántartó  szoftver
  • Település rendezési terv
  • Általános beruházási kiadások                                                
A rendelet előzetes hatásvizsgálata
 
A költségvetési rendelet tervezet társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
 
 A tervezet biztosítja az önkormányzat által fenntartott közszolgáltatások működtetéséhez szükséges forrásokat a gazdasági évben.
 
A közfoglalkoztatáshoz szükséges forrás megteremti annak a lehetőségét, hogy folytatódjon a programokhoz kapcsolódó értékteremtés, eredményesen kapcsolódjon be a településüzemeltetési feladatokba és javuljon a hatékonysága, figyelemmel a megtett szervezeti változtatásokra is.
 
A szociális ellátórendszer működéséhez a szükséges források megtervezésre kerültek.
 
A rendelet-tervezet költségvetési egyensúllyal számol, mely csak következetes, takarékos gazdálkodással tartható fenn.
 
Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak teljesítéséhez a tervezet a szükséges működési forrásokat biztosítja.
A rendelet-tervezet forráshiány miatt, az előző évben vállalt fejlesztési kötelezettségen ( VP pályázat ), és a környezetvédelmi program beszerzésén túl nem tartalmaz fejlesztési kiadást.  
 
Környezeti és egészségi következményei:
 
A rendelet elfogadásának a környezetre és az egészségre negatív hatásai nincsenek. Az elmúlt gazdasági évben befejeződtek az energetikai beruházások, melyek környezetünk védelmét szolgálják, biztosítják a fenntartható fejlődést.
 
Adminisztrációs terhek:
 
A rendelet tervezet adminisztrációs többlet igénnyel nem számol, a megváltozott szabályzórendszer miatt csökkenéssel sem. A működéshez szükséges informatikai rendszer szinten tartását biztosítja a költségvetés.
 
A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
 
A rendelet megalkotására a költségvetési törvény és az államháztartási törvény kötelezi a Képviselő-testületet, elfogadásának hiányában átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletet kell alkotni, ez esetben e rendelet szerint végezheti az önkormányzat a feladatainak ellátását, mely megakadályozza a település gazdasági és társadalmi fejlődése érdekében szükséges fejlesztések elindítását. Amennyiben az önkormányzat nem alkotja meg határidőben a rendeletet, az állami támogatás folyósításának felfüggesztésére kerül sor és az adatszolgáltatási kötelezettség nem teljesítése pedig bírságot ró az önkormányzatokra.
 
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
 
A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek biztosítottak.
 

Indoklás az Önkormányzat 2019. évi költségvetési rendelet-tervezetéhez

A költségvetési rendelet-tervezet 1.§-ában meghatározott 109.175 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény az irányadó. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (4) bekezdése kimondja, hogy a költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető. A rendelet-tervezetben a költségvetési egyensúly biztosított.
 
A rendelet-tervezet 2.§-ában meghatározott működési bevételek az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazzák, a fejlesztési bevételek pedig a megvalósítandó beruházások, felújítások, pályázati elképzelések forrását képezik.
 
A rendelet-tervezet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként, a finanszírozási bevételek működési és felhalmozási bontásban lettek kidolgozva.
 
A rendelet-tervezet 4.§-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 97.700 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazzák.
 
A rendelet-tervezet 5.§-ában a működési kiadások részletezése kormányzati funkciók szerint lett kialakítva.
 
A rendelet-tervezet 6.§-ában a fejlesztési kiadások kerültek bemutatásra.
 
A rendelet-tervezet 7.§-a az előirányzat felhasználási ütemtervet tartalmazza.
 
A rendelet-tervezet 8.§-ában költségvetési tervszámokat láthatjuk a 2019-2022. évekre.
A rendelet-tervezet 9.§-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került bemutatásra.

A rendelet-tervezet 10.§-a az önkormányzat 2019. évi lehetséges adósságvállalásának felső határát 16.775 ezer Ft összegben határozza meg.

A rendelet-tervezet 11.§-ában az adóbevételekhez kapcsolódó 744 ezer Ft összegű közvetett támogatás jelenik meg.
A rendelet-tervezet 12.§-ában az önkormányzat hozzájárulásának mértéke látható a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal működési költségeihez.
 
A rendelet-tervezet 13.§-ában bemutattuk azon Európai Uniós programot, melyből önkormányzatunk támogatásban részesült.
 
A rendelet-tervezet 14.§-ában a működési kiadások és bevételek kerülnek bemutatásra kötelező és önként vállalt feladat bontásban.
 

 
Hunya Község Polgármestere a község 2019. évre vonatkozó rendelet-tervezetét további egyeztetés és elemzés lefolytatása céljából a Képviselő-testület elé beterjesztette. 

Döntési javaslat

"2019. évi költségvetési rendelet megalkotása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Hunya Község Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2019 (..) önkormányzati rendelete
Hunya Község Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről

 
Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § Hunya Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2019. évi költségvetésének
a) bevételi fő összegét 109.175 ezer forintban,
b) kiadási fő összegét 109.175 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. § Az Önkormányzat Képviselő-testülete az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi fő összegen belül
a) a működési bevételek előirányzataként 93.071 ezer forintot,
b) a felhalmozási bevételek előirányzataként 584 ezer forintot,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 4.629 ezer forintot,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 10.891 ezer forintot
állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
 
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási fő összegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 97.700 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 27.233 ezer forint,
b) munkaadókat terhelő járulék 5.326 ezer forint,
c) dologi kiadás 55.297 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 7.744 ezer forint,
e) ellátottak pénzbeli juttatása 2.100 ezer forint
a 4. mellékletben részletezettek szerint.
 
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
 
6. § (1) Az Önkormányzat felhalmozási kiadásainak előirányzata 11.311 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 10.891 ezer forint,
b) beruházási kiadása 420 ezer forint,
(3) A felhalmozási kiadásokat a 6. melléklet részletezi.
 
7. § Az Önkormányzat előirányzatának felhasználási ütemtervét és likviditási tervét a 7. melléklet tartalmazza.
 
8. § Hunya Község Önkormányzatának 2019-2022. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 8. melléklet tartalmazza.
 
9. § Hunya Község Önkormányzatának jóváhagyott létszámkeretét a 9. melléklet tartalmazza.
 
10. § Az Önkormányzat lehetséges adósságvállalási felső határának meghatározását a 10. melléklet tartalmazza.
 
11. § A közvetett támogatások mérlegét a 11. melléklet tartalmazza.
 
12. §  Az Önkormányzat hozzájárulását a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal működési költségeihez a 12. melléklet tartalmazza.
 
13. §  Az Önkormányzat Európai Uniós forrásból megvalósuló programját a 13. melléklet tartalmazza.
 
14. § A működési kiadások és bevételek kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 14. melléklet tartalmazza.
 
15. § (1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a 2019. évi átmeneti gazdálkodásról szóló 16/2018. (XII. 20.) önkormányzati rendelet. 
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe