1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2014. február 27-i ülésére

Tárgy:   Gyomaendrőd Város 2014. évi költségvetési rendeletének megalkotása
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Gál Julianna
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24.§ (3) bekezdése előírja, hogy a város jegyzője által elkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester a központi költségvetésről szóló törvény hatálybalépését követő 45. napig nyújtja be a Képviselő-testületnek.
 
A 2014. évi költségvetés előkészítése a jogszabályi előírásoknak megfelelően a költségvetési koncepció összeállításával indult.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2013. októberében tartott ülésén a 496/2013. (X. 31.) Gye. Kt. határozatával elfogadta az Önkormányzat 2014. évi költségvetési koncepcióját és abban meghatározta azokat a célokat, illetve feladatokat, amelyeket a költségvetés készítés további szakaszaiban meg kíván valósítani. Az elfogadott koncepció azt mutatta, hogy mind a működési, mind a fejlesztési oldalon a 2014. évben rendelkezésre álló forrásokhoz viszonyítva a kiadások meghaladják a számításba vehető források összegét. A költségvetés összeállítása során a költségvetés egyensúlyának biztosítása céljából megtörtént a bevételi források további vizsgálata, illetve a kiadások rangsorolása.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési koncepcióját Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló T/12415. számú törvényjavaslat figyelembe vételével állítottuk össze.
 
Az önkormányzat 2014. évi költségvetési rendelet-tervezetének kidolgozása során a 2013. évi CCXXX.-as törvény Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről volt az irányadó.
 
A 2014. évi költségvetési rendelet-tervezetet a Képviselő-testület 2014. január 30-ai ülésén I. fordulóban megismerte és alkalmasnak találta további tárgyalás lefolytatására.
 
 
Bevételek számbavétele
 
1.                  Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
 
Az általános támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az új önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
A törvénytervezet alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatás számítható – 40,16 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 37,35 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,67 fő, Csárdaszállásé pedig 1,14 fő), mely a tavalyi évben 40,92 fő volt. A tervezetben Gyomaendrőd vonatkozásában a köztisztviselői létszám 42 fő, a kisegítői állományi létszám 2 fő. A csárdaszállási és a hunyai kirendeltségeken 3-3 fő látja el a feladatokat. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához előreláthatólag 5.910 E Ft-tal szükséges hozzájárulni, Hunya önkormányzatának pedig 3.209 E Ft-tal. 
  • Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
    • Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a beépített támogatási összeg 25.500 E Ft.
    • Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. A 10.000 fő feletti városok esetében a támogatás fajlagos összege 372.000 Ft/km. A beépített támogatási összeg: 63.314 E Ft.
    • Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2012. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. A 10.000 fő feletti városok esetében a támogatás fajlagos összege 104 Ft/m2. Ezen a jogcímen önkormányzatunkat 100 E Ft összegű támogatás illeti meg, ugyanis a feladathoz kapcsolódó szakfeladatokon mutatkozó nettó kiadás nem haladta meg a 100 E Ft-ot.
    • Közutak fenntartásának támogatása – a 2012. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. A 10.000 fő feletti városok esetében a támogatás fajlagos összege 295.000 Ft/km. A kapott támogatási összeg: 31.795 E Ft.
  • Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása
Összege 2.700 Ft/fő. A kapott támogatási összeg: 38.359 E Ft.
 
Közös szabályként jelenik meg, hogy az előbb felsorolt jogcímeken kapott támogatások beszámítással csökkentett együttes összege kizárólag az igazgatással, település-üzemeltetéssel és egyéb önkormányzati feladatokkal kapcsolatos működési kiadásokra használható fel.
 
2.                  Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása
 
Az önkormányzatok fő feladata az óvodai ellátás biztosítása. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja az önkormányzatok rendelkezésére, hogy a pedagógus és a nevelő munkát segítő kötelező létszám bérét teljes mértékben biztosítja, az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés célzott támogatást biztosít, melynek összege 56.000 Ft/fő/év.
 
3.                  A települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása
 
Ebben a kategóriában jelenik meg az önkormányzati segélyezés, a családsegítés és a gyermekjóléti szolgáltatás támogatása, a Térségi Szociális Gondozási Központ által ellátott feladatok után igényelhető támogatások köre, illetve a gyermekétkeztetés finanszírozásának módja. A gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatásának önkormányzatonkénti meghatározásáról és annak összegéről az illetékes miniszterek 2014. február 4-éig döntöttek és 26.824 E Ft-ot ítéltek meg a feladat ellátására.
                              
4.                  A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
 
Ezen a jogcímen a várost megillető támogatás becsült összege 16 millió Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődés támogatására kell fordítani.
 
5.                  Beszámítás
 
A meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2012. évi iparűzési adóalap 0,5%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 15.000 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének csökkentésére. Városunk esetében ezen érték 18.000 Ft felett van, így elvárt bevételként a 2012. évi iparűzési adóalap 0,5%-át kell figyelembe vennünk. Mivel településünk közös hivatal székhelye, így a beszámítás összege 5 % ponttal csökken. Az elvárt bevétel összege így Gyomaendrőd esetében 89.949 E Ft (tavaly: 62.485 E Ft). Az önkormányzat elvárt bevételével összefüggő támogatás csökkentés egy meghatározott sorrend szerint történik: a hozzájárulás a pénzbeli szociális ellátásokhoz és az egyéb önkormányzati feladatok támogatásához jogcímeken megillető támogatások 50%-a, a település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása , majd az önkormányzati hivatal működésének támogatása jogcímeken megillető támogatás teljes összegéig terheli.
 
Az állami támogatások mellett, számba vettük az önkormányzati és intézményi saját bevételeket, a működési célú támogatásokat, a közhatalmi bevételeket (az előző évhez képest 23 millió Ft-tal több helyi adó bevétel került betervezésre), továbbá a felhalmozási célú támogatási bevételeket és átvett pénzeszközöket.
 
Kiadások számbavétele
 
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy a betervezett kiadások a várható infláció körüli mértékben növekedhetnek az előző év terv számaihoz képest, illetve a feladat növekedésből adódó többlet kiadásokat és a feladat ellátási telephely változásához szorosan kapcsolódó plusz kiadásokat vettük figyelembe.
Az önkormányzat önként vállalt feladataihoz kapcsolódó kiadásoknál részben a 2013. évi szintet, részben pedig a tényleges igényt vettük figyelembe.
 
 A fejlesztési célú kiadások között elsősorban a 2013. évről áthúzódó beruházások kerültek megtervezésre, a városüzemeltetési osztály és az intézmények által szükségesnek tartott fejlesztések, valamint a testület által korábban hozott döntések kerültek beépítésre. A fejlesztésekhez kapcsolódóan a pályázati lehetőségek számbavétele is megtörtént.
 
Bevételek alakulása:
 
Működési célú bevételek:                                                                                                                                      
                                                                                                                                                                      Adatok E Ft-ban      
  Megnevezés
2013. évi eredeti előirányzat
2013. évi korrigált eredeti ei.
2014. évi terv
Állami támogatás
691296
691296
739120
Közhatalmi bevételek
386260
421260
402260
Saját működési bevétel
346354
107626
132005
Működési célú pénzeszk.átvét.
701989
689594
492776
Működési célú pénzmaradvány
58100
50761
130099
összesen
2183999
1960537
1896260
 
Az elemzés során a viszonyítás minden esetben a 2013. évi eredeti előirányzathoz történik.
A bevételek előző évhez történő viszonyítása ebben az évben nem fog reális képet mutatni, mely azzal indokolható, hogy a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás által fenntartott Térségi Szociális Gondozási Központ és a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda bevételei a 2013. évi eredeti előirányzati összegekben még szerepelnek, ugyanakkor a 2014. évi tervszámok már nem tartalmazzák ezen intézményi adatokat, hiszen azok a Társulás költségvetésében jelennek meg.
 
Az állami támogatás összege az előző évhez viszonyítva közel 48 millió Ft-tal nőtt, amely több tényező együttes hatásának köszönhető. Növelő tételként jelentkezett a hivatal általános működési támogatásának, a közvilágításnak, a közutak fenntartásának, az óvoda támogatásának és a működési célú központosított támogatásnak az előző évhez képest megnövekedett összege, ugyanakkor csökkentő tételként szerepel a beszámítás összegének emelkedése, a gyerekétkeztetés és a hozzájárulás a pénzbeli szociális ellátásokhoz jogcímen kapott támogatási összeg csökkenése.
 
A helyi adóbevételek összességében 22 millió Ft összegű növekedést mutatnak az előző évhez viszonyítva. A növekedés az iparűzési adóbevételnél és a magánszemélyek kommunális adóbevételénél jelentkezik.
 
A saját bevételek összegének az előző évvel történő összehasonlítása a fent említett okok miatt nem ad reális képet (a 2013. évi adat tartalmazza a TSZGK közel 240 millió Ft összegű saját bevételét). Azt viszont megállapíthatjuk, hogy az önkormányzati saját bevétel tervezett összege közel 24 millió Ft-tal haladja meg az előző év tervszámát, amely elsősorban az önkormányzati tulajdonú földeken megtermelt termény értékesítéséből származó bevétellel magyarázható (ezen többletbevétel feladattal terhelt, hiszen az önkormányzati tulajdonú földek megműveléséhez kapcsolódó kiadások finanszírozását szolgálja).
 
A működési célú pénzeszköz átvétel jogcímen tervezett bevétel csökkenése elsősorban azzal indokolható, hogy a közfoglalkoztatásra beépített támogatás összege jelentősen alacsonyabb az előző év támogatási összegnél, mivel a rendelet tervezet összeállításáig egy, 83 főt foglalkoztató pályázat benyújtására volt lehetőség, a további pályázati lehetőségek májusban nyílnak meg.
 
A működési célú pénzmaradvány 130 millió Ft összege feladattal terhelt pénzeszközt tartalmaz.
 
Felhalmozási célú bevételek:
 
Az előző évhez hasonlóan 2014. évben is a fejlesztési célú bevételek között csak azok a pályázati pénzösszegek kerültek megtervezésre, amelyek valamilyen kötelezettség vállaláshoz (szennyvíztisztító telep felújítása, belvíz III., önkormányzati struktúrafejlesztés) kapcsolódnak.
A felhalmozási célú pénzmaradvány összege tartalmazza a feladattal terhelt kötvény és egyéb forrás közel 442 millió Ft összegét, a többlet iparűzési adóbevétel fejlesztésre kijelölt részét (52 millió Ft), a szennyvíz-és ivóvízhálózat többlet bérleti díj bevételének 36 millió Ft összegét, valamint a Sportcsarnok felújításához elnyert támogatás összegét (13,3 millió Ft).
 
                                                                                                                                                                       Adatok E Ft-ban
Megnevezés
2013. évi eredeti előirányzat
2013. évi korrigált eredeti ei.
2014. évi terv
Felhalmozási bevétel
568785
568785
717886
Helyi adóbevétel (felh.célra)
35000
0
0
Felhalmozási pénzmaradvány
650451
650451
546416
Felhalmozási bev. összesen
1254236
1219236
1264302
 
Kiadások alakulása:
 
Működési kiadások:
                                                                                                                                                                   Adatok E Ft-ban
Megnevezés
2013. évi eredeti előirányzat
2013. évi korrigált eredeti ei.
2014. évi terv
Működési kiadás
2183999
1925537
1896260
- személyi juttatás
800229
494431
419461
- járulékok
179869
97654
93546
- dologi kiadás
612498
334087
461021
- pénzeszköz átadás
504068
912030
796419
- működési célú tartalék
87335
87335
125813
 
A kiadások elemzésénél, illetve az előző évvel történő összehasonlításánál szintén nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás által fenntartott Térségi Szociális Gondozási Központ és a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda kiadásai a 2013. évi eredeti előirányzati összegekben még szerepelnek, ugyanakkor a 2014. évi tervszámok már nem tartalmazzák ezen intézményi adatokat, hiszen azok a Társulás költségvetésében jelennek meg.
 
A működési kiadásokon belül:
 
A személyi juttatások az előző évhez képest azért mutatnak elsősorban csökkenést, mert a Társulás által fenntartott intézmények 305.798 E Ft összegű kiadása már nem jelenik meg az önkormányzati költségvetésben, illetve a közfoglalkoztatásra betervezett bérek összege közel 120 millió Ft-tal alacsonyabb, mint 2013. évben.
 
A munkaadót terhelő járulékok előző évhez viszonyított csökkenése a személyi juttatások csökkenésével magyarázható.
 
A dologi kiadások a Társulási intézmények dologi kiadásainak (278.411 E Ft) kiszűrését követően láthatjuk, hogy közel 127 millió Ft-tal növekedtek, mely elsősorban azzal magyarázható, hogy ebben az évben az oktatási intézmények vagyonának működtetése az önkormányzat feladatát képezi, nem kerül átadásra a Zöldpark Kft. részére az erre a célra elkülönített közel 80 millió Ft (a tavalyi év eredeti előirányzatában a 62 millió Ft még pénzeszköz átadásként jelent meg). Továbbá új feladatként jelenik meg az önkormányzati tulajdonú földek művelésének költsége (közel 35 millió Ft), illetve a közutak karbantartására fordítható összeg az állami támogatás növekedésének köszönhetően 24 millió Ft-tal emelkedett.
 
A működési célú pénzeszköz átadás összege jelentős növekedést mutat, ami azzal magyarázható, hogy az önkormányzat által a két Társulás által fenntartott intézményre vonatkozóan megigényelt állami támogatás ezen a jogcímen kerül átadásra a fenntartó részére.
 
A működési célú tartalékösszege 2014. évben 125.813 E Ft. Itt jelenik meg a Sport alap 13.000 E Ft-os kerete, melyből egyedi kérelem alapján kötött felhasználású a Diáksport 500 E Ft összegű és a sportpályák fenntartására elkülönített 500 E Ft összegű támogatás, továbbá a Civil alap 8.000 E Ft összegben meghatározott kerete, melyből kötött felhasználású támogatásként 4 szervezet részesülne: a Közalapítvány Gyomaendrőd Város Közgyűjteményeiért 550 E Ft összegben, a Gyomaendrődi Polgárőr Egyesület 400 E Ft összegben, a Hunyai, Csárdaszállási, Gyomaendrődi Önkormányzati Tűzoltóság 5.000 E Ft összegben és a Gyomaendrőd Város Tűzoltó Egyesület 500 E Ft összegben. Az elsősorban városi rendezvények szervezésére létrehozott Idegenforgalmi alapból egyedi megállapodás alapján 4.000 E Ft összegű támogatásban részesül a Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesület, intézmények által szervezett városi rendezvényekre 500 E Ft kerül elkülönítésre, tartalékként, mely elsősorban a város 25 éves évfordulójának méltó ünneplését szolgálná szintén 500 E Ft lett meghatározva és az idegenforgalmi alap pályázható kerete 1.000 E Ft. A működési célú tartalékok között terveztük meg a Liget Fürdő Kft-től vásárolt szolgáltatásra elkülönített összeget, a Kállai adomány összegét, az oktatási vagyon dologi kiadásaira tartalékolt keretet, a belső ellenőri feladatok ellátására megtervezett összeget, az IKSZT működtetéséhez szükséges forrást, a hulladéklerakói díj díjkompenzációjának összegét, illetve a START mintaprogram működési tartalékát.
 
                
Fejlesztési kiadások
 
A fejlesztési kiadások között jelennek meg a felújítások 45.478 E Ft összegben, a beruházások 814.015 E Ft értékben, valamint az egyéb felhalmozási kiadások 404.809 E Ft összegben, mely tartalmazza a felhalmozási általános tartalék 83.563 E Ft összegét is.
 
 
A helyi önkormányzat képviselő-testülete költségvetési rendelettervezetében együttesen hagyja jóvá az önkormányzati hivatal, valamint a felügyelete alá tartozó egyéb költségvetési szervek költségvetését.
 
Kérem, szíveskedjenek az előterjesztést megvitatni és Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletét megalkotni. A költségvetési rendelet tervezet norma szövege a beterjesztett anyag alapján került összeállításra. A Bizottságok javaslatairól külön szükséges döntést hoznia a Képviselő-testületnek, mely döntések ezt követően azonnal beépítésre kerülnek a város 2014. évi költségvetési rendeletébe.

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság az alábbi változtatásokkal javasolja a város 2014. évi költségvetési rendeletének elfogadását.
  • A Bizottság javasolja a GYÜSZ-TE részére 1.450 E Ft összegű többlet támogatás (2013. évben rendezvényekre át nem utalt támogatás rész) biztosítását.
  • A Bizottság javasolja a GYÜSZ-TE részére 2.000 E Ft összegű felhalmozási kölcsön biztosítását.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Horgász Egyesületek 2014. évben holtág haszonbér jogcímen bérleti díjat fizessenek és az önkormányzati saját bevételek között holtág haszonbér jogcímen tervezésre kerüljön 1.114 E Ft.
  • A Bizottság javasolja, hogy a közvilágítási hálózat bővítésére elkülönített 20.000 E Ft összegű keretből kerüljön átcsoportosításra 10.000 E Ft új utak építésére.

 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  

A Bizottság az alábbi változtatásokkal javasolja a város 2014. évi költségvetési rendeletének elfogadását.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Horgász Egyesületek 2014. évben holtág haszonbér jogcímen bérleti díjat ne fizessenek és az önkormányzati saját bevételek között holtág haszonbér jogcímen összeg ne kerüljön tervezésre.
  • A Bizottság javasolja, hogy a közvilágítási hálózat bővítésére elkülönített 20.000 E Ft összegű keretből kerüljön átcsoportosításra 10.000 E Ft új utak építésére.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Közös Önkormányzati Hivatal udvarának fejlesztésére 2014. évben ne legyen forrás elkülönítve, az ezen a jogcímen megtervezett 3.000 E Ft kerüljön átcsoportosításra az új utak építésére.

 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A Bizottság az alábbi változtatásokkal javasolja a város 2014. évi költségvetési rendeletének elfogadását.
  • A Bizottság nem javasolja a GYÜSZ-TE részére 1.450 E Ft összegű többlet támogatás (2013. évben rendezvényekre át nem utalt támogatás rész) biztosítását.
  • A Bizottság javasolja a GYÜSZ-TE részére 2.000 E Ft összegű felhalmozási kölcsön biztosítását.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Horgász Egyesületek 2014. évben holtág haszonbér jogcímen bérleti díjat fizessenek és az önkormányzati saját bevételek között holtág haszonbér jogcímen tervezésre kerüljön 1.114 E Ft.
  • A Bizottság javasolja, hogy a közvilágítási hálózat bővítésére elkülönített 20.000 E Ft összegű keretből kerüljön átcsoportosításra 10.000 E Ft új utak építésére.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Közös Önkormányzati Hivatal udvarának fejlesztésére 2014. évben ne legyen forrás elkülönítve, az ezen a jogcímen megtervezett 3.000 E Ft kerüljön átcsoportosításra az új utak építésére.
  • A Bizottság javasolja, hogy az önkormányzati ingatlanok karbantartására működési tartalékba helyezett 5.000 E Ft kerüljön átcsoportosításra működési általános tartalékba.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Közalapítvány Gyomaendrőd Város Közgyűjteményeiért részére kötött felhasználású működési támogatásként a beterjesztett 550 E Ft-tal szemben 700 E Ft kerüljön elkülönítésre, így a Civil alap pénzbeli támogatásként pályázható kerete 1.550 E Ft-ról 1.400 E Ft-ra módosul.
  • A Bizottság javasolja, hogy a Start mintaprogram működési kiadásainak finanszírozására tartalékba helyezett földalapú támogatás és terményértékesítésből származó bevétel összegéből 1.150 E Ft a Start mintaprogram irányítását végző menedzsment költségeinek finanszírozását szolgálja és az így felszabaduló önkormányzati saját bevétel pedig kerüljön beépítésre a Civil alapba, mint természetbeni terembér támogatás pályázható keret. Így a Start mintaprogram működési tartalékba helyezett kerete 6.520 E Ft-ról 5.370 E Ft-ra módosul, a Civil alap kerete pedig 8.000 E Ft-ról 9.150 E Ft-ra.

         

 
1. döntési javaslat

"GYÜSZ-TE részére támogatás biztosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletébe kerüljön beépítésre 1.450 E Ft összegű támogatás a Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesülete részére, a megállapodás alapján a rendezvények szervezésére biztosított, de 2013. évben át nem utalt keret terhére.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"GYÜSZ-TE részére támogatás elutasítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete nem ért egyet a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javaslatával, azaz nem javasolja, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletébe kerüljön beépítésre 1.450 E Ft összegű támogatás a Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesülete részére, a megállapodás alapján a rendezvények szervezésére biztosított, de 2013. évben át nem utalt keret terhére (az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság nem javasolja az 1.450 E Ft összegű támogatás biztosítását a GYÜSZ-TE részére).

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"GYÜSZ-TE részére felhalmozási kölcsön biztosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, valamint az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletébe kerüljön beépítésre 2.000 E Ft összegű felhalmozási kölcsön a Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesülete részére, a DAOP-2.1.3-12 kódszámú „Helyi és térségi turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek és turisztikai klaszterek létrehozása és fejlesztése” pályázat önerejének biztosításához. A kölcsön biztosításának feltételeit külön megállapodásban szükséges rögzíteni.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

4. döntési javaslat

"Horgász Egyesületek részére bérleti díj fizetési kötelezettség előírása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság valamint az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy a Horgász Egyesületeknek 2014. évben holtág haszonbér jogcímen meg kell fizetni a bérleti díjat, és az önkormányzati saját bevételek között holtágak haszonbér jogcímen be kell tervezni az 1.114 E Ft összeget.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

5. döntési javaslat

"Horgász Egyesületek részére bérleti díj fizetési kötelezettség elengedése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete nem ért egyet a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság valamint az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy a Horgász Egyesületeknek 2014. évben holtág haszonbér jogcímen bérleti díjat kell fizetni, ezzel támogatja a Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság javaslatát, miszerint a Horgász Egyesületeknek 2014. évben elengedi a holtágak után fizetendő bérleti díj összegét, így a 2014. évi költségvetési rendeletbe holtág haszonbér jogcímen ne kerüljön bevétel tervezésre. Az Egyesületekkel kötött haszonbérleti szerződéseket a feltételek konkrét rögzítésével módosítani szükséges.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

6. döntési javaslat

"Új utak építésére forrás biztosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, a Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság valamint az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletében a fejlesztések között a közvilágítási hálózat bővítésére elkülönített 20.000 E Ft összegű keretből kerüljön átcsoportosításra 10.000 E Ft új utak építésére.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

7. döntési javaslat

"Közös Hivatal udvar fejlesztésének nem támogatása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért a Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság valamint az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletében a fejlesztések között a Közös Önkormányzati Hivatal udvar fejlesztésére 2014. évben ne különítsen el forrást a testület, az ezen a jogcímen megtervezett 3.000 E Ft összegű keret kerüljön átcsoportosításra az új utak építésére.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

8. döntési javaslat

"Forrás átcsoportosítása működési általános tartalékba"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletében az Önkormányzati ingatlanok karbantartására működési tartalékba helyezett 5.000 E Ft kerüljön átcsoportosításra a működési általános tartalékba.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

9. döntési javaslat

"Közalapítvány működési támogatásának emelése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetési rendeletében a Közalapítvány Gyomaendrőd Város Közgyűjteményeiért részére kötött felhasználású működési támogatásként a rendelet tervezetben beterjesztett 550 E Ft-tal szemben 700 E Ft kerüljön elkülönítésre. Így a Civil Alap pénzbeli támogatásként pályázható kerete 1.550 E Ft-ról 1.400 E Ft-ra módosul.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

10. döntési javaslat

"Civil Alap keret növelése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete egyetért az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság azon javaslatával, hogy a Start mintaprogram működési kiadásainak finanszírozására tartalékba helyezett földalapú támogatás és terményértékesítésből származó bevétel összegéből 1.150 E Ft a Start mintaprogram irányítását végző menedzsment költségeinek finanszírozását szolgálja és az így felszabaduló önkormányzati saját bevétel pedig kerüljön beépítésre a Civil alapba, mint természetbeni terembér támogatás pályázható keret. Így a Start mintaprogram működési tartalékba helyezett kerete 6.520 E Ft-ról 5.370 E Ft-ra módosul, a Civil Alap kerete pedig 8.000 E Ft-ról 9.150 E Ft-ra.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

11. döntési javaslat

"2014. évi költségvetési rendelet megalkotása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2014. (..) önkormányzati rendelete
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2014. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 3.160.562 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 3.160.562 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. § Az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 1.766.161 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 717.886 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 130.099 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 546.416 ezer forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet, a finanszírozási bevételek részletezését a 4. melléklet tartalmazza.
 
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 1.896.260 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 419.461 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 93.546 ezer forint,
c) dologi kiadás 461.021 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 446.257 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 133.279 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 125.813 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 216.883 ezer forint
az 5. mellékletben részletezettek szerint.
 
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését a 6. melléklet tartalmazza.
 
6. § (1) A 7. melléklet tartalmazza az Önkormányzat működési céltartalékának összegét, mely 125.813 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott működési céltartalékból a Polgármesteri Alap előirányzata 400 ezer Ft.
(3) A Polgármesteri Alapból történő juttatás előkészítő eljárás és döntési jogát a polgármesterre ruházza át.
(4) A Polgármesteri Alap támogatásának felhasználására a Civil Alap pályázati eljárási szabályait kell alkalmazni.
(5) A kitüntetési alap keretösszege 200 ezer Ft.
(6) A Sport Alap előirányzata 13.000 ezer Ft.
(7) A (6) bekezdésben foglalt előirányzatból kötött felhasználású támogatások:
a) Diáksport
500 ezer Ft
b) A Semmelweis úti és Népligeti füves sporttelep fenntartása
500 ezer Ft
(8) A Sport Alap pályázható keretösszege 12.000 ezer Ft.
(9) A Civil Alap előirányzata 8.000 ezer Ft.
(10) A (9) bekezdésben foglalt előirányzatból kötött felhasználású támogatás:
a) Közalapítvány Gyomaendrőd Város Közgyűjteményeiért működési támogatása
550 ezer Ft
b) Gyomaendrődi Polgárőr Egyesület működési támogatása
400 ezer Ft
c) Hunyai, Csárdaszállási, Gyomaendrődi Önkormányzati Tűzoltóság működési támogatása
5.000 ezer Ft
d) Gyomaendrőd Város Tűzoltó Egyesület működési támogatás
500 ezer Ft
(11) A Civil Alap pályázható keretösszege 1.550 ezer forint.
(12) Az Idegenforgalmi Alap pályázható keretösszege 1.000 ezer forint.
 
7. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 1.264.302 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 45.478 ezer forint,
b) beruházási kiadás 814.015 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 404.809 ezer forint.
(3) Az (1) bekezdés c) pontjában foglalt felhalmozási célú céltartalékból a Környezetvédelmi Alap pályázható keretösszege 3.600 ezer forint.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 8. melléklet részletezi.
 
8. § A „Szép Városunk Gyomaendrőd” kötvényből és egyéb saját bevételből rendelkezésre álló forrás felhasználásának részletezését a 9. melléklet tartalmazza.
 
9. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét a 10. melléklet tartalmazza.
 
10. § Az Önkormányzat által finanszírozott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 11. melléklet részletezi.
 
11. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 12. melléklet tartalmazza.
 
12. § (1) Az Önkormányzat saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szerveinek likviditási tervét a 13. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat előirányzatának felhasználási ütemtervét a 14. melléklet tartalmazza.
 
13. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2014-2017. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 15. melléklet tartalmazza.
 
14. § A közvetett támogatások mérlegét a 16. melléklet tartalmazza.
 
15. § Az Önkormányzat lehetséges adósságvállalási felső határának meghatározását a 17. melléklet tartalmazza.
 
16. § Az Önkormányzat tartós kötelezettség vállalását a 18. melléklet tartalmazza.
 
17. § Az Önkormányzat kiadásai kézpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) lakossági folyószámlával nem rendelkező ellátottak szociális juttatásainak kifizetése,
b) a kis összegű beszerzések,
c) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
d) lakossági túlfizetések visszafizetése,
e) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek,
 
18. § (1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a 2014. évi átmeneti gazdálkodásról szóló 34/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet.
 
Gyomaendrőd, 2014. február
 
 
 
                               Várfi András s.k.                                                            Dr. Csorba Csaba s.k.
                                  Polgármester                                                                          Jegyző

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2014. 02. 27.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

« Vissza
Vissza a főmenübe