1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Roma Nemzetiségi Önkormányzat
2022. április 25-i ülésére
2022. április 25-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzatának 2021. évi költségvetési beszámolója | |
Készítette: | Ugrainé Gróf Éva | |
Előterjesztő: | Szécsi Zsolt elnök |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91.§-a alapján elkészült Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzatának 2021. évi költségvetéséről szóló beszámolója.
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a 1/2021(II.18.) RNÖ. számú határozatával fogadta el az Önkormányzat 2021. évi költségvetését 1.381 ezer Ft bevétellel, ezen belül 1.040 ezer Ft működési célú támogatás értékű bevétellel központi kezelésű előirányzatból, 12 ezer Ft saját bevétellel, 329 ezer Ft költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradvánnyal és 1.381 ezer Ft működési kiadással, ezen belül 100 ezer Ft személyi juttatással, 50 ezer Ft munkaadókat terhelő járulékkal, 1.231 ezer Ft dologi kiadással. A Nemzetiségi Önkormányzat 2021. évi költségvetését 15/2021.(VI.21.) RNÖ határozatával, valamint a 39/2021.(XI.30.) módosította.
A Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete döntése alapján és annak végrehajtása során az alábbiak szerint alakult az Önkormányzat költségvetésének teljesítése 2021. évben
Adatok ezer Ft-ban
Bevétel
|
Eredeti
|
Módosított
|
Teljesítés
|
Teljesítés %-a
|
|
|
|
|
|
Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi működési pénzmaradvány
|
329
|
328
|
328
|
100,0
|
Működési célú támogatás értékű bevétel központi kezelésű előirányzatból
|
1040
|
2.039
|
2.039
|
100,0
|
Saját bevétel
|
12
|
12
|
8
|
66,6
|
Bevétel Összesen
|
1.381
|
2.379
|
2.375
|
99,8
|
|
|
|
|
|
Kiadás
|
Eredeti
|
Módosított
|
Teljesítés
|
Teljesítés %-a
|
|
|
|
|
|
Személyi juttatás
|
100
|
350
|
347
|
99,1
|
Munkaadókat terhelő járulék
|
50
|
50
|
6
|
12,0
|
Dologi kiadás
|
1231
|
1.979
|
1.860
|
93,9
|
Működési célú támogatás értékű kiadás
|
0
|
0
|
0
|
0,0
|
Felhalmozási kiadás
|
0
|
0
|
0
|
0,0
|
Kiadások Összesen
|
1.381
|
2.379
|
2.213
|
93,0
|
2021. évi maradvány
|
|
|
162
|
|
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata 2021. december 31. napján 162 ezer Ft pénzkészlettel rendelkezik (pénztár 50 ezer Ft, bankszámla 112 ezer Ft).
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata 2021. december 31. napjáig költségvetési bevételi előirányzatát 99,8 %-ban, kiadási előirányzatát pedig 93,0 %-ban teljesítette.
A Nemzetiségi Önkormányzatok 2021. évi általános működési célú állami támogatása egységesen 1.040 ezer Ft volt. A nemzetiségi önkormányzat a feladatalapú támogatás igénybevételére a működő nemzetiségi önkormányzatok jogosultak döntéseik alapján. A nemzetiségi önkormányzat 2021. évre 999 ezer Ft feladatalapú támogatásra volt jogosult.
A saját bevételek között elszámolt 8 ezer Ft-ból 1 ezer Ft a kamatbevételt és 7 ezer Ft a magán célú telefon térítését foglalja magába.
A nemzetiségi önkormányzat 2020. évi maradványa 328 ezer Ft, mely összeg a 2020. évi feladatalapú támogatásból maradt meg, mely összegből az alábbi feladatokra lett felhasználva:
- 240 ezer Ft az önkormányzat 2 fő roma nemzetiségi képviselőnek az EZRA Nyelvvizsgaközpont által szervezett, a lovári cigány nyelvtanfolyam képzési díjának költségére lett fordítva.
- 44 ezer Ft-ot a 2021. július 16-án megrendezésre került roma gyerekek részére szervezett játszóház költségeire,
- 38 ezer Ft-ot a 2021. augusztus 20-án megrendezésre kerülő roma gyerekek részére szervezett Szent István napi játszóház költségeire,
- 6 ezer Ft –ot a 2021. december 3-án a roma gyerekek részére megszervezett adventi kézműves foglalkozás költségére használt fel.
Kiadásként 2.213 ezer Ft teljesült, mely összegből 347 ezer Ft személyi juttatásként reprezentációs költség, valamint 6 ezer Ft munkaadókat terhelő járulék a reprezentációs kiadások után. A nemzetiségi önkormányzat a dologi kiadásokat 1.860 ezer Ft összegben teljesítette.
A nemzetiségi önkormányzat működési kiadásai között számolja el az általa használt ingatlan közüzemi díjait (villamos energia, víz és csatornadíj, hulladék szállítás költségét) a szolgáltatókkal kötött szerződés alapján, fűtés költségét ( az iroda esetében a szieszta kályha működéséhez gázpalack csere költségét, a tanácskozásra és a rendezvények megtartására alkalmas nagyterem fűtéséhez használt fatüzelésű kályha használatához tűzifa vásárlás költségét), az ingatlan karbantartásával kapcsolatos költséget (tisztítószer, festék, karbantartási anyag költséget) számol el. A nemzetiségi önkormányzat működéséhez telefon és internet díjat számol el. A nemzetiségi önkormányzat rendszeresen részt vesz a települési önkormányzat által szervezett nemzeti és állami ünnepeken, valamint a megyei roma nemzetiségek megemlékezésein, melyeken koszorút helyez el. A nemzetiségi önkormányzat folyamatosan tartja a kapcsolatot a megyében működő megyei és települési roma nemzetiségi önkormányzatokkal, és roma civil szervezetekkel együttműködési megállapodások alapján. az együttműködéshez kapcsolódóan útiköltség formájában merül fel költség, kapcsolattartás másik formája a levelezés formájában postaköltség címén merül fel költség.
A nemzetiségi önkormányzat 2021. február 23-án megemlékezett a rasszizmus áldozatairól. A nemzetiségi önkormányzat 2021. április 8-án a Nemzetközi Romanap alkalmával a Békés Megyei Roma Nemzetiségi Önkormányzattal közösen egy hónapig tartó kiállítást rendeztek a Roma Közösségi Házban, bemutatták a cigányság irodalmi alkotásait.
A nemzetiségi önkormányzat a 2021. évi feladatalapú támogatásból a 12/2021.(VI.21.) RNÖ határozata alapján 2021. július 3-án megrendezte az első roma horgászversenyt, melynek lebonyolítása során 143 ezer Ft merült fel, a 13/2021.(VI:21.) RNÖ, 2021. július 29-én megemlékezett a roma holokauszt áldozatairól, melynek költségeire 150 ezer Ft-ot használt fel, a 14/2021.(VI.21.) RNÖ határozata alapján 2021. augusztus 3-7. közötti időszakban a roma gyerekek részére tábort szervezett, melynek költségeire 471 ezer Ft merült fel.
2021. november 1-én Roma Nemzetiségi Önkormányzat az idén is megemlékezett és koszorút helyezett el az elhunyt endrődi cigány zenészek emlékműve és a felújított feszület előtt. Az Önkormányzat 2021. december 3-án adventi kézműves foglalkozást, 2021. december 6-án mikulásnapot szervezett a roma gyerekek részére. A nemzetiségi önkormányzat 2021. december 16-án nemzetiségi napot szervezett a karácsonyi rendezvénnyel egybekötve.
A nemzetiségi önkormányzat 2019. évi feladatalapú támogatása elszámolása során 287 Ft összegű támogatás visszafizetési kötelezettsége keletkezett, mely összeg visszafizetésre került a Támogató hatóság felé.
A nemzetiségi önkormányzatnak fejlesztés kiadása a beszámolás időszakában nem merült fel.
A nemzetiségi önkormányzat pénzügyi helyzete rendezett, nem rendelkezik lejárt, kifizetetlen számlával.
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat mérlegének 2021. évi kimutatása
adatok E Ft-ban
Eszközök
|
Források
|
|
||
|
|
|
|
|
Immateriális javak
|
0
|
Nemzeti vagyon induláskori értéke
|
4371
|
|
Ingatlanok
|
0
|
Egyéb eszközök induláskori értéke és változása
|
183
|
|
Gépek, berendezések
|
0
|
Felhalmozott eredmény
|
-4.226
|
|
Befektetett eszközök összesen
|
0
|
Mérleg szerinti eredmény
|
-195
|
|
Pénzeszközök
|
162
|
Költségvetési évet követően esedékes kötelezettségek dologi kiadásra
|
29
|
|
Követelések
|
0
|
|
|
|
Aktív időbeli elhatárolások
|
0
|
|
0
|
|
Eszközök összesen
|
162
|
Források összesen
|
162
|
A Nemzetiségi Önkormányzat vagyonát 2.877 ezer Ft bruttó összegű feladatai ellátásához szükséges ügyviteli és számítástechnikai eszközei, valamint a feladata ellátásához szükséges gépek berendezési tárgyak alkotják. Eszközeinek nettó értéke 0 ezer Ft. Az Önkormányzat tevékenysége során arra törekszik, hogy megóvja a tulajdonában lévő vagyontárgyai értékét, ennek érdekében rendszeresen karbantartja azt.
2021. évi maradvány
Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata 2021. évi gazdálkodása kiegyensúlyozott volt a rendelkezésre álló bevételei biztosították a feladat ellátásához szükséges kiadásokat. Az Önkormányzatnak 2021. évben 162 ezer Ft maradványa keletkezett. Ezen összeg a feladatalapú támogatásából maradt meg, melyet az önkormányzat 2022. december 31-ig használhat fel kiadásaira.
A nemzetiségi önkormányzat döntése alapján 2021. évről 2022. évre áthúzódó feladatalapú támogatás 162 ezer Ft tényleges összegéből
- 50 ezer Ft összeget 2022. február 25-én a roma gyerekek részére szervezett farsangi kézműves foglalkozás költségeire,
- 62 ezer Ft összeget 2022. április 8-án megszervezett nemzetközi romanap költségeire,
- 50 ezer Ft összeget 2022. április 14-én a roma gyerekek részére szervezett húsvéti kézműves foglalkozás költségeire tervezi felhasználni.
Beszámoló a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés végrehajtásáról
A belső kontroll rendszer működtetését az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 69. §-a teszi kötelezővé a költségvetési szerv vezetője részére. A belső kontroll rendszer keretében biztosítani kell, hogy a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan és hatékonyan végezzék el, az elszámolási kötelezettség teljesítésre kerüljön és az erőforrásokat megóvják a károktól és veszteségtől. Működtetéséről a jegyző, mint a költségvetési szerv vezetője a jelen költségvetési beszámoló keretei között számol be.
I. Szabálytalanságok kialakulásának megelőzése:
A szabálytalanságok megelőzésének egyik legfontosabb eleme, hogy a gazdálkodással foglalkozó köztisztviselők számára, hozzáférhetővé váljanak azok a normák, melyek alapján feladataikat ellátják. A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalon belül minden dolgozó számára egységesen biztosított a hatályos önkormányzati és nem önkormányzati normák elérése. A napi munkavégzést szabályozó belső utasítások elérhetősége szintén biztosított. A pénzügyi irányítási és ellenőrzési feladatok magukban foglalják a pénzügyi döntéseket megelőző és azt megalapozó dokumentumoknak a megfelelő előkészítését is. A képviselő-testületek döntéseinek nyilvántartása elektronikusan történik, mely lehetővé teszi a megalapozó előterjesztések megismerését és későbbi időpontokban történő visszakeresését.
Az ASP szakrendszer bevezetését követően felülvizsgálatra került a kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési jogosultság. Az önkormányzat nevében kötelezettségvállalásra az elnök jogosult, melyet az önkormányzat gazdálkodási szabályzata rögzít.
A munkavállalók részére biztosított, hogy a gazdálkodással, valamint az egyéb munkavégzéssel kapcsolatos hatályos szabályokat és egyéb tájékoztató anyagokat megismerjék, a pénzügyi döntésekre vonatkozó dokumentumok a hatályos előírásoknak megfelelően készüljenek.
Az egységes iratkezelési szabályzat és program alkalmazása, a nemzetiségi önkormányzati ügyirat kezelés ellenőrzése biztosítja a jogszabályoknak megfelelő iratkezelést, a dolgozók teljesítményének nyomon követését.
A szabálytalanság kialakulásának megelőzését szolgálják a közös hivatal, mint önálló gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési intézmény életében a folyamatosan, heti rendszerességgel megtartásra kerülő osztályvezetői értekezletek, ahol az elvégzendő feladatok megbeszélése mellett lehetőség nyílik a végrehajtás ellenőrzésére, valamint a hivatal gazdálkodásával kapcsolatos folyamatok értékelésére. Az osztályvezetői értekezletekről feljegyzés készül. Az osztályvezetői értekezleten megbeszélésre kerülő témakörök és az ott elhangozottakról készült összefoglalók szintén minden vezető és hivatali dolgozó számára elérhető. Az osztályvezetői értekezleten elhangzottakról az osztályvezetők osztályértekezlet keretében nyújtanak tájékoztatást a dolgozók számára, szintén heti rendszerességgel. Az osztályvezetői értekezleten elhangzottakat a községi és hivatali dolgozók is figyelemmel kísérhetik.
A kötelezettség vállaláshoz szervesen kapcsolódik az utalványozás, ellenjegyzés kérdése. Az ellenjegyzésre a pénzügyi osztály vezetője, illetve az általa kijelölt dolgozója jogosult, míg az önkormányzat működésével kapcsolatos kiadások utalványozására az elnök jogosult. Az utalványozásra váró okiratok aláírásának sorrendisége szintén a szabálytalanság megelőzésének eszköze, melynek során az utalványozásra jogosultak egymás feladat ellátására rálátnak, így azzal kapcsolatosan kérdéseket tehetnek fel, ellenőrzési jogosultságaikkal élhetnek. A teljesítés igazolására az elnök, illetve akadályoztatása esetén az elnök helyettese jogosult az önkormányzat Gazdálkodási szabályzata alapján.
A kötelezettség vállalás naprakész nyilvántartását az ASP rendszer biztosítja, melynek folyamatos vezetéséért a pénzügyi osztály vezetője felelős.
Az önkormányzati munkatársaknak az elmúlt években egy új kifejezéssel, az önkormányzati ASP fogalmával kellett megismerkedniük, az önkormányzatok jelentős részénél pedig már a gyakorlati alkalmazást is meg kellett tanulni. Ez a kötelezettség a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói számára 2018-ban és 2019-ben jelentkezett, hiszen a Közös Hivatalt alkotó települések 2019. január 1-jén csatlakoztak az ASP rendszerhez. Az ASP (Application Service Provider, vagyis alkalmazás-szolgáltató) modell lényege, hogy a felhasználók az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, amelyek segítenek a gazdálkodási, adóztatási, hagyatéki, kereskedelmi feladatok ellátásában. Az elérhető szakrendszerek: az iratkezelési, a gazdálkodási, az adó, a hagyatéki leltár, az ingatlanvagyon-kataszter, valamint az ipar és kereskedelmi szakrendszer segítségével optimalizálhatóak a települések belső működési folyamatai. Az ASP-hez való csatlakozás előnyei: központilag karbantartott programok segítségével hatékonyabbá válik az önkormányzati ügyvitel, az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően egyre inkább háttérbe szorul a papír alapú adminisztráció, emellett a települések könnyebben tehetnek eleget az adatszolgáltatási kötelezettségüknek. Az ASP rendszer teljes körű bevezetésére 2019-ben került sor.
II. Hatékony gazdálkodás biztosítása
A költségvetési intézmény gazdálkodása során a belső kontroll működésének biztosítani kell a hatékony gazdálkodást, az erőforrásokkal való takarékosságot is. A hivatal, mint költségvetési intézmény beszerzései, valamint a gazdasági szervezeti feladatkörébe tartozó költségvetési szervek beszerzései tekintetében a közbeszerzési eljárás vagy amennyiben a beszerzés nem tartozik a Kbt. hatálya alá, úgy a legalább három ajánlat beszerzésének szabálya (Beszerzések lebonyolításának szabályzata szerint) határozza meg az eljárási rendet a beszerzés tárgyának értéke alapján.
III. A meghozott döntések végrehajtásának ellenőrzése
A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtását biztosítja egyrészt a testületi döntéseket nyilvántartó rendszer, melyből a lejárt határidejű határozatok jelentéséből egyrészt a képviselő-testület, másrészt a hivatali vezetés is folyamatos információt kap. A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtása nyomon követhető a költségvetési beszámolókból, valamint a zárszámadási rendeletből és a költségvetési intézmények gazdálkodását bemutató rendszeres beszámolókból. Az ASP rendszer alkalmas a gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtásának nyomon követésére is. A döntések nyomon követését biztosítják továbbá azok az eljárások és fórumok is melyek az I. pontban ismertetésre kerültek.
A döntések végrehajtásának ellenőrzését szolgálják: a település honlapján megtekinthető képviselő-testületi előterjesztések, rendeletek és jegyzőkönyvek.
A döntések végrehajtásának ellenőrzése során nem került feltárásra olyan súlyú szabálytalanság, melynek alapján fegyelmi vagy más eljárást kellett volna kezdeményezni.
A beszámolási időszakban teljesen új körülményként és működéssel kapcsolatos kockázatként jelent meg a COVID-19 világjárvány okozta korlátozó intézkedések hatása. A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I.29.) Kormányrendeletre tekintettel a Katasztrófa védelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Gyomaendrőd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata képviselő-testületének feladat- és hatáskörében eljárva az elnök lett az egyszemélyi döntéshozó szerv. Ez nem csak az elnök személyét érintő többlet jogosítvány, hanem egy olyan új döntési mechanizmus, melynek korábban nem volt kialakult gyakorlata.
Normál működés esetén az alapos és széleskörű kockázat és hatásvizsgálat követelménye nehezen elégíthető ki. A folyamatosan változó jogszabályi környezet és a szűk határidők egyre nehezebb feladat elé állítják a döntés előkészítőit. A veszélyhelyzet időszakában a döntéshozatalt egyébként nagyban segítő bizottsági véleményező munka szükségképpen elmaradt. A testületi és bizottsági véleményezésre csak online formában volt lehetőség, erre azonban minden nagy horderejű döntés meghozatala előtt sor került.
2021. évben is problémát jelent a szakképzett, gyakorlattal rendelkező munkaerő hiánya is, azonban a pandémiás állapot tovább nehezítette a feladat ellátást. Kollégák egészsége érdekében a Közös Önkormányzati Hivatalban a személyes ügyfélfogadás a veszélyhelyzet alatt szünetelt. A kis gyermeket nevelők és a veszélyeztetett korcsoportba tartozó kollégák számára otthoni munkavégzést biztosítottunk. Az ezzel kapcsolatos munkaszervezés a kezdeti időszakban jelentős többlet terhet és kockázatot jelentett, nem csak az informatikai eszközök biztosítása miatt, hanem az adatvédelmi szabályok betartása miatt is. A hivatalban jelenléti munkát végző kollégák esetén is egyre nagyobb terhet jelentett a határidők pontos betartása és a megváltozott munkakörülményekhez való alkalmazkodás.
Az elkövetkező évek nagy kihívása, hogyan hozható összhangba a dinamikus, a folyamatosan változó körülményekhez alkalmazkodni akaró döntéshozatal, a széles körű kockázatelemzésen alapuló alternatívák kidolgozásával. Az informatikai lehetőségek a problémát csak részben képesek megoldani, hatékonyabbá tenni az előkészítést.
A belső kontrollrendszer működéséről szóló vezetői nyilatkozat az előterjesztés mellékletét képezi.
2021. évben végzett külső ellenőrzés
2020. júliusában a Magyar Államkincstár éves ellenőrzési terve alapján a 2020. évre vonatkozóan átfogó szabályszerűségi pénzügyi ellenőrzést indított. Az ellenőrzés kiterjedt Gyomaendrőd Város Önkormányzatára és költségvetési szerveire, Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Települési Önkormányzati Társulására és intézményeire, a Nemzetiségi Önkormányzatokra, valamint Csárdaszállás és Hunya Község Önkormányzataira. A végleges jelentést 2021. április 22-én kapta meg önkormányzatunk. Az ellenőrzés javaslatai 2 területre irányultan. A belső kontrollrendszer értékelése alapján 5 intézkedést javasoltak, a könyvvezetési és adatszolgáltatási kötelezettség ellenőrzésével kapcsolatban 1 intézkedést jelöltek meg. Az éves költségvetési beszámoló ellenőrzésével kapcsolatos intézkedést nem fogalmazott meg. A megállapításokra intézkedési tervet készítettük, valamennyi ellenőrzött szervezetre vonatkozóan és megküldtük a Magyar Államkincstár részére. Az ellenőrzést még utóellenőrzés követi.
A belső ellenőrzési terv alapján a kétévente esedékes átfogó pénzügyi ellenőrzés a nemzetiségi önkormányzatok esetében 2021. évben nem volt esedékes, de mivel a Magyar Államkincstár 2020. évre vonatkozóan átfogó szabályszerűségi pénzügyi ellenőrzést végzett, az kiváltotta a soron következő belső ellenőrzési feladatokat. A belső ellenőr által elkészített éves ellenőrzési összefoglaló jelentését az előterjesztés mellékletét képezi, melyben összefoglalja a Magyar Államkincstár jelentése alapján az ellenőrzés tapasztalatait és javaslatait az elkövetkezendő időszakra vonatkozóan.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy tárgyalja meg az önkormányzat 2021. évi költségvetésének teljesítéséről szóló beszámolót.
Döntési javaslat
"2021. évi költségvetési beszámoló"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Roma Nemzetiségi Önkormányzat a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Város Roma Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 114.§ (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében a 2021. évi költségvetési zárszámadását a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) a Nemzetiségi Önkormányzat 2021. évi zárszámadási beszámolójának
a) bevételi fő összegét 2.375 ezer forintban,
b) kiadási fő összegét 2.213 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. A bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzat teljesítése 2.047ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzat teljesítése 0 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzat teljesítése 328 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzat teljesítése 0 forint
a 1. melléklet I. pontban részletezettek szerint.
3. A kiadási főösszegen belül a Nemzetiségi Önkormányzat működési kiadásainak teljesítése 2.213 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 347ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 6 ezer forint,
c) dologi kiadás 1.860 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési célú céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 1. melléklet II. pontban részletezettek szerint.
4. A Nemzetiségi Önkormányzat fejlesztési kiadásának teljesítés összege 0 ezer forint.
5. A Nemzetiségi Önkormányzat előirányzat felhasználási ütemtervét és annak teljesítését a 2. melléklet tartalmazza.
6. A nemzetiségi Önkormányzat 2021. évi vagyonkimutatását a 3. melléklet tartalmazza.
7. A Nemzetiségi Önkormányzat 2021. évi maradványa 162.226 Ft. A maradvány kimutatását a 4. melléklet tartalmazza.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal