2021. május 20-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés Fonyód Város Önkormányzat 2020. évi gazdálkodásának zárszámadásáról szóló rendelet megalkotására | |
Készítette: | Jegyző, Nagyné Horváth Gabriella irodavezető | |
Előterjesztő: | Hidvégi József polgármester |
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) bekezdése alapján a jegyző által előkészített, a polgármester által beterjesztett rendelet-tervezet alapján a képviselő-testület a zárszámadásról rendeletet alkot.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése alapján az önkormányzat képviselő-testülete az első negyedév kivételével - negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
A 2020. évi zárszámadási rendelet megalkotásáig az előirányzatokat a Képviselő-testület, illetve a Polgármester összesen három alkalommal módosította.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése szerint veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a polgármester gyakorolja.
A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Kormány rendelettel 2020. március 11. napján Magyarország Kormánya veszélyhelyzetet hirdetett ki a világot sújtó koronavírus járvány elleni védekezésre. A járvány első hullámát követően a veszélyhelyzet 2020. június 18. napján feloldásra került.
A járvány második, majd harmadik hulláma okán a 478/2020. (XI. 03.) Kormány rendelettel 2020. november 3-tól jelenleg is veszélyhelyzeti szabályozás van érvényben.
Fonyód Város Önkormányzat az elmúlt években a kötelező és önként vállalt feladatok megfelelő szervezésével biztonságos, kiegyensúlyozott gazdálkodással hatékonyan használta fel a keletkező állami és önkormányzati forrásokat, eleget téve az egyes évek költségvetési rendeleteiben meghatározott követelményeknek és a vonatkozó jogszabályoknak.
Ennek a szemléletnek és követelmény-rendszernek a figyelembe vételével fogadta el Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020. (II.13.) rendeletét.
Az önkormányzati rendeletben a bevételek és kiadások 2.395.000.000 Ft főösszeggel, egyensúlyban kerültek meghatározásra.
A veszélyhelyzeti rendelkezés figyelembe vételével Hidvégi József Fonyód Város polgármestere volt jogosult az önkormányzat 2020. évi költségvetését megállapító 1/2020. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításra.
A 7/2020. (V.27.) rendelettel 2020. május 27. napján került kihirdetésre a módosítás, mely szerint Fonyód Város Önkormányzat 2020. évi költségvetése bevételi és kiadási előirányzatának főösszege 2.395.000 ezer Ft összegről 2.170.000 ezer Ft összegre csökkent.
Az első módosítást alapvetően annak okán kellett végrehajtani, hogy a járvány elleni védekezés nemzetgazdasági finanszírozása érdekében hozott kormányzati intézkedések miatt egyes önkormányzati bevételek elmaradnak, vagy időben később teljesülnek.
A veszélyhelyzet megszűnését követően a Képviselő-testület a 11/2020. (X.01.) rendelettel módosította másodszor a 2020. évi költségvetési rendeletet, mely a Képviselő-testület által hozott működési és fejlesztési célokat érintő döntések pénzügyi rendezése, és az időszakosan realizált tárgy évi bevételek és kiadások alakulása ismeretében vált szükségessé. A rendelet második módosítása a bevételek és kiadások főösszegét 2.226.000 ezer Ft összegre növelte.
A 2020. évi zárszámadási rendelet megalkotása előtt Fonyód Város Polgármestere 2020. december 31-i hatállyal a 4/2021. (IV.29.) rendelettel a bevételek és kiadások főösszegét 2.545.213 ezer Ft összegre növelte. A módosítás jellemzően a központi hatáskörben meghatározott állami támogatás pótelőirányzatok, a pályázati támogatások bevételi elszámolása, illetve a realizált tárgy évi bevételek és kiadások adatainak ismeretében volt szükséges.
A módosítások eredményeként az önkormányzat 2020. évi költségvetésének 2.395.000 ezer Ft bevételi és kiadási eredeti főösszege 2.545.213 ezer Ft összegre nőtt.
2020. év során a bizonytalanság és az ezzel járó kiszámíthatatlanság volt a legjellemzőbb a mindennapokra nemcsak a társadalmi, hanem a gazdasági viszonyokban is. A veszélyhelyzetben hozott nemzetgazdasági intézkedések nehezítették az önkormányzat működési feladatainak és a kitűzött fejlesztési céloknak a megvalósítását, azonban a bevételek teljesítése végül kedvezően alakult. Az előző évről áthozott tartalékok alapot biztosítottak az önkormányzat és az intézmények feladatellátásának, valamint az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tevékenységének finanszírozására.
A veszélyhelyzet első időszakában 50 millió Ft keret összegű likvid hitel felvételére szerződést kötöttünk a számlavezető OTP Bank Nyrt-vel, végül a költségvetési egyensúly megtartásához nem volt szükség külső forrás bevonására.
Az állam az önkormányzati feladatok ellátásához kapcsolódó támogatásokat szigorú igénylési és elszámolási rend szerint, mutatószámok alapján, feladatalapú támogatási rendszerrel biztosítja. Adott feladathoz rendelt támogatás szabályszerű felhasználását folyamatos monitoringgal figyelemmel kíséri a Magyar Államkincstár.
Bevételek
Helyi adó bevételek alakulása
Közhatalmi bevételek közé a helyi adó, bírság és pótlék bevételek tartoznak, melyeknek kiemelt szerepe van az önkormányzat gazdálkodásában.
2020. évben a teljesített költségvetési működési bevételek 44 %-át jelentették, így a legjelentősebb bevételi forrása önkormányzatunknak.
Fonyód Város Önkormányzat közigazgatási területén építményadó tekintetében az adókedvezményre való jogosultság a lakóingatlan életvitelszerű használatával keletkezik, melyet igazolni kell. Ennek eredményeként alakult ki a jelenlegi kedvezményezetti kör.
A jelenleg hatályos - a helyi adókról szóló 10/2018. (X.19.) önkormányzati rendelet - jelentős kedvezményt biztosít azok számára, akik az ingatlan-nyilvántartásban lakóház/lakás elnevezésű ingatlanjukat életvitelszerűen használják, és annak tényét igazolják.
2020. évben 1.588 fő adóalany részesült építményadó kedvezményben.
Telekadó tekintetében a helyi adó rendelet 17.§ (6) pontja alapján igénybe vett adómentességet az adó alanya évente köteles nyilatkozattal igazolni.
2020. évben az említett adómentességgel kapcsolatos nyilatkozatok meglétét kiemelt figyelemmel vizsgálta az Önkormányzati Adóhatóság. A felülvizsgálat során számottevő változás nem keletkezett a telekadó bevétel vonatkozásában, azonban az ellenőrzés eredményeként az előző évi 122 fő kedvezményezett adóalany száma 87 főre csökkent.
Az idegenforgalmi adó mértéke a 2020. évben nem változott, személyenként és vendégéjszakánként 400 Ft/fő/éj összegben került meghatározásra.
Az állami támogatás a beszedett idegenforgalmi adótól függ, és mértéke 2017. évtől 1 adóforint volt.
A 2020. évi költségvetési rendelet összeállítása során még ezekkel az adatokkal számoltunk, azonban a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV.21.) Kormányrendelet 5. §-a értelmében a 2020. december 31-ig terjedő időszakban eltöltött vendégéjszaka utáni idegenforgalmi adót az adó alanyának nem kell megfizetnie, az adó beszedésére kötelezettnek nem kell beszednie, befizetne, a megállapított, de be nem szedett adót azonban be kell vallania az adóhatósághoz. Nem kell bevallani a megállapított adót, ha annak összege nulla.
10 idegenforgalmi adóellenőr bevonásával sikerült elérni, hogy a szállásadók elkészítsék és beadják az időszaki bevallásokat, így végül nem adóbevételként, hanem állami támogatásként realizálódott 39.416 ezer Ft. A kiegészítő 1 Ft állami támogatásra azonban 2020. évtől már nem számíthatunk, ez a jogcím eltörlésre került az I. negyedévben.
Adataink szerint 2020. évben Fonyódon 130.418 volt az igénybe vett vendégéjszakák száma, melyből 97.686 volt az adóköteles éjszaka. 2019. évhez képest 14 ezerrel csökkent a vendégéjszakák száma.
A 2019. évtől Fonyód Város Önkormányzat illetékességi területén bevezetésre került az ideiglenes jelleggel végzett iparűzési adó az építőipari tevékenységet, valamint természeti erőforrás feltárását, kutatását végző vállalkozások tekintetében.
Nem volt számottevő azok köre, akik az ideiglenes jellegű iparűzési adó hatálya alá bejelentkeztek, így a helyi iparűzési adó bevételt nagymértékben nem befolyásolta ennek az adónemnek a bevezetése.
Az előző évhez képest több mint 26 millió forinttal növekedett az iparűzési adó bevétel a 2020. évben.
Köszönhetően az Önkormányzati Adóhatóság kiemelt ellenőrzésének ezen adózói kör tekintetében. Növelte a vállalkozók letelepedési szándékát, az állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetében, hogy az adó évi mértéke változatlanul az adóalap 1,8%-a maradt.
Az adóbevételek 2016-2020. évek közötti alakulását a következő táblázat mutatja: (ezer Ft)
Adónemek |
2016. év |
2017. év |
2018. év |
2019. év |
2020. év |
Építményadó |
281 338 |
284 981 |
291 679 |
281 566 |
304 123 |
Telekadó |
35 565 |
50 462 |
29 231 |
29 114 |
37 789 |
Helyi iparűzési adó |
135 020 |
189 052 |
217 976 |
161 879 |
188 813 |
Gépjárműadó |
17 860 |
19 799 |
19 999 |
20 745 |
0 |
Idegenforgalmi adó |
42 821 |
40 413 |
44 833 |
41 474 |
1 859 |
Talajterhelési díj |
1 459 |
2 288 |
1 870 |
2 097 |
1 624 |
Bírság, pótlék |
2 679 |
3 413 |
2 462 |
2 427 |
2 245 |
Összesen |
516 742 |
590 408 |
608 050 |
539 302 |
536 453 |
A táblázatból látható, hogy 2020. évben összesen 536.453 ezer Ft közhatalmi bevétel realizálódott.
Az adóbevételek a kitűzött eredeti előirányzattól (583.000 ezer Ft) 8 %-kal maradtak le, és az előző évhez képest csak 2,8 millió Ft kevesebb összegben realizálódtak, úgy hogy az IFA nem adóbevételként realizálódott (állami támogatás), illetve a gépjárműadó év közben elvonásra került.
Adónemenként vizsgálva
· az építményadó bevétel 304.123 ezer Ft, a bázisévhez viszonyítva 7,4 %-os növekedést mutat. Településünkön 7.340 db ingatlan adózik, melyből lakóház 3.394 db, nyaraló 3.708 db, egyéb ingatlan 238 db.
· a telekadó bevétel teljesítése 37.789 ezer Ft, mely az előző évhez képest növekedett. A településen 733 db adótárgyat tartunk nyilván.
· a helyi iparűzési adó bevétel 188.813 ezer Ft, így ez 14,3 % növekedés, mely az Önkormányzati Adóhatóság kiemelt ellenőrzésének köszönhető. A bejelentett vállalkozások száma 920 db.
· A tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó bevétel 1.859 ezer Ft mely csak az előző évekből befizetett hátralék, illetve az I. negyedévre beszedett IFA.
· A bevallási és fizetési kötelezettséget késedelmesen teljesítő ügyfelek pótlék és bírság befizetéseiből származó adóbevétel 2.245 ezer Ft.
A Magyarország 2020. évi központi költségvetésének a veszélyhelyzettel összefüggő eltérő szabályairól szóló 92/2020. (IV.6.) Korm. rendelet 4.§ (1) bekezdése szerint a Kvtv. 37. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottaktól eltérően a gépjárműadóról szóló törvény alapján a belföldi gépjárművek után a települési önkormányzatot az általa 2020. évben beszedett gépjárműadó nem illeti meg. Az új szabályozás alapján a települési önkormányzat által 2020. január 1-jétől beszedett gépjárműadó teljes összege a központi költségvetést illette meg. A gépjárműadóhoz kapcsolódó bírságból, pótlékból származó bevétel 100 %-a illette meg az önkormányzatot.
Az adóbevételek kiesésének pótlása érdekében Fonyód Város Polgármestere veszélyhelyzeti felhatalmazással - feladatkörében eljárva a 16/2020. (XI.26.) önkormányzati rendelettel módosította Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 10/2018. (X.19.) önkormányzati rendeletét.
A 2021. január 1. napján hatályba lépő módosítás egyes adónemek esetében adómérték emelést, és kedvezmény megvonást tartalmazott.
A rendelet módosítását követően megjelent a Magyar Közlöny 265. számában a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges helyi adó intézkedésről szóló 535/2020. (XII. 1.) Korm. rendelet, melynek 1. § (1) bekezdése szerint a 2021. évben végződő adóévben a helyi adó és a települési adó mértéke nem lehet magasabb, mint az ugyanazon helyi adónak, települési adónak az e rendelet hatálybalépése napján hatályos és alkalmazandó önkormányzati adórendeletben megállapított adómértéke.
A 16/2020. (XI.26.) önkormányzati rendelet a 17/2020. (XII.17.) rendelettel módosításra került és így 2021. január 1. napjával végül nem lépett hatályba.
A hátralékok év végi állományát mutatja a következő táblázat 2016-2020. évekre: (ezer Ft)
Adónemek |
Hátralékok 2016. évben |
Hátralékok 2017. évben |
Hátralékok 2018. évben |
Hátralékok 2019. évben |
Hátralékok 2020. évben |
Építményadó |
50 808 |
44 230 |
37 892 |
35 198 |
18 677 |
Telekadó |
15 342 |
10 953 |
9 617 |
11 746 |
5 758 |
Helyi iparűzési adó |
14 698 |
11 593 |
14 495 |
4 756 |
8 501 |
Gépjárműadó |
12 310 |
9 398 |
9 064 |
8 187 |
9 144 |
Idegenforgalmi adó |
646 |
665 |
458 |
947 |
53 |
Talajterhelési díj |
1 124 |
1 985 |
1 543 |
1 386 |
2 285 |
Bírság, pótlék |
23 914 |
15 825 |
14 504 |
13 684 |
13 376 |
Összesen |
118 842 |
94 649 |
87 573 |
75 904 |
57 794 |
A felhalmozódott adóhátralék állomány összege évek óta csökkenő tendenciát mutat, az éves kivetés összegéhez viszonyítva hozzávetőlegesen 10 %.
Továbbra is felszólításokkal, illetve végrehajtási cselekményekkel, első sorban inkasszó, munkabér- és nyugdíj letiltás, valamint jelzálogjog bejegyzéssel próbáljuk meg érvényesíteni jogos követeléseinket.
Az adóhátralékok állományának csökkentése érdekében továbbra is fokozott figyelemmel kell az adóellenőrzéseket lebonyolítani, és további célként fogalmazódik meg, hogy az adóhatósági tevékenység gyakorlása során megfelelő kommunikációval és gyakorlati eszközökkel el kell érni a helyi adó fizetők közreműködő együttműködését.
Tulajdonosi bevételek
A tulajdonosi bevételek teljesítése 111.419 ezer Ft, melyből az önkormányzati ingatlanok (üzletek, lakások és területek) bérbeadásából 45.678 ezer Ft bevétel származott.
2017. évtől az Önkormányzathoz átkerült a piacüzemeltetés. A korábbi adatok ismeretében 76 millió Ft várható bevételt terveztünk, melynek teljesítése ez alatt maradt és így 65.741 ezer Ft realizálódott.
Az önkormányzat működési célú állami támogatásai
A helyi önkormányzati kötelező feladatok finanszírozására 2020. évben több jogcímen összesen 545.842 ezer Ft működési célú támogatás érkezett, ez 34 millió Ft-tal kevesebb mint az előző évben.
A működési célú támogatások között elszámolásra került
- a polgármesteri hivatal és a település-üzemeltetési feladatok ellátására kapott 194.580 ezer Ft,
- az óvoda és a köznevelési intézmények működtetéséhez kapott 80.571 ezer Ft,
- a társulási keretek között ellátott szociális és gyermekjóléti feladatokra 123.284 ezr Ft, valamint a bölcsődei ellátásra 25.320 ezer Ft,
- a gyermekétkeztetési feladatokra 34.361 ezer Ft,
- a kulturális feladatok ellátására kapott 10.618 ezer Ft, melyből a könyvtári érdekeltségnövelő támogatása 411 ezer Ft, az ágazat bérrendezésének pótléka 1.495 ezer Ft,
- a szállásadók által benyújtott bevallásokon alapuló, de általuk be nem szedett idegenforgalmi adó ellentételezéseként kapott 39.416 ezer Ft,
- a lakossági víz és csatorna szolgáltatás támogatása 23.337 ezer Ft,
- a pályázati keretek között nyert 13.020 ezer Ft rendkívüli önkormányzati vissza nem térítendő támogatás az ügyeleti feladatok ellátására.
A 2019. évi zárszámadás keretében, adatszolgáltatásokkal igazoltan, szigorú elszámolási rendszer szerint kellett az egyes támogatási jogcímek felhasználását dokumentumokkal alátámasztani. A mutatószámok szerint történő elszámolás alapján 1.335 ezer Ft további támogatásra volt jogosult az önkormányzat, mely 2020. évben realizálódott.
A 2020. évi zárszámadás keretében, az elszámolási rendszer alapján 2.314 ezer Ft lesz a 2021. évben pénzügyileg realizálódó előző évi támogatás.
Működési célra kapott támogatások államháztartáson belülről
2020. évben a Munkaügyi Központ bértámogatási programmal 2 fő foglalkoztatását támogatta 3.492 Ft összeggel.
A Dél-Balatoni Szennyvízelvezetés Társulás munkaszervezeti feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el. A hivatal irányító szerveként az önkormányzat a jogosultja a társulástól érkező feladat ellátási támogatásnak, melynek összege 5.150 ezer Ft volt.
A 2019. évi Sörfesztivál lebonyolítására utófinanszírozással 2.024 ezer Ft támogatás érkezett.
A Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felé a korábbi években teljesített 4.038 ezer Ft pótbefizetést az év során a Társulás visszautalta.
A Fonyódi Kulturális Intézmények a 1 fő támogatással foglalkoztatott finanszírozására 822 ezer Ft-ot kapott a Munkaügyi Központtól.
Felhalmozási bevételek
A felhalmozási bevételek az önkormányzat pályázatai esetében az önerő részét képezik, így a szükséges források biztosítása érdekében célul tűzte ki a képviselő-testület a forgalomképes, üresen álló ingatlanok értékesítésének, hasznosításának lehetőségét.
2020. évben összesen 132.541 ezer Ft bevétel keletkezett, mely az alábbi önkormányzati ingatlanok értékesítéséből származik:
- Harmatos utcai Szoc.otthon II. részlet 60.100 ezer Ft
- és telek II. részlet 3.858 ezer Ft + áfa
- Vígadó tér 1 db üzlet 12.975 ezer Ft
- Református templom melletti telekrészlet 1.064 ezer Ft + áfa
- Bacsák téri ingatlanhoz tartozó terület 720 ezer Ft + áfa
- Aradi vértanúk útja 2 telek 9.500 ezer Ft + áfa
- Kemény Zsigmond utcai telek 3.154 ezer Ft + áfa
- Vasvári Pál utcai telek 32.800 ezer Ft + áfa
- Gárdonyi téri telek 2.370 ezer Ft + áfa
- Hangár utcai telek 6.000 ezer Ft + áfa
A felhalmozási célú támogatásként pályázatokból 182.396 ezer Ft realizálódott az alábbi célok megvalósítására:
- Városi strand állagvédő burkolat kialakítása 5.904 ezer Ft,
- Palánkvári játszótér építés 5.492 ezer Ft,
- Vizitúra megállóhely kajaktároló létesítés 3.140 ezer Ft,
- Szabadstrandok fejlesztése 167.860 ezer Ft.
Előző évi maradvány
Az önkormányzat és intézmények 2019. évi pénzmaradványa 874.567 ezer Ft összegben az alábbiak szerint alakult
- működési célú maradvány 264.753 ezer Ft,
- a fejlesztési bevételekből származó maradvány 609.814 ezer Ft,
- a projekt számlák maradványa 601.389 ezer Ft,
- közművagyon alszámla maradványa 8.425 ezer Ft.
Projekt számlákon a Fonyód-Csisztapuszta kerékpárút építés projektre – támogatási szerződés szerint már megkapott előleg (teljes támogatási összeg megérkezett előlegként) és a Balaton madártávlatból – Kilátó építés projekt előleg szerepelt maradványként.
A közművagyon alszámlán az előző évek alatt a DRV-től kapott és fel nem használt víz- és csatorna eszközhasználati díj maradványa 8.425 ezer Ft.
Az önkormányzat 2020. évi költségvetésében a bevételek és kiadások eredeti előirányzata 2.395.000 ezer Ft, a módosított 2.545.213 ezer Ft volt.
A bevételek teljesítése kedvezően alakult, összesen 2.472.851 ezer Ft realizálódott.
Kiadások
Személyi juttatások és járulékok alakulása
A személyi juttatások és járulékok (281.844 ezer Ft) a teljesített működési kiadások 24,8 %-át teszik ki.
A Kormány döntése értelmében 2020. január 1-től ismét jelentős összegben - egyaránt 8-8 %-kal - növekedett a minimálbér és a garantált bérminimum, illetve 2020. július 1-től tovább csökkent 2 %-kal a munkáltatót terhelő járulék (17,5 %-ról 15,5 %-ra).
Az emeléssel a minimálbér 161.000 forintra, a bérminimum (szakképzett minimálbér) 210.600 forintra emelkedett tavaly.
Az önkormányzati intézmények és gazdasági társaságok személyi állományának bérezése jellemzően a minimálbér, vagy a bérminimum mértékéhez kapcsolható, így az emelkedés számításaink szerint összesen kb. 24 millió Ft többlet kiadást jelentett és 110 főt érintett.
(adatok ezer Ft-ban)
Megnevezés |
2015. év |
2016. év |
2017. év |
2018. év |
2019. év |
2020. év |
Személyi juttatások |
210.199 |
220.484 |
239.216 |
273.025 |
296.710 |
281.844 |
Munkaadókat terhelő járulékok |
56.197 |
59.371 |
54.698 |
55.863 |
59.673 |
48.508 |
Összesen |
266.396 |
279.855 |
293.914 |
328.888 |
356.383 |
330.352 |
Az intézmények és a gazdasági társaságok alkalmazottai számára jogszabály nem írja elő a cafeteria juttatás megállapítását, de az elmúlt évben is biztosított volt a 10.000 Ft/fő/hó összegű juttatás.
Valamennyi önkormányzati intézmény és gazdasági társaság munkavállalója egyszeri nettó 60.000 Ft/fő/év összegű kiegészítő juttatást kapott év végén.
A Polgármesteri Hivatalban 1 fő, a Fecskepart Óvoda és Bölcsődében 6 fő, a Fonyódi Kulturális Intézményekben 1 fő részesült jubileumi jutalomban.
A bérminimum rendezésén kívül egyes ágazatokban - köznevelés, szociális, kulturális ágazat - további béremelést, illetve pótlékot vezettek be külön ágazati jogszabályok, melyek finanszírozása központi forrásból valósult meg, ezekre saját forrást nem kellett biztosítani.
A személyi juttatások tekintetében kijelenthetjük, hogy az intézmények maximálisan figyelembe vették a koncepcióban meghatározott alapelveket, a humánerőforrás a szakmai feladatellátáshoz igazodva került alkalmazásra.
Dologi kiadások
A dologi kiadások önkormányzati és intézményi szinten is jelentősen az előirányzatok alatt maradtak (81 %). A veszélyhelyzet egyes időszakában az Óvoda, Bölcsőde és FOKI zárva volt, így valamennyi szervezeti egység minimalizálta kiadásait.
A zárszámadási rendelet 1-6. számú mellékletében bemutatásra kerültek az intézmények és az önkormányzat tervezett és tényleges bevételei és kiadásai.
A bevételi adatok intézményekre lebontva tartalmazzák a saját bevételeket és az önkormányzati hozzájárulás összegét.
A kiadási adatok kiemelt előirányzatonként tartalmazzák a tényleges felhasználásokat.
Az év során - a veszélyhelyzet ellenére - a feladatellátáshoz szükséges működési és technikai feltételek megfelelő mértékig biztosítottak voltak, az addig soha elő nem fordult élethelyzeteket a legjobb tudásunk szerint próbáltuk azonnal megoldani, vagy arra reagálni. (Fertőtlenítő és tisztító szerekre/eszközökre, gyors tesztekre, ételdobozokra kb. 10 millió Ft-ot teljesítettünk.)
A dologi kiadási keret felhasználása során - a 2020. évi koncepció elvének és a veszélyhelyzet által jelentkező társadalmi/gazdasági követelményeknek megfelelően - a gazdaságosság, takarékosság és hatékonyság elvek érvényesülése kiemelt figyelmet kap mind a közüzemi és a folyamatos teljesítésű szerződések, mind a szakmai feladatok teljesítéséhez kapcsolódó kiadások esetében.
A dologi kiadások legjelentősebb részét a közüzemi kiadások jelentik, s ennek tudatában releváns mértékű megtakarítás érhető el a teljesítmények felügyeletével. Ennek érdekében szerződéseinket kontroll alatt tartjuk és a kedvezőbb paraméterek elérése érdekében folyamatosan felülvizsgáljuk.
A dologi kiadások 2020. évi módosított előirányzata 251.196 ezer Ft volt, a teljesítés 203.140 ezer Ft, mely 81 %-os felhasználás.
A dologi kiadások között került elszámolásra a Kapos Volán Zrt. részére a helyi közösségi közlekedés biztosításából származó veszteség kiegyenlítésre teljesített 4.121 ezer Ft.
Az ügyeleti feladatok ellátására 32.041 ezer Ft szolgáltatási díjat teljesítettünk az Egészségügyi Kft.-nek, erre 13.020 ezer Ft REKI támogatást nyertünk pályázaton.
A Fecskepart Óvoda és Bölcsőde személyi juttatásai 94.828 ezer Ft, a járulékok 15.737 ezer Ft összegben teljesültek, a foglalkoztatottak létszáma 25 fő volt.
Az intézmény dologi kiadása összesen 9.025 ezer Ft, melyből 6 millió Ft a közművek kiadása, a szakmai és működtetési feladatokra jutó kiadások az engedélyezett szintig, összesen 3 millió Ft összegben kerültek kifizetésre.
A Fonyódi Kulturális Intézmények személyi juttatásai 20.537 ezer Ft, a járulékok 3.449 ezer Ft összegben teljesültek, a foglalkoztatottak létszáma 6 fő volt.
Az intézmény a város kulturális életének meghatározó, központi intézménye, azonban a veszélyhelyzetben hozott intézkedések miatt az év során 5 hónapot zárva tartott. Elmaradtak a jelentősebb önkormányzati rendezvények, a társadalmi események minimális létszámmal, külső helyszíneken bonyolódtak.
Az intézmény dologi kiadásainak teljesítése 12.071 ezer Ft, melyből a könyvek beszerzése 1,5 millió Ft.
A Fonyódi Polgármesteri Hivatal személyi juttatásai 116.762 ezer Ft, a járulékok 21.280 ezer Ft összegben teljesültek, a foglalkoztatottak létszáma 25 fő volt.
A hivatal dologi kiadásainak teljesítése 31.717 ezer Ft. A dologi kiadások tartalmazzák a hivatal szakmai munkavégzésnek hátteréül szolgáló informatikai rendszerek használatának, karbantartásának kiadásait, az ügyviteli feladatok ellátásának költségeit, telefon és internet kiadásokat, postázás, irodaszerek beszerzésének kiadását, a járművek üzemeltetésének, karbantartásának költségeit, továbbképzések és foglalkozás egészségügyi ellátás kiadásait, a hivatal közmű kiadásait.
A dologi kiadások 31.717 ezer Ft teljesítéséből üzemeltetésre 26.950 ezer Ft-ot, 4.767 ezer Ft-ot a szakmai feladatok ellátására teljesítettünk.
Működési és felhalmozási célú pénzeszköz átadások és támogatások
2020. évben működési célra 580.251 ezer Ft, felhalmozási célra 2.422 ezer Ft került átadásra.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szociális és gyermekjóléti szolgáltatásokat érintő 2016. január 1-jétől hatályos módosításai szerint a járásközpont települési önkormányzatok család- és gyermekjóléti központ működtetésére kötelezettek.
A Képviselő-testület ismételt döntése szerint Fonyód Város Önkormányzata a család- és gyermekjóléti központot a Fonyód-Balatonfenyves Szociális Társulás irányítása alá tartozó Fonyódi Járás Szociális, Család- és Gyermekjóléti Központ intézményegységeként működtette 2020. évben is.
Az intézmény által 2020. évben ellátott szociális feladatok:
· családsegítés Fonyód - Balatonfenyves települések
· család és gyermekjóléti szolgáltatás Fonyód - Balatonfenyves települések
· nappali ellátás Fonyód 30 fő
· szociális étkeztetés Fonyód 103 fő – Balatonfenyves 68 fő
· házi-segítségnyújtás Fonyód 48 fő – Balatonfenyves 10 fő
· jelzőrendszeres házi-segítségnyújtás Fonyód 62 fő – Balatonfenyves 10 fő
· gyermekjóléti központ Fonyódi járás területe
A 2016. január 1-én létrejött szervezeti egység működtetésére és a szociális feladatok finanszírozására Fonyód Város Önkormányzata 120.831 ezer Ft önkormányzati hozzájárulást adott át a társulásnak, melyből 87.513 ezer Ft az igényelt állami támogatás.
A Képviselő-testület döntése értelmében a Fonyódi Turisztikai Egyesület részére az egyesület működésére és a 2020. évi rendezvények lebonyolítására összesen 10.870 ezer Ft-ot utaltunk az év során.
A helyi társadalmi közösségi életben szerepet vállaló civil szervezetek, sportegyesületek, egyházak részére a fentieken túl összesen 8.466 ezer Ft támogatás került kifizetésre.
A DRV Zrt. részére átadásra került a központosított előirányzatként kapott lakossági víz és csatorna szolgáltatás támogatása 23.336 ezer Ft összegben.
Fonyód Város Önkormányzata csatlakozott a Bursa Hungarica önkormányzati ösztöndíjpályázathoz, melynek keretében 2020. évben 725 ezer Ft önkormányzati támogatás megfizetésével részesülnek a szociálisan rászoruló felsőoktatási hallgatók 1.000 Ft – 5.000 Ft/hó összegű támogatásban. A pályázati rendszer ugyanezen összeggel támogatta a hallgatókat havonta.
A tehetséges és jól tanuló középiskolai diákok számára elérhető Arany János program keretében 70 ezer Ft összeggel 1 diákot támogattunk.
A kizárólagosan önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok részére 2020. évben a feladatellátás érdekében kifizetett összegeket és a fennálló részesedéseket az alábbi táblázatban foglaltuk össze.
ezer Ft
Megnevezés |
Részesedés könyvszerinti értéke |
Részesedés mértéke |
2020. évben nyújtott működési és fejlesztési célú támogatás |
Fonyód Média Nonprofit Kft. |
3.000 |
100 % |
14.847 |
Fonyód Konyha Nonprofit Kft. |
3.000 |
100 % |
90.324 |
Városfejlesztési és Városüzemeltetési Nonprofit Kft. |
13.210 |
100 % |
305.150 |
Egészségügyi Nonprofit Kft. - Fonyód |
113.860 |
100 % |
8.000 |
Összesen |
133.070 |
|
418.321 |
Pénzeszköz átadások, támogatások részletes bemutatása a zárszámadási rendelet 6. számú mellékletében található.
Szociális ellátások
A helyi szociális ellátásokat a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 19/2017. (XI.09.) többször módosított önkormányzati rendelet szabályozza (a továbbiakban: Ör).
2020. évben az önkormányzat által folyósított szociális ellátásokra 2.880 ezer Ft-ot fizettünk ki a szociálisan rászorult ellátottak részére.
Az Ör. 13/A.§-a a városunkban korábban gyakorlattá vált fonyódi polgárrá avatást szabályozza, melyre 2020. évben 17 gyermek számára 10.000 Ft értékű utalvány került kiosztásra. 2020. évben a szabályozás szerint az avatást megelőző év április 1. napjától az avatás évének március 31. napjáig fonyódi lakcímet vagy bejelentett fonyódi tartózkodási helyet létesítő minden fonyódi 14 éven aluli gyermek részesült a juttatásban.
A szociális rendelet által szabályozott támogatásokat igénybe vevő ellátottak száma a korábbi évekhez viszonyítva közel azonos szinten mozog.
A helyi szociális rendeletünk 2020. évben a fentieken kívül újabb ellátási formát nem állapított meg.
2020. évben az alábbi ellátási jogcímekre történt kifizetés:
- gyermekvállalási támogatás 1.170 ezer Ft, 24 család
- települési támogatás – lakásfenntartási támogatás 493 ezer Ft, 15 fő/hó
- köztemetés 288 ezer Ft, 1 fő
- temetési segély 180 ezer Ft, 6 fő
- közlekedési támogatás 37 ezer Ft, 5 fő
- rendkívüli települési támogatás – átmeneti segély 621 ezer Ft, 36 fő
- rendkívüli települési támogatás – gyerm.véd. támog 91 ezer Ft, 4 fő
- természetben nyújtott ellátás – szociális tűzifa 23 fő
- természetbeni gyermekvédelmi támogatás 282 ezer Ft, 25 fő
Ez utóbbi tétel a szociálisan rászoruló, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermekek részére évi 2 alkalommal nyújtott 6.000 - 6.500 Ft/fő kötött felhasználású utalványokra teljesített kifizetés, melynek teljes összege állami támogatással megérkezett.
Felhalmozási kiadások
Az év során megvalósult fejlesztési feladatok az alábbiak szerint alakultak:
Felújítások
- Szabadstrandok fejlesztése
2020. évben Fonyód Város a szabadstrandok fejlesztésére 167.860 ezer Ft pályázati forrást kapott a Kisfaludy 2030 Turisztikai Fejlesztő Zrt. (MTÜ szervezete) támogatásaként. A kiadások teljesítése 8.517 ezer Ft volt, a fel nem használt támogatás a 2020. évi pénzmaradvány része.
- Gyalogátkelőhelyek létesítése
4 gyalogátkelőhely kialakítása és megvalósítása van folyamatban, melyeknek tervezésére, engedélyezési eljárására 1.241 ezer Ft kiadást teljesítettünk.
- Lakás felújítás
A Képviselő-testület 2019. évi döntése szerint vállalta, hogy az Ady E. utcai volt okmányiroda épület vonatkozásában a külső szigetelési munka megvalósításához 4.571 ezer Ft önrészt a tulajdon arányában teljesíti. A Rianás Lakásszövetkezetnek az épület felújítására 4.561 ezer Ft hozzájárulást adtunk.
- Fő utcai járda felújítás
A Fő utcai járda felújítására 699 ezer Ft kiadást teljesítettünk.
- Városi strand partvédmű
A Képviselő-testület döntése alapján 2019. évben pályáztunk és a nyert 5.942 ezer Ft támogatást tárgy évben hívtuk le a Városi stand partvédőmű kialakítására, a felújításra elszámolt kiadás 10.381 ezer Ft volt.
- Dióshegyi, Érsekújvár és Borszék utcák ivóvíz és csatornahálózat építése
A viziközmű vagyon átadásához kapcsolódóan még nem rendezett, korábban felhalmozódott és elkülönített számlánkon nyilvántartott eszközhasználati díjból a város 3 utcáját érintő viziközmű hálózat tervezés és építés megvalósítása folyamatban van. A befejezés 2020. évi kiadásaira 24.075 ezer Ft teljesítés történt, melyből 8.425 ezer Ft a közmű alszámlán - előző évek maradványaként állt rendelkezésre.
Beruházások
- Csiszta kerékpárút építés
2018. évben előkészítési és tervezési kiadásokkal elindult a kerékpárút beruházás, melynek építési munkálataira ténylegesen 2019-2022. évben kerül sor. A projekt 100 % TOP forrásból, összesen 469.699 ezer Ft tervezett bevétellel és kiadással valósul majd meg. A támogatás teljes 469.699 ezer Ft összege megérkezett 2018. évben a MÁK-nál vezetett projekt alszámlára, melyből 2020. évben 2.465 ezer Ft kifizetést teljesítettünk.
- Palánkvár játszótér építés
A Képviselő-testület 2019. évi döntése szerint került kialakításra az év folyamán a palánkvári játszótér 5.492 ezer Ft összegű VP támogatásból, melyhez még 242 ezer Ft saját forrást biztosított az önkormányzat.
- A Balaton madártávlatból – Kilátó építés és sétány felújítás
A Magyar Turisztikai Ügynökség pályázatában az önkormányzat konzorciumi tagként vesz részt. A kilátók és kilátópontok hálózatba kapcsolására kiírt pályázat keretein belül új kilátó építésére és a Várhegy kilátó környezetének rendezésére, valamint a Szaplonczay sétány felújítására beadott pályázat 387.224 ezer Ft összegű támogatást kapott. A megvalósítandó cél azonban folyamatosan változik, várhatóan a sétány fog megújulni.
Már 2019. évben támogatási előleget kaptunk, melyből 2020. évben 14.885 ezer Ft került felhasználásra, a támogatás fel nem használt része a pénzmaradvány részét képezi.
- Kajak tárolóhoz eszköz beszerzés
A Magyar Kajak-Kenu Szövetség nyertes pályázatával létesült a Városi strandon kajak-kenu tároló, melyhez tárolási eszközökre 621 ezer Ft-ot fizettünk.
- EFOP mobil színpad
Az iskolai ismeretterjesztő EFOP 3.3.2 jelű pályázati konstrukció megvalósítása során került beszerzésre egy mobil színpad, támogatási forrás felhasználásával. A kiadás összege 1.410 ezer Ft volt.
- Gokart pálya terület megvásárlása
A Képviselő-testület 2019. évi döntése szerint a piac melletti gokart pályát megvásárolta az önkormányzat. A vételár 19 millió Ft összegű kifizetése 2020. évben történt.
- Niklai utcai terület megvásárlása
A Képviselő-testület döntése szerint a Niklai utcai területet megvásárolta az önkormányzat a DRV Zrt.-től, tovább értékesítés céljával. A vételár 5.710 ezer Ft összegben kifizetésre került.
A felhalmozási kiadások tájékoztató táblázata a rendelet 7-8. mellékletei.
Finanszírozási bevételek és kiadások
A finanszírozási bevételként kell elszámolni a 2020. decemberében kapott 2021. évi állami támogatás megelőlegezését 19.808 ezer Ft összegben, illetve finanszírozási kiadásként a 2019. decemberében kapott és 2020. januárjában visszavont 2020. évi állami támogatás megelőlegezés 18.039 ezer Ft összegét.
Az önkormányzat 2020. évi költségvetésében a bevételek és kiadások eredeti előirányzata 2.395.000 ezer Ft, a módosított 2.545.213 ezer Ft volt.
A kiadások teljesítése összesen 1.241.077 ezer Ft.
Az eszközök elhasználódásának vizsgálata
Az eszközök elhasználódási fokát az alábbi mutatószám jelzi:
Elhasználódási fok = Eszközök halmozott értékcsökkenése/eszközök bruttó értéke
Az önkormányzat és intézményeinek 2020. december 31-i állapot szerinti eszközeire vonatkozóan az elhasználódás fokát jellemző mutatót az alábbi táblázat tartalmazza:
Számviteli kategória |
adatok ezer Ft-ban |
|
Immateriális javak |
Bruttó érték |
146.789 |
Értékcsökkenés |
144.921 |
|
Elhasználódási fok |
98,73 % |
|
Ingatlanok és ingatlanokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok |
Bruttó érték |
22.190.828 |
Értékcsökkenés |
2.812.610 |
|
Elhasználódási fok |
12,68 % |
|
Gépek, berendezések, felszerelések |
Bruttó érték |
266.494 |
Értékcsökkenés |
198.280 |
|
Elhasználódási fok |
74,4 % |
Összefoglaló
A 2020. évi gazdálkodás végrehajtásáról szóló beterjesztésre kerülő rendelet-tervezet a hatályos jogszabályoknak megfelelően mutatja be Fonyód Város Önkormányzatának 2020. év során teljesített bevételeit és kiadásait.
A világot sújtó koronavírus járvány elleni védekezés okán a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Kormány rendelet 2020. március 11. napján megváltoztatta Magyarország és vele Fonyód Város Önkormányzat és intézményei, gazdasági társaságai életét, gazdasági viszonyait.
Az év során a bizonytalanság és az ezzel járó kiszámíthatatlanság volt a legjellemzőbb a mindennapokra nemcsak a társadalmi, hanem a gazdasági életben is. A veszélyhelyzetben hozott nemzetgazdasági intézkedések nehezítették az önkormányzat működési feladatainak és a kitűzött fejlesztési céloknak a megvalósítását, azonban a bevételek teljesítése végül kedvezően alakult. Az előző évről áthozott tartalékok alapot biztosítottak az önkormányzat és az intézmények feladatellátásának, valamint az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tevékenységének finanszírozására.
Az év folyamán a pénzügyi stabilitás biztosított volt. A veszélyhelyzet első időszakában 50 millió Ft keret összegű likvid hitel felvételére szerződést kötöttünk a számlavezető OTP Bank Nyrt-vel, végül a költségvetési egyensúly megtartásához nem volt szükség külső forrás bevonására.
A kiszámíthatatlanság ellenére, az információk folyamatos elemzésével és értékelésével biztonságos, kiegyensúlyozott gazdálkodást folytattunk, és a feladatok megfelelő szervezésével biztosítottuk az önkormányzati és állami források hatékony felhasználását az önkormányzat és intézményei, valamint a kizárólagos tulajdonú önkormányzati gazdasági társaságok tekintetében is.
Az önkormányzati ingatlanok értékesítéséből származó bevételek a fejlesztési célok megvalósítását biztosítják, így ezek realizálására kiemelt figyelmet fordítottunk.
Az év során kiemelt hangsúlyt fektettünk a kötelező és vállalt feladataink megfelelő színvonalú ellátására, a feladatellátás hatékonyságának javítására, a méretgazdaságosság szempontjainak megvalósítására és további fejlesztésére.
A pályázati lehetőségeket kihasználtuk.
Gazdálkodásunk eredményességét a beterjesztett rendelet-tervezet tükrözi.
Az előterjesztés részét képezi:
- Független könyvvizsgálói jelentés Fonyód Város Önkormányzata 2020. évi összevont (konszolidált) beszámolójának felülvizsgálatáról és könyvvizsgálói hitelesítéséről,
- Független könyvvizsgálói jelentés Fonyód Város Önkormányzata 2020. évi zárszámadási rendelettervezetének felülvizsgálatáról és könyvvizsgálói hitelesítéséről,
- Nyilatkozatok (költségvetési szervek vezetői - 4 db) a belső kontrollrendszer kialakításáról és működtetéséről
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a alapján az előzetes hatásvizsgálat tükrében - az alábbi tájékoztatást adom:
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
1. társadalmi hatásai: a költségvetési rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó képet ad az Önkormányzat pénzügyi helyzetéről, végrehajtott feladatokról, fejlesztésekről.
2. gazdasági hatásai: nem realizálható
3. költségvetési hatásai: az önkormányzat a költségvetés zárszámadásakor számot ad az Önkormányzat a tervezett és teljesített feladatok végrehajtásáról.
4. környezeti következményei: nem realizálható
5. egészségi következményei: nem realizálható
6. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai: nem realizálható
7. megalkotásának szükségessége: a zárszámadási rendelet-tervezetet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91.§ (1) bekezdése alapján az adott költségvetési évet követő negyedik hónap utolsó napjáig kötelező a Képviselő-testület elé terjeszteni.
8. a jogalkotás elmaradásának várható következményei: az államháztartás működési rendjéről szóló törvényben foglaltak megsértése
9. alkalmazáshoz szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: a feltételek biztosítottak.
Döntési javaslat
"Előterjesztés Fonyód Város Önkormányzat 2020. évi gazdálkodásának zárszámadásáról szóló rendelet megalkotására "
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: pénzügyi kérdések
A Polgármester a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének
*/2021. (V.20.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2020. évi gazdálkodásának zárszámadásáról
Fonyód Város Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá tartozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
E rendelet hatálya a helyi önkormányzatra és az általa irányított költségvetési szervekre terjed ki.
A helyi önkormányzat és a helyi önkormányzat költségvetési szervei
2020. évi költségvetésének teljesítése
2. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi összesített költségvetésének:
a) bevételi főösszegét 2.472.851 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 1.241.077 ezer forintban
állapítja meg az 1-2. mellékletek szerint.
3. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait mérlegszerűen a 10-11-12. mellékletek szerint állapítja meg.
4. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2020. évi bevételeit és kiadásait a 3-4. mellékletek szerint állapítja meg.
5. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat 2020. évi bevételeit és működési kiadásait feladatonként részletezve az 5-6. mellékletek szerint állapítja meg.
6. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi beruházási kiadásainak teljesítését 53.912 ezer Ft, felújítási kiadásainak teljesítését 49.564 ezer Ft összegben, valamint azok célonkénti részletezését a 7-8. mellékletekben foglaltak szerint állapítja meg.
7. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi záró létszámát a 9. melléklet szerint állapítja meg.
8. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat által biztosított 2020. évi közvetett támogatásokat a 17. melléklet szerint állapítja meg.
9. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi felülvizsgált maradvány-kimutatását a 24. mellékletben foglalt részletezésnek megfelelően hagyja jóvá.
10. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. december 31-i állapot szerinti eszközeinek és forrásainak értékét a 22. mellékletben foglalt részletezés szerint 21.135.003.945 Ft összegben állapítja meg.
11. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi eredmény kimutatását a 23. melléklet szerint állapítja meg.
12. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat több éves kihatással járó döntésekből származó kötelezettségeit - célok szerint, évenkénti bontásban - a 15. melléklet szerint állapítja meg.
13. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2020. évi pénzkészleteinek változását a 16. melléklet szerint állapítja meg.
14. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteit a 19. melléklet szerint állapítja meg.
15. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat 2020. évi teljesített saját bevételei és kötelezettségei arányát a 18. melléklet állapítja meg.
16. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek 2020. évi működéséből származó kötelezettségeit, és a részesedések alakulását a 21. melléklet szerint állapítja meg.
17. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat által az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek teljesített bevételeit, kiadásait, valamint a helyi önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat e rendelet 13. számú melléklete szerint állapítja meg.
18. §
A képviselő-testület a helyi önkormányzat által ellátott önként vállalt feladatokat, valamint az államigazgatási feladatokat a 20. számú melléklet szerint állapítja meg.
Záró rendelkezések
19. §
Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
Fonyód, 2021…………
Hidvégi József Nagy Brigitta
polgármester jegyző
Kihirdetve: 2021………..
Nagy Brigitta
jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal