7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2011. december 12-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztató a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményei 1-11 havi finanszírozási helyzetéről
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Gál Julianna
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 Tisztelt Képviselő – testület!

                                                                            
Az önkormányzati intézmények és a polgármesteri hivatal gazdálkodásáról 2011. november 30. napjáig terjedő időszak vonatkozásában az alábbi tájékoztatást nyújtjuk.
 
A Polgármesteri Hivatal gazdálkodása 2011. január 1. és november 30. közötti időszakban
 
Kiadások alakulása
                                                                                         
Személyi juttatások és járulékok alakulása:
  • 2011. évben bérfejlesztés nem történt az önkormányzatnál. 
  • A kiadásokat elemezve megállapítható, hogy a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok adatai időarányos alatti teljesítést (86%) mutatnak. Ez teljes egészében azzal magyarázható, hogy a közfoglalkoztatáshoz, a Munkaügyi Központ által támogatott közhasznú foglalkoztatáshoz és közmunka pályázathoz kapcsolódó bér jellegű kifizetések előirányzata nincs még összhangban az időközben bekövetkezett jogszabályi változásokkal. A közhasznú foglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatási összegek a tényleges kifizetésekhez igazodva érkeztek meg az önkormányzat számlájára. Ezen támogatások összege az év végi rendeletmódosítással épül be költségvetésünkbe. A költségvetés tervezésekor abból indult ki az önkormányzat, hogy a közfoglalkoztatás megvalósítása oly módon fog történni, hogy az önkormányzat lesz a pályázat benyújtója és a foglalkoztató is egyben. Ennek megfelelően építettük be mind a kiadási, mind a bevételi oldalra a megfelelő összegeket. Az év során a közfoglalkoztatásra vonatkozó szabályok változásából adódóan az önkormányzat csak részben vált foglalkoztatóvá, mely a betervezett összegekhez képest kiadás megtakarítást, illetve ezzel párhuzamosan bevétel kiesést generált. A változás költségvetésre gyakorolt hatását az utolsó rendeletmódosítás alkalmával kell átvezetni. Amennyiben a korrekció megtörténik, úgy a teljesítési adatok az időarányosnak megfelelő (91%) képet mutatják.
 Dologi kiadások alakulása:

A dologi kiadások teljesítése meghaladja az éves betervezett összeget. Ezt a teljesítési arányt jelentősen torzítják az alábbi tényezők: 
  • Az intézményeink részére előző évről áthúzódó kiutalatlan támogatás teljesítése, melynek összege 7.903 E Ft. Ezen tétel kifizetéskor az egyéb folyó kiadások között jelentkezik, előirányzata azonban nem itt van megtervezve, hanem a pénzmaradványban.
  • A fordított áfa könyveléséhez kapcsolódó technikai lépés (a fordított áfa könyvelésének egyik lépéseként megjelenik a fordított áfa összege a dologi kiadások áfa-ja között, illetve ezzel párhuzamosan az áfa bevételek és visszatérülések között is). Amennyiben az előirányzat és a teljesítés összegéből is kiemeljük a fordított áfa 26.782 E Ft (ez az összeg lett már beépítve az előirányzatok közé), illetve a 47.528 E Ft (teljesítés között ezen összeg jelentkezett a vizsgált időszakban) összegét, úgy a dologi kiadások áfája 108%-os teljesítést mutat a módosított előirányzathoz viszonyítva. Az időarányos feletti teljesítést az okozza, hogy a bevételekhez kapcsolódó áfa befizetés 167%-on áll. Ennek indoka, hogy az Önkormányzatnak az adott számla teljesítését követő 45. napon abban az esetben is be kell fizetnie a hatóság felé az áfa-t, ha a vevő a kötelezettségét nem teljesítette felénk (pl. Liget Fürdő Kft.). 
  • Nagymértékben torzítja a teljesítési adatokat a kötvényhez kapcsolódóan jelentkező feltételes árfolyamveszteség 61.439 E Ft összege. Ez azzal magyarázható, hogy az euróban rendelkezésre álló kötvényállományt az egyes tranzakciók során a forintban történő könyvelésből adódóan folyamatosan át kell értékelni a megadott feltételes átváltási árfolyamon. 2011. 06. 30-ig a kötvényállomány végig euróban állt az önkormányzat rendelkezésére, majd folyamatosan megtörtént a forintra való átváltás. Jelen pillanatban a teljes kötvényállomány forintban áll az önkormányzat rendelkezésére.
  • A dologi kiadások áfa nélküli összege a módosított előirányzathoz viszonyítva 87%-os teljesítést mutat.
  • A kötvényforráshoz kapcsolódóan március 31-én és szeptember 30-án került sor kamatfizetésre 30.014 CHF és 28.620 CHF értékben. A kötvény után fizetendő alacsony kamatlábnak köszönhetően a tervezetthez képest a kamatkiadásoknál megtakarítás realizálódik.
  • Amennyiben a feltételes árfolyamveszteség, a fordított áfa és az intézmények alulfinanszírozásának összegével korrigáljuk a teljesítési adatokat, úgy a dologi és egyéb folyó kiadások összesen értékének korrigált összege a módosított előirányzathoz viszonyítva időarányos teljesítést mutat.
 Pénzeszköz átadások: 
  • A támogatásértékű működési kiadások közel 41 %-on teljesültek. Itt jelenik meg többek között a Kis Bálint Általános Iskola részére nyújtott pályázati megelőlegezés összege, valamint a Hulladéklerakó telep 2011. évi bérleti díj első részletének települések felé történő elszámolási összege.
  •  Segélyekre a vizsgált időszakban a rendelkezésre álló keret 75%-a került felhasználásra.
  •  A működési célú pénzeszköz átadások között a vizsgált időszakban az alábbi tételek jelentek meg: A Liget Fürdő Kft. felhasználta az éves támogatási keretét (33.000 E Ft) és a pótlólagosan megítélt önkormányzati támogatásból 9.000 E Ft-ot, azaz összesen 42.000 E Ft-ot. Itt jelenik meg továbbá az orvosi ügyeletre, helyi buszközlekedésre, a bölcsődei- és óvodai feladatellátásra biztosított támogatások összege, valamint a Civil, és a Sport alapból az egyéb non-profit szervezeteknek megítélt pénzösszegek teljesített értéke.
Felújítási, felhalmozási kiadások, pénzeszköz átadások teljesítése:
 
Az első 11 hónapban felújítási munkákra a hivatal több mint 63 millió Ft-ot fordított. A felújítások között teljesült:
  • szennyvíz és- ivóvízhálózat rekonstrukciós munkái bruttó 37.783 E Ft összegben,
  •  megvalósult a Népliget úti oktatási épület kazánházának és fűtési rendszerének felújítása 900 E Ft összegben,
  • kifizetésre került a kivitelező részére a Sportcsarnok padlóburkolat cseréjére visszatartott összegből 4.121 E Ft és a műszaki ellenőr részére 62 E Ft,
  • az Endrődi úti költségalapú bérlakás csapadékvíz elvezetési és egyéb pótmunkái 721 E Ft-ba kerültek,
  • az Endrődi köztemetőnél csatorna rekonstrukcióra 427 E Ft-ot fordított a város,
  • autógáz beszerelésére került sor az Opel Combo gépjárműbe (214 E Ft),
  • a Jókai úti óvoda ivóvízvezeték bekötőjének cseréje 140 E Ft-ba került,
  • megtörtént a Szabadság, Kossuth és Hatház utcák felújításához kapcsolódó tervek felülvizsgálata 1.250 E Ft összegben,
  • kifizetésre került 2011. január elején a múlt évben megvalósult belterületi utak felújításának 15.290 E Ft összegű számlája,
  • Belterületi utak javítása 1.839 E Ft összegben,
  • Újkertsor, Hősök útja és a Semmelweis u. felújításához kapcsolódó engedélyes tervek 850 E Ft összegben.
 A Polgármesteri Hivatalnál a beruházások a vizsgált időszakban több mint 373 millió Ft értékben teljesültek az alábbi fejlesztési tételekre:
  • Informatikai jellegű kiadások (szerver memóriabővítés, program díj, biztonsági szoftver megújítás, étkezés megrendelő és számlázó program) 1.708 E Ft
  • Telekvásárlás Gyomaszolg Ipari Park Kft.-től 45.665 E Ft
  • TIOP projekt eszközbeszerzés 42.660 E Ft
  • Hivatali mozgáskorlátozott mosdónál kapaszkodó 117 E Ft
  • Hulladéklerakó telepből területvásárlás a társtulajdonos önkormányzatoktól 459 E Ft
  • Védelmi övezet per területvásárlás 16.062 E Ft
  • Magtárlaposi lakásvásárlás 30.000 E Ft
  • Föld és egyéb ingatlan vételára 1.536 E Ft
  • 8 db költségalapú bérlakás külső hőszigetelése és az elvégzett pótmunkák 9.675 E Ft
  • Szennyvíztisztító telep fejlesztése tervezési részszámla, hatósági díjak 3.747 E Ft
  • Kül-és belterületi vízrendezési projekt 3.750 E Ft
  • Átereszek, fedőkő akna építése 656 E Ft
  • Belvíz VII. jogi szolgáltatás 813 E Ft
  • Belvíz VII kivitelezés és műszaki ellenőrzés 68.268 E Ft
  • Belvíz III. 3.930 E Ft
  • Belvíz VIII. 2.526 E Ft
  • Fürst S. utcai rendelőnél bejáró építése 264 E Ft
  • Mezőőrök éjjellátó készülék vásárlása 255 E Ft
  • Vásártéren vizesblokk konténer közművek kialakítása 1.125 E Ft
  • Felhagyott hulladéklerakó telepen előírt mérések 596 E Ft
  • 2010. évben megvalósult belterületi útépítés 16.883 E Ft
  • Belterületi utak építése 2011. (fordított áfa nélkül) 14.938 E Ft
  • Műszaki ellenőrzés (Halász, Dobó, Bánomkert, Bessenyei utcák) 475 E Ft
  • Endrődi közúti hídra vezető ideiglenes járdaépítés 1.500 E Ft
  • Fő út-Bajcsy úti kerékpárút építés 91.047 E Ft
  • 46.sz.Fő út melletti II.-III.-ütem kerékpárút építés, közműegy. 1.822 E Ft
  • Engedélyek, szakhatósági eljárási díjak, közműegyeztetések, tervek 970 E Ft
  • 46.sz.főút és a 443 sz. közút csatlakozásának kiépítése 5.000 E Ft
  • Csónakkikötő megvalósíthatósági tanulmány készítése 1.200 E Ft
  • Hősök út, Semmelweis u. hatósági engedély 450 E Ft
  • Körforgalmú közúti csomópont építése 388 E Ft
  • Orgona utca útszakasz építése 453 E Ft
  • Vásártéri ltp. Parkoló építés 450 E Ft
  • Járda építés eljárási díjak 295 E Ft
  • Sportcsarnok részszámla áfája 400 E Ft
  • Grafikai présgép, zongora vásárlása VAMI 480 E Ft
  • Taninform szoftver beszerzése 37 E Ft
  • Start munkaprogram eszközbeszerzés 2.396 E Ft
 Felhalmozási célú pénzeszköz átadások:
  • A tűzoltó autó beszerzésére átadott 4.000 E Ft
  • A környezetvédelmi alapból nyújtott támogatás 4.885 E Ft összege
  • Otthonteremtési támogatás 4.365 E Ft összegben
  • Közmű visszatérítés 1.841 E Ft értékben
  • Ifjú házasoknak nyújtott támogatás 605 E Ft összegben, 4 fő részére
  • Nagyné Perjési Anikó felajánlása képviselői tiszteletdíjból a Körös Kajak SE részére 314 E Ft összegben.
 Kölcsönök nyújtása: 
  • a fiatal házasok részére biztosított lakáskölcsön 842 E Ft
  • a Zöldpark Kft. részére a rövid időtartamú közfoglalkoztatáshoz megelőlegezett saját erő 3.986 E Ft összege
  • a közköltséges temetés címén kifizetett 2.330 E Ft
  • a vállalkozásfejlesztési alapból biztosított 10.000 E Ft összegű visszatérítendő támogatás
  • CSZOSZ pályázati önerő megelőlegezése 876 E Ft (a visszafizetés a szervezet részéről megtörtént)
  • a Rózsahegyi Alapítvány részére az IKSZT beruházáshoz megelőlegezett pályázati támogatás 35.453 E Ft összege.
A finanszírozási kiadások között a kötvény 2011. március 31-én és szeptember 30-án esedékes törlesztéseként kifizetett összeg jelenik meg, melyet márciusban 208 alatti árfolyamon, szeptemberben viszont 240-es árfolyamon teljesített az önkormányzat. A törlesztésre betervezett 176.830 E Ft-hoz képest a tényleges teljesítés kb. 10 millió Ft-tal lett magasabb. Itt jelenik meg továbbá az önkormányzat által 96.972 E Ft értékben vásárolt állampapír összege.
 
Összességben megállapítható, hogy a kiadások teljesítése (működési kiadás, intézményi támogatás, felhalmozási kiadás) az időarányosnak megfelelően alakult a vizsgált időszakban.
 
Bevételek alakulása
 
Az intézményi működési bevételek teljesülése a vizsgált időszakban 87,95 % a módosított előirányzathoz viszonyítva. A tervezett bevételek 50 %-át a bérleti díj bevételek teszik ki, így a bérleti díj alakulása, mely 76,8 %-on teljesült, nagyban befolyásolja az összes működési bevétel alakulását. A bérleti díjaknál mutatkozó bevételkiesés indoka, hogy a Liget Fürdő Kft. nem fizette ki a felé leszámlázott közel 20.000 E Ft-os számlák összegét. A bérleti díj alakulására kedvezően hat a szippantó jármű 640 E Ft összegű plusz bevétele, mely a módosított előirányzatban nem szerepel. A földhaszonbér bevétele 101,8 %-on teljesült. A 9.293.-E Ft tervvel szemben 9.457.-E Ft bevétel jelentkezett november 30.-ig, mivel a földhaszonbérrel kapcsolatos számlák 2011.10.13-án kerültek kiküldésre, így a vizsgált időszakban befolyt a kiszámlázott tételek összegének döntő többsége. A működési engedélyekre, telepengedélyre, használatbavételi- és építési engedélyre befizetett igazgatási szolgáltatási díjbevételek a vizsgált időszakban 130,2 %-on teljesültek.
A továbbszámlázott szolgáltatások alakulása 3.924 E Ft, azaz 196,2 %, azonban a kiadások is tartalmazzák ezeket az összegeket, év végén a módosított előirányzat korrigálásával kerül rendezésre ezen bevételek és kiadások összege. A működési célú kamatbevételek teljesítése 56.266 E Ft, a 63.000 E Ft tervezettel szemben.
 
A helyi adók alakulása 2011. november 30-áig:
 
Az adóbevételek a tervezetthez viszonyítva az alábbiak szerint alakultak:
 
Adónem
Előirányzat, EFt
Teljesítés, EFt
Teljesítés, %
Építményadó
30.000
29.274
97,58
Telekadó
5.000
4.482
89,64
Magánszemélyek kommunális adója
31.000
28.382
91,55
Idegenforgalmi adó
5.000
4.197
83,94
Iparűzési adó
270.000
218.374
80,88
Talajterhelési díj, földbérbeadás
1.500
1.565
104,33
Pótlék és bírság, egyéb bevételek
5.000
4.648
92,96
Összesen:
347.500
290.922
83,72
Gépjárműadó (átengedett)
82.000
71.449
87,13
Mindösszesen:
429.500
362.371
84,37
 
A tervezett bevételi előirányzat az előző évi 96,65 %-kal szemben most csak 84,37 %-ra teljesült november 30-ig. A mintegy 12 %-os elmaradást főleg az iparűzési adó bevételeinek csökkenése okozza. A tavalyi hasonló időszakban az iparűzési adó bevételek 94,37 %-ban teljesültek, a jelenlegi 80,88 %-al szemben. Ez mintegy 36,5 millió Ft bevétel kiesést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Várhatóan az év végi feltöltési kötelezettség sem fogja elérni a tavalyi szintet (ez 18 millió Ft volt), így az iparűzési adó tervezett bevétele nem fog teljesülni, várhatóan 35-40 millió Ft-tal kevesebbel számolhatunk, mint a tervezett bevétel. Az építményadó, a talajterhelési díj, valamint a pótlék és bírság tervezett bevételei teljesülni fognak vagy már teljesültek. A telekadó, a magánszemélyek kommunális adója és az idegenforgalmi adó kisebb mértékű elmaradást mutat a tervezetthez képest, ezek 90-95 %-osan teljesülhetnek év végéig. A gépjárműadó tervezett bevétele várhatóan szintén nem teljesül. Ezt két nagy adós hátraléka okozza, ennek összege 15 millió Ft. Az egyik adós felszámolás alá került, a másik adós tartozása át lett adva behajtásra a Nemzeti Adó és Vámhivatalnak. Mindezeket figyelembe véve az adóbevételeknél az év végén, a tervezetthez képest, mintegy 40-45 millió Ft bevételkiesés várható.
 
A hátralékok alakulása 2011. november 30-án: 
 
Adónem
Nyitó hátralék 2011. január 1-én EFt
Folyó évben keletkezett tartozás összege EFT
Nyitó hátralékból még fennálló tartozás EFt
Összes hátralék EFt
Ebből:
nem esedékes tartozás
esedékes tartozás
Építményadó
11.463
5.276
9.367
14.643
455
14.188
Telekadó
1.603
808
1.197
2.005
31
1.974
Magánszemélyek kommunális adója
8.054
4.144
5.857
10.001
129
9.872
Idegenforgalmi adó
297
703
226
929
0
929
Iparűzési adó
65.858
21.389
49.706
71.095
1.458
69.637
Gépjárműadó
25.405
15.135
18.600
33.735
390
33.345
Talajterhelési díj
379
328
218
546
0
546
Tőketartozás összesen:
113.059
47.783
85.171
132.954
2.463
130.491
 
Az összes hátralék összege magába foglalja az előző évből még fennálló hátralék, és az évközi előírások pénzügyileg még nem rendezett összegét. Az év eleji nyitó állomány az eddig megvalósult behajtási cselekmények, illetve más pénzügyi műveletek következtében 27.9 millió Ft-tal csökkent. A tavalyi esztendőben a nyitóhátralékot november végéig jobban, 9 millió Ft-tal többel sikerült csökkenteni. A folyó évben keletkezett tartozás összege azonban az előző évhez képest mintegy 12,3 millió Ft-tal kevesebb az idén, mint tavaly. Ennek ellenére az előző év hasonló időszakához viszonyítva 7,3 millió Ft-tal növekedett a hátralék összege. Ennek legnagyobb részét, kb. 79 %-át az iparűzési adó és a gépjárműadó hátraléka képezi. A 130,5 millió Ft hátralékból jelentős a felszámolás, csődeljárás alatt álló vállalkozásokhoz kapcsolódó hátralék, ez kb. 46,5 millió Ft, melynek legnagyobb része nem fog megtérülni az eljárás befejezésével sem. Jelenleg is folynak a behajtási cselekmények. November végén teljes körű inkasszó kibocsátására került sor, melyből még várható a hátralék csökkenése. A behajtásra átadott tartozásra is már utalt a Nemzeti Adó és Vámhivatal. A munkabér letiltásokat, a gépjárművek kivonatását pedig továbbra is folyamatosan végezzük.
 
A normatív állami támogatások és a személyi jövedelemadóteljesítése a tervhez képest időarányosan történik. 2010. évtől a 292/2009. (XII. 19.) Kormányrendelet 16. számú melléklete alapján változott a normatív állami támogatás utalásának az időpontja, 2010. évtől kezdődően a kincstár minden hónap utolsó munkanapján utalja az állami támogatást az önkormányzatok részére, mely támogatási összeg az önkormányzatok pénzforgalmában csak a következő hónap elején jelentkezik. (Előző években hónap végén 25-28. között került a bankszámlánkra átutalásra az állami támogatás.)
Az államháztartásról szóló 92. évi XXXVIII. tv. 64. § (5) bekezdése értelmében az Önkormányzat az előirányzat lemondást és a pótlólagos igénylést a jogszabálynak megfelelően hajtotta végre év közben.
A 2011. július 31.-i normatív támogatás pótigénylés és lemondás során 7.256 E Ftállami támogatás pótigénylés történt, mely magába foglalja a Térségi Szociális Gondozási Központ 7.471 E Ft pótigényét az emelt szintű bentlakásos ellátás átminősítése miatti normatíva különbözetből adódóan, továbbá az alapfokú oktatási intézmények 215 E Ft összegű lemondását. Államháztartáson kívülről történő feladatnövekedés miatt 4 hónapra eső plusz normatív támogatás igényünk 2.539 E Ft, mely a Szabadság úti óvoda feladatátvétellel kapcsolatos. Az október hónapban történt normatíva lemondás során a 2011. október 1.-i tényleges ellátotti létszámot figyelembe véve lemondása keletkezett önkormányzatunknak, melynek összege 2.763 E Ft. A tervezetthez képest csökkent a tanulói létszám a Kner Imre Gimnáziumban, mely az év utolsó négy hónapjára vonatkozóan 2.058 E Ft visszafizetési kötelezettséget, a Városi Alapfokú Intézményben 705 E Ft normatíva csökkenést eredményezett.
 
Az államháztartáson kívülről érkező működési célú pénzeszközátvételek teljesítése 1.932.-E Ft, mely az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány 1.674 E Ft támogatását – a közfoglalkoztatás szervezők foglalkoztatásával kapcsolatos munkabérek támogatásával kapcsolatos - továbbá az árvízvédelmi gyakorlattal összefüggően megállapodásban rögzített 143 E Ft összeget foglalja magába. Háztartásoktól 115 E Ft folyt be, mely a hagyományőrző néprajzi tábor és tájház támogatásával kapcsolatos.
 
A támogatás értékű működési bevételek között jelenik meg a közhasznú foglalkoztatottak után kapott bevétel, a mezőőri szolgálat működéséhez igényelt agrártámogatás, melynek negyedévenkénti összege 900 E Ft, továbbá az időközi önkormányzati és kisebbségi képviselő választás bevételének összege. A többcélú kistérségi társulástól átvett pénzeszközök is itt kerülnek kimutatásra, melynek a teljesítése elmarad az időarányostól, ugyanis a társulás a III. negyedévre járó támogatási összeget 2011. december 5-én utalta, a IV. negyedévi támogatás december végére várható.
 
Itt jelenik meg a 3 fő gyakornok foglalkoztatásához megkapott 485 E Ft, a BM Katasztrófavédelmi Igazgatóság 143 E Ft-os pénzeszköz átadása, a kisebbségek támogatásának összege, továbbá a feladatalapú támogatásuk. A településőrök 2010. IV. névi támogatására 1.120 E Ft-ot, a támogató szolgálat részére 8.220 E Ft-ot, az NKA alaptól megnyert 550 E Ft-ot, a 2011. évi népszámlálás 8.754 E Ft összegét, a 2010. évi Sajt-és Túrófesztivál 920 E Ft összegű támogatását, illetve az 1.800 E Ft mezőőri támogatást foglalja magába.
Itt jelentkeznek az EU-s programokkal kapcsolatos pályázati támogatások összegei, a Térségi Humánsegítő TÁMOP 5.2.5 Vackor program elszámolásához kapcsolódó 1.247 E Ft, az NFÜ TÁMOP 3.2.4. Könyvtár által benyújtott kifizetési kérelem 5.387 E Ft-os összege, továbbá megtörtént a TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú oktatás pályázat végelszámolásához kapcsolódóan a 11.667 E Ft támogatás átutalása.
A megelőlegezett gyermektartásdíj bevételét (2.950 E Ft) és a mozgáskorlátozottak támogatás összegét (2.695 E Ft) a támogatás értékű bevételeknél a fejezeti kezelésű egyéb célú előirányzatból kapja önkormányzatunk.
A Munkaügyi Központtól a vizsgált időszakban 40.175 E Ft-ot kaptunk közmunkára.
 
A felhalmozási célú bevételeknél a megtervezett pályázatokhoz kapcsolódó pénzeszközök közül realizálódott az uniós forrásból megvalósuló „Városi örökség megőrzése” fejlesztéshez kapcsolódóan 47.436 E Ft, megérkezett a Polgármesteri Hivatal akadálymentesítéséhez kapcsolódó elszámolás 7.020 E Ft összege valamint október 10-én érkezett meg az AROP 1.A.2/A-2008 pályázat végelszámolásának 10.684 E Ft összege. A Fő út-Bajcsy úti kerékpárút építés költségéhez kapcsolódóan 68.391 E Ft összegű a támogatás. Megtörtént a Városi Könyvtár TIOP 1.2.3. projektjének záró kifizetése 8.033 E Ft összegben. A TIOP 1.1.1.-07 projekt, mely az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzésével kapcsolatos, 42.911 E Ft pályázati támogatás érkezett. Itt jelennek meg a beköltözési hozzájárulások és közérdekű kötelezettségvállalások címén történő befizetések (510 E Ft), a lakossági út érdekeltségi hozzájárulások befizetései 707 E Ft összegben, mely az előző évek kintlévőségekből befolyt összeget mutatja, a csatorna érdekeltségi hozzájárulás címen történő befizetések 8.287 E Ft összege (előirányzat 10.000 E Ft), valamint a Térségi Szociális Gondozási Központ részére érkező 6.500 E Ft összegű adomány. Otthonteremtési támogatásra 4.365 E Ft került kifizetésre.
 
A kölcsönök visszatérülése bevételeknél a lakosság részéről a lakáshitel és belvízhitel visszafizetés összege 5.489.-E Ft, a tervezett 6.500.-E Ft-tal szemben. A Zöldpark Kft. február hó elején visszafizette az 1.120 E Ft pályázati pénzeszköz megelőlegezés összegét. A közköltséges temetés esetében 4.564 E Ft visszafizetés történt. A vállalkozásfejlesztési alapból nyújtott kölcsönből 3.535 E Ft összeg folyt be a vizsgált időszakban.
Itt jelentkeznek még a lakosság által igénybevett egyéb kölcsönök (jogosulatlan segély miatti visszafizetési kötelezettségek, stb.) visszafizetései is.
 
A koncessziós díjak, pénzügyi befektetések bevételeinéljelentkező 2.008.-E Ft a Gyomaszolg Ipari Park Kft. által átutalt 2.000 E Ft összegű osztalék összegét foglalja magába, melyet a Kft. a Képviselő-testület 306/2011. (V. 26.) Gye. Kt. határozata alapján utalt át az önkormányzat bankszámlájára, továbbá 8 E Ft a Magyar Cukorgyártó Zrt. 2010. évi osztalékának összege.
 
A város 2011. december havi gazdálkodását befolyásoló, jellemző események:
  • folyamatban lévő beruházásainkhoz kapcsolódó kifizetések
  1. Közösségi közlekedés pályázat önereje 3.100 E Ft
  2. IKSZT beruházás 5.300 E Ft
  3. Rekonstrukciós munkák (ivóvíz-és szennyvízhálózat) 3.100 E Ft
  • Liget Fürdő Kft. részére a többlettámogatásból fennmaradó 16 millió Ft átutalása (ezzel párhuzamosan a Fürdő rendezi az önkormányzattal szemben fennálló bérleti díj tartozását)
  • A város 2011. évi gazdálkodásának alakulását nagymértékben befolyásolja az adóbevételekhez kapcsolódó behajtási cselekmények év végi realizálódása, valamint az iparűzési adó feltöltés alakulása.
 
Az önállóan működő és gazdálkodó intézmények beszámolóit a melléklet tartalmazza.
                                                                             
Az önálló intézmények beszámolóiból az alábbi megállapításokat tehetjük az év végéig várható gazdálkodásuk vonatkozásában: 
  • Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda – a költségvetésében biztosított önkormányzati támogatás fedezi az intézmény kiadásait, év végéig se alul-, se túlfinanszírozás nem várható
  • Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola – az intézmény a költségvetésében biztosított támogatáson felül plusz támogatást nem igényel
  • Kner Imre Gimnázium – a gimnáziumnál év végéig se alul-, se túlfinanszírozás nem várható, a Sportcsarnok támogatás igénye év végén 500-700 E Ft körül várható
  • Térségi Szociális Gondozási Központ – az intézménynek év végén várhatóan 4.000-4.500 E Ft összegű többlet önkormányzati támogatás igénye keletkezik
  • Városi Egészségügyi Intézmény – az intézmény az eredeti költségvetésben meghatározott önkormányzati támogatást veszi igénybe év végéig.
 
Kérem, hogy a fentieket a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság tárgyalja meg, s az alábbi döntési javaslatot terjessze a Tisztelt Képviselő-testület elé.

 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság javasolja az intézmények finanszírozási helyzetéről készített tájékoztató elfogadását.

 
Döntési javaslat

"2011. 1-11. havi intézményi tájékoztató "

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményei I-XI. havi gazdálkodásáról készített tájékoztató elfogadását.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe